Αλαλούμ επικρατεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μετά την πρόσφατη αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης καθώς από τη μία μεριά οι εκτελωνισμοί καινούριων αυτοκινήτων πραγματοποιούνται με το «σταγονόμετρο» ενώ αντίθετα εντελώς «παγωμένες» και απαγορευτικές είναι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Μάλιστα από τις αρχές Ιουνίου, όποτε και τέθηκε σε ισχύ το νέο καθεστώς εκτελωνισμού, ελάχιστα είναι τα έσοδα των Τελωνείων από τα καινούρια αυτοκίνητα ενώ τα αντίστοιχα έσοδα από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα τείνουν προς το μηδέν!
Ωστόσο οι ανατροπές στο κόστος εκτελωνισμού έχουν αλλάξει ριζικά και την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου και μάλιστα αύξηση καταγράφουν οι τιμές των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξαιτίας του «παγώματος» των εισαγωγών μεταχειρισμένων ΙΧ.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία δημοπρασιών αυτοκινήτων που έχει το Enikonomia.gr στη διάθεσή του που πραγματοποιούν οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης σημειώνεται ραγδαία αύξηση στις τιμές εκκίνησης των δημοπρατηθέντων οχημάτων εξαιτίας του «παγώματος» της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ.
Μάλιστα οι έμποροι που συμμετέχουν στις δημοπρασίες αυτοκινήτων κάνουν λόγο για υπερβολική αύξηση των τιμών εκκίνησης καθώς σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν τις αντίστοιχες τιμές λιανικής με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένα περιθώριο κέρδους.
Μάλιστα σε πρόσφατη δημοπρασία αυτοκινήτων από εταιρεία χρονομίσθωσης οι τιμές εκκίνησης ήταν κατά πολύ υψηλότερες σε σχέση με τις τιμές που διατίθενται αντίστοιχα μοντέλα στην ελληνική αγορά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα Audi A4 1.8T μοντέλο του 2012 με 46.000 χλμ. εκποιήθηκε με τιμή εκκίνησης τα 16.500 ευρώ τη στιγμή που οι τιμές στην αγορά για ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο ξεκινούν από τις 13.800 ευρώ!
Ένα BMW 116d μοντέλο του 2013 με 89.000 χλμ. εκποιήθηκε με τιμή εκκίνησης τα 16.800 ευρώ τη στιγμή που οι τιμές για αντίστοιχα μοντέλα ξεκινούν από 15.700 ευρώ στην αγορά.
Ένα Fiat Panda 1.2 μοντέλο του 2012 με 82.000 χλμ. δημοπρατήθηκε με τιμή εκκίνησης τα 5.200 ευρώ ενώ αντίστοιχα μοντέλα μπορεί κανείς να βρει στην ελληνική αγορά από 4.600 ευρώ.
Ένα Ford Mondeo 1.6 μοντέλο του 2012 με 72.000 χλμ. εκποιήθηκε με τιμή εκκίνησης τα 10.100 ευρώ ενώ αντίστοιχα μοντέλα στην αγορά μπορεί να βρει κανείς από 9.000 ευρώ.
Ένα Opel Corsa 1.2 μοντέλο του 2012 με 68.000 χλμ. εκποιήθηκε με τιμή εκκίνησης 7.200 ευρώ ενώ στην αγορά η τιμές διάθεσης αντίστοιχων μοντέλων ξεκινούν από τα 6.400 ευρώ.
Τέλος ένα VW Passat 1,8 TSi μοντέλο του 2011 με 115.000 χλμ. εκποιήθηκε με τιμή εκκίνησης τα 10.500 ευρώ τη στιγμή που κάποιος μπορεί να βρει στην αγορά αντίστοιχο αυτοκίνητο με τιμή από 9.400 ευρώ.
Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως όσοι συμμετέχουν στις δημοπρασίες αυτοκινήτων «χτυπούν» τα οχήματα έως και 40% πάνω από την τιμή εκκίνησης για να τα αποκτήσουν καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική οδός προμήθειας αυτοκινήτων με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις το κέρδος τους να είναι μηδενικό...
Πηγή: http://www.enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.