Αποσύρθηκε η σχετική τροπολογία που επανέφερε ως ετήσιο και όχι διετή τον φόρο στο... ψάρεμα μετά την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης αλλά και των ΑΝΕΛ...
Πρόκειται για το άρθρο 43 του νομοσχεδίου, που δημοσίευσε το Enikonomia.gr, του υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς που καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία των μελών της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής και πλέον δεν εισάγεται προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Σύμφωνα με την ρύθμιση οι ερασιτέχνες αλιείς που διαθέτουν μικρές βάρκες ή φουσκωτά οφείλουν να πληρώνουν έξτρα ετήσιο παράβολο 50 ευρώ που θα αυξάνει ανάλογα με την ιπποδύναμη της μηχανής ενώ όσοι δεν το πράττουν θα πληρώνουν πρόστιμα.
Καταλυτικό ρόλο στην απόσυρση της διάταξης διαδραμάτησε και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών & Αλλων Σκαφών και Παρεκλόμενων Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ) σύμφωνα με τον οποίο η άδεια Αλιείας για ερασιτεχνικό σκάφος αναψυχής με κινητήρα έως 120 ίππων με βάση την προτεινόμενη ρύθμιση που αποσύρθηκε ο ιδιοκτήτης του θα καταβάλλει για τους πρώτους 25 ίππους 50 ευρώ ενώ για τους υπόλοιπους 95 ίππους θα καταβάλλει 95 ευρώ. Το ετήσιο κόστος για την ερασιτεχνική 'Αδεια Αλιείας με βάση την προωθούμενη διάταξη ανέρχεται σε 145 ευρώ!
Ο κάτοχος ενός ίδιου σκάφους με κινητήρα 120 ίππων πριν από την κατάργηση των ερασιτεχνικών Αδειών Αλιείας κατέβαλλε 29,34 για τους πρώτους 10 ίππους ενώ για τους υπόλοιπους 110 ίππους πλήρωνε 161,17 ευρώ. Δηλαδή το σύνολο της ερασιτεχνικής 'Αδειας Αλιείας πριν την κατάργησή της κόστιζε 190,51 ευρώ με ισχύ όμως δύο έτη!
Εκ μέρους των ΑΝΕΛ που έπαιξαν και τον καθοριστικό ρόλο για την καταψήφιση του άρθρου ο κ. Γιώργος Λαζαρίδης είχε επισημάνει προς τον αρμόδιο υπουργό «Θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή κύριε Υπουργέ για το άρθρο 43, εκεί όπου αναφέρεται στις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας. Δημιουργεί προβλήματα μεγάλα αυτό το συγκεκριμένο άρθρο σε έναν Κλάδο: Στον Κλάδο κατασκευαστών σκαφών, σκαφών ερασιτεχνικών.
Ένας Κλάδος ο οποίος έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια πάρα πολύ από αυτήν την κρίση. Έχουν κλείσει πάρα πολλές Επιχειρήσεις και έχουν χαθεί θέσεις εργασίας. Μην γινόμαστε η αιτία να κλείσουν περισσότερες Επιχειρήσεις.
Και εδώ θα πρέπει να το προσέξετε και ως προς το θέμα του μήκους των σκαφών αλλά και των ιπποδυνάμεων. Δηλαδή θα πρέπει να αυξηθούν οι ιπποδυνάμεις και αντίστοιχα και το μήκος. Επίσης σε αυτό το σημείο πλήττονται από αυτό το άρθρο κ. Υπουργέ και οι εταιρείες που ενοικιάζουν σκάφη, αυτά τα ιστιοφόρα σκάφη: Όπου από ένα καλάμι( ψάρεματος) που μπορεί να βρεθεί μέσα σε ένα τέτοιο σκάφος- το οποίο στην ουσία μπορεί να μην το χρησιμοποιούν- κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα».
Πηγή: http://www.enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.