Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

«Βροχή» τα πρόστιμα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Μέσα στο 2015 έφτασαν τα 2.231.400 ευρώ.

Χρηματικά πρόστιμα ύψους 2.231.400 ευρώ επέβαλε το 2015 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μετά από καταγγελίες καταναλωτών, αλλά και κατόπιν αυτεπάγγελτης έρευνάς της.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, τα πρόστιμα και οι παραβάσεις για τις οποίες επιβλήθηκαν είναι τα εξής:

- Επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 463.000 ευρώ σε οκτώ εταιρείες για παραβάσεις του δικαίου για την προστασία του καταναλωτή που αφορούν σε ζητήματα εγγυήσεων, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, διατάξεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καταχρηστικούς όρους συναλλαγών, καθώς και παραπλανητικούς ισχυρισμούς για δήθεν θεραπευτικές ιδιότητες συγκεκριμένων προϊόντων (παραβάσεις του Ν. 2251/94).

- Πρόστιμα συνολικού ύψους 526.000 ευρώ κλήθηκαν να πληρώσουν τρεις αεροπορικές εταιρείες, λόγω του ότι επέβαλλαν επιπρόσθετη χρέωση στον καταναλωτή, όταν η πληρωμή γινόταν με πιστωτική κάρτα, κατά παράβαση του νόμου 3862/2010.

- Επεβλήθη πρόστιμα σε ακόμη έντεκα εταιρείες, συνολικού ύψους 146.600 ευρώ για παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με τα χαρακτηριστικά των προς πώληση αγαθών ή υπηρεσιών, όπως η παράλειψη παροχής ουσιωδών πληροφοριών στον καταναλωτή π.χ. μη ενημέρωση για προαιρετικά πρόσθετα κόστη, παραπλανητική διαφήμιση προϊόντων, καθώς και μη ικανοποίηση αιτήματος καταναλωτή για υπαναχώρηση εντός 14 ημερών από σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος, όπως δίνει το δικαίωμα ο νόμος (παραβάσεις του Ν. 2251/94).

- Πρόστιμο επεβλήθη επίσης και για μη επιστροφή χρημάτων λόγω αλλαγής ημερομηνίας διεξαγωγής συναυλίας.

- Για παραβάσεις του νόμου 3758/2009 σχετικά με τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές εταιρείες) επεβλήθησαν πρόστιμα ύψους 155.000,00 ευρώ σε πέντε περιπτώσεις. Οι παραβάσεις αφορούσαν κυρίως στη συχνότητα των επιτρεπόμενων κλήσεων (πέραν της μιας κλήσης ανά δεύτερη ημέρα), όχληση σε τηλεφωνικό αριθμό εργασίας, μη πλήρη και σαφή ενημέρωση σχετικά με τα στοιχεία της εταιρείας και των υπαλλήλων, μη ταυτοποίηση οφειλέτη, καθώς και ανάθεση εντολής ενημέρωσης παρά το γεγονός ότι οι οφειλές του δανειολήπτη είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση.

- Για παραβάσεις του ν. 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (νόμος Κατσέλη) σε τέσσερις τράπεζες επεβλήθησαν εντός του 2015 πρόστιμα συνολικού ύψους 31.000 ευρώ λόγω μη παράδοσης της βεβαίωσης οφειλών εντός 10 ημερών, όπως ορίζει ο νόμος.

«Σχετικά με το θέμα αυτό οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνεχίζουν αδιάλειπτα τον έλεγχο των καταγγελιών αυτών και μέχρι σήμερα έχουν επιβληθεί συνολικά 73 πρόστιμα ύψους 392.000 ευρώ», όπως αναφέρει η ανακοίνωση.

- Πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ επεβλήθη σε ασφαλιστική εταιρεία, επειδή αρνήθηκε να καταβάλει εξ ολοκλήρου το ποσό που αντιστοιχούσε σε νοσοκομειακές δαπάνες παρά το γεγονός ότι το ασφαλιστήριο συμβόλαιο αφορούσε απεριόριστη κάλυψη.

- Πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ επεβλήθη και σε τράπεζα διότι έκανε παραπλανητική παρουσίαση της ωφέλειας για πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω της υπηρεσίας mobile banking, ιδίως σε ό,τι αφορούσε την πιο συμφέρουσα τιμή.

- Για παραβάσεις του Ν.4177/2013 «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών» επεβλήθησαν πρόστιμα συνολικού ύψους 667.000 ευρώ, ενώ για παραβάσεις του Ν.4264/2014 (λαϊκές αγορές και υπαίθριο πλανόδιο και στάσιμο εμπόριο) επεβλήθησαν πρόστιμα συνολικού ύψους 182.800 ευρώ.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.