Κι όμως, γίνεται!Το Διαδίκτυο κάποιες φορές μοιάζει με μία ξελογιάστρα «σειρήνα», που μας υπνωτίζει και καθόμαστε απαθείς μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή, βλέποντας το σώμα μας να αυξάνεται δυσανάλογα.
Τα όσα δελεαστικά μας προσφέρει, μας κρατούν μακριά από εκείνα που θα έπρεπε να κάνουμε, όπως για παράδειγμα η άσκηση και η υγιεινή διατροφή.
Σύμφωνα, όμως, με μία νέα έρευνα, το Διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει κάποιους ανθρώπους να χάσουν βάρος.
Η νέα μελέτη, που διενεργήθηκε σε χρονική περίοδο δυόμιση χρόνων, κατέληξε στο συμπέρασμα πως όσο πιο συχνά έμπαινε κάποιος σε μία ιστοσελίδα, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να χάσει βάρος. Φυσικά, δεν αφορά μία οποιαδήποτε ιστοσελίδα αλλά αυτή των ερευνητών του Kaiser Permanente Center for Health Research (KPCHR), η οποία σχεδιάστηκε για να βοηθάει τους ανθρώπους να αδυνατίσουν.
Οι συγγραφείς της μελέτης πιστεύουν πως η επιτυχία της ιστοσελίδας έγκειται στο γεγονός ότι συνδυάζει τη συνέπεια με την κοινωνικότητα. Οι χρήστες έπρεπε να εισέρχονται μία φορά την εβδομάδα για να καταγράφουν το βάρος τους και τον όγκο της άσκησης που είχαν κάνει. Εάν δεν εισέρχονταν τακτικά, ενημερώνονταν με e-mail και στη συνέχεια με αυτοματοποιημένη κλήση. Όταν εισέρχονταν, οι χρήστες μπορούσαν να μιλήσουν με άλλους συμμετέχοντες στην μελέτη, μέσω μίας υπηρεσίας παρόμοιας με αυτής του Facebook.
Η ιστοσελίδα σχεδιάστηκε για να μιμηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο τα προγράμματα αδυνατίσματος, που προσφέρουν εξατομικευμένη παρακολούθηση και συμβουλευτική. Φυσικά, η ιστοσελίδα δεν είχε τα ίδια αποτελέσματα με την διαπροσωπική επαφή, αλλά σίγουρα ήταν καλύτερα από το τίποτα.
«Παρόλο που η εξατομικευμένη συμβουλευτική θεωρείται η καλύτερη, εντούτοις δεν είναι πρακτική για όλο τον κόσμο,» όπως υποστήριξε η Kristine Funk, επικεφαλής της μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Medical Internet Research.
Η μελέτη ξεκίνησε με 1.600 υπέρβαρους και παχύσαρκους συμμετέχοντες, εκ των οποίων οι 350 περίπου έχασαν αρκετό βάρος -κατά μέσο όρο 9 κιλά- τους έξι πρώτους μήνες της μελέτης. Μέχρι το πέρας των δυόμιση χρόνων, οι χρήστες που εισέρχονταν πιο τακτικά στην ιστοσελίδα -τουλάχιστον μία φορά το μήνα για 28 μήνες- κατάφεραν να διατηρήσουν τα περισσότερα από τα κιλά που είχαν χάσει -κατά μέσο όρο 4 κιλά. Οι συμμετέχοντες που εισέρχονταν σπανιότερα στην ιστοσελίδα, διατήρησαν κατά μέσο όρο 1,5 κιλό. «Το κομμάτι της συνέπειας είναι εξαιρετικά σημαντικό ώστε να μην ξαναπάρει κάποιος το βάρος που έχασε,» όπως τόνισε η Funk.
Κανένα από τα ανωτέρω αποτελέσματα δεν φαίνεται να προκαλεί έκπληξη στη Nancy Makin, που έχασε περισσότερα από 240 κιλά, όταν η αδερφή της τής αγόρασε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για τα γενέθλιά της το 2003. Μην μπορώντας να βγει έξω λόγω των 319 κιλών της, η Nancy μπήκε στην ιστοσελίδα και ανακάλυψε πως μπορεί εύκολα να κάνει φίλους, οι οποίοι δεν μπορούσαν να την δουν.
«Οι άνθρωποι στο διαδίκτυο δεν ήξεραν πως είμαι εμφανισιακά για να με απορρίψουν,» αναφέρει η Makin, που σήμερα ζυγίζει 77 κιλά. «Όλο αυτό με τροφοδοτούσε με δύναμη και το άτομο που μιλούσα κάθε φορά γνώριζε τον πραγματικό μου εαυτό και την προσωπικότητά μου και όχι την εξωτερική μου εμφάνιση. Κατάφερα να αντικαταστήσω την υπερβολικά χαμηλή αυτοεκτίμηση που είχα με μία δραστηριότητα που με γέμιζε πραγματικά.»
Μόλις η Makin απέκτησε φιλίες στο Διαδίκτυο, άρχισε να χάνει βάρος, και αυτό όχι γιατί πεινούσε λιγότερο αλλά γιατί είχε βρει μια άλλη, νέα ασχολία που την ευχαριστούσε, πέραν του φαγητού, αλλά και γιατί και η ίδια αισθανόταν καλύτερα με τον εαυτό της.
Η αρχική ιστοσελίδα του KPCHR δεν υφίσταται πλέον αλλά η Funk υποστηρίζει πως υπάρχουν πολλές άλλες που κάνουν σχεδόν το ίδιο πράγμα.
Η Makin υποστηρίζει πως, παρόλο που η συνέπεια είναι σημαντική για τα υπέρβαρα κυρίως άτομα, το αίσθημα της ένταξης σε ένα κοινωνικό σύνολο είναι πολύ πιο σημαντικό για τα παθολογικά παχύσαρκα άτομα, όπως η ίδια.
«Το κλειδί είναι να αγαπήσεις τον εαυτό σου και να του δώσεις αξία, βγάζοντάς τον προς τα έξω, και η απώλεια βάρους θα έρθει σιγά σιγά,» τόνισε, ολοκληρώνοντας η ίδια.
Πηγή: http://www.ygeianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.