Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς


«Ευκαιρία η Volkswagen να αναπτυχθεί στα ηλεκτροκίνητα»

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε το «τρένο» αλλά μπορεί να καλύψει την απόσταση.

Οι σκανδαλώδεις αποκαλύψεις για τη VW θα μπορούσαν να γίνουν αφορμή για αλλαγή νοοτροπίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και να δώσουν ώθηση στην ηλεκτροκίνηση, εκτιμά ο οικονομολόγος Στέφαν Μπράτσελ.

Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας συμφωνούν ότι μακροπρόθεσμα ο κλάδος οδηγείται βαθμιαία προς την ηλεκτροκίνηση και τις κυψέλες καυσίμου, επισήμανε στην DW ο Στέφαν Μπράτσελ, οικονομολόγος και ειδικός στον τομέα της αυτοκίνησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μόνο που μένει να διευκρινιστεί είναι πόσο γρήγορα θα συντελεστεί αυτή η μετάβαση στις νέες τεχνολογίες για την αυτοκίνηση.

Αξιολογώντας τις προόδους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Στέφαν Μπράτσελ επισήμανε ότι «ενδεχομένως άργησε πολύ να γίνει η αρχή στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της υβριδικής τεχνολογίας. Σε αυτούς τους τομείς άλλοι κατασκευαστές έχουν προοδεύσει αισθητά περισσότερο και τώρα πρέπει να καλυφθεί η απόσταση. Μακροπρόθεσμα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν αποτελεί συνετή στρατηγική. Η κρίση (σ.σ. στην Volkswagen) μπορεί να αποτελέσει τώρα αφορμή για μια ενισχυμένη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση».

Ο Στέφαν Μπράτσελ παρατήρησε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε το «τρένο» των εξελίξεων στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ωστόσο εκτίμησε ότι το χαμένο έδαφος μπορεί υπό προϋποθέσεις να καλυφθεί. «Εκτιμώ ότι σε ένα διάστημα 10 ετών, εφόσον κατασκευαστές και προμηθευτές δουλέψουν τώρα με συντονισμένες προσπάθειες, ενδεχομένως και με τη στήριξη του κράτους, υπάρχει η δυνατότητα να ξαναφέρουμε πίσω στη Γερμανία την τεχνολογία των μπαταριών», εκτίμησε ο Γερμανός ειδικός.

Με αφορμή το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen, ο Στέφαν Μπράτσελ επισήμανε ότι «στη Γερμανία υπήρχε επί πολλά χρόνια μια κουλτούρα αδιαφορίας» σε ό,τι αφορά τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα και αυτό, όπως είπε, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις από λέσχες αυτοκινήτου και ανεξάρτητες περιβαλλοντικές οργανώσεις ότι οι τιμές ρύπων στις δοκιμές διαφέρουν αισθητά από τις πραγματικές.

Σύμφωνα με τον Γερμανό οικονομολόγο, το σκάνδαλο που βύθισε τη VW στην μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της ανοίγει και ένα «παράθυρο» ευκαιρίας. Όπως είπε, «θεωρώ ότι τα γεγονότα των τελευταίων ημερών θα πρέπει να οδηγήσουν τόσο στο βιομηχανικό όσο και στο πολιτικό πεδίο σε μια αλλαγή αντίληψης».

-----------

Kosmocar: 9.119 VW και Audi με το «ειδικό» λογισμικό στην Ελλάδα


Η Kosmocar, αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων VW και Audi, ενημέρωσε πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν 9.119 μοντέλα με το «ειδικό» λογισμικό στην Ελλάδα...

Παράλληλα η εισαγωγική εταιρεία αναφέρει πως δεν επηρεάζονται τα καινούργια οχήματα EU6, τα οχήματα παραμένουν τεχνικά ασφαλή και κατάλληλα για χρήση ενώ οι τεχνικές λύσεις βρίσκονται υπό επεξεργασία και θα παρουσιαστούν εντός Οκτωβρίου...

Επίσης η Volkswagen AG ενημερώνει για τις προσεχείς ενέργειες που αφορούν στην ενημέρωση των κατόχων και στην αποκατάσταση των τιμών εκπομπής ρύπων για όσα πετρελαιοκίνητα οχήματα επηρεάζονται.

Σε συνέχεια ενημέρωσης της Kosmocar AE από την Volkswagen AG, προκύπτει ότι από τα ήδη κυκλοφορούντα οχήματα στην Ελλάδα επηρεάζονται 6.362 Επιβατικά οχήματα Volkswagen, 1.875 οχήματα Audi και 882 Επαγγελματικά οχήματα Volkswagen.

Αυτά τα οχήματα, συγκεκριμένων μοντέλων και ετών κατασκευής, είναι εξοπλισμένα αποκλειστικά με πετρελαιοκινητήρες του τύπου EA 189. Τα αυτοκίνητα παραμένουν τεχνικά ασφαλή και κατάλληλα για χρήση.

Από το εν λόγω θέμα δεν επηρεάζονται όλα τα καινούργια οχήματα που διαθέτουν το πανευρωπαϊκά ισχύον πρότυπο EU6.

Το πρόγραμμα δράσης προβλέπει ως πρώτο βήμα, την ενημέρωση των κατόχων στους οποίους αφορά το θέμα.

Τις επόμενες ημέρες, μέσα από τις ιστοσελίδες www.volkswagen.gr και www.audi.gr θα παρέχεται συνεχής ενημέρωση για οποιαδήποτε εξέλιξη, καθώς και η δυνατότητα στους κατόχους να διακρίνουν αν το όχημά τους επηρεάζεται, με την εισαγωγή του αριθμού πλαισίου.

Στην συνέχεια, η Volkswagen και οι άλλες μάρκες του Ομίλου των οποίων τα αυτοκίνητα επηρεάζονται, θα επιδείξουν εντός Οκτωβρίου στις αρμόδιες υπηρεσίες, τις τεχνικές λύσεις και την εφαρμογή τους.

Κατόπιν αυτών, θα ενημερωθούν οι κάτοχοι των οχημάτων προκειμένου να κλείσουν ραντεβού στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Συνεργατών Service της Kosmocar ΑΕ για την εφαρμογή των απαραίτητων τεχνικών μέτρων.

Οι άλλες δύο εισαγωγικές εταιρείες για τις μάρκες Seat και Skoda ακόμη δεν έχουν εκδόσει σχετικές ανακοινώσεις...

-----------

Έρευνα για εξαπάτηση από τη Volkswagen άνοιξε η εισαγγελία του Παρισιού

«Μην οδηγηθούμε σε κυνήγι μαγισσών», δήλωσε ο Γερμανός αντικαγκελάριος.

Ο εισαγγελέας του Παρισιού ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα για πιθανολογούμενη εξαπάτηση από την Volkswagen, είπε σήμερα αξιωματούχος της εισαγγελίας στο Reuters.

Η γαλλική νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών προβλέπει μέχρι και πενταετή κάθειρξη και πρόστιμο ύψους 600.000 ευρώ για υποθέσεις σοβαρής εξαπάτησης, σύμφωνα με την εισαγγελία.

Οι γαλλικές αρχές για θέματα προστασίας και εξαπάτησης καταναλωτών έχουν ανοίξει ξεχωριστή έρευνα για το κατά πόσο υπήρξε εξαπάτηση από τη Volkswagen με τις τιμές για τις εκπομπές ρύπων δίνοντας κυρίως βάρος στο λογισμικό των οχημάτων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, που δεν είναι ποινική, αναμένονται τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο.

Η έρευνα στο σκάνδαλο της Volkswagen δεν θα πρέπει να μετατραπεί σε εκστρατεία κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας ως κλάδου, δήλωσε σήμερα σε συνέδριο στη Μαδρίτη ο Γερμανός αντικαγκελάριος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.

Μια εις βάθος έρευνα στην Volkswagen είναι προτιμότερη από ένα γρήγορο έλεγχο, είπε ο Γκάμπριελ.

Το τίμημα του σκανδάλου δεν θα πρέπει να το πληρώσουν οι εργαζόμενοι στη Volkswagen, ο αριθμός των οποίων παγκοσμίως ξεπερνά το μισό εκατομμύριο, είπε ο αντικαγκελάριος.

-----------

Διευκρινίσεις ζητά το υπ. Περιβάλλοντος από τις αντιπροσωπείες VW

Απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα ζήτησε ο Γιάννης Τσιρώνης.

Με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε πρόσφατα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων σε ορισμένο τύπο οχημάτων των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, ο Υπουργός Αναπληρωτής Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης ζήτησε επισήμως από τις αντιπροσωπείες του εν λόγω ομίλου στην Ελλάδα (KOSMOCARΑΕ, ΒΙΑΜΑΡ ΑΕ, ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ) διευκρινίσεις και απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος ζήτησε να απαντήσουν επισήμως στα εξής ερωτήματα:

- Αν έχουν πωληθεί στη χώρα μας οχήματα τέτοιου τύπου και, αν ναι, ποιος είναι ο αριθμός τους

- Σε αυτούς τους τύπους οχημάτων σε ποιους συγκεκριμένους ρύπους υπήρχε / υπάρχει παραποίηση των εκπομπών, μέσω της χρήσης ειδικού λογισμικού προγράμματος;

- Ποια είναι τα μέτρα που προτίθενται να λάβουν οι εταιρείες ώστε να αντιμετωπιστούν στην εγχώρια αγορά τα πάσης φύσεως προβλήματα που τυχόν έχουν ανακύψει από την πώληση των παραπάνω οχημάτων;

Το Υπουργείο θεωρεί δεδομένη τη συνεργασία των εταιρειών και αναμένει την άμεση απάντησή τους.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.enikonomia.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.