Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

Φεστιβάλ Οδικής Ασφάλειας στο Σύνταγμα


Βιωματικές δράσεις για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

«Βρέθηκα με το κεφάλι κάτω. Αν δεν με κράταγε η ζώνη θα έπεφτα» δήλωσε ο 14χρονος Μιχάλης μόλις βγήκε από τον προσομοιωτή ανατροπής αυτοκινήτου, δηλαδή ένα αυτοκίνητο που κάνει μια περιστροφή 360 μοιρών γύρω από τον άξονά του, σα να έχει βγει από το δρόμο και να αναποδογύρισε.

Στην πλατεία Συντάγματος διοργανώθηκε χθες από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ) Ανοιχτό Φεστιβάλ για την Οδική Ασφάλεια υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας της Ε.Ε. και του Δήμου Αθηναίων.

Με μια σειρά από πρωτότυπες βιωματικές δράσεις οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για την οδική ασφάλεια και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων. Μια εφαρμογή είναι ο προσομοιωτής μέθης, ο οποίος αποτελείται από ειδικά γυαλιά, που τα φοράς και βλέπεις σαν να έχεις πιει 4 ποτήρια αλκοόλ. Η εστίαση είναι δύσκολη, το περπάτημα επίσης και οι κίνδυνοι παραμονεύουν παντού. Ένας άλλος προσομοιωτής δείχνει πώς επιδρά το βάρος μέσα στο όχημα σε σχέση με την ταχύτητα κατά την πρόσκρουση. Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος 57 κιλών που κάθεται στο πίσω κάθισμα χωρίς ζώνη, θα λειτουργήσει σαν να είναι 830 κιλά ελεύθερα μέσα στο όχημα, πράγμα που σημαίνει, εξηγεί η Γεωργία Μάρκου, σύμβουλος του ΙΟΑΣ, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως «όχι μόνο θα χτυπήσεις, γιατί θα εκσφενδονιστείς, αλλά θα γίνεις και φονικό όργανο για τους συνεπιβάτες σου».

Πολλοί περαστικοί δοκιμάζουν τους προσομοιωτές με τη βοήθεια των διοργανωτών. Ο Γιάννης κάθεται σε ένα κάθισμα και «τρακάρει» με 7 χλμ/ώρα. Εντυπωσιάζεται όταν διαπιστώνει ότι τον έσωσε η ζώνη, καθότι η ταχύτητα του φάνηκε αμελητέα. Μια παρέα νεαρών έχει αφοσιωθεί στον προσομοιωτή οδήγησης, ένα από τα πιο εξοπλισμένα εργαλεία του φεστιβάλ, όπου κάθεται ένας -ένας και οδηγεί, ενώ μπροστά του ξεδιπλώνεται ο δρόμος μέσω ενός βίντεο. Οι συνθήκες οδήγησης είναι κανονικές, όμως ο «οδηγός» εφαρμόζει όποιο από τα 40 προγράμματα θέλει και ξαφνικά βρέχει, χιονίζει, βρίσκεται σε επαρχιακό δίκτυο, στην πόλη, σε αυτοκινητόδρομο, στο βουνό κλπ και οι συνθήκες αλλάζουν. Πρέπει να προσαρμοστεί, αλλά πρώτα πρέπει να μάθει πώς να οδηγεί σε διαφορετικές καταστάσεις και πως να αντιδρά αν πεταχτεί ένας σκύλος ή αν το οδόστρωμα γλιστράει.

«Η βιωματική εκπαίδευση είναι η πιο σωστή και αποτελεσματική» επισημαίνει η κ. Μάρκου». «Η θεωρία δεν αρκεί, είναι λόγια που ξεχνιούνται. Βάζοντας τον εαυτό σου σε πραγματικές συνθήκες ατυχήματος, το νιώθεις όπως όταν συμβαίνει στην πραγματικότητα και θυμάσαι καλύτερα μετά τι πρέπει να κάνεις ώστε να το αποφύγεις. Το ζεις, για να σωθείς» προσθέτει η κ. Μάρκου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.