"Είμαστε γονείς παιδιών που γεννήθηκαν με σύνδρομο Ντάουν. Μπορεί το πρόσωπό τους να διαφέρει λίγο από το δικό μας, αλλά οι άνθρωποι με σύνδρομο Ντάουν δεν παύουν να βιώνουν τα ίδια συναισθήματα με εμάς. Χαρά, λύπη, περηφάνια, απογοήτευση, επιβράβευση και απόρριψη. Ποιος είναι αυτός που θα τους χαρακτηρίσει, κρίνει από τη γενετική διαφορά και όχι από το χαρακτήρα τους. Όπως όλα τα παιδιά και τα δικά μας δουλεύουν σκληρά και προσπαθούν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Ερωτεύονται και κάνουν σχέδια. Μαθαίνουν χορό και έχουν χόμπι. Πονάνε και πληγώνονται το ίδιο και πετάνε από χαρά για τους ίδιους λόγους. Ας κοιτάξουμε λίγο πέρα από την τελειότητά μας, πριν χαρακτηρίσουμε τέτοια παιδιά ανάπηρα, να καταλάβουμε ότι πρόκειται για την δική μας πνευματική αναπηρία, να αγαπήσουμε και να εκτιμήσουμε το διαφορετικό. Καταγγέλλουμε λοιπόν, την απαράδεκτη συμπεριφορά του διευθυντή του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας ......., προς τους μαθητές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής από την έναρξη της σχολικής χρονιάς που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Τα παιδιά μας δέχτηκαν και δέχονται από την πρώτη ημέρα στο σχολείο τους μια απίστευτη σκληρή επίθεση χωρίς όρια.
Ο κ. ....... συμπεριφέρεται στα παιδιά μας ανάγωγα και δεν εφαρμόζει καθόλου την ειδική μεταχείριση που οφείλει να κατέχει και να χρησιμοποιεί σε παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και συγκεκριμένα με σύνδρομο Ντάουν. Μάλλον ο κύριος αυτός δεν γνωρίζει που βρίσκεται και προπάντων τι σημαίνει Ειδική Αγωγή, και αυτό αποδεικνύεται εύκολα από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τα αγγελούδια μας. Από την άλλη, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι υποχρεωμένη να λαμβάνει σοβαρά υπόψη της ποιους ορίζει εκεί ως αρμόδιους Ειδικούς Εκπαιδευτικούς σε αυτές τις τόσο αθώες κι ευαίσθητες ψυχούλες. Να ελέγχει την λειτουργία του σχολείου ώστε να απαλλάξει τα παιδιά από ανθρώπους που ξεσπούν πάνω τους για δικά τους οφέλη.
Ο κ. ..... είναι ανέντιμο και άνανδρο εκ μέρους του να ασκεί ψυχολογική βία κατά των παιδιών μας, επειδή ο ίδιος ήρθε εξ αρχής προκατειλημμένος στο σχολείο για δικούς του λόγους, απαγορεύοντας μάλιστα ρητά να αγκαλιάζουν οι καθηγητές τα παιδιά μας. Αυτό και μόνο αποδεικνύει την αμάθεια του κυρίου αυτού, καθώς έπρεπε να γνωρίζει πως ο τρόπος προσέγγισης των παιδιών με σύνδρομο Ντάουν είναι μόνο η αγκαλιά, η αγάπη και τίποτε άλλο.
Αντιθέτως, ο κ. ..... εκδηλώνει μνησικακίες στα παιδιά μας και τα κάνει να νιώθουν δυσάρεστα λες και είναι κακοποιοί. Κάθε μέρα όλο και πληγώνει τα παιδιά με διάφορους τρόπους κι έπεισε και κάποιους καθηγητές να φέρονται ανάλογα. Με λίγα λόγια τα παιδιά μας δέχονται μια βάναυση ρατσιστική επίθεση από τον ίδιο και από μερικούς καθηγητές που ακολουθούν τα βήματά του. Τα παιδιά υπέστησαν μια ψυχολογική καταπίεση κι έπεσαν σε μελαγχολία μ ε αποτέλεσμα να αρνούνται καθημερινά να πάνε στο σχολείο τους λέγοντάς μας: «Δεν μας αγαπάνε εκεί, δεν θέλουμε να πάμε σχολείο, καλύτερα να καθίσουμε στο σπίτι μας».
Το σχολείο, από τότε που ανέλαβε διευθυντής ο κ. ....... έχει γίνει άγρια ζούγκλα. Ο ίδιος και μερικοί καθηγητές (όχι όλοι, ευτυχώς), χρησιμοποιούν τις εξής φράσεις στους μαθητές: «Άντε να μην ξυπνήσω στραβά ένα πρωί και σας πάρει και σας σηκώσει», «έλα βρε τράβα από εδώ», και διάφορα τέτοια.
Ο δε κ. ....... όταν του δόθηκε από τον γιο μου, μαθητή της Γ΄ Γυμνασίου, δικαιολογητικό απουσιών, είπε στο παιδί: «Τι είναι αυτό το μπακαλόχαρτο που μου έφερες, πάρτο από εδώ». Είναι αντιπαιδαγωγικό να χαρακτηρίζει μπαλακόχαρτο, παρουσία του μαθητή, νόμιμο ιατρικό πιστοποιητικό, δικαιολογητικό απουσιών και επιπλέον να αναφέρει τις απουσίες του παιδιού μου δημοσίως στους καθηγητές πληγώνοντάς το χωρίς να σέβεται την παρουσία του. Μήπως όμως είναι ο ίδιος υπεύθυνος για τις απουσίες του παιδιού μου; Μήπως ασκεί ψυχολογική πίεση στο παιδί εσκεμμένα για να το αναγκάσει να μην ξαναπάει στο σχολείο του;
Επίσης ο κ. ........, όπως και μερικοί όμοιοί του σπρώχνουν βίαια τα παιδιά και τους συμπεριφέρονται σαν να ήταν ζώα. Υπό την διεύθυνσή του τα παιδιά έχουν ξεχάσει τι σημαίνει εκπαιδευτική εκδρομή, τι σημαίνουν Χριστούγεννα, τι σημαίνουν γιορτές και γενικά όλες εκείνες οι εκδηλώσεις που χαροποιούν ιδιαίτερα ένα παιδί με Ειδικές Ανάγκες και που το χρειάζεται πολύ περισσότερο από ένα «φυσιολογικό παιδί». Δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την ουσιαστική εξέλιξη των μαθητών. Η κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο είναι ανεξέλεγκτη, αφού αδιαφορεί για τυχόν ανάρμοστες συμπεριφορές ορισμένων παιδιών στο χώρο του σχολείου, μετατρέποντας έτσι το σχολείο σε γήπεδο και δεν φροντίζει να τηρήσει την τάξη και την ασφάλεια που είναι υποχρεωμένος να θέσει.
Αυτό που τον ενδιαφέρει μόνο είναι όταν κάνουν τα παιδιά μας απουσίες να τις δικαιολογούν εγκαίρως, να τηρεί πρόγραμμα διδασκαλίας στα πλαίσια ενός κανονικού σχολείου, αδιαφορώντας για τις ανάγκες και τις ανάλογες ικανότητες όλων των παιδιών, πιστεύοντας πως πράττει το σωστό. Δεν είναι δυνατόν ένα σχολείο Ειδικής Αγωγής να κάνει Μαθηματικά με εξισώσεις και κλάσματα, που δεν μπορούν να κάνουν παιδιά σε κανονικά σχολεία και να εκνευρίζεται κιόλας που τα παιδιά μας αδιαφορούν για το μάθημα. Έχει το θράσος μάλιστα να παρακινεί τους καθηγητές να παίρνουν τηλέφωνα στο σπίτι των παιδιών αναφέροντας την αδιαφορία του μαθητή για το μάθημα. Όταν τηλεφώνησαν λοιπόν και για το δικό μου το παιδί, είπα στην καθηγήτρια να του δείξει αγάπη, ώστε να το προσεγγίσει. Κι εκείνη μου απάντησε ότι αυτό δεν της επιτρέπεται από τον διευθυντής της. Χρειάστηκε να την παρακαλέσω να είναι πιο γλυκιά με το παιδί μου και να της εξηγήσω ότι παιδιά με σύνδρομο Ντάουν λειτουργούν μόνο με αγάπη…. αν δεν γνωρίζουν τι σημαίνει σύνδρομο Ντάουν, τι Αυτισμός, τότε τι δουλειά έχουν όλοι αυτοί εκεί; Μήπως έγινε κάποιο λάθος στην πρόσληψή τους; Αλλά ακόμη κι αν δεν έγινε, γιατί πρέπει άνθρωποι χωρίς αισθήματα και ευαισθησίες να βρίσκονται σε ένα τέτοιο ειδικό περιβάλλον και να μην ελέγχονται από πουθενά;
Ο κ. ...... δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την ουσιαστική εξέλιξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ούτε καν για τον τρόπο προσέγγισής τους. Είναι σαν να μην υπάρχει, με την διαφορά ότι η παρουσία του προκαλεί ψυχολογική καταπίεση στα παιδιά μας. Δεν ενδιαφέρεται να φτιάξει ούτε καν το σχολείο που στάζουν οι τοίχοι του από τα νερά της βροχής, αλλά και ούτε να το κάνει πιο λειτουργικό και ευχάριστο ώστε να προσεγγίσει τα παιδιά μας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μάθημα. Θα μπορούσε με την μηνιαία επιδότηση που παίρνει για το σχολείο από το κράτος να φτιάξει το σχολείο μας, αλλά το πρόβλημά του είναι μόνο να αλλάξουμε κτίριο και ώσπου να γίνει αυτό τα παιδιά να κρυώνουν και να βρέχονται.
Είναι ανήκουστο και απαράδεκτο ο κ. ....... να επικαλείται τον κανονισμό του σχολείου για να επιβάλλει τα δικά του θέλω. Άραγε ποιον κανονισμό μπορεί οποιοσδήποτε διευθυντής σχολείου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής να επιβάλλει σε παιδιά με ειδικές ανάγκες;
Επιπλέον, ο κ. ....... με θράσος και δειλία αποκαλεί εμάς τους γονείς με απρεπείς χαρακτηρισμούς, όπως εξωσχολικούς, βλάκες και εκφράσεις που ταιριάζουν μόνο στο επίπεδο αυτού του κυρίου και όχι σε εμάς και που μόνο σε στέκια περιθωριακών τύπων τα ακούει κανείς. Άλλωστε υπερηφανεύεται ότι είναι τύπος του πεζοδρομίου, δηλαδή ότι τα προβλήματα του σχολείου τα λύνει στο πόδι, στην εξωτερική καγκελόπορτα του σχολείου με τους γονείς (στο πεζοδρόμιο). Τόσο απλά! Οι αρμόδιοι της Β/θμιας Εκπ/σης γνωρίζουν ότι ο κ. Διευθυντής που τοποθετήθηκε είναι ανεπαρκής και δεν έπραξε τα δέοντα όπως όφειλε να κάνει; Βέβαια, τα προβλήματα δυστυχώς δεν σταματάνε εδώ και θα γίνονται χειρότερα όσο παραμένει ο ίδιος στο σχολείο αυτό.
Εφόσον ο κ. ........ αδυνατεί να επιβάλλει την τάξη και την ασφάλεια στο σχολείο, η κατάσταση που επικρατεί εκεί έχει ξεφύγει, καθώς ένας επιθετικός μαθητής, με την αδιαφορία του διευθυντή, η επιθετικότητά του ξεπέρασε τα όρια. Έφτασε να είναι άκρως επικίνδυνη για την σωματική ακεραιότητα των άλλων παιδιών και όχι μόνο, αφού το παιδί αυτό έχει ξεφύγει εντελώς. Εκτός από την ανάρμοστη συμπεριφορά του συγκεκριμένου παιδιού και την λεκτική αυθάδεια που χρησιμοποιεί ανεξέλεγκτα έχει γίνει επικίνδυνος πλέον στα πλαίσια του σχολικού κανονισμού του κ. ....... Συγκεκριμένα, στις αρχές Φεβρουαρίου 2013 το παιδί αυτό κρατώντας έναν κοφτερό χαρτοκόπτη, που στα χέρια του έγινε ένα επικίνδυνο όπλο, επιτέθηκε σε μαθητή με Αυτισμό λέγοντάς του: «Θα σε σκοτώσω» κι ευτυχώς επενέβη ένας υπεύθυνος και αξιόλογος καθηγητής και τον απώθησε με πολύ δυσκολία από ένα χτύπημα, ίσως και μοιραίο, με κίνδυνο τη ζωή του.
Ο κ. ....... έλαβε γνώση αυτού του γεγονός και όχι μόνο απέκρυψε το συγκεκριμένο συμβάν, αλλά ούτε καν ειδοποίησε τους γονείς αυτών των παιδιών, έριξε ευθύνες αλλού και δεν φρόντισε το παιδί αυτό να αξιολογηθεί αν είναι επικίνδυνο για την σωματική ακεραιότητα των παιδιών μας, ώστε να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα. Η προϊστάμενη αρχή ενημερώθηκε γι’ αυτό το περιστατικό; Αν ενημερώθηκε, ποιες ήταν οι ενέργειές της; Γνωρίζει τελικά ο κ. ........ τι σημαίνει Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; Με ποια κριτήρια αξιολόγησης έγινε η επιλογή του και τοποθετήθηκε σ’ αυτήν την τόσο υπεύθυνη θέση; Να σας υπενθυμίσουμε εδώ ότι τα παιδιά μας προστατεύονται από τους νόμους και το Σύνταγμα της χώρας και έχουν και αυτά δικαίωμα στην Εκπαίδευση. Άραγε τι εκπαίδευση όμως μπορεί να παρέχεται σ’ αυτό το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής με ανειδίκευτο και χωρίς εμπειρία εκπαιδευτικό προσωπικό; Το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και τα παιδιά μας χρειάζονται έναν Διευθυντή λειτουργό που να τα υπηρετεί πραγματικά. Το σχολείο είναι θεσμός και δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Ανήκει μόνο στα παιδιά μας και η συμμετοχή τους σε αυτό έχει σκοπό να κάνει τη ζωή τους καλύτερη και όχι κόλαση. Όταν απαγορεύεις σε κάποιον την καλλιέργεια του πνεύματος κατά έναν τρόπο τον σκοτώνεις. Πέρυσι επισκεφθήκαμε το γραφείο της Β/θμιας Εκπ/σης και μας ανέφεραν ότι το σχολείο αυτό θα επανδρωθεί με καθηγητές ειδικευμένους και αξιόλογους και θα φροντίσουν να μην πειράξει ποτέ κανείς τα παιδιά μας, καθώς είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι με αυτά τα παιδιά. Μήπως όμως τελικά δεν έκαναν κάτι άμεσα ώστε να αποφευχθούν τα ψυχοφθόρα αυτά γεγονότα που συμβαίνουν στο σχολείο και η βάναυση συμπεριφορά του συγκεκριμένου διευθυντή;
Καταγγέλλουμε την απάνθρωπη συμπεριφορά του κ. ...... εις βάρος των παιδιών μας, είναι ακατάλληλος, ανεπαρκής, ανειδίκευτος για ένα τόσο ευαίσθητο περιβάλλον που υπάρχουν εύθραυστες ψυχούλες και αναζητούν μόνο λίγη αγάπη και ανθρωπιά. Απαιτούμε την άμεση απομάκρυνση του κ. ....... από το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, καθώς η παρουσία του μόνο κακό προξενεί και τίποτα περισσότερο για τα αγγελούδια μας. Μόνο έτσι θα επανέλθει η τάξη στο χώρο του σχολείου και η ψυχική ηρεμία στα παιδιά μας.
Η προϊστάμενη αρχή της Β/θμιας Εκπ/σης γνώριζε όλα τα γεγονότα και την κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο και αδιαφόρησε; Ζητάμε την άμεση απομάκρυνση του επιθετικού μαθητή, καθώς κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα των παιδιών μας και να γίνει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντός του, διότι αν συμβεί κάποιο μοιραίο γεγονός, ευθύνη τότε θα φέρετε όλοι εσείς που γνωρίζατε και αδιαφορήσατε.
Τα δικά μας παιδιά απαιτούν την φροντίδα και τον σεβασμό σας. Το δικό σας καθήκον είναι να κάνετε σωστά τη δουλειά σας. Εδώ θα θέλαμε να κάνουμε θερμή παράκληση να ληφθεί σοβαρά υπόψη η ψυχική οδύνη των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες και να υπάρχουν μόνιμοι καθηγητές στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, ώστε τα παιδιά μας να μένουν με ανθρώπους που πραγματικά τα αγαπάνε και όχι να έχουν το άγχος κάθε χρόνο τι Ειδικούς Εκπαιδευτικούς θα συναντήσουν, αν θα τους φέρονται όμορφα και αν πραγματικά θέλουν να τα βοηθήσουν.
Θα έπρεπε να το εξετάσετε πολύ υπεύθυνα το θέμα αυτό και να μην βιώνουν παιδιά με Ειδικές Ανάγκες κάθε χρόνο ψυχικές δοκιμασίες από καθηγητής χωρίς Ειδική Αγωγή. Έπρεπε να εφαρμόζεται κάτι τέτοιο και όχι τα παιδιά αυτά να ταλαιπωρούνται διαρκώς από τέτοιες επώδυνες ψυχικές καταστάσεις. Πού είναι η ευαισθησία γι’ αυτά τα παιδιά; Γιατί χρειάζεται πάντα εμείς οι γονείς να βροντοφωνάζουμε να σεβαστείτε τα δικαιώματα των παιδιών μας; Ποιοι έχουν την δικαιοδοσία να παίζουν με τις ψυχές αυτών των αγγέλων; Γιατί πια πρέπει να σας θυμίζουμε εμείς τα αυτονόητα; Αν σας έχουμε κουράσει απαιτώντας τα νόμιμα δικαιώματα των παιδιών μας, άλλο τόσο μας κουράσατε κι εσείς επισημαίνοντάς σας κάθε τόσο τα ίδια πράγματα. Ευχόμαστε να δείτε εσείς με άλλη ματιά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας από την απαράδεκτη συμπεριφορά κάποιων που θέλουν να θεωρούνται Ειδικοί Εκπαιδευτικοί και να τα βοηθήσετε να απαλλαγούν από την ψυχολογική καταπίεση δίνοντάς τους ό,τι τους αξίζει. Τουλάχιστον σεβασμό, αν όχι αγάπη. Κλείνοντας θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον κ. .......:
Πού είναι η επικοινωνία, η προσέγγιση και οι διαπροσωπικές σχέσεις του Διευθυντή με τον μαθητή;
Πού υπάρχει διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση του παιδιού με διαπιστευμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σύνδρομο Ντάουν;
Πού υπάρχει η ενθάρρυνσή του;
Τι μέτρα λαμβάνονται στο σχολείο ώστε να νιώθουν οι μαθητές α) ασφαλείς, β) ότι τους φροντίζουν και γ) ότι αναγνωρίζεται η αξία τους;
Που είναι η προστασία και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του παιδιού, δημιουργώντας ευκαιρίες για επιτυχία, επικοινωνώντας με ζεστασιά και αποδοχή;
Που είναι η χρησιμοποίηση επιβραβεύσεων;
Υπάρχει επικέντρωση στην παιδαγωγική αποστολή του σχολείου; Χτίζουμε την προσαρμοστικότητα και την αυτοεκτίμηση των μαθητών, δουλεύοντας για μια σχολική κουλτούρα που επιτρέπει:
• ευκαιρίες για επιτυχία
• ανάπτυξη ικανοτήτων
• ευκαιρίες συμμετοχικότητας
• αίσθηση χρησιμότητας Αντίθετα διακρίνουμε την ειρωνεία, τον αυταρχισμό, τον διασυρμό.
Όλο αυτό φυσικά, δεν βοηθάει στη βελτίωση της κατάστασης του παιδιού, αντίθετα του προκαλεί ζημιά. Τα παιδιά μας αρνούνται πλέον να πηγαίνουν σε αυτό το σχολείο, αν και μαθησιακά είναι αρκετά καλά, με μεγάλη προσπάθεια στο σπίτι όμως και όχι στο σχολείο-εξεταστήριο-δικαστήριο. Άρα έχουμε πλήρη αποτυχία του σχολείου και των εκπαιδευτικών στο ρόλο και στα καθήκοντά τους. Διότι φαίνεται, να έχουν ξεχάσει τη βασική αποστολή του ειδικού σχολείου που είναι η διαπαιδαγώγηση των μαθητών, η διαμόρφωση της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας, που βέβαια αυτά δεν χτίζονται αλλά γκρεμίζονται με τους τρόπους που έχουν υιοθετήσει. Περιμένουμε κι ελπίζουμε στις δικές σας ενέργειες που θα βγάλουν τα παιδιά μας κι εμάς από την πλήρη αδιέξοδο. Αν πάλι δεν μπορέσετε ούτε κι εσείς να επιληφθείτε επί του θέματος, εμείς θα γνωστοποιήσουμε το πρόβλημά μας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προκειμένου να βρεθεί η ανάλογη λύση στον δύσκολο αγώνα των παιδιών μας. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.- Οι αγανακτισμένοι γονείς των μαθητών του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, Σαράντης Σαράντης, Μάγκενα Χρυσοβαλάντου, Αντώνιος Σουνδάς, Ουρανία Χατζημάρκου"
Πηγή: http://www.tvkosmos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.