Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Συνεχίζουν τις 48ωρες απεργίες οι εργαζόμενοι στα λιμάνια


Κόκκινο πανί οι ιδιωτικοποιήσεις.

Συνεχίζουν σήμερα και αύριο τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, διεκδικώντας την προάσπιση των εργασιακών σχέσεων στο νέο περιβάλλον, που διαμορφώνουν οι ιδιωτικοποιήσεις στους οργανισμούς Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

«Η κυβέρνηση, παρά τις δηλώσεις ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες των εργαζομένων και παρά τις διαβεβαιώσεις περί αποδοχής των αιτημάτων μας σε επίπεδο πρωθυπουργού, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη υλοποίησης της διασφάλισης σταθερών και ασφαλών θέσεων εργασίας. [...] Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, χρειάζονται συγκεκριμένες πράξεις και ντοκουμέντα», υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και των σωματείων εργαζομένων στον ΟΛΘ.

Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, οι αρμόδιοι υπουργοί Εργασίας και Ναυτιλίας αναγνωρίζουν ότι υπάρχει πρόβλημα με την εργασιακή συνέχεια στο νέο περιβάλλον που θα προκύψει μετά την πώληση και παραδέχονται, με δημόσιες δηλώσεις τους, ότι χρειάζεται θωράκιση του θεσμικού εργασιακού πλαισίου. «Ωστόσο δεν προχωρούν σε συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις που προτείνονται, τόσο για τον ΟΛΠ, όσο και για τον ΟΛΘ. Απεναντίας, υποχωρούν μέρα με την ημέρα και σε κάθε πρόταση και σε κάθε λύση που τους δίνουμε επιφυλάσσονται να απαντήσουν και ποτέ δεν δίνουν ουσιαστική απάντηση», υπογραμμίζουν.

Σε ό,τι αφορά ειδικά στον ΟΛΘ, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν τις επόμενες ημέρες σε δημόσια εκδήλωση-συζήτηση για τα εργασιακά θέματα, με βασικό ομιλητή τον καθηγητή εργατικού δικαίου, Άρη Καζάκο, ενώ θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη παρουσία εκπροσώπων του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Οι ακριβείς ημερομηνίες θα καθοριστούν αύριο. Οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ακόμη ότι διατηρούν αναλλοίωτη τη θέση τους ενάντια «στο ξεπούλημα του λιμανιού και όλου του δημόσιου πλούτου».

--------------

Σε ετοιμότητα για κινητοποιήσεις οι ναυτικοί

Τι καταγγέλλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), που προειδοποιεί με δυναμικές κινητοποιήσεις του κλάδου για το αμέσως επόμενο διάστημα, προκαλεί, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόθεση του υπουργείου Εργασίας να προχωρήσει σε κατάργηση των ναυτικών φυλλαδίων και του ναυτολογίου του πλοίου, όπως ορίζει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, και την αντικατάστασή τους με την Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ), την οποία θα πρέπει να υποβάλλει ο κάθε πλοιοκτήτης στο ενιαίο ταμείο (Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης-ΕΦΚΑ).

Όπως ανέφεραν συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, από 01/01/2017 οι ναυτικοί θα έχουν Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ), η οποία θα υποβάλλεται από τον εργοδότη και θα περιλαμβάνει πληροφορίες ή στοιχεία που αφορούν τον χρόνο απασχόλησης κάθε ασφαλιζομένου, την αμοιβή, τους κλάδους ασφάλισης, καθώς και το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών.

Έως τώρα, οι ναυτικοί είχαν το ναυτικό φυλλάδιο, στο οποίο αναγραφόταν η ειδικότητά τους και τα σχολεία εκπαίδευσης, ενώ το ναυτολόγιο που αποτελεί και επίσημο ναυτιλιακό έγγραφο του πλοίου με ελληνική σημαία και επιβαλλόμενο από τη διεθνή νομοθεσία και πρακτική είναι έντυπο του ΝΑΤ, στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εργαζόμενοι ναυτικοί στο πλοίο, οι συμβάσεις εργασίας τους καθώς και η λύση αυτών.

Η ΠΝΟ, σε σημερινή συνεδρίασή της, έκανε λόγο για αυθαίρετες ερμηνείες των σχετικών διατάξεων του νέου νόμου για το ασφαλιστικό και ότι επιδίωξη της κυβέρνησης και των δανειστών είναι να καταργήσουν την έννοια του ναυτικού επαγγέλματος και να το εξισώσουν με την εργασία στην ξηρά.

Επίσης, μέλη της ΠΝΟ υποστηρίζουν ότι έως τώρα τα λιμεναρχεία είχαν το έλεγχο και την επιθεώρηση των ναυτολογίων των πλοίων και αν κάποια εταιρεία δεν εφάρμοζε αυτά που απαιτεί ο νόμος για την κλάση του πλοίου, όπως η σύνθεση του πληρώματος και άλλα, δεν μπορούσε να δοθεί ελευθεροπλοϊα και να αποπλεύσει.

Τώρα, αναφέρουν ότι με την υποβολή από τον πλοιοκτήτη της ΑΠΔ δεν θα μπορεί να γίνεται κανένας έλεγχος στις απαιτούμενες ειδικότητες που ορίζει η κλάση του πλοίου, αλλά και ποιες είναι οι ειδικότητες των ναυτικών, σύμφωνα με τα οριζόμενα για την ασφάλεια του πλοίου από τον IMO, Διεθνή Οργανισμό Ναυσιοπλοϊας (International Maritime Organization).

«Όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως αλλά και όλων των ανεπτυγμένων κρατών, παγκοσμίως, αναγνωρίζουν πλήρως την ιδιομορφία του ναυτικού επαγγέλματος και έχουν ιδιαίτερους φορείς που ασχολούνται με τα κοινωνικοασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα των ναυτικών», αναφέρει η ανακοίνωση της ΠΝΟ, υπογραμμίζοντας ότι «επιδιώκεται η πλήρης εξαφάνιση του Έλληνα Ναυτικού και η αντικατάστασή του με χαμηλόμισθους υπηκόους τρίτων χωρών με σημαίες ευκαιρίας».

Τέλος, σημειώνει πως «το υπουργείο Εργασίας θα έπρεπε να γνωρίζει ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει, για κανένα λόγο, να θυσιάζεται στο βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας».


Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.