Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Το «γραφείο συνοικεσίων» της Silicon Valley που κάνει χρυσές δουλειές


Πλούσιοι, έξυπνοι και πετυχημένοι βρίσκουν ταίρι με… προξενιό.

Στον συναισθηματικό τομέα φαίνεται πως ακόμη και οι πλούσιοι, έξυπνοι και πετυχημένοι εργένηδες που ζουν και εργάζονται εκεί που χτυπά η «καρδιά» της παγκόσμιας τεχνολογίας χρειάζονται βοήθεια.

Τη βοήθεια αυτή ανέλαβε να προσφέρει ένα «γραφείο συνοικεσίων» με έδρα τη Silicon Valley στην Καλιφόρνια, που κάνει κυριολεκτικά χρυσές δουλειές τα τελευταία χρόνια, απευθυνόμενο σε πελάτες με βαθιές τσέπες, οι οποίοι δεν έχουν όμως τον χρόνο ή το... ταλέντο να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις του φλερτ.

Έρευνες έχουν καταγράψει σημαντικά υψηλά ποσοστά των ελεύθερων ανδρών στη Silicon Valley σε σχέση με εκείνα των single γυναικών, ηλικίας από 20 έως 45 ετών. Φέρεται μάλιστα η διαφορά να αποτελεί τη μεγαλύτερη σε σχέση με όλες τις άλλες περιοχές των ΗΠΑ. Και οι περισσότεροι από αυτούς τους άντρες εργάζονται στον τομέα της τεχνολογίας.



Αναλογιζόμενη το παραπάνω δεδομένο, η Έιμι Άντερσεν, υπεύθυνη του γραφείου γνωριμιών Linx Dating στη Silicon Valley, αποφάσισε να αναλάβει δράση. Στόχος της η επιστροφή σε περισσότερο «ιπποτικούς» καιρούς. Η ίδια δηλώνει άλλωστε «προξενήτρα παλιάς σχολής». Οι πελάτες της ψάχνουν τον έρωτα. Και οι ισχυροί αλλά συχνά μοναχικοί CEOs της Silicon Valley πληρώνουν αδρά για τις υπηρεσίες της.

Υπηρεσίες για... βαθιές τσέπες

Ένα απλό «πακέτο» στοιχίζει γύρω στα 25.000 δολάρια. Για περισσότερες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα 11 γνωριμίες σε 24 μήνες, το κόστος διπλασιάζεται. Οι VIP πελάτες μπορούν να πληρώσουν περισσότερα για υπηρεσίες κατά παραγγελία. Αν η γνωριμία καταλήξει σε αποκλειστική σχέση, ο πελάτης καταβάλλει ένα μπόνους (συνήθως της τάξης των 50.000 δολαρίων) και ένα ακόμη μεγαλύτερο αν το ζευγάρι φτάσει σε αρραβώνα ή γάμο. Σε αρκετές περιπτώσεις το γραφείο αναλαμβάνει να αλλάξει γκαρνταρόμπα και κούρεμα στους υποψήφιους ή να τους εκπαιδεύσει στο πώς να κάνουν μια αυθόρμητη συζήτηση σε ένα ραντεβού.



Σε αντίθεση με τη «δεξαμενή» εργένηδων της Silicon Valley, η λίστα του Linx με τους 850 περίπου πελάτες ισορροπεί στον αριθμό αντρών και γυναικών. Οι περισσότεροι VIP πελάτες είναι υψηλόβαθμα στελέχη. «Συνεπώς, τα χρήματα δεν αποτελούν συνήθως το πρόβλημα. Ο χρόνος όμως…», δηλώνει η Άντερσεν στη βρετανική Guardian. «Το τάιμινγκ είναι σωστό στη ζωή τους, αλλά είναι πραγματικά δύσκολο για αυτούς να βρουν κάποιον, οπότε θεωρούν ότι αξίζει τον κόπο να πληρώσουν. Έχουν κατακτήσει την επαγγελματική επιτυχία και θέλουν το ίδιο και για την προσωπική τους ζωή».

Άντρες περισσότερο εσωστρεφείς

Ο Άλαν (δεν πρόκειται για το πραγματικό του όνομα) είναι 37 ετών και είναι ένας από τους άντρες πελάτες του Linx. Όπως εξηγεί, τα προβλήματα που αντιμετώπισε στον τομέα των ραντεβού στην περιοχή είχαν δύο αιτίες: «Πρώτον, περισσότεροι άντρες από γυναίκες. Αυτό αποτελεί μεγάλο ζήτημα. Δεύτερον, πάντα υπάρχει κάποιος καλύτερος στη γωνία, με αποτέλεσμα να είσαι αναλώσιμος».



Ο εσωστρεφής, όπως αυτοχαρακτηρίζεται, Άλαν είναι τεχνικός ασφάλειας ηλεκτρονικών υπολογιστών που πούλησε τη νεοφυή επιχείρησή του (startup) σε μια μεγάλη εταιρεία λογισμικού. Είναι διαζευγμένος και δοκίμασε για μια περίοδο το online dating. Τον έκανε όμως να νιώθει σαν… εμπόρευμα.

Υπάρχουν όμως και άλλες προκλήσεις για τους single άντρες της Silicon Valley. «Ποτέ δεν πίστευα ότι θα με έκαναν να αισθανθώ φτωχός όντας πολυεκατομμυριούχος», δηλώνει ο Άλαν, αναφερόμενος σε ένα ραντεβού του, στη διάρκεια του οποίου η κοπέλα του εξήγησε πως χώρισε τον προηγούμενο φίλο της επειδή της είπε ότι είχε ένα όχι και τόσο σπουδαίο ιδιωτικό τζετ.
Η γυναικεία οπτική των πραγμάτων

Η 29χρονη νοσοκόμα Μακένζι και η 30χρονη Τζούντι, που εργάζεται στη Google (τα ονόματα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα), είναι δύο γυναίκες που έχουν κάνει αίτηση στο Linx. Για τη Τζούντι, η οποία μετακόμισε στη δυτική ακτή από τη Νέα Υόρκη, όπου εργαζόταν για τη Goldman Sachs, η διαφορά είναι συγκλονιστική. Στη Νέα Υόρκη, εξηγεί, «οι άντρες θέλουν να έχουν το πάνω χέρι και ξέρουν το πώς. Εδώ, οι άντρες φοβούνται να κάνουν την κίνηση».

«Πολλοί από τους άντρες εδώ… ειδικά σε αυτόν τον τομέα, δεν διαβάζουν τις γυναίκες σωστά», σημειώνει η Άντερσεν. «Οπότε αν δεν τους δώσεις να καταλάβει ότι ενδιαφέρεσαι, δεν πρόκειται να σου ξαναζητήσει να βγείτε. Επειδή φοβούνται την απόρριψη».



Στη Τζούντι λοιπόν πρότεινε να τους το κάνει ξεκάθαρο εφόσον ενδιαφέρεται. Να τους λέει δηλαδή: «Ας το κάνουμε ξανά αυτό» ή «ευχαριστώ που διάλεξες αυτό το εστιατόριο». «Πιστεύω πως υπάρχει μετά βεβαιότητας ένα ποσοστό ανθρώπων με τους οποίους δουλεύω, που έχει να κάνει αποκλειστικά με το IQ. Έχουν πολύ υψηλό IQ, αλλά μπορεί να στερούνται συναισθηματικής νοημοσύνης», λέει η Άντερσεν.

«Νομίζω ότι όταν οι άνθρωποι σκέφτονται Silicon Valley, έχουν στο μυαλό τους αυτούς τους μίνι-Μπιλ Γκέιτς να κυκλοφορούν στους δρόμους, εντελώς κοινωνικά απρόσιτοι. Όμως αυτοί που αντιπροσωπεύω είναι ιδιαίτερα καταδεκτικοί. Βέβαια, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι –άντρες και γυναίκες- που χρειάζονται μια κάποια βελτίωση».

Η «συνέντευξη» από την οποία πέρασαν η Τζούντι και η Μακένζι περιλάμβανε ερωτήσεις για το ιστορικό των σχέσεων, προτίμηση στο ύψος του υποψήφιου, επιθυμία ή όχι για παιδιά, θρησκεία, κατοικίδια κ.ά. Και οι δύο παρουσίασαν φωτογραφίες από πρώην συντρόφους τους και περιέγραψαν το ιδανικό τους ταίρι.

Η προξενήτρα της Silicon Valley

Η ιδέα της προξενήτρας προέκυψε για την Άντερσεν το 2000. «Η ποσότητα των διαθέσιμων αντρών και η έλλειψη διαθέσιμων γυναικών μου προκαλούσε μεγάλη αμηχανία». Επί τρία χρόνια έκανε έρευνα πάνω στο θέμα και τελικά άνοιξε την επιχείρησή της. Τη λίστα της διαμόρφωσαν αρχικά φίλοι και στη συνέχεια φίλοι φίλων.



Η ανάδειξη των εφαρμογών για γνωριμίες «έχει βλάψει πραγματικά το παραδοσιακό φλερτ και τον ιπποτισμό», σημειώνει. Στόχος του Linx είναι να αποτελέσει ένα αντίδοτο σε αυτό. Μάλιστα, είναι διατεθειμένη να μην ασχοληθεί με κάποιον που δεν έχει 100% σκοπό να «αποκατασταθεί».

Η διεύθυνση ενός «γραφείου συνοικεσίων» σε μια περιοχή όπου το χρήμα κυριολεκτικά ρέει, έχει και τα προβλήματά της. «Είμαι πολύ προσεκτική απέναντι στους χρυσοθήρες γενικότερα», τονίζει. Μία από τις ερωτήσεις που τίθενται σε όσους κάνουν αίτηση, αφορά στα χρήματα που διαθέτει το ταίρι που θα ενδιέφερε ο υποψήφιος να γνωρίσει. «Κάποιες φορές λένε, δεν με ενδιαφέρει καθόλου. Άλλες φορές το νούμερο είναι πολύ μεγάλο. Εκεί βγάζω κόκκινη κάρτα».

Κι ενώ το παραπάνω αφορά κυρίως γυναίκες, στην περίπτωση των αντρών, υπάρχουν εκείνοι που αναζητούν το εφήμερο και όχι τη δέσμευση. «Έχω την ικανότητα να το εντοπίσω και να το σώσω. Αν πάλι διακρίνω μια διάθεση παιχνιδιού, έχω μάθει ότι σε καμία περίπτωση δεν αξίζει τον κόπο. Το θέμα δεν είναι η γνωριμία με πολλές γυναίκες, απλά και μόνο για την εφήμερη σχέση. Το θέμα είναι άλλο. Αν αυτό είναι που θέλουν, είναι εύκολο να το καταλάβεις».



Μπορεί η Silicon Valley να αποτελεί μια κοιτίδα έρευνας και καινοτομίας, που συγκεντρώνει ορισμένα από τα καλύτερα μυαλά παγκοσμίως, παραμένει όμως ανθρώπινη και οι άνθρωποί της αντιμετωπίζουν τα δικά τους καθημερινά ζητήματα. Πέρα από τα κέρδη, την τεχνολογία, τους αλγόριθμους και τις εφαρμογές, η ανάγκη για συναίσθημα παραμένει ισχυρή. Και αυτήν ακριβώς την ανάγκη καλείται να ικανοποιήσει το Linx Dating, με το αζημίωτο εννοείται!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.