Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Στην ώρα τους θα καταβληθούν οι συντάξεις


Σύσκεψη με τους διοικητές των Tαμείων κύριας ασφάλισης και του ΕΤΕΑ πραγματοποίησε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δημήτρης Στρατούλης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, «κατά τη διάρκεια της σύσκεψης διαπιστώθηκε ότι, παρά την οικονομική ασφυξία που έχει προκληθεί από το κλείσιμο των τραπεζών, συνεχίζεται η ομαλή και ικανοποιητική ροή των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία από ασφαλιστικές εισφορές και από εντάξεις στη ρύθμιση οφειλών και ότι οι συντάξεις θα καταβληθούν χωρίς προβλήματα στην ώρα τους».


Πηγή: http://www.enikos.gr

Προς νέα παράταση η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων


Προς νέα παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, τόσο για τα φυσικά πρόσωπα, όσο και για τις επιχειρήσεις, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών

Με τα capital controls, το κλείσιμο των τραπεζών αλλά και την αναστάτωση των ημερών, η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων πάγωσε. Έτσι, ενώ βρισκόμαστε 6 ημέρες πριν την λήξη της προθεσμίας για τις δηλώσεις των φυσικών προσώπων και 12 ημέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας για τα φυσικά πρόσωπα, υπολείπονται περισσότερες από 150 χιλιάδες δηλώσεις επιχειρήσεις και περίπου τρία εκατομμύρια δηλώσεις φυσικών προσώπων.

Νέα ημερομηνία για τα φυσικά πρόσωπα θα οριστεί εκτός απροόπτου η 26η Αυγούστου και για τα νομικά πρόσωπα η 20η Αυγούστου, χωρίς να αποκλείεται τροποποίηση για δύο ημέρες πάνω ή κάτω.

Το πρόβλημα για το υπουργείο Οικονομικών είναι ότι θα μετατεθεί και η προθεσμία για την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου. Για να συμβεί αυτό, θα χρειαστεί νομοθετική διάταξη καθώς μόλις προ ημερών, το υπουργείο αποφάσισε με τροπολογία να «κλειδώσει» την προθεσμία πληρωμής της 1ης δόσης για τις 30 Ιουλίου τόσο για τα φυσικά πρόσωπα όσο και για τις επιχειρήσεις.


Πηγή: http://www.enikonomia.gr

Ανήλικος σκηνοθέτησε μαζί με φίλους την απαγωγή του!


Σκοπός τους να αποσπάσουν το ποσό των 12.000 ευρώ.
Στη διαλεύκανση καταγγελίας για αρπαγή 14χρονου στις Λιβανάτες Φθιώτιδας, τον περασμένο Μάιο, οδήγησε έρευνα, που διεξήγαγαν αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Λαμίας. Όπως προέκυψε, ο 14χρονος, από κοινού με δύο ακόμη φίλους του, ηλικίας 18 και 17 ετών αντίστοιχα, είχαν «σκηνοθετήσει» τη σε βάρος του απαγωγή.

Σύμφωνα με το ιστορικό της καταγγελίας ο 14χρονος αναχώρησε μεσημέρι της 22ας Μαΐου από το σπίτι του, με σκοπό να μεταβεί σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών σε περιοχή των Λιβανατών. Κινούμενος πεζός και πριν προλάβει να φθάσει στο φροντιστήριο, άγνωστος δράστης τον επιβίβασε βίαια σε αυτοκίνητο τύπου βαν και του έδεσε τα μάτια με μαντήλι.

Η μητέρα του, η οποία ειδοποιήθηκε από το φροντιστήριο ότι ο γιος της δεν μετέβη στο προκαθορισμένο μάθημα, τον κάλεσε στο κινητό του τηλέφωνο, στο οποίο απάντησε ένας εκ των αγνώστων δραστών («απαγωγέων») και της ζήτησε την καταβολή λύτρων, ύψους 12.000 ευρώ, προκειμένου να τον απελευθερώσουν.

Άμεσα στην ευρύτερη περιοχή κινητοποιήθηκαν αστυνομικές δυνάμεις και τελικά μετά από δύο περίπου ώρες οι «απαγωγείς», χωρίς να παραλάβουν λύτρα, απελευθέρωσαν τον 14χρονο (καλά στην υγεία του) σε αγροτική περιοχή των Λιβανατών, έχοντας αφαιρέσει το κινητό του τηλέφωνο.

Από την αστυνομική διερεύνηση του Τμήματος Ασφαλείας Λαμίας, σε συνδυασμό με την κατάλληλη αξιολόγηση και αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων, που προέκυψαν από φυσικές, τεχνικές και επιστημονικές μεθόδους έρευνας, διακριβώθηκε ότι ο 14χρονος, μαζί με τον 18χρονο και τον 17χρονο, «σκηνοθέτησαν» τη σε βάρος του υποτιθέμενη απαγωγή, με σκοπό να αποσπάσουν, ανεπιτυχώς, το χρηματικό ποσό των 12.000 ευρώ.

Οι τρεις τους προσήχθησαν χθες το μεσημέρι στο Τμήμα Ασφαλείας Λαμίας και αποδέχτηκαν τις πράξεις τους, ενώ ο 18χρονος παρέδωσε στους αστυνομικούς το κινητό τηλέφωνο του 14χρονου, το οποίο υποτίθεται ότι είχαν αφαιρέσει οι «απαγωγείς» του.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για απόπειρα εκβίασης κατά συναυτουργία, ενώ ο 14χρονος κατηγορείται επιπλέον και για ψευδή καταμήνυση.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Η ΠΟΠΕΚ ζητά να προστατευτούν πελάτες και εργαζόμενοι


Αυξήθηκε ο αριθμός των ληστειών τις τελευταίες μέρες.
Την άμεση λήψη μέτρων για την προστασία των πελατών και των εργαζομένων στους χώρους των πρατηρίων ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων με αφορμή τις ληστείες που σημειώθηκαν τελευταία σε πρατήρια καυσίμων.

«Η διαχείριση μεγάλων χρηματικών ποσών στους χώρους των πρατηρίων, μετά το κλείσιμο και την υπολειτουργία των τραπεζών, εγκυμονεί αυξημένους κινδύνους στην ασφάλεια των εργαζομένων στα πρατήρια, ιδιαίτερα τις νυκτερινές ώρες», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ και τονίζει ότι είχε προειδοποιήσει από τις 30 Ιουνίου με έγγραφο της προς τα υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού καθώς και στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης, για τα προβλήματα που θα ανακύψουν από το κλείσιμο των Τραπεζών.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Εισαγγελική παρέμβαση για το ατύχημα στη σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών


Επείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας, σχετικά με το ατύχημα που σημειώθηκε την περασμένη Πέμπτη, 9 Ιουλίου, στη σιδηροδρομική σήραγγα στην κοιλάδα των Τεμπών, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστούν δύο βαγόνια εμπορικής αμαξοστοιχίας που μετέφεραν εύφλεκτα υλικά και να προκληθεί πυρκαγιά.

Την εισαγγελική παρέμβαση προκάλεσε το γεγονός ότι δεν λειτούργησε το σύστημα πυρόσβεσης της σήραγγας γιατί δεν είχε νερό, όπως κατήγγειλε και η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος. Με την εξέταση θα διερευνηθεί εάν υπήρξε κίνδυνος κατά ανθρώπινης ζωής, ένα αδίκημα, το οποίο εφόσον στοιχειοθετηθεί, είναι σε κακουργηματικό βαθμό.

Η εισαγγελική έρευνα είναι ανεξάρτητη από τα πορίσματα που θα εκδοθούν από τις αρμόδιες Αρχές και τις υπηρεσίες, οι οποίες ερευνούν τις συνθήκες εκτροχιασμού των βαγονιών και της πυρκαγιάς.




Πηγή: http://www.enikos.gr

Τα 13 βήματα για να πάρει η Ελλάδα το δάνειο του ESM - Δάνεια 40-50 δισ. ευρώ θα χρειαστεί


Αναλυτικά όλη η διαδικασία.

Αναλυτικά, σε 13 βήματα περιγράφονται, ο ρόλος της Κομισιόν και της ΕΚΤ, η συνδρομή του ΔΝΤ, οι αποφάσεις του Eurogroup και η υπογραφή μνημονίου έτσι ώστε η Ελλάδα να πάρει τελικά τα 82 - 86 δισ. ευρώ από τον ESM.

Συγκεκριμένα τα βήματα αυτά είναι:

1. Το κράτος που ζητά βοήθεια υποβάλλει το αίτημα (stability report) στον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου.

2. Ο πρόεδρος ζητά από την Κομισιόν σε συνεργασία με την ΕΚΤ να εξετάσει:

- την ύπαρξη κινδύνου για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα του ευρώ
- τη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους (όπου είναι απαραίτητο και δυνατό, διεξάγεται από κοινού με το ΔΝΤ)

3. Στη βάση των παραπάνω αξιολογήσεων ο διευθύνων σύμβουλος του ESM ετοιμάζει πρόταση για το εάν εγκρίνεται επί της αρχής, στήριξη (stability support).

4. To ESM συνεδριάζει σε επίπεδο συμβουλίου διοικητών (Board of Governors). Αυτό με βάση την πρόταση του διευθύνοντος συμβούλου αποφασίζει σύμφωνα με τα παραπάνω αν θα εγκρίνει, επί της αρχής, τη στήριξη.

5. Σε ορισμένες χώρες-μέλη του ESM πρέπει να υπάρξουν εθνικές διαδικασίες προκειμένου να παρθεί μια απόφαση επί της αρχής. Ανάλογα με τη χώρα αυτό προβλέπει έγκριση από την κυβέρνηση, εθνικά κοινοβούλια ή κοινοβουλευτική διαβούλευση.

6. Μαζί με την απόφαση για έγκριση, επί της αρχής, της στήριξης το συμβούλιο δίνει εντολή σε:

- Κομισιόν, σε συνεργασία με την ΕΚΤ και, όπου είναι δυνατό, στο ΔΝΤ, να διαπραγματευτεί τις πολιτικές (policy conditionality)

- Διευθύνοντα σύμβουλο του ESM να ετοιμάσει πρόταση για τη δανειακή σύμβαση, η οποία ονομάζεται «Financial Assistance Facility Agreement».

7. Η Κομισιόν παρουσιάζει draft κείμενο με τις πολιτικές ενώ εξασφαλίζει ότι είναι συμβατό με τους νόμους της ΕΕ, συζητείται στο EWG και στο Eurogroup και υπόκειται σε εθνικές διαδικασίες.

8. Ο διευθύνων σύμβουλος του ESM ετοιμάζει το draft της «Financial Assistance Facility Agreement» προσδιορίζοντας τους όρους της οικονομικής βοήθειας. Η «Financial Assistance Facility Agreement» κυκλοφορεί στο συμβούλιο των διοικητών και υπόκειται σε εθνικές διαδικασίες.

9. Το EWG και το Eurogroup συζητά αποδεχόμενο την οικονομική βοήθεια.

10. Το συμβούλιο των διοικητών αποδέχεται την πρόταση του διευθύνοντος συμβούλου του ESM και εγκρίνει τις πολιτικές (policy conditionality) που περιέχονται στο Memorandum of Understanding (MoU).

11. Το κράτος-μέλος που έκανε την αίτηση υπογράφει το MoU και η Κομισιόν υπογράφει εκ μέρους του ESM.

12. Το συμβούλιο των διοικητών του ESM εγκρίνει τη «Financial Assistance Facility Agreement» και εκταμιεύει την πρώτη δόση της οικονομικής βοήθειας.

13. Ο διευθύνων σύμβουλος του ESM και το κράτος που υπέβαλε την αίτηση υπογράφουν τη «Financial Assistance Facility Agreement».

----------------

Σταδιακή πρόσβαση στις αγορές από το δεύτερο εξάμηνο του 2016 εκτιμά ευρωπαίος αξιωματούχος.


Ευρωπαίος αξιωματούχος εκτίμησε σήμερα ότι τα συνολικά δάνεια που θα χρειαστεί η Ελλάδα, την ερχόμενη τριετία από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ΕΜΣ) θα ανέλθουν στα 40-50 δισ. ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι το τρίτο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί στο ακέραιο.

Σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, το ποσό των 82 έως 86 δισ. ευρώ, που αναφέρεται στη δήλωση της Συνόδου Κορυφής της 12ης Ιουλίου, δεν θα χρειαστεί να καταβληθεί στο σύνολό του από τον ΕΜΣ, καθώς σε αυτό το ποσό συνυπολογίζονται τα δάνεια που θα συνεισφέρει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).

Επιπλέον, όπως εξήγησε, εκτιμάται ότι εάν η Ελλάδα εφαρμόσει σωστά το πρόγραμμα, θα ξανακερδίσει σταδιακή πρόσβαση στις αγορές, από το δεύτερο εξάμηνο του 2016 και μετά. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι τα συνολικά δάνεια που θα προέλθουν από τον ΕΜΣ δε θα ξεπεράσουν τα 40-50 δισ. ευρώ.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

«Κούρεμα» στους διαιτητές


«Μνημόνιο» και για τους διαιτητές της Super League! Σημαντική μείωση μισθού αναμένεται να γίνει στους ρέφερι (το τετραψήφιο νούμερο θα γίνει τριψήφιο) και στους επόπτες.
Μεγάλες περικοπές στους διαιτητές (και όχι μόνο) της Super League θα γίνουν από φέτος στα χρήματα που παίρνουν.

Όπως αναφέρεται στη «Live Sport» θα πέσει γερό «ψαλίδι» και συγκεκριμένα από 1.520 ευρώ ανά παιχνίδι πλέον θα παίρνουν 900.

Περίπου 40% μείωση δηλαδή, ενώ ανάλογο ποσοστό από τα χρήματα τους θα χάσουν και βοηθοί, οι οποίοι από 500 ευρώ θα λαμβάνουν πλέον 300. Οι παρατηρητές θα παίρνουν 250 ευρώ από κάθε αναμέτρηση.


Πηγή: http://www.sport-fm.gr

Εκρήξεις σε εργοστάσιο στη Μασσαλία


Δεν υπάρχουν τραυματίες.

Δύο διαδοχικές εκρήξεις έγιναν σήμερα στο πετροχημικό εργοστάσιο LyondellBassel στη νότια Γαλλία και ακολούθησε πυρκαγιά, σύμφωνα με τις Αρχές.

Οι εκρήξεις έγιναν σε μονάδα στο Μπερ-λ' Ετάν, κοντά στο αεροδρόμιο της Μασαλίας-Μαρινιάν και επλήγησαν δύο δεξαμενές που απείχαν μεταξύ τους 500 μέτρα και περιείχαν χημικά προϊόντα. Δεν υπάρχουν τραυματίες, όπως εξήγησε πηγή της έρευνας.

ΜΑΣΣΑΛΙΑ ΕΚΡΗΞΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Γραφείο τελετών… «Ο Σόιμπλε»


Ένα γραφείο τελετών στο Αγρίνιο φρόντισε να… εκμεταλλευθεί την πολιτική επικαιρότητα και να παρέχει τις υπηρεσίες του, με την επωνυμία του άτεγκτου υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:




Πηγή: http://www.enikos.gr

Ούτε βίδα δεν στέλνουν τα εργοστάσια ΙΧ στην Ελλάδα χωρίς προπληρωμή!


Μπορεί η συμφωνία να έχει επιτευχθεί, τα νέα δάνεια προς την Ελλάδα να βρίσκονται καθ' οδόν μαζί με τα νέα μέτρα ωστόσο η κατάσταση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κρίνεται «απελπιστική» σε όλους τους τομείς του κλάδου.

Αρχικά οι εισαγωγικές εταιρείες εν μέσω capital controls βρίσκονται αντιμέτωπες με δύο τεράστια προβλήματα που και τα δύο έχουν να κάνουν με τις καταβολές πληρωμών τόσο για καινούρια αυτοκίνητα όσο και για τα ανταλλακτικά προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia ακόμη και οι θυγατρικές εταιρείες των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν στέλνουν ούτε «βίδα» στην Ελλάδα αν δεν έχει εξοφληθεί προκταβολικά ολόκληρο το ποσό της παραγγελίας!

Αν λοιπόν τα εργοστάσια δεν στέλνουν ούτε «βίδα» στις θυγατρικές εταιρείες τους στην Ελλάδα αν δεν έχει εξοφληθεί το τιμολόγιο της παραγγελίας είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι συμβαίνει μεταξύ εργοστασίων και Ελλήνων εισαγωγέων όπου δεν υπάρχει η σχέση της θυγατρικής...

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως αυτή τη στιγμή όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες απαιτούν την εξόφληση ολόκληρου του ποσού της παραγγελίας τόσο για καινούρια αυτοκίνητα όσο και για ανταλλακτικά ώστε να ξεκινήσει η αποστολή τους προς την Ελλάδα.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι κατ' επέκταση τόσο οι εισαγωγικές όσο και οι εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι να απαιτούν την εξόφληση του κόστους της παραγγελίας από τους πελάτες για να προβούν στην αποστολή της.

Από την άλλη μεριά τα συνεργεία των εξουσιοδοτημένων συνεργείων καταγράφουν τεράστια πτώση στις διελεύσεις οχημάτων με αποτέλεσμα τη ραγδαία πτώση του τζίρου τους και πολλοί εξ αυτών αναγκάζονται να προβούν σε δραστικές λύσεις μείωσης δαπανών που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων περικοπές μισθών, απολύσεις μέχρι και αναγκαστικές άδειες στο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Οι ανεξάρτητες εταιρείες εισαγωγής ανταλλακτικών από την άλλη μεριά επίσης αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλο πρόβλημα με τους προμηθευτές τους καθώς και εκείνοι με τη σειρά τους εξαιτίας της αβεβαιότητας που επικρατεί στην Ελλάδα απαιτούν εξόφληση των τιμολογίων παραγγελιών πριν την αποστολή των προϊόντων.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να καταγράφονται ελλείψεις στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων ενώ αν κάποιος πελάτης χρειαστεί κάποιο ακριβό εξάρτημα είναι πολύ πιθανό να περιμένει έως και 2-3 μήνες για να έρθει στην Ελλάδα.

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Παρά τα capital controls οι πωλήσεις καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία καταγράφουν αύξηση.

Στα καινούρια η αύξηση οφείλεται κυρίως στις παραγγελίες που πραγματοποιούν οι εταιρείες ενοικιάσεων λόγω τουρισμού ωστόσο υπάρχει και μία ακόμη εκδοχή σύμφωνα με την οποία οι Έλληνες που έχουν στα ντουλάπια, ράφια και άλλες κρυψώνες κρυμμένα χρήματα αποφάσισαν να επενδύσουν ένα μέρος από αυτά σε αυτοκίνητα!

Αλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως εταιρείες με ακριβά μοντέλα καταγράφουν αύξηση από 30 έως και 80% την περίοδο των capital controls στην Ελλάδα.

Επίσης όπως αναφέρουν στο Enikonomia στελέχη της αγοράς όσοι επισκέπτονται πλέον τις εκθέσεις καινούριων αυτοκινήτων είναι αποφασισμένοι να αγοράσουν ΙΧ σε αντίθεση με το παρελθόν που επισκέπτονταν τις εκθέσεις για να δουν από κοντά τα νέα μοντέλα. Αυτοί οι επισκέπτες έχουν εξαφανιστεί αναφέρει χαρακτηριστικά στο Enikonomia ιδιοκτήτης εξουσιοδοτημένης μονάδας...

Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επίσης καταγράφεται μια αύξηση στις πωλήσεις καθώς οι 'Ελληνες που έχουν προλάβει και έχουν πραγματοποιήσει ανάληψη των εκταμιεύσεών τους επέλεξαν ένα φθηνότερο αυτοκίνητο αντί για καινούριο.

Επίσης πάρα πολλοί είναι εκείνοι που επέλεξαν κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και τον Ιούνιο καθώς οι πωλήσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία σημείωσε αύξηση 83,4%.


Πηγή: http://www.enikonomia.gr

Βούληση Μπαλτά ο ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας


Στόχος η συνολική αναβάθμιση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Βούληση της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία αποτυπώνεται σαφώς στο επερχόμενο πολυνομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» είναι η επεξεργασία και υλοποίηση, μετά από διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας για τη συνολική αναβάθμιση την Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ των άλλων σε έγγραφό του, που διαβίβασε στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά σε απάντηση ερώτησης των βουλευτών του Ποταμιού κκ. Μαυρωτά και Μπαργιώτα.

Παράλληλα ο υπουργός γνωστοποίησε ότι για το οικονομικό έτος 2015 η συνολική επιχορήγηση προς τα ΤΕΙ της χώρας για δαπάνες λειτουργίας ανέρχεται στο ποσό των 31.840.000 ευρώ. Η κατανομή της επιχορήγησης σε επιμέρους δραστηριότητες και τμήματα ανήκει στα όργανα διοίκησης των Ιδρυμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, βασική μέριμνα του ΥΠΟΠΑΙΘ αποτελεί η διασφάλιση, με κάθε δυνατή βοήθεια, της εύρυθμης και αδιατάρακτης λειτουργίας των κατευθύνσεων μέσω της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στελέχωσης των τμημάτων.

Επιπρόσθετα στις περιπτώσεις συγχωνεύσεων το εκπαιδευτικό προσωπικό των συγχωνευόμενων τμημάτων – που κατά κανόνα αποτελούν τις κατευθύνσεις προχωρημένου εξαμήνου του νέου τμήματος – εντάσσεται στο τμήμα που προκύπτει από τη συγχώνευση καλύπτοντας κυρίως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των ως άνω κατευθύνσεων και βοηθώντας στην απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Είκοσι δύο άνθρωποι ποδοπατήθηκαν μέχρι θανάτου στην Ινδία


Τραγωδία σε θρησκευτικό φεστιβάλ.

Τουλάχιστον 22 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και ακόμα δέκα τραυματίστηκαν κατά τη διάρκεια ινδουιστικού φεστιβάλ στη βόρεια Ινδία.

india

Καθώς δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι επιχειρούσαν να πλυθούν στον ποταμό Godavari κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Pushkaralu στο κρατίδιο Άντρα Πραντές, συνωστίστηκαν με αποτέλεσμα να ποδοπατηθούν μέχρι θανάτου.

Σύμφωνα με την αστυνομία το δυστύχημα συνέβη όταν κάποιοι προσκυνητές έψαχναν τα παπούτσια τους που είχαν πέσει μέσα στο νερό, την ώρα του συνωστισμού.

Σύμφωνα με τις πεποιθήσεις των προσκυνητών, το μπάνιο στον ποταμό τους απαλλάσσει από τις αμαρτίες τους.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Τι φόρο πολυτελούς διαβίωσης θα πληρώσουν για ΙΧ και σκάφη οι φορολογούμενοι


Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης: Τουλάχιστον 1.210 ευρώ για 70.000 ΙΧ!


Περισσότεροι από 70.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.500 κ.εκ. και άνω θα κληθούν να καταβάλουν αυξημένο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης σε ποσοστό 30% σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατίθεται στη Βουλή και αποκάλυψε το Enikonomia.

Μάλιστα ο αυξημένος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλεται για το φορολογικό έτος 2015, δηλαδή αφορά στη χρήση του 2014!

Το θέμα αύξησης του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που έχει καταθέσει στους δανειστές η ελληνική κυβέρνηση είχε τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς από τις 18 Απριλίου μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων και των στελεχών της Ελλάδας.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015.

Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό ο οποίος σύμφωνα με τη νέα πρόταση θα ανέλθει στο 13%.

Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Ριψοκίνδυνο σενάριο

Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγηση στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.

Το αποτέλεσμα ήταν το κράτος να χάσει εκατομμύρια ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από τον ΦΠΑ που προκύπτει τόσο από την κτήση όσο και από την χρήση.



100.000 ΙΧ σε «ακινησία»

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia στη διάθεσή του αφορούν πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εκ των οποίων πάνω από 70.000 έχουν στην κατοχή τους οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω...

Ειδικότερα τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ξεπερνούν τις 280.000 ΙΧ ενώ 62.534 βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής «ακινησίας» δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα κυκλοφορούν πάνω από 55.000 ΙΧ ενώ 23.425 οχήματα βρίσκονται σε «ακινησία».

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. κυκλοφορούν 20.184 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται 10.057 οχήματα.

Στην τελευταία κατηγορία που αφορά σε οχήματα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως κυκλοφορούν 7.147 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται πάνω από 4.500 οχήματα.

Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγηση στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.

Δείτε αναλυτικά τα ποσά που αναλογούν ανά ΙΧ σύμφωνα με τον νέο αυξημένο κατά 3% Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης:

Κυβισμός ΙΧ Αυτοκινήτου
(κ.ε)
Τεκμήριο ΙΧ αυτοκινήτου
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
2011-2015
2006-2010
2011-2015
2006-2010

2.501 – 2.549
13.300 €
9.310 €
1.729,00 €
1.210,30 €
2.550 – 2.649
14.200 €
9.940 €
1.846,00 €
1.292,20 €
2.650 – 2.749
15.100 €
10.570 €
1.963,00 €
1.374,10 €
2.750 – 2.849
16.000 €
11.200 €
2.080,00 €
1.456,00 €
2.850 – 2.949
16.900 €
11.830 €
2.197,00 €
1.537,90 €
2.950 – 3.049
17.800 €
12.460 €
2.314,00 €
1.619,80 €
3.050 – 3.149
19.000 €
13.300 €
2.470,00 €
1.729,00 €
3.150 – 3.249
20.200 €
14.140 €
2.626,00 €
1.838,20 €
3.250 – 3.349
21.400 €
14.980 €
2.782,00 €
1.947,40 €
3.350 – 3.449
22.600 €
15.820 €
2.938,00 €
2.056,60 €
3.450 – 3.549
23.800 €
16.660 €
3.094,00 €
2.165,80 €
3.550 – 3.649
25.000 €
17.500 €
3.250,00 €
2.275,00 €
3.650 – 3.749
26.200 €
18.340 €
3.406,00 €
2.384,20 €
3.750 – 3.849
27.400 €
19.180 €
3.562,00 €
2.493,40 €
3.850 – 3.949
28.600 €
20.020 €
3.718,00 €
2.602,60 €
3.950 – 4.049
29.800 €
20.860 €
3.847,00 €
2.711,80 €
4.050 – 4.149
31.000 €
21.700 €
4.030,00 €
2.821,00 €
4.150 – 4.249
32.200 €
22.540 €
4.186,00 €
2.930,20 €
4.250 – 4.349
33.400 €
23.380 €
4.342,00 €
3.094,00 €
4.350 – 4.449
34.600 €
24.220 €
4.498,00 €
3.148,60 €
4.450 – 4.549
35.800 €
25.060 €
4.654,00 €
3.257,80 €
4.550 – 4.649
37.000 €
25.900 €
4.810,00 €
3.367,00 €
4.650 – 4.749
38.200 €
26.740 €
4.966,00 €
3.476,20 €


-----------------

Από 200 ευρώ τελικά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στις βάρκες


Κλιμακωτός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα επιβληθεί τελικά στα σκάφη αναψυχής σύμφωνα με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή. Επίσης σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλεται από το φορολογικό έτος του 2014 (δηλώσεις 2015) δηλαδή ο συγκεκριμένος φόρος θα καταβληθεί φέτος...

Ειδικότερα όπως αποκάλυψε το Enikonomia στα σκάφη αναψυχής με μήκος από 5 έως και 7 μέτρα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης.

Για σκάφη από 8 έως και 9 μέτρα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα είναι ίσος με το 10% του ετήσιου τεκμηρίου.

Τέλος στα σκάφη αναψυχής με μήκος από 10 μέτρα και άνω ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα είναι ίσος με το 13% της ετήσια δαπάνης.

Από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπον τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση...

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής (καμπινάτα)
Μέτρα            Τεκμήριο        Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 5%
5                     4.000                         200
6                     6.000                         300
έως 7              9.000                         450

Μέτρα            Τεκμήριο        Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 10%
8                    12.000                      1.200
9                    15.000                      1.500
έως 10           22.500                      2.250

Μέτρα            Τεκμήριο        Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 13%
11                 30.000                       3.900
12                 37.500                      4.875
13                52.500                       6.825
14                67.500                       8.775
15                82.500                     10.725
16               105.000                   13.650
17               127.500                   16.575
18              150.000                    19.500
19              180.000                    23.400
20              210.000                    27.300
21              240.000                   31.200
22             270.000                    35.100
23             320.000                    41.600
24             370.000                   48.100


Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής (ανοικτού τύπου)
Μέτρα            Τεκμήριο        Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 5%
5                     4.000                           200
6                     6.000                          300
7                    8.000                           400

Μέτρα            Τεκμήριο        Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 10%
8                  10.000                        1.000
9                  12.000                        1.200
10                14.000                        1.400

Μέτρα            Τεκμήριο        Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 13%
11                16.000                        2.080
12               18.000                         2.340


Πηγή: http://www.enikonomia.gr και http://www.enikonomia.gr

ΔΝΤ: Το ελληνικό χρέος χρειάζεται διαγραφή και 30 χρόνια περίοδο χάριτος


Νέα έκθεση-κόλαφος με δυσοίωνες προβλέψεις.

Εκτροχιασμό του ελληνικού δημόσιου χρέους καταγράφει νέα έκθεση του ΔΝΤ και ζητά εκ νέου τη διαγραφή του και περισσότερες δράσεις από τους Ευρωπαίους.

Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι οι χώρες της Ευρωζώνης θα πρέπει να δώσουν περίοδο χάριτος 30 ετών σε όλα τα δάνεια.

Σύμφωνα με την έκθεση, το δημόσιο χρέος της Ελλάδας έχει καταστεί μη βιώσιμο λόγω της επιβάρυνσης του μακροοικονομικού και χρηματοδοτικού περιβάλλοντος μετά το κλείσιμο των τραπεζών, κάνει λόγο για δύσκολες συνθήκες και προβλέπει ότι θα χρειαστεί διαγραφή χρέους πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είναι προετοιμασμένοι να εξετάσουν οι εταίροι της στην ευρωζώνη λόγω των καταστροφών που υπέστησαν η οικονομία της και οι τράπεζές της τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Η εμπιστευτική έκθεση του ΔΝΤ που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Reuters, προβλέπει ότι το ελληνικό χρέος προβλέπεται να ανέλθει στο 170% του ΑΕΠ έως το 2022 έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 142% του ΑΕΠ πριν από δυο εβδομάδες. Το χρέος αναμένεται να ανέλθει στο ανώτατο σημείο του κοντά στο 200% του ΑΕΠ την επόμενη διετία.

Ο δανεισμός της Ελλάδας με επιτόκια υψηλότερα από αυτά που αντιστοιχούν σε αξιολόγηση ΑΑΑ θα δημιουργούσε μη βιώσιμη δυναμική χρέους για δεκαετίες, επισημαίνει το ΔΝΤ και συμπληρώνει ότι «οι προβλέψεις στην αναθεωρημένη Έκθεση Βιωσιμότητας Χρέους για την Ελλάδα υπόκεινται σε σημαντικά πτωτικά ρίσκα».

Οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της Αθήνας αναμένεται να αυξηθούν πάνω από το 15% του ΑΕΠ που θεωρείται ένα ασφαλές «ταβάνι», εκτιμά το Ταμείο.



Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Τι γίνεται αύριο με τρένα και μετρό


Ακινητοποιημένα αύριο τα τρένα


24ωρη απεργία πραγματοποιεί αύριο η Πανελληνία Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Με ανακοίνωση της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι θα ματαιωθούν τα βραδινά δρομολόγια της Τρίτης 14/7/2015 και όλα τα δρομολόγια της Τετάρτης 15/7/2015.

------------------

Ποιες γραμμές του μετρό δεν θα λειτουργήσουν αύριο


Οι γραμμές 2 και 3 του μετρό δεν θα λειτουργήσουν αύριο Τετάρτη, από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9:00 λόγω της στάσης εργασίας του σωματίου των εργαζομένων.

Σημειώνεται ότι η γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) και το τραμ θα λειτουργήσουν κανονικά.


Πηγή: http://www.enikos.gr και http://www.enikos.gr

Ισραηλινοί σκότωσαν 17χρονο Παλαιστίνιο


Ανθρωπιστική οργάνωση έδωσε βίντεο με το συμβάν στη δημοσιότητα.

Ένα βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Ισραηλινή ομάδα για τα ανθρώπινα δικαιώματα B’Tselem, φαίνεται να τραυματίζεται θανάσιμα ένας νεαρός Παλαιστίνιος από πυρά ανώτερου Ισραηλινού αξιωματικού-περιαστατικό που φαίνεται να επιβεβαιώνουν και αυτόπτες μάρτυρες.

Ο συνταγματάρχης Yisrael Shomer, διοικητής της ταξιαρχίας Binyamin στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, βρίσκεται υπό στρατιωτική έρευνα της αστυνομίας για τον πυροβολισμό στο Al-Ram, βόρεια της Ιερουσαλήμ.

Το περιστατικό συνέβη όταν ο 17χρονος Mohammed Ali-Kosba, έριξε μια πέτρα που έσπασε το παρμπρίζ του οχήματος του Shomer.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του στρατού, τον υπολοχαγό Col Peter Lerner, ο αξιωματικός και οι στρατιώτες βγήκαν από το όχημα και άνοιξαν πυρ μόνο αφού «αισθάνθηκαν περαιτέρω κίνδυνο». Αξιωματούχοι του στρατού, λένε ότι ο Shomer διέταξε να πυροβοληθεί ο ύποπτος στα πόδια προκειμένου να συλληφθεί, όπως γράφει ο Independent.

Αλλά στο βίντεο, μετά την ρίψη της πέτρας στο όχημα, φαίνονται δυο στρατιώτες να κυνηγούν τον νεαρό και ένας τρίτος στρατιώτης να περιμένει κοντά στο όχημα. Ο πυροβολισμός δεν φαίνεται στο βίντεο. Ο 17χρονος πυροβολήθηκε τουλάχιστον τρεις φορές, με μια σφαίρα να τον βρίσκει στο πρόσωπο.




Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Μπλόκο του Firefox σε όλες τις εκδόσεις Abode Flash player


Το πρόσθετο θα είναι απενεργοποιημένο by default στο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης.

Επίσημο μπλόκο βάζει πλέον ο Firefox σε όλες τις εκδόσεις του Abode Flash player, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής του ιδρύματος Mozilla.

Πλέον, το δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στον Ιστό θα μπλοκάρει by default όλες τις εκδόσεις του Flash player.

Έτσι, σε κάθε δικτυακό τόπο που περιέχει περιεχόμενο σε Flash (πχ. βίντεο, διαφημίσεις) δεν θα εμφανίζεται, αλλά θα βγαίνει ένα μήνυμα για την ενεργοποίηση του Flash player από το χρήστη.

«Αυτή η πρόσθετη λειτουργία είναι ευάλωτη και πρέπει να ενημερωθεί», αναφέρεται στο μήνυμα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Firefox, το μπλόκο θα αρθεί όταν η Adobe διαθέσει μια ανανεωμένη έκδοση που θα αντιμετωπίζει προβλήματα ασφαλείας που έγιναν πρόσφατα γνωστά.

Άλλωστε, η κίνηση αυτή από το Firefox, έρχεται μετά τις δηλώσεις του υπευθύνου ασφαλείας του Facebook ο οποίος είχε πει πως το το Flash player πρέπει να καταργηθεί.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr