Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Πέντε αεροπορικές τραγωδίες που σόκαραν τον πλανήτη


Εγκληματικές αμέλειες και τρομοκρατικές επιθέσεις...

Η αεροπορική τραγωδία στο Σινά με τους 226 νεκρούς προστίθεται στη λίστα με τα πολύνεκρα δυστυχήματα των αεροπλάνων που σοκάρουν τον πλανήτη. Μπορεί το αεροπλάνο να θεωρείται το ασφαλέστερο μέσο ωστόσο περιστατικά αεροπορικών δυστυχημάτων έχουν σημαδέψει την ιστορία οδηγώντας στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους.

Μερικές από τις τραγωδίες είτε για τα αίτια που τις προκάλεσαν είτε για τον αριθμό των νεκρών προκάλεσαν παγκόσμιο σοκ και θλίψη.


1974, Παρίσι – Συντριβή McDonnell Douglas DC-10 της Turkish Airlines





Ήταν Μάρτιος του 1974 όταν το αεροσκάφος McDonnell Douglas DC-10 των Τουρκικών Αερογραμμών βρισκόταν σε διαδικασία απογείωσης από το αεροδρόμιο του Orly για το Χίθροου του Λονδίνου. Ξαφνικά χάνει την πόρτα του χώρου αποσκευών, προκαλείται εκρηκτική αποσυμπίεση στο σκάφος και απώλεια ελέγχου από τους πιλότους. Σύμφωνα με τους ειδικούς το σκάφος υπέστη ανεξέλεγκτη περιδίνηση και συνετρίβη στο δάσος της Ερμενονβίλ βορειοανατολικά του Παρισιού. Αποτέλεσμα, και τα 346 άτομα που επέβαιναν στο αεροσκάφος να χάσουν τη ζωή τους.

Ήταν μάλιστα το δεύτερο ατύχημα που σχετιζόταν με την πόρτα του χώρου αποσκευών και οι μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει για το πρόβλημα, αλλά δεν είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα με αποτέλεσμα να έρθει η τραγωδία. Ενώ στο πιλοτήριο η πόρτα του φορτίου φαινόταν κλειδωμένη ωστόσο στην πραγματικότητα δεν είχε σφραγιστεί όπως θα έπρεπε. Μετά το συγκεκριμένο ατύχημα συστάθηκε επιτροπή ελέγχου σε όλα τα αεροσκάφη της εταιρείας.

1977, Τενερίφη, KLM 4805 - Pan Am 1736

 



Είναι γνωστή και ως «τραγωδία της Τενερίφης» και παραμένει μέχρι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες σε νεκρούς τραγωδία. Το συμβάν συνέβη τον Μάρτιο του 1977 και οφείλεται σε... ασυνεννοησία και λανθασμένες εντολές από τον πύργο ελέγχου. Μια τρομοκρατική επίθεση στο αεροδρόμιο του Λας Πάλμας των Καναρίων Νήσων πέντε μεγάλα αεροσκάφη να μεταβούν στο αεροδρόμιο της Τενερίφης.

Ο πύργος ελέγχου είχε το βάρος να συγχρονίσει και να ελέγξει όλα τα τζετ τη στιγμή που οι πιλότοι δεν φαίνονταν και τόσο υπάκουοι στις εντολές. Αποτέλεσμα, ένα Boeing 747 της KLM και ένα ίδιου τύπου αεροπλάνο της Pan American επιχείρησαν να απογειωθούν ταυτόχρονα από αντίθετες αφετηρίες. Στο αεροδρόμιο υπήρχαν πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες λόγω της χαμηλής νέφωσης ενώ η λάθος εντολή του πύργου ελέγχου να τροχοδρομήσουν στον κεντρικό διάδρομο και τα δύο αεροπλάνα ταυτόχρονα οδήγησε στο μοιραίο. Μερικές λάθος επικοινωνίες ανάμεσα στα αεροσκάφη και τον πύργο ελέγχου είχε σαν αποτέλεσμα να συγκρουστούν.

Το βαρύ από τα καύσιμα, τα οποία μόλις είχε ανεφοδιαστεί, αεροσκάφος της KLM προσέκρουσε με την κοιλιά του στην άτρακτο του σκάφους της Pan American το οποίο προσπάθησε μάταια να αποτρέψει τη σύγκρουση. Πέταξε για μερικά δευτερόλεπτα και συνετρίβη μερικά περίπου μέτρα μακριά από το σημείο της σύγκρουσης σκοτώνοντας όλους τους επιβαίνοντες. Στο Pan American επικράτησε πανικός καθώς το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας των επιβατών είχε συνθλιβεί. Η φωτιά και τα θραύσματα από τα πτερύγια των κινητήρων, που ήταν ακόμα σε λειτουργία, έπαιρναν τη μία ζωή μετά την άλλη. Οι 66 επιζήσαντες μιλούν για θαύμα.

1985, Ιαπωνία - Japan Airlines

 



Η συντριβή του Boeing 747 της Japan Airlines που ταξίδευε από το Τόκυο προς Οζάκα τον Αύγουστο του 1985 προκάλεσε τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων από την πτώση ενός μόνο αεροσκάφους και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της Ιαπωνίας. Έχασαν τη ζωή τους 520 άνθρωποι όταν εξαιτίας λανθασμένης λειτουργίας του συστήματος ελέγχου εσωτερικής πίεσης, προκλήθηκε εκρηκτική αποσυμπίεση που καταστρέφοντας το σύστημα πλοήγησης του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος συνετρίβη στο βουνό Φούτζι παρά το γεγονός ότι οι πιλότοι είχαν τον έλεγχο για περίπου μισή ώρα.

Ήταν μάλιστα σε πολύ μεγάλη απόσταση από την πορεία του όταν συνετρίβη καθώς όπως φαίνεται οι πιλότοι έψαχναν τρόπο να το προσγειώσουν. Χωρίς όμως να το ξέρουν οι πιλότοι, το αεροσκάφος ήταν καταδικασμένο να πετάει σε μια πορεία συνεχούς εναλλαγής μεταξύ ανόδου και καθόδου. Σαν από θαύμα επέζησαν κάποιοι από τους επιβαίνοντες αλλά μόνο 4 άντεξαν μέχρι να καταφθάσουν οι ομάδες διάσωσης καθώς το σημείο ήταν ιδιαίτερα δύσβατο. Το πόρισμα έδειξε εγκληματικές αμέλειες στη συντήρηση.

1985, Ιρλανδία – Έκρηξη σε αεροπλάνο της Air India



Ήταν Ιούνιος του 1985, όταν ένα Boeing 747-237B της πτήσης 182 της Air India συνετρίβη στα ανοικτά της νοτιοδυτικής ακτής της Ιρλανδίας. Σε αυτή την περίπτωση, η τραγωδία δεν προκλήθηκε από ανθρώπινο ή μηχανικό λάθος αλλά επρόκειτο για τρομοκρατικό χτύπημα. Οι 307 επιβάτες και τα 22 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους όταν εξερράγη βόμβα στο χώρο των αποσκευών. Ως ύποπτος θωρήθηκε για την τοποθέτηση της βόμβας ένας επιβάτης με το όνομα «Μr Singh» ο οποίος δεν επιβιβάστηκε στην πτήση αλλά δεν εντοπίστηκε και δεν συνελήφθη ποτέ. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι πίσω από την επίθεση βρίσκονταν εξτρεμιστές Σιχ και ότι ήταν αντίποινα για την επίθεση της ινδικής κυβέρνησης στον ιερό Χρυσό Ναό των Σιχ στην πόλη Αμριτσάρ.

2015, Γαλλία Airbus Α320 της Germanwings

 



Η τραγωδία του αεροπορικού δυστυχήματος της Γαλλίας σόκαρε τον πλανήτη όχι τόσο για τον αριθμό των θυμάτων όσο για τον τρόπο που συνέβη. Το δρομολόγιο που εκτελούσε το αεροπλάνο ήταν από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ. Ο πιλότος, του αεροσκάφους, ο 28χρονος Αντρέας Λούμπιτς, στις 24 Μαρτίου 2015, προκάλεσε σκοπίμως τη συντριβή του Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας χαμηλού κόστους στις γαλλικές Άλπεις έχοντας μάλιστα προειδοποιήσει λέγοντας ότι κάποια μέρα θα έκανε «κάτι που θα άλλαζε όλο το σύστημα» και ότι «όλος ο κόσμος θα μάθαινε το όνομά του» και οδηγώντας στο θάνατο 150 άτομα.

πως έδειξε το μαύρο κουτί, ο Λούμπιτς κλείδωσε τον συγκυβερνήτη του έξω από το πιλοτήριο και οδήγησε το αεροσκάφος στη συντριβή στις Γαλλικές Άλπεις. Γι’ αυτό μάλιστα το λόγο δεν εστάλη ποτέ σήμα κινδύνου, κατά την 8λεπτη καθοδική πορεία του αεροπλάνου από τα 38 χιλιάδες πόδια, μέχρι τη συντριβή του στις γαλλικές Άλπεις. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για μοναδική περίπτωση στα χρονικά των αεροπορικών ατυχημάτων. Οι επιβάτες έζησαν εφιαλτικές στιγμές μέχρι την σύγκρουση έχοντας πλήρη συνείδηση ενώ όπως έδειξε η έρευνα ήταν ζωντανός και ο συγκυβερνήτης που μάταια προσπαθούσε να πείσει τον Λούμπιτς να του ανοίξει την πόρτα.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.