Συνάντηση Σπίρτζη με τον πρόεδρο της ΕΤΕπ για την ολοκλήρωση των έργων.
Η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων υποδομής, όπως επίσης και ο προγραμματισμός χρηματοδότησης έργων της νέας προγραμματικής περιόδου ήταν το αντικείμενο συζήτησης της συνάντησης που είχε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), Βέρνερ Χόγιερ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όσο γίνεται περισσότερα έργα που χρηματοδοτούνται από το τρέχον πρόγραμμα ΕΣΠΑ το οποίο λήγει στο τέλος του χρόνου, προκειμένου να μην χαθούν χρήματα και να μεταφερθούν όσο γίνεται λιγότερα έργα-γέφυρες στο νέο ΕΣΠΑ.
Τα έργα που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2017 είναι οι αυτοκινητόδρομοι, οι επεκτάσεις του Μετρό και τα σιδηροδρομικά. Σε ό,τι αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης υπάρχει παράταση της χρηματοδότησης έως και το Μάρτιο του 2020.
Σε ό,τι αφορά το Μετρό, ο υπουργός Υποδομών, είπε ότι είναι ένα από τα έργα, που θα εξετάσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την ωρίμανση, αλλά και για την υλοποίηση του στο κομμάτι που είναι ώριμο, το τμήμα της γραμμής 4.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Γουδί, ύψους 1,4 δισ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2016.
Ο υπουργός Υποδομών, ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένες τράπεζες για τα έργα στην Ελλάδα. Όπως είπε, για το θέμα αυτό θα υπάρξει συνάντηση με εκπροσώπους της Παγκόσμιας Τράπεζας. «Συμφωνήσαμε και συζητήσαμε για τους αυτοκινητοδρόμους που εμπλέκεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα (Μορέας και Ολυμπία Οδός) ένα βαρύ χρονοδιάγραμμα, προκειμένου σύντομα να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια», ανέφερε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών. «Συμφωνήσαμε τις πρόσθετες εγγυήσεις, αλλά και τους υπόλοιπους όρους που θέτουμε εμείς στο τραπέζι. Είναι 300 εκατομμύρια ευρώ μέχρι την ολοκλήρωση ως εγγύηση».
Επιπλέον, στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκε και το θέμα της επέκτασης του προαστιακού από το Λαύριο έως τη Ραφήνα ενώ τα υπόλοιπα έργα που μπαίνουν στον νέο σχεδιασμό, είναι η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Εγνατίας: Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο κόστους 5 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά του ο κ. Χόγιερ σημείωσε ότι η ΕΤΕπ έμεινε στην Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης και ότι σκοπεύει να παραμείνει και μετά την κρίση, ενώ σημείωσε ότι αποχωρεί αισιόδοξος από το υπουργείο. «Είναι εκπληκτικό το πόσα έργα θα ολοκληρωθούν σε λίγο στην Ελλάδα», τόνισε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Βέρνερ Χόγιερ, διαπιστώνοντας «μεγάλη πρόοδο όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους και ειδικά το Μορέα».
«Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να θέσουμε μια λίστα με προτεραιότητες, όπως μας υπέδειξε και ο υπουργός», κατέληξε ο πρόεδρος της ΕΤΕΠ.
--------------
Τα σχέδια για τη γραμμή 4 του Μετρό
Η εμπλοκή της ΕΤΕπ και τα ιδιωτικά κεφάλαια μέσω ΣΔΙΤ.
Την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων έως το 2017 στο πλαίσιο του προηγούμενου ΕΣΠΑ 2007-2013 επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών.
Τα θέματα που αφορούν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Μορέα, Ε65, Ιονία Οδό και Μαλιακός-Κλειδί), την προοπτικήτης νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, που θα ενώνει το Γαλάτσι με το Μαρούσι καθώς και το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας συζήτησαν ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών κα Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Βέρνερ Χόγιερ.
Όσον αφορά τη νέα γραμμή του μετρό, υπάρχει αισιοδοξία ότι μπορεί να προκηρυχθεί μέσα στους επόμενους μήνες το α’ τμήμα της (Άλσος Βεΐκου – Γουδί), προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, καθώς η ΕΤΕπ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα έργα του μετρό και μπορεί να αυξήσει τη συμμετοχή της από το 50% που είναι σήμερα στο 75%. Εξετάζεται η επέκταση του μετρό της Αθήνας να γίνει ως έργο ΣΔΙΤ αξιοποιώντας το «πακέτο Γιούνκερ».
Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.