Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς


Η Ελλάδα ζητάει επισήμως ενημέρωση για το σκάνδαλο της Volkswagen

Εστάλη χθες επιστολή στη Volkswagen και τις άλλες εμπλεκόμενες εταιρείες.

Ενημέρωση για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με πειραγμένο λογισμικό, ζητά από τις εταιρείες το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εστάλη χθες επιστολή στη Volkswagen και τις άλλες εμπλεκόμενες εταιρείες με την οποία ζητούνται στοιχεία για τον αριθμό τέτοιων αυτοκινήτων που έχουν πωληθεί στην Ελλάδα και τι προτίθενται να κάνουν με αυτά οι συγκεκριμένες εταιρείες.

Η Volkswagen έχει ανακοινώσει ότι το λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε τοποθετηθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην μονάδα της Volkswagen, 2,1 εκατομμυρίων στην Audi, και 1,2 εκατομμυρίων στην Skoda, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα της SEAT.

-----------

Τα μαζεύουν οι εισαγγελείς στη Γερμανία για το πρώην αφεντικό της Volkswagen

Μιλούν για... «λάθος διατύπωση» για την έρευνα σε βάρος του Μάρτιν Βίντερκορν.

Οι εισαγγελικές αρχές στο Μπράουνσβαϊκ, στη βόρεια Γερμανία, ανακοίνωσαν ότι, σε αντίθεση με ό,τι είχε ανακοινωθεί στις αρχές της εβδομάδας, η έρευνα σε σχέση με το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές για τις εκπομπές ρύπων δεν στρέφεται κατά του προσώπου του πρώην επικεφαλής της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν.

Η ανακοίνωση που εκδόθηκε την Δευτέρα από την εισαγγελία της πόλης, για την έναρξη δικαστικής έρευνας σε βάρος του Βίντερκορν, είχε «λάθος διατύπωση», δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της εισαγγελίας. Η έρευνα που άνοιξε έχει στόχο «τους υπαλλήλους (της Volkswagen) που είναι υπεύθυνοι» για τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων, χωρίς να κατονομάζει συγκεκριμένα άτομα.

Στην Αυστραλία, οι τοπικές αρχές ανταγωνισμού είπαν ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κληθεί να πληρώσει βαριά πρόστιμα εάν αποδειχθεί ότι είχε παραπλανήσει τους Αυστραλούς καταναλωτές σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Αυστραλίας (ACCC) η Volkswagen θα πρέπει να αποσαφηνίσει εάν είχαν διατεθεί στην αυστραλιανή αγορά οχήματα που φέρουν το λογισμικό παραποίησης των τιμών για τις εκπομπές ρύπων.

Αυτή η έρευνα «αποτελεί προτεραιότητα για την ACCC. Ανησυχούμε πολύ για την ενδεχόμενη ζημία σε βάρος των καταναλωτών και του ανταγωνισμού από αυτή την εικαζόμενη πρακτική» είπε ο πρόεδρος της ACCC Ροντ Σιμς.

Οι συσκευές αυτές απαγορεύονται ρητά από την αυστραλιανή νομοθεσία για τους καταναλωτές και θα πρέπει να τεκμηριώνονται οι όποιοι ισχυρισμοί για περιβαλλοντικά οφέλη ή την αποδοτικότητα των καυσίμων, είπε ο Σιμς.

«Η ACCC θα ζητήσει το υλικό μάρκετινγκ από τον όμιλο της VW και δεν θα διστάσει να λάβει μέτρα εάν οι καταναλωτές είχαν εκτεθεί σε ψευδείς, παραπλανητικές ή δόλιες παρουσιάσεις» είπε ο Σιμς.

Στην Αυστραλία, μπορεί επιβληθεί σε μια εταιρία πρόστιμο 1,1 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (687.000 ευρώ) για παραβίαση της νομοθεσίας για τους καταναλωτές.

Την ίδια ώρα, στη Νότια Κορέα, η Volkswagen σχεδιάζει την ανάκληση 120.000 πετρελαιοκίνητων οχημάτων, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές της χώρας. Η γερμανική εταιρία έχει αποστείλει στο υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας επίσημη επιστολή ενημερώνοντας τις αρχές για τις προθέσεις της, ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.

Παράλληλα, η μονάδα της Volkswagen στις Φιλιππίνες ανακοίνωσε ότι κανένα από οχήματά της που κυκλοφόρησαν και πουλήθηκαν στη χώρα δεν έφερε το επίμαχο λογισμικό και ότι τα αυτοκίνητα πληρούν τα εθνικά πρότυπα για την εκπομπή ρύπων.

-----------

Η εσωτερική έρευνα της Volkswagen θα διαρκέσει πολλούς μήνες

Θα αναβληθεί η έκτακτη γενική συνέλευση που ήταν προγραμματισμένη για την 9η Νοεμβρίου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα χρειαστεί πολλούς μήνες για να ολοκληρώσει την έρευνα που διεξάγει σχετικά με το λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων για τους ρύπους στα ντιζελοκίνητα οχήματά της, ανέφεραν σήμερα μέλη του εποπτικού συμβουλίου της.

Εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης θα αναβληθεί η έκτακτη γενική συνέλευση που ήταν προγραμματισμένη για την 9η Νοεμβρίου.

Ο όμιλος ανέθεσε στην αμερικανική δικηγορική εταιρεία Jones Day την εσωτερική έρευνα και τα μέλη του εποπτικού συμβουλίου «έχουν την πεποίθηση ότι η έρευνα αυτή θα διαρκέσει τουλάχιστον πολλούς μήνες».

Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας θα ενημερώσει το κοινό την επόμενη εβδομάδα για τις λύσεις που προτείνει για το πρόβλημα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου σήμερα.

Το διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει επίσης να αναβαθμιστεί ο Φρανκ Βίτερ, ο επικεφαλής της διεύθυνσης χρηματοδότησης της Volkswagen, σε νέο επικεφαλής του οικονομικού τμήματος του ομίλου.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.