Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Εκπαίδευση: Τι είπε ο Φίλης για τα ανοικτά θέματα των κενών, ΦΠΑ και για το συμβάν με τα ΚΤΕΛ - Τι απαντούν οι φορείς


Πως θα καλυφθούν τα κενά στα σχολεία


Για το ζήτημα των κενών στα σχολεία μίλησε στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.


Ο υπουργός Παιδείας απέδωσε το πρόβλημα που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια σε διοικητική και πολιτική αδράνεια.


"Προφανώς υπάρχει μια αδράνεια της κρατικής μηχανής αλλά και της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας", είπε, σημειώνοντας ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα δεκαετίας και όχι φετινό.


"Τα κενά είναι πολλά, δεν είναι φετινό πρόβλημα, είναι δεκαετίας το λιγότερο. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο και προσλήψεις δεν έχουν γίνει. Συνεπώς το ζήτημα δεν είναι μόνο να αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο κάπως ευκαιριακά το ζήτημα των κενών με αναπληρωτές αλλά να κάνουμε μόνιμους διορισμούς, διότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με μια ευκαιριακή σχέση του μαθητή με τον δάσκαλο. Πρέπει να υπάρχει μια σχέση πιο μόνιμη, εμπιστοσύνης ειδικά όπως σε περιπτώσεις όπως είναι τα παιδιά με ειδική αγωγή".


Επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης, όπως αυτή διατυπώθηκε στις προγραμματικές δηλώσεις, ότι "από τις 30 Μαΐου και μετά θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών που είναι εκτός αιθούσης". Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν, όπως είπε, εκτιμώνται σε 2.000 με 2.500.


Για την κάλυψη των φετινών κενών στα σχολεία υλοποιείται, όπως εξήγησε, "ένα πρόγραμμα πολυπληθών προσλήψεων αναπληρωτών" και μέχρι την Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση τους που είναι 14.000 αναπληρωτές.


Υπάρχουν επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, πιστώσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ΕΣΠΑ που θα επιτρέψουν να φτάσει ο αριθμός των αναπληρωτών τις 19.500.


"Με αυτόν τον τρόπο καλύπτουμε τη μεγάλη πλειοψηφία των κενών. Υπάρχουν βεβαίως και άλλα κενά. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν όλα. Υπάρχει το δημοσιονομικό πρόβλημα", παραδέχθηκε.


Για τα ειδικά σχολεία είπε ότι φέτος θα γίνουν 1.000 προσλήψεις επιπλέον για αναπληρωτές.


Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:




----------------

O Φίλης για τον οδηγό του ΚΤΕΛ που κατέβασε τον 10χρονο


Οδηγός ΚΤΕΛ κατέβασε 10χρονο μαθητή από το λεωφορείο στην Αρχαία Κόρινθο για 1 ευρώ και ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης σχολίασε το περιστατικό.


"Εδώ δεν είναι πρόβλημα της πολιτείας, είναι θέμα αναλγησίας και ότι αυτός που κατέβασε το παιδάκι δεν ξέρει τι σημαίνει παιδί, κοινωνική ευθύνη και δεν γνωρίζει ότι η δουλειά που κάνει, τα ΚΤΕΛ δηλαδή, χρηματοδοτούνται από το κράτος. Δεν μπορεί η χρηματοδότηση αυτή να έχει τέτοιου είδους συμπεριφορές ως αντιπαροχή" σημείωσε.


Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:




----------------

Τι θα γίνει με το ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση


O υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης μίλησε στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη για το ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.


"Πράγματι η μεγαλύτερη κατηγορία σε αυτό που ονομάζουμε ιδιωτική παιδεία είναι υπηρεσίες που δεν παρέχει το δημόσιο σχολείο και που θα έπρεπε και συνεπώς είναι αναγκασμένοι οι γονείς να προσφεύγουν στο φροντιστήριο. Κατά την γνώμη μου πρέπει να υπάρξει μια εντελώς διαφορετική ρύθμιση για αυτές τις περιπτώσεις και δεν μπορεί να επιβαρύνεται φορολογικά και μάλιστα με 23%. Η ιδιωτική εκπαίδευση δεν λέω ότι είναι σχολείο των προνομιούχων και των πλουσίων και εκεί υπάρχουν πολλές κατηγορίες" σημείωσε.


"Θεωρούν πολλοί ότι το να στείλουν το παιδί τους σε ιδιωτικό σχολείο θα μορφωθεί καλύτερα. Δεν είναι σωστή αυτή η αντίληψη, γιατί το δημόσιο σχολείο παρά τα προβλήματά του είναι επαρκές και αξιόπιστο, γιατί στηρίζεται στην ψυχή του εκπαιδευτικού" δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.


"Ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση στο σύνολό της απομακρύνει την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό κεκτημένο. Νομίζω δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη που να φορολογεί τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Κατά την γνώμη μου πρέπει να αναζητηθούν τρόποι εναλλακτικοί και πιστεύω ότι μπορούν να βρεθούν. Πιστεύω μέσα από το σύστημα της πάταξης της φοροδιαφυγής μπορούν να βρεθούν πολλά χρήματα, τα οποία μπορούν να ικανοποιήσουν τα δημοσιονομικά ισοδύναμα" τόνισε.


"Κατά την γνώμη μου πρέπει να μην εφαρμοστεί ο φόρος και να αναζητήσουμε τάχιστα τα ισοδύναμα" κατέληξε ο κ. Φίλης.


Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1:




----------------

ΔΟΕ: Η εκπαίδευση δεν αντέχει άλλα λόγια κενά περιεχομένου

Τι λένε οι δάσκαλοι για τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας.



Με κεντρικό ζήτημα τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση και την επιτακτική ανάγκη πραγματοποίησης όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών, το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ, έπειτα και από τη συνάντηση στα γραφεία του, «στην οποία ο υπουργός δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις αλλά αρκέστηκε σε γενικόλογες τοποθετήσεις στα καυτά προβλήματα της εκπαίδευσης», πραγματοποίησε την Τετάρτη από κοινού με την ΟΛΜΕ συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.


Σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ τονίζει πως, για μια ακόμη φορά, ότι το ζήτημα των χιλιάδων κενών και των κλειστών σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δε θα λυθεί ούτε με ευχολόγια, ούτε με εξαγγελίες του τύπου «θα προσπαθήσουμε από την επόμενη σχολική χρονιά να μην υπάρξει αυτή η εικόνα στα σχολεία».


Ειδικότερα, στην ανακοίνωση αναφέρεται: Η δήλωση αυτή του υπουργού επιβεβαιώνει τις καταγγελίες του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την ύπαρξη χιλιάδων κενών, ζήτημα το οποίο τέθηκε επανειλημμένα όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα στις συναντήσεις του με την πολιτική ηγεσία με αίτημα την άμεση αντιμετώπισή του και η πολιτική ηγεσία είτε το υποβάθμιζε είτε το χρέωνε σε συνδικαλιστική υπερβολή.


Για ακόμη μια φορά απαιτούμε από τον υπουργό να προχωρήσει, δίχως καμιά καθυστέρηση, τις διαδικασίες για το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών κάτι που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό του 2015 αλλά η κυβέρνηση… επέλεξε να μην υλοποιήσει. Η πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών τώρα, αποτελεί τη μοναδική λύση για την εύρυθμη λειτουργία της Δημόσιας Εκπαίδευσης.


Σε ότι αφορά στα ζητήματα που ταλανίζουν τον κλάδο, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αφού στη συνάντηση της Τρίτης 13/10/2015 παρέδωσε στον κ. Υπουργό υπόμνημα όπου περιγράφονται (σ’ ένα πρώτο βαθμό) τα βασικότερα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έθεσε και στις δυο συναντήσεις, αναλυτικά κι επίμονα τα θέματα:


- Των κενών στην εκπαίδευση και της απώλειας πλήθους διδακτικών ωρών.


- Των μηδενικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.


- Του χάους που επικρατεί στις προσλήψεις αναπληρωτών, στις τοποθετήσεις τους και τις τεράστιες αδικίες που έχουν δημιουργηθεί σε βάρος των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών αφού δε γίνεται πρόσληψη σε μια φάση και σε όλα τα κενά, καθώς και του τεράστιου ζητήματος που δημιουργεί το γεγονός ότι το Υπουργείο δεν ενημέρωσε, όπως όφειλε, για τα ελάχιστα κονδύλια ΕΣΠΑ που διατίθενται σε Αττική, Νότιο Αιγαίο και Δυτική Μακεδονία ώστε να το λάβουν υπόψη τους οι εκπαιδευτικοί στην υποβολή των αιτήσεών τους.


- Της απόδοσης οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.


- Της άμεσης κατάργησης του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης, που υπήρξε δέσμευση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας αλλά δεν υλοποιήθηκε, σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του κ. Υπουργού περί εθελοντικής προσφοράς των εκπαιδευτικών.


- Της εγκατάλειψης της Ειδικής Αγωγής.


- Της ανάγκης για θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής καθώς και της κατοχύρωσης του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών.


- Της ανάγκης να μην υπάρξουν αιφνιδιασμοί στον τομέα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.


- Των τεράστιων εισοδηματικών απωλειών που έχει προκαλέσει και θα προκαλέσει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό στους εκπαιδευτικούς η πολιτική των μνημονιακών περικοπών και της βαριάς φορολογίας καθώς και της εγκληματικής αντιασφαλιστικής πολιτικής με την τραγικά μεγάλη αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις τάξεις μέχρι τα 67 τους χρόνια.


Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας δίνοντας απαντήσεις που απείχαν πολύ από το να χαρακτηριστούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, προσπάθησε να αμβλύνει τις άσχημες εντυπώσεις που έχουν προκαλέσει τόσο η εικόνα διάλυσης της εκπαίδευσης όσο και οι δηλώσεις του περί εθελοντικής εργασίας σε μια κατεύθυνση επικοινωνιακής διαχείρισης του ζητήματος κι όχι άμεσων αποφάσεων – λύσεων. Συγκεκριμένα ανέφερε:


- «Τα κληρονομήσαμε τα κενά δεν τα δημιουργήσαμε…». Αναφέρθηκε στις πραγματοποιούμενες και προγραμματισμένες προσλήψεις αναπληρωτών αμφισβητώντας την ακρίβεια της εικόνας ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν, παραδέχτηκε όμως ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή 60 κλειστές σχολικές μονάδες κι ότι «θα υπάρξουν κενά» και στη συνέχεια, τα οποία χαρακτήρισε αντιμετωπίσιμα δημιουργώντας, εύλογα, ερωτήματα για τους τρόπους αντιμετώπισης στα οποία όμως δεν απάντησε.


- Στην απαίτηση για μόνιμους διορισμούς απάντησε ότι «πρόθεση μάς είναι να υπάρξουν μόνιμες προσλήψεις, μόλις τα δημόσια οικονομικά, το επιτρέψουν» με ορίζοντα τετραετίας αρχής γενομένης από το διδακτικό έτος 2016 – 2017, ενώ είπε ότι θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος τόσο για το πόσοι διορισμοί θα γίνουν όσο και για το με ποιον τρόπο.


- Για την αξιολόγηση δήλωσε ότι η «ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωρητική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα», ενώ προσπάθησε να «διασκεδάσει» τις εντυπώσεις που δημιούργησαν οι δηλώσεις του περί εθελοντικής προσφοράς λέγοντας ότι «σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών... οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών» και ανέφερε ότι «η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγηση».


- Δεσμεύτηκε στο ότι δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (παρά τα όσα αναφέρονται στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ).


- Είπε ότι θα υπάρξει διάλογος για τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής κι έκανε θετική αναφορά τόσο σε σχέση με τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής όσο και της κατοχύρωσης του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών.


- Αναγνώρισε την τεράστια σημασία του τομέα της Ειδικής Αγωγής για τον οποίο, επίσης, δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει διάλογος.


Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά πως, πέρα από την επικοινωνιακή προσπάθεια του κ. Υπουργού υπάρχουν τα εκρηκτικά προβλήματα της εκπαίδευσης με την υποχρηματοδότηση, την απώλεια πλήθους διδακτικών ωρών και την ύπαρξη χιλιάδων κενών ακόμη και σήμερα με την αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης, την ανεργία των εκπαιδευτικών, την εγκατάλειψη της ειδικής αγωγής και την συστηματική παραμέληση του δημόσιου νηπιαγωγείου και του ολοήμερου σχολείου που συνθέτουν την ακριβή και αμείλικτη εικόνα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.


Απαιτούμε δεσμεύσεις και λύσεις τώρα. Η εκπαίδευση δεν αντέχει κι άλλα λόγια κενά περιεχομένου.


----------------

Οι αποδέκτες των εγκυκλίων διάθεσης εκπαιδευτικών του 2014 και 2015

Οξύτατα τα προβλήματα κάλυψης των διδακτικών κενών.

Το μέτρο της διάθεσης αποσπασμένων εκπαιδευτικών από φορείς σε σχολεία αξιοποιείται και φέτος από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα το υπουργείο προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα οξύτατα προβλήματα κάλυψης των διδακτικών κενών σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να διαθέσουν, ύστερα από αίτησή τους, εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με απόσπαση στις Περιφερειακές Διευθύνσεις τους ή τις Διευθύνσεις τους αντίστοιχα, σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής της έδρας του γραφείου που υπηρετούν, προκειμένου να προσφέρουν διδακτικό έργο, λαμβάνοντας υπόψη τις υπηρεσιακές ανάγκες καθώς και τα κοινωνικά κριτήρια των εκπαιδευτικών. Η διάθεση θα γίνει με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Επίσης καλούνται επίσης οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στις λοιπές υπηρεσίες και φορείς του ΥΠ.Π.Ε.Θ., που αναφέρονται στον Πίνακα Αποδεκτών, οι οποίοι επιθυμούν να διατεθούν έως τη λήξη του διδακτικού έτους σε σχολικές μονάδες του Νομού όπου εδρεύει ο φορέας απόσπασης στον οποίο υπηρετούν, όπως υποβάλουν αίτηση στο φορέα απόσπασής τους από 14-10-2015 έως και 19-10-2015. Οι αιτήσεις αυτές θα διαβιβαστούν, από τις υπηρεσίες ή φορείς του ΥΠ.Π.Ε.Θ. υποβολής, στη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης, Τμήματα Γ’ με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, συνοδευόμενη με την άποψη του υπηρεσίας ή του φορέα απόσπασης. Για τους εκπαιδευτικούς αυτούς, με δεδομένο ότι η διάθεσή τους θα είναι ολική, θα ισχύσουν τα αναφερόμενα στην παρ. 1α.


Δεν είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται το εν λόγω μέτρο καθώς κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και από τον πρώην υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο. Τον προηγούμενο Οκτώβριο και συγκεκριμένα στις 31-10-2014 είχε εκδοθεί δελτίο τύπου που ανέφερε:


Με σχετική εγκύκλιο , το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΑΙΘ, που επιθυμούν να διατεθούν ως τη λήξη του διδακτικού έτους σε σχολικές μονάδες του Νομού όπου υπηρετούν, με σκοπό την κάλυψη λειτουργικών αναγκών, να το δηλώσουν εγγράφως και να αποστείλουν αίτηση στη Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από 3-11-2014 έως και 10-11-2014.


Η εγκύκλιος του 2014 απευθύνονταν στους ακόλουθους φορείς:


1. Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Ανεξάρτητα Τμήματα ΚΥ ΥΠΑΙΘ


2. ΠΔΕ όλης της χώρας


3. ΔΔΕ όλης της χώρας


4. Πανεπιστήμια – ΤΕΙ της χώρας


5. ΑΣΠΑΙΤΕ


6. Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης


7. Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας


8. ΙΚΥ


9. ΔΟΑΤΑΠ


10. Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών


11. Ι.Τ.Υ.Ε.


12. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας


13. ΙΝΕΔΙΒΙΜ


14. Ι.Ε.Π.


15. Ακαδημία Αθηνών


16. Μητροπόλεις


17. Αρχιεπισκοπές


18. Ιερά Σύνοδος


19. Διορθόδοξο Κέντρο Εκκλησίας της Ελλάδος


Η εγκύκλιος του 2015 απευθύνεται στους πιο κάτω φορείς:


1. Γενική Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ.


2. Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπ/σης


3. Διευθύνσεις Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης


4. Βιβλιοθήκες


5. Γ.Α.Κ.


6. Α.Ε.Ι.


7. Τ.Ε.Ι.


8. Ι.Ε.Π.


9. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας


10. Ιερά Σύνοδος


11. Ιερά Αρχιεπισκοπή


12. Ιερές Μητροπόλεις


13. Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες


----------------

Ανοιχτή επιστολή γονέων στον πρωθυπουργό για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση


Με μία ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, οι γονείς 85.000 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία ζητούν την κατάργηση του 23% ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.


Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή


Αξιότιµε κύριε Πρωθυπουργέ, Oι γονείς των 85.000 µαθητών και µαθητριών, που φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία, είµαστε βέβαιοι και βέβαιες ότι θα τηρήσετε τη δέσµευσή σας και θα προχωρήσετε άµεσα στην κατάργηση της επιβολής ΦΠΑ στις υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Αντιλαµβανόµαστε ασφαλώς την ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναµων µέτρων, ώστε να µην υπάρξουν κενά στον κρατικό προϋπολογισµό.
Θεωρούµε όµως - και πιστεύουµε ότι ως γονιός συµφωνείτε µαζί µας -ότι κανένα ισοδύναµο δεν µπορεί να είναι πιο σηµαντικό από την ηρεµία των παιδιών µας, στα οποία το ενδεχόµενο αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος προκαλεί ανασφάλεια και αβεβαιότητα.
Γνωρίζετε καλά, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι η επιβολή ΦΠΑ στην εκπαίδευση θα έχει πολλές και εξαιρετικά βλαπτικές συνέπειες :
-Για χιλιάδες παιδιά, που θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο.
-Για τη Δηµόσια Εκπαίδευση, που θα κληθεί να καλύψει τις ανάγκες αυξηµένου αριθµού µαθητών και µαθητριών, µε αντίστοιχη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισµού.
-Για εκατοντάδες εργαζόµενους κι εργαζόµενες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που θα βρεθούν στην ανεργία.
-Για εκατοντάδες χιλιάδες γονείς, που θα δούµε να ανατρέπεται πλήρως ο οικογενειακός µας προγραµµατισµός.
Όλα αυτά πρέπει και µπορούν να αποφευχθούν, µε την κατάργηση του µέτρου.
Υπολογίζουµε σε σας, ώστε αυτό να γίνει άµεσα. Όχι µόνο γιατί ως πολιτικός πρεσβεύετε το νέο, ενώ η αθέτηση δεσµεύσεων χαρακτηρίζει το παλιό, αλλά και γιατί αυτό είναι και σωστό και δίκαιο.
Με εκτίµηση,
«Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδας»

Η «Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων Ελλάδας», αποτελείται από οργανωµένους Συλλόγους Γονέων 55 Ιδιωτικών Σχολείων και Επιτροπές Γονέων που εκπροσωπούν γονείς επιπλέον 91 Ιδιωτικών Σχολείων που δεν διαθέτουν Συλλόγους Γονέων από όλες τις πόλεις της Ελλάδας (Αττική, Πειραιά, Αγρίνιο, Άργος, Βόλος, Ηράκλειο Κρήτης, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Καλαµάτα, Κατερίνη, Κόρινθος, Λάρισα, Ναύπακτος, Ξάνθη, Πάτρα, Ρόδος, Σέρρες, Σύρος, Τρίκαλα, Χανιά).


Στα συγκεκριµένα συνολικά 146 αυτά ιδιωτικά σχολεία φοιτούν περίπου 60.000 µαθητές και µαθήτριες από το σύνολο των 85.000 µαθητών & µαθητριών που σήµερα φοιτούν σε Ιδιωτικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα και εκπροσωπούµε περίπου 120.000 γονείς.



----------------

Φίλης: Όχι οριζόντια ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση

Στην ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναμων μέτρων που «δεν θα επιβαρύνουν οριζόντια τον κόσμο», ώστε να μην επιβληθεί ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο Νίκος Φίλης, μιλώντας στον Realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.
Ερωτηθείς αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα υλοποιήσει την προεκλογική του δέσμευση ότι δεν θα εφαρμόσει τον συντελεστή 23% του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση και γιατί καθυστερεί να ξεκαθαρίσει την κατάσταση, ο υπουργός Παιδείας απάντησε:
«Για δύο λόγους. Αυτή η δέσμευση που ελήφθη προεκλογικά συναρτάται με την ανάγκη ανεύρεσης ισοδυνάμων δημοσιονομικών. Γι’ αυτό υπήρξε μία παράταση για τη μη εφαρμογή αυτού του μέτρου.
Δεν πήγαμε στην εύκολη λύση να “φορτώσουμε” με μόνιμους φόρους την κατανάλωση, να πούμε “βάλτε ένα ο,5 στα τσιγάρα”. Θέλουμε να δούμε αν είναι πραγματικά τα έσοδα, τα οποία προϋπολογίζονται από το μνημόνιο».
Στην επισήμανση αν η επιλογή είναι ανάμεσα στα τσιγάρα και το αλκοόλ από τη μία και την ιδιωτική παιδεία από την άλλη, είναι προφανές ότι πρέπει να το κάνετε, ο ίδιος είπε:
«Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε οριζόντια τον κόσμο για το θέμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Γιατί πρέπει να επιβαρύνουμε τα τσιγάρα που είναι ήδη επιβαρημένα φορολογικά, προκειμένου να μην μπει φόρος στο ιδιωτικό σχολείο; Δεν λέω να μπει, απλώς είμαι εναντίον της άποψης να μπει οριζόντια. Όχι. Πρέπει να είναι στοχευμένα. Και όχι στην κατανάλωση. Νισάφι πια».
Στο ερώτημα αν η κυβερνητική πλειοψηφία τα βγάζει πέρα με το φόρτο των μέτρων που έχει να περάσει στη Βουλή το επόμενο διάστημα ή πρέπει να αρχίζει σκέφτεται τη διεύρυνση της κοινοβουλευτικής στήριξης, είπε:
«Μόλις προχθές έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης η κυβέρνηση, εκεί το κάθε κόμμα καθόρισε τη στάση του. Μου κάνει εντύπωση ότι μεγάλα κόμματα, όπως η ΝΔ και μικρότερα κόμματα, όπως το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι, που είχαν συμπράξει στη στήριξη των μέτρων το καλοκαίρι, τώρα διαμηνύουν ότι “τελείωσε, δεν ψηφίζουμε τα μέτρα”. Είναι θέμα δικής τους πολιτικής επιλογής, Αυτοσυντήρησης κομματικής περισσότερο παρά μία στρατηγική πολιτική επιλογή.
Το ερώτημα δεν αφορά εμάς. Εμείς έχουμε πρόγραμμα. Είμαστε κυβέρνηση. Κρινόμαστε. Έχουμε πρόγραμμα που αφορά τους καταναγκασμούς τους μνημονιακούς, τις δυνατότητες που προκύπτουν και από αυτά τα μέτρα, αλλά κυρίως μία πορεία παράλληλων πολιτικών επιλογών που θα μας βγάλουν του χρόνου στην ανάπτυξη και θα δημιουργήσουν ένα παράλληλο δίχτυ μιας κοινωνικής αλληλεγγύης.
Δεν καταλαβαίνω, στην κρίση που έχουν περιπέσει τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης πώς μπορεί να σκεφτούν ότι θα ακολουθήσουν μια πολιτική περισσότερο συναινετική από την πλευρά τους.
Ίσως δεν τους κάνει η πολιτική μας, δεν αρκεί να πεις "ψηφίζω κάτι", πράγματι μπορεί να υπάρχει το θέμα του μνημονίου, αλλά όλα άλλα τα θέματα που είναι το αντιστάθμισμα το κοινωνικό και μία προοπτική διαφορετικής ανάπτυξης από αυτή που η νεοφιλελεύθερη πολιτική με τα success story είχε διαμορφώσει, προφανώς δεν δημιουργεί συγκλίσεις, αποκλίσεις δημιουργεί». 


Ακούστε το ηχητικό:
 


---------------- 

«Χιλιάδες αναπληρωτές θα μείνουν χωρίς δουλειά» 

Κοινή δήλωση εκπροσώπων παρεμβάσεων στα διοικητικά συμβούλια των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. 
Κοινή δήλωση έκαναν οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων ΠΕ και ΔΕ στα διοικητικά συμβούλια των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας. Σε αυτήν αναφέρουν τα ακόλουθα: 

«Κατά τη διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας 14 / 10 / 2015 που πραγματοποίησαν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στο ΥΠΟΠΑΙΘ, ο υπουργός κος Φίλης συναντήθηκε με τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. 

Ο υπουργός επανέλαβε σε γενικές γραμμές τα όσα είχε δηλώσει την προηγούμενη μέρα για το θέμα των κενών και των μόνιμων διορισμών.

Ακολουθώντας πιστά την επικοινωνιακή τακτική της μνημονιακής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δήλωσε ότι θα γίνουν 19.500 προσλήψεις, προσπαθώντας να παγιώσει με το πες πες ότι αυτές έχουν γίνει ήδη.

Σε απάντηση ερώτησης για το χρονοδιάγραμμα των φάσεων διορισμού των αναπληρωτών ο κος Φίλης παραδέχτηκε ότι έχουν γίνει μέχρι τώρα 12.000 προσλήψεις συνολικά και ότι ο αριθμός αυτός θα φτάσει τις 14.000 μέχρι την Παρασκευή.

Οι θέσεις που απομένουν 5.500 σύμφωνα με τον υπουργό θα κρατηθούν στο «ψυγείο» για επόμενες φάσεις και για την κάλυψη αναγκών που θα προκύψουν. Να τονίσουμε εδώ ότι οι θέσεις αυτές δεν είναι πλήρους ωραρίου και πολλές αφορούν την παράλληλη στήριξη. 

Ο υπουργός επαιρόταν στις συνεντεύξεις του ότι εξασφάλισε 1.000 πιστώσεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα.!!!! Αν ο κος Φίλης στείλει εκπαιδευτικούς στα σχολεία τα Χριστούγεννα είναι πιθανό να φτάσει τις……. 25.000 μια που τα ίδια χρήματα μοιράζονται σε λιγότερους μήνες και σε περισσότερες θέσεις προσλήψεων.

Συμπερασματικά τα σχολεία θα δουλέψουν τους επόμενους μήνες με τουλάχιστον 11.000 κενά και χιλιάδες αναπληρωτές θα μείνουν χωρίς δουλειά.

Αντιπολιτευόμενος τον εαυτό του ο κος Φίλης τόνισε ότι τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργούν με αναπληρωτές, ότι θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στον τρόπο διορισμού και ότι θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί (άγνωστο πόσοι) αν το επιτρέψει η οικονομία και εφαρμογή του μνημονίου.

Αρνήθηκε να δεσμευτεί για οτιδήποτε άλλο παραπέμποντάς τα όλα στον «διάλογο», πάντα στα πλαίσια της δημοσιονομικής πειθαρχίας και των παραδοτέων του μνημονίου και των αντιλαϊκών πολιτικών κυβέρνησης Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΝΤ, ΕSM. «Διάλογος» με προαποφασισμένα παραδοτέα για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης δε γίνεται.

Ο πόλεμος έχει ξεκινήσει και η απάντηση θα δοθεί στους δρόμους. Το ερώτημα είναι αν οι ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία θα αναλάβουν τις ευθύνες τους για την οργάνωση αυτής της αναμέτρησης ή θα κινηθούν στα ράγες του παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού. Κική Γιαννάτου Γιώτα Ιωαννίδου Γιώργος Γαλάνης Μιχάλης Μιλτσακάκης»

---------------- 

ΟΙΕΛΕ: Το ιδιωτικό σχολείο δεν είναι είδος πολυτελείας

Στοιχεία έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για τα δίδακτρα. 
Από το σύνολο των ιδιωτικών δημοτικών σχολείων της χώρας, στο 50% (όπου φοιτούν παιδιά μικρομεσαίων οικογενειών) καταβάλλονται δίδακτρα που κυμαίνονται από 165 ευρώ το μήνα (2000 ευρώ το χρόνο) έως 375 ευρώ μηνιαίως (4500 ευρώ το χρόνο), ενώ για το 50% των ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων οι αντίστοιχες τιμές είναι από 208 ευρώ το μήνα (2500 ευρώ ετησίως) μέχρι 401 ευρώ μηνιαίως (4812 ευρώ ετησίως).

Τα παραπάνω στοιχεία που προέρχονται από έρευνα του ΚΑΝΕΠ – ΓΣΕΕ για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων για το 2015-16 τα παραθέτει η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωσή της, αντικρούοντας το επιχείρημα ότι τα ιδιωτικά σχολεία απευθύνονται στα υψηλά εισοδηματικά στρώματα.

Χαρακτηριστικά αναφέρει η ΟΙΕΛΕ «επομένως, καταρρίπτεται ο μύθος που ορισμένοι αναπαράγουν πως τα ιδιωτικά σχολεία είναι αποκλειστικό προνόμιο της ελίτ. Θεωρούμε, επομένως, άδικη την επιβολή ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία, διότι τα περισσότερα από αυτά απευθύνονται στη μεσαία οικογένεια».

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ: 

Ένα από τα επιχειρήματα που ακούγονται στο δημόσιο διάλογο υπέρ της επιβολής ΦΠΑ 23% στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια είναι ότι αυτά αποτελούν είδος πολυτελείας. Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης σε πρόσφατη συνέντευξή του διαχώρισε τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια από τις υπόλοιπες δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης (τυπικής και μη τυπικής), υπονοώντας ότι η επιβολή ΦΠΑ σ’ αυτά δικαιολογείται, λόγω του ότι απευθύνονται στα υψηλά εισοδηματικά στρώματα. 

Η αλήθεια είναι όμως διαφορετική. H ΟΙΕΛΕ παρέλαβε σήμερα στοιχεία έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για τα δίδακτρα των δομών ιδιωτικής εκπαίδευσης 2015-16 (έρευνας που μόλις ολοκληρώθηκε)και από τα οποία προκύπτει σαφώς ότι τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, ειδικά των μικρών και μεσαίων, δεν δικαιολογούν τέτοιους χαρακτηρισμούς. Αντιθέτως, αποδεικνύουν αυτό που όλοι οι εμπλεκόμενοι κοινωνικοί φορείς του χώρου ισχυριζόμαστε, ότι δηλαδή τα περισσότερα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια απευθύνονται στη μέση οικογένεια, καλύπτοντας βασικές ανάγκες που θα έπρεπε να παρέχει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και που, σε αρκετές περιπτώσεις ,αδυνατεί να το πράξει λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης (ολοήμερο σχολείο, επαρκής φύλαξη, σχολικά κενά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών).

Πιο συγκεκριμένα: η συντριπτική πλειονότητα των γονέων σήμερα αναγκάζεται να στέλνει τα παιδιά της σε ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς & παιδικούς σταθμούς, όπου τα μηνιαία δίδακτρα αγγίζουν τις 320 ευρώ (ή 3800 ευρώ το χρόνο), λόγω κρατικής ανεπάρκειας να ανταποκριθεί στην κοινωνική ζήτηση. Για τα ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η απόκλιση των τιμών είναι μικρή. Από το σύνολο των ιδιωτικών δημοτικών σχολείων της χώρας, στο 50% (όπου φοιτούν παιδιά μικρομεσαίων οικογενειών) καταβάλλονται δίδακτρα που κυμαίνονται από 165 ευρώ το μήνα (2000 ευρώ το χρόνο) έως 375 ευρώ μηνιαίως (4500 ευρώ το χρόνο), ενώ για το 50% των ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων οι αντίστοιχες τιμές είναι από 208 ευρώ το μήνα (2500 ευρώ ετησίως) μέχρι 401 ευρώ μηνιαίως (4812 ευρώ ετησίως).



    Μέση Τιμήδιδάκτρων βασικού προγράμματοςΜέσο δίδακτρο βασικού προγράμματος του bottom25%των μονάδωνΔιάμεσοςδιδάκτρων βασικού προγράμματος
    56789
    Βρεφονηπιακοί & Παιδικοί Σταθμοί3800 €
    Δημοτικά Σχολεία4.271 €3.329 €-22,0%4.500 €5,4%
    Γυμνάσια-Λύκεια5.159 €4.200 €-18,7%4.812 €-7,1%
ΠΗΓΗ: ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ Επομένως, καταρρίπτεται ο μύθος που ορισμένοι αναπαράγουν πως τα ιδιωτικά σχολεία είναι αποκλειστικό προνόμιο της ελίτ. Θεωρούμε, επομένως, άδικη την επιβολή ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία, διότι τα περισσότερα από αυτά απευθύνονται στη μεσαία οικογένεια. Επομένως, καταρρίπτεται ο μύθος που ορισμένοι αναπαράγουν πως τα ιδιωτικά σχολεία είναι αποκλειστικό προνόμιο της ελίτ. Θεωρούμε, επομένως, άδικη την επιβολή ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία, διότι τα περισσότερα από αυτά απευθύνονται στη μεσαία οικογένεια.


 Πηγή: http://www.enikos.grhttp://www.enikos.grhttp://www.enikos.grhttp://www.newsbeast.grhttp://www.newsbeast.gr , http://www.enikos.grhttp://www.enikos.gr http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.