Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα για τη δόση των 2 δισ. ευρώ. Περιλαμβάνει θέματα που αφορούν τη φορολογία των αγροτών και συνταξιοδοτικά.
Θα συζητηθεί με τη διαδικασία του επείγοντος με την κυβέρνηση να ελπίζει ότι μέχρι την ψήφισή του θα έχει βρει λύση σε ακανθώδη θέματα όπως αυτό του ΦΠΑ στην εκπαίδευση και τα φαρμακεία.
Η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2012/27 για την ενεργειακή απόδοση και την εξοικονόμηση ενέργειας, είναι ένα από τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης.
Η συγκεκριμένη οδηγία που θεσμοθετεί τους εθνικούς στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2020 και επιβάλλει την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του δημόσιου τομέα.
Aσφαλιστικό
Στο πρώτο άρθρο του σχέδιο νόμου έρχεται να αλλάξει διάταξη που ψηφίστηκε με τον προηγούμενο νόμο 4337, όπως αυτός ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες από τη βουλή στο πλαίσιο του πρώτου πακέτου των προαπαιτούμενων.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, όπως αναφέρει και η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου, ορίζεται ότι ο νόμος 3865 που αφορά στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων στο δημόσιο τομέα (νόμος Λοβέρδου Κουτρουμάνη για το δημόσιο) εφαρμόζεται και για όσους θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και αποχώρησαν από την υπηρεσία από 1η Ιανουαρίου 2015 έως και 31 Αυγούστου 2015, όπως ίσχυε και πριν την ψήφιση του 4336/2015.
Να σημειωθεί ότι με εγκύκλιο που εκδόθηκε, από το υπουργείο Εργασίας, ορίζεται ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων, ισχύει για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα από την 1η Ιανουαρίου 2015 και μετά, καθώς και για όσους είχαν θεμελιώσει έως το τέλος του 2014, αλλά κατέθεσαν αίτηση συνταξιοδότησης από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 και μετά.
Στην πράξη, στόχος είναι να εφαρμοστεί και στο δημόσιο ότι ισχύει και διευκρινίζεται με την εγκύκλιο του υπ. Εργασίας, και στον ιδιωτικό τομέα. Ο νόμος Λοβέρδου-Κουτρουμάνη για το νέο τρόπο υπολογισμού της σύνταξης ισχύει για όλους όσους θεμελίωσαν δικαίωμα από την 1η Ιανουαρίου 2015 καθώς και για αυτούς που είχαν θεμελιώσει έως το τέλος του 2014 και κατέθεσαν αίτηση συνταξιοδότησης από τον Σεπτέμβριο του 2015 και μετά.
Διασώζονται όσοι είχαν θεμελιώσει δικαίωμα έως το 2014 και κατέθεσαν αίτηση συνταξιοδότησης μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2015, των οποίων η σύνταξη θα υπολογιστεί με το παλαιό τρόπο.
Φορολογία
Στο φορολογικό πεδίο το νομοσχέδιο περιλαμβάνει παρεμβάσεις, χωρίς να αγγίξει το θέμα του ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Προβλέπει, αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τους ανεξάρτητους μικρούς παραγωγούς μπύρας (3,2 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση), αποσαφηνίζει ότι την 1η Οκτωβρίου 2016 καταργείται πλήρως η επιστροφή φόρου για το αγροτικό ντήζελ και ορίζεται ότι οι υποθέσεις οι οποίες θα μεταφερθούν από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ αντί για 3.500 μπορούν να φτάσουν έως τις 4.020.
Ειδικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει:
1) Ο ΕΦΚ του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία αυξάνεται από 66 ευρώ σε 200 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Ο νέος συντελεστής ισχύει για την περίοδο από 1/10/2015 έως 30/09/2016. Από αυτή την ημερομηνία και μετά η απαλλαγή θα καταργηθεί πλήρως καθώς ο φόρος θα ανέλθει στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρα.
2) Η αύξηση του συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για την μπίρα που παράγεται από ανεξάρτητα μικρά ζυθοποιία των οποίων η παραγωγή δεν υπερβαίνει τα 200.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως. Ειδικότερα, αυξάνεται από το 50% στο 55% του κανονικού συντελεστή ΕΦΚ για παραγωγή από 15.000 έως 50.000 εκατόλιτρα, στο 60% του ισχύοντος συντελεστή για παραγωγή από 50.000 έως 100.000 εκατόλιτρα και στο 75% του κανονικού συντελεστή για παραγωγή από 100.000 έως 200.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
Στο 50% του κανονικού, παραμένει ο συντελεστής για τα ζυθοποιία που η παραγωγή τους δεν υπερβαίνει τα 15.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
3)Στη ρύθμιση των 100 δόσεων, έχει ενσωματωθεί περιουσιακό κριτήριο. Προβλέπει ότι όποιος χρωστάει λιγότερα από 5.000 ευρώ, για να διατηρήσει το μηδενικό επιτόκιο, πρέπει, πέραν του εισοδηματικού κριτηρίου, να πληροί και το περιουσιακό κριτήριο που ορίζει ότι η αξία των ακινήτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ. Η συγκεκριμένη διάταξη αναδιατυπώθηκε έτσι ώστε ο έλεγχος να γίνει με βάση τις αξίες που προκύπτουν για τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ.
4) Προβλέπεται η μεταφορά 500 οργανικών θέσεων από το ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, ενώ αυξάνεται από 3.500 σε 4.020 ο αριθμός των υποθέσεων φορολογικού και τελωνειακού ενδιαφέροντος που μεταφέρονται από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ.
------------
Τα περιουσιακά κριτήρια για επιτόκιο 0% στη ρύθμιση των 100 δόσεων
Χωρίς καμία ρύθμιση για την αντιμετώπιση των σημαντικών εκκρεμοτήτων της κυβέρνησης με τους δανειστές, όπως τα «ισοδύναμα» για την αντικατάσταση της επιβολής του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση και οι αλλαγές στο καθεστώς των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, κατατέθηκε χθες στη Βουλή από την κυβέρνηση ένα νέο πολυνομοσχέδιο για την υλοποίηση προαπαιτούμενων δράσεων.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει ορισμένες φορολογικές διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες:
1. Το καθεστώς των προϋποθέσεων διατήρησης των άτοκων δόσεων γίνεται ευνοϊκότερο για τους μικροοφειλέτες που έχουν εντάξει τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς το Δημόσιο στη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ληξιπρόθεσμης οφειλής προς το Δημόσιο μέχρι 5.000 ευρώ ρυθμισμένης με το ν. 4321/2015, το επιτόκιο παραμένει μηδενικό, εάν δεν υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ η συνολική αντικειμενική αξία των κτισμάτων και των εντός σχεδίων πόλεων οικοπέδων του οφειλέτη. Δηλαδή παύει να συνυπολογίζεται στο όριο των 150.000 ευρώ η συνολική αντικειμενική αξία των εκτός σχεδίων πόλεων αγροτεμαχίων που τυχόν κατέχει ο μικροοφειλέτης.
2. Παρατείνεται εκ νέου, αναδρομικά από την 31η-8-2015 μέχρι και την 31η-1-2016, η ισχύς της διάταξης που προβλέπει την απαλλαγή του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ) από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, αναστολή συμψηφισμών και μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, μη υπολογισμό τόκων και προστίμων για χρέη από καταπτώσεις εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου κ.λπ.
Επίσης, παρατείνεται εκ νέου μέχρι την 31η-1-206 η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΜΜΑ.
3. Γίνεται δυσμενέστερο από την 1η-1-2016 το καθεστώς του μειωμένου συντελεστή ΕΦΚ για την μπίρα που παράγεται από ανεξάρτητα μικρά ζυθοποιεία, των οποίων η παραγωγή κυμαίνεται από 15.000 έως 20.000 εκατόλιτρα ετησίως. Ειδικότερα, ο μειωμένος συντελεστής αυξάνεται:
-από το 50% στο 55% του ισχύοντος κανονικού συντελεστή για τα ζυθοποεία με παραγωγή 15.000-50.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
-από το 50% στο 60% του ισχύοντος κανονικού συντελεστή για τα ζυθοποιεία με παραγωγή 50.000-100.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
-από το 50% στο 75% του ισχύοντος κανονικού συντελεστή για τα ζυθοποιεία με παραγωγή 100.000-200.000 εκατόλιτρα μπίρας ετησίως.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.