Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Μπρα ντε φερ για την αποφυγή νέων προαπαιτούμενων


Με τα χρονικά περιθώρια να είναι ασφυκτικά και με τις ημερομηνίες που λήγουν οι νέες δανειακές υποχρεώσεις της χώρας μας προς τους δανειστές να πλησιάζουν, η κυβέρνηση προσπαθεί να αποφύγει ένα ακόμη πακέτο προαπαιτούμενων που βάζουν διαρκώς στο τραπέζι οι θεσμοί.

Το οικονομικό επιτελείο έχει στην διάθεση του μόνο 15 ημέρες για να ολοκληρωθεί η συμφωνία με τους δανειστές ενώ το Βερολίνο άρχισε ήδη να αμφισβητεί το χρονοδιάγραμμα όπως υποστηρίζει το γερμανικό περιοδικό «Focus»

Συμφωνία και 24 δισ. ευρώ διεκδικεί η κυβέρνηση

Το νέο πακέτο προαπαιτούμενων που θέλουν οι θεσμοί

• Πρόωρες συντάξεις

• Λίφτινγκ στις 100 δόσεις

• Η αύξηση των εισφορών του ΟΓΑ

• Η κατάργηση των Φόρων Υπέρ Τρίτων

• Απελευθέρωση προϊόντων και υπηρεσιών

• Η αύξηση της φορολογίας για τους αγρότες

• Η μείωση του ακατάσχετου μισθών-συντάξεων.

Στο Δημόσιο, έρχεται νέο Μισθολόγιο από μηδενική βάση και "ψαλίδι" στα επιδόματα, καθώς και μείωση των αμυντικών δαπανών με έμφαση στο προσωπικό και στις προμήθειες.

Οι δανειακές υποχρεώσεις

• Αποπληρωμή ομολόγου 3,2 δισ. ευρώ προς την ΕΚΤ

• Αποπληρωμή δόσης 1,6 δισ. ευρώ στο ΔΝΤ

• Αποπληρωμή δανείου – γέφυρα ύψους 7,16 δισ. ευρώ

Κουαρτέτο και κυβέρνηση έχουν επίσης ανοίξει και το ζήτημα των δημοσιονομικών στόχων οι οποίοι θα πρέπει να συμφωνηθούν από την αρχή - πλην αυτού για πρωτογενές πλεόνασμα το 2018 στο 3,5% - δεδομένου ότι η ελληνική οικονομία υπέστη μεγάλη ζημιά από τα capital contols.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ύφεση φέτος τουλάχιστον 3%, γεγονός που οδηγεί σύμφωνα με τους δανειστές σε πρωτογενές έλλειμμα 1% φέτος παρά τις αλλαγές στον ΦΠΑ. Πρόθεση δεν φαίνεται να είναι η λήψη νέων μέτρων φέτος, οπότε θα βάρη μεταφέρονται για το 2016 και 2017.

Αλλαγή στο δημοσιονομικό τοπίο

• Ύφεση 2015 : τουλάχιστον 3%

• Πρωτογενές έλλειμμα : -1%

• Μεταφορά βαρών στα έτη 2016 και 2017

Σημαντικό, επίσης, ζήτημα της διαπραγμάτευσης είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Το επικρατέστερο σενάριο που επικρατεί είναι να ακολουθηθεί το μοντέλο του 2012 μέσω του ΤΧΣ.


Πηγή: http://www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.