Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης από 520 ευρώ και στις βάρκες!
Επαναφέρεται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε 26.767 σκάφη αναψυχής από 5 μέτρα και άνω ο οποίος θεσπίστηκε το 2011 και κατόπιν αντικαταστάθηκε το 2013 από το Τέλος Πλόων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Eniκonomia τα 26.767 σκάφη με μήκος από μέτρα και άνω έχουν λεμβολογηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το 2002 έως τα τέλη του 2014 και περίπου το 88% των συγκεκριμένων σκαφών είναι Made In Greece...
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει αποσταλεί στους θεσμούς ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα επιβάλλεται ακόμη και σε βάρκες με μήκος από 5 μέτρα και άνω και το ποσό που θα πρέπει να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες τους ξεκινά από τα 520 ευρώ επιβεβαιώνοντας στο ρεπορτάζ του Enikonomia στις 30/4/2015!
Ειδικότερα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη το 2011 αφορούσε στο 10% του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για σκάφη αναψυχής με ολικό μήκος από 7 μέτρα και άνω.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με αυξημένο συντελεστή από το 10% στο 13% θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα στον κλάδο κατασκευής σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα ενώ χιλιάδες ιδιοκτήτες θα σπεύσουν να κάνουν χρήση της φορολογικής «ακινησίας» καταθέτοντας στα κατά τόπους λιμεναρχεία της «Αδειες Πλόων» των σκαφών τους ώστε να γλιτώσουν το χαράτσι.
Σαν «βόμβα» έσκασε στον κατασκευαστικό κλάδο σκαφών αναψυχής η είδηση πως επαναφέρεται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης καθώς ήδη υπάρχει το Τέλος Πλόων.
Ειδικότερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Πλαστικών Σκαφών Υπηρεσιών (ΣΕΚΑΠΛΑΣ) κ. Γιώργος Κρανίτης ανέφερε χαρακτηριστικά πως: «Η επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής θα αποσταθεροποιήσει την εγχώρια αγορά και οι κατασκευαστές θα βρεθούν στο χείλος του γκρεμού. Να σημειωθεί ότι από το 2007 έως το 2013 οι πωλήσεις ελληνικών σκαφών αναψυχής κατέγραψαν μείωση 82% ενώ μέχρι το τέλος του 2014 ο κατασκευαστικός κλάδος σκαφών αναψυχής είχε σταθεροποιητικές τάσεις σημειώνοντας αύξηση 22% σε σχέση με το 2013. Το μεγάλο ερώτημα που τίθενται τώρα έχει να κάνει με το αν θα συνυπάρξουν οι δύο φόροι στα σκάφη αναψυχής και αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε θα κάνουμε λόγο για ταφόπλακα της ελληνικής βιομηχανίας μικρών σκαφών αναψυχής με περαιτέρω μείωση του εργατικού δυναμικού αλλά και ραγδαία πτώση των Δημοσίων εσόδων.
Ο πρόεδρος του ΣΕΚΑΠΛΑΣ κ. Γιώργος Κρανίτης μέσω του Enikonomia πραγματοποιεί έκκληση στην ελληνική Πολιτεία όπως λάβει υπόψιν της τα στοιχεία που έχει καταθέσει εγγράφως και πριν λάβει οποιαδήποτε απόφαση να σκεφτεί πως το 88% των σκαφών που πωλούνται στην χώρα μας είναι Made in Greece και αν ισχύσει η υπέρογκη φορολογία τότε θα κλείσουν οι εναπομείναντες ελληνικές βιομηχανίες σκαφών αναψυχής.
Τεκμήρια διαβίωσης
Το τεκμήριο διαβίωσης στα μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου (χωρίς χώρο ενδιαίτησης), ταχύπλοα και μη, ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, το τεκμήριο ορίζεται σε 4.000 ευρώ. Για τα πάνω από 5 μέτρα το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο.
Στα μηχανοκίνητα ή μεικτά σκάφη με χώρους ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και 7 μέτρα, το τεκμήριο ανέρχεται σε 12.000 ευρώ.
Για τα πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα ολικού μήκους προστίθενται 3.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 10 και μέχρι 12 μέτρα ολικού μήκους προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 12 και μέχρι 15 μέτρα ολικού μήκους 15.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 15 και μέχρι 18 μέτρα ολικού μήκους 22.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους, για τα πάνω από 18 και μέχρι 22 μέτρα ολικού μήκους 30.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
Τέλος, για τα σκάφη πάνω από 22 μέτρα ολικού μήκους προστίθενται 50.000 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους.
Το Τέλος Παρομονής Πλόων
Το Τέλος Παραμονής Πλόων θεσπίστηκε το Νοέμβριο του 2013 με ισχύ από τον Ιανουάριο του 2014 και αφορούσε όλα τα σκάφη αναψυχής από 7 μέτρα και άνω.
Ο συγκεκριμένος φόρος υπολογίζεται σε ετήσια βάση, και καθορίζεται ως εξής:
α. Για τα ολικού μήκους από επτά μέτρα έως και οκτώ μέτρα σε 200 ευρώ.
β. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ μέτρων και έως και δέκα μέτρα σε 300 ευρώ.
γ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα μέτρων και έως και 12 μέτρα σε 400 ευρώ.
δ. Για τα ολικού μήκους άνω των 12 μέτρων α) ανά έτος, 100 ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο ή β) ανά μήνα, δέκα ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια μειώνεται στο ήμισυ με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
3. Εφόσον τα πλοία ελλιμενίζονται μόνιμα στην ελληνική επικράτεια, παρέχεται έκπτωση 30%. Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζονται τα κριτήρια του μόνιμου ελλιμενισμού, ο τρόπος απόδειξής του για την παροχή της έκπτωσης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
4. Για τον υπολογισμό του ΤΠΠ λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του πλοίου ή του μικρού σκάφους, το οποίο αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας, στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, στο πιστοποιητικό καταμέτρησης ή στην άδεια εκτέλεσης πλόων.
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής (καμπινάτα)
Μέτρα Τεκμήριο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 13%
5 4.000 520
6 6.000 780
7 9.000 1.170
8 12.000 1.560
9 15.000 1.950
10 22.500 2.925
11 30.000 3.900
12 37.500 4.875
13 52.500 6.825
14 67.500 8.775
15 82.500 10.725
16 105.000 13.650
17 127.500 16.575
18 150.000 19.500
19 180.000 23.400
20 210.000 27.300
21 240.000 31.200
22 270.000 35.100
23 320.000 41.600
24 370.000 48.100
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα σκάφη αναψυχής (ανοικτού τύπου)
Μέτρα Τεκμήριο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης 13%
5 4.000 520
6 6.000 780
7 8.000 1.040
8 10.000 1.300
9 12.000 1.560
10 14.000 1.820
11 16.000 2.080
12 18.000 2.340
Για σκάφη ανοικτού τύπου πάνω από 12 μέτρα το τεκμήριο αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ.
-------------
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ΙΧ: Τουλάχιστον 1.210 ευρώ για 70.000 ιδιοκτήτες!
Περισσότεροι από 70.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.500 κ.εκ. και άνω θα κληθούν να καταβάλουν αυξημένο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε ποσοστό 30% σύμφωνα με την τελευταία πρόταση που απέστειλε η ελληνική κυβέρνηση στους θεσμούς.
Το θέμα αύξησης του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που έχει καταθέσει στους δανειστές η ελληνική κυβέρνηση είχε τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς από τις 18 Απριλίου μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων και των στελεχών της Ελλάδας.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό ο οποίος σύμφωνα με τη νέα πρόταση θα ανέλθει στο 13%.
Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ριψοκίνδυνο σενάριο
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγηση στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.
Το αποτέλεσμα ήταν το κράτος να χάσει εκατομμύρια ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από τον ΦΠΑ που προκύπτει τόσο από την κτήση όσο και από την χρήση.
100.000 ΙΧ σε «ακινησία»
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia στη διάθεσή του αφορούν πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εκ των οποίων πάνω από 70.000 έχουν στην κατοχή τους οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω...
Ειδικότερα τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ξεπερνούν τις 280.000 ΙΧ ενώ 62.534 βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής «ακινησίας» δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα κυκλοφορούν πάνω από 55.000 ΙΧ ενώ 23.425 οχήματα βρίσκονται σε «ακινησία».
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. κυκλοφορούν 20.184 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται 10.057 οχήματα.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά σε οχήματα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως κυκλοφορούν 7.147 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται πάνω από 4.500 οχήματα.
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγηση στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.
Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις από το Liveblog του Enikonomia.gr
Δείτε αναλυτικά τα ποσά που αναλογούν ανά ΙΧ σύμφωνα με τον νέο αυξημένο κατά 3% Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης:
Κυβισμός ΙΧ Αυτοκινήτου
(κ.ε) |
Τεκμήριο ΙΧ αυτοκινήτου
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα) |
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα) | ||
2011-2015
|
2006-2010
|
2011-2015
|
2006-2010
|
2.501 – 2.549
|
13.300 €
|
9.310 €
|
1.729,00 €
|
1.210,30 €
|
2.550 – 2.649
|
14.200 €
|
9.940 €
|
1.846,00 €
|
1.292,20 €
|
2.650 – 2.749
|
15.100 €
|
10.570 €
|
1.963,00 €
|
1.374,10 €
|
2.750 – 2.849
|
16.000 €
|
11.200 €
|
2.080,00 €
|
1.456,00 €
|
2.850 – 2.949
|
16.900 €
|
11.830 €
|
2.197,00 €
|
1.537,90 €
|
2.950 – 3.049
|
17.800 €
|
12.460 €
|
2.314,00 €
|
1.619,80 €
|
3.050 – 3.149
|
19.000 €
|
13.300 €
|
2.470,00 €
|
1.729,00 €
|
3.150 – 3.249
|
20.200 €
|
14.140 €
|
2.626,00 €
|
1.838,20 €
|
3.250 – 3.349
|
21.400 €
|
14.980 €
|
2.782,00 €
|
1.947,40 €
|
3.350 – 3.449
|
22.600 €
|
15.820 €
|
2.938,00 €
|
2.056,60 €
|
3.450 – 3.549
|
23.800 €
|
16.660 €
|
3.094,00 €
|
2.165,80 €
|
3.550 – 3.649
|
25.000 €
|
17.500 €
|
3.250,00 €
|
2.275,00 €
|
3.650 – 3.749
|
26.200 €
|
18.340 €
|
3.406,00 €
|
2.384,20 €
|
3.750 – 3.849
|
27.400 €
|
19.180 €
|
3.562,00 €
|
2.493,40 €
|
3.850 – 3.949
|
28.600 €
|
20.020 €
|
3.718,00 €
|
2.602,60 €
|
3.950 – 4.049
|
29.800 €
|
20.860 €
|
3.847,00 €
|
2.711,80 €
|
4.050 – 4.149
|
31.000 €
|
21.700 €
|
4.030,00 €
|
2.821,00 €
|
4.150 – 4.249
|
32.200 €
|
22.540 €
|
4.186,00 €
|
2.930,20 €
|
4.250 – 4.349
|
33.400 €
|
23.380 €
|
4.342,00 €
|
3.094,00 €
|
4.350 – 4.449
|
34.600 €
|
24.220 €
|
4.498,00 €
|
3.148,60 €
|
4.450 – 4.549
|
35.800 €
|
25.060 €
|
4.654,00 €
|
3.257,80 €
|
4.550 – 4.649
|
37.000 €
|
25.900 €
|
4.810,00 €
|
3.367,00 €
|
4.650 – 4.749
|
38.200 €
|
26.740 €
|
4.966,00 €
|
3.476,20 €
|
Πηγή: http://www.enikonomia.gr και http://www.enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.