Το πάρτι φαίνεται πως συνεχίζεται σε πολλούς τομείς του Δημόσιου Τομέα. Η ετήσια έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή, που δόθηκε στη δημοσιότητα καταγράφει αρκετές υποθέσεις υπαλλήλων που «έπεσαν στα μαλακά», παρά τα σοβαρά παραπτώματα στα οποία υπέπεσαν.
Ο ίδιος ο Επιθεωρητής σημειώνει ότι το έτος 2014 δεν θεσμοθετήθηκαν κάποια μέτρα που θα βοηθούσαν πολύ προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης της κακοδιοίκησης και της διαφθοράς. Μεταξύ αυτών περιγράφεται:
* Η θέσπιση κωλύματος εντοπιότητας για υπαλλήλους ή λειτουργούς σε κρίσιµους ή ιδιαίτερους τοµείς του κράτους όπως δικαιοσύνη, αστυνοµία, λιµενικό σώµα, εφορία/κτηµατικές υπηρεσίες, πολεοδοµία, επιθεώρηση κλπ., µε αποτέλεσµα οι εντόπιοι πολίτες να έχουν ευµενέστερη µεταχείριση απ’ τους ετερόχθονες,
* Η κατανοµή των αρµοδιοτήτων και του ανθρώπινου δυναµικού ανά φορέα ή υπηρεσία σύµφωνα µε τις πραγµατικές ανάγκες και µε ορθολογικά κριτήρια (νέα οργανογράµµατα µε οργανωτική ανάπτυξη που περιλαµβάνει σχεδιασµό και περιγραφή θέσεων εργασίας),
* Η θέσπιση εσωτερικής κινητικότητας του ανθρώπινου δυναµικού, µε εναλλαγή στις θέσεις ευθύνης, και µε την προϋπόθεση ότι αυτή γίνεται αξιοκρατικά για την καλύτερη λειτουργία της υπηρεσίας και κατά την δικαστική αντιµετώπιση του θέµατος να εξετάζεται και το δηµόσιο συµφέρον,
* Η ιδιωτικοποίηση εκείνων των τοµέων του ∆ηµοσίου, που δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο αυτού ως imperium, χωρίς όµως το κράτος να απολέσει σε καµία περίπτωση τον ελεγκτικό ή ρυθµιστικό του ρόλο,
* Ο αυτοπεριορισµός των συνδικαλιστών στα αµιγώς συνδικαλιστικά τους καθήκοντα,
* Η ενίσχυση των µηχανισµών και συστηµάτων ελέγχου και αυτοελέγχου τόσο στην κεντρική όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση, µε ουσιαστικότερο και αποτελεσµατικότερο έλεγχο από τις Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις στους ΟΤΑ και στα εξαρτώµενα από αυτούς νοµικά πρόσωπα, όπως και η επαρκής χρηµατοδότηση των απασχολούµενων εκτός έδρας επιθεωρητών,
* Η τοποθέτηση των υπαλλήλων σε άλλη Υπηρεσία, όταν αυτοί προάγονται, διότι πολλές φορές αδυνατούν να επιβληθούν σε πρώην ισόβαθµους συναδέλφους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ
Χαρακτηριστικές υποθέσεις
Το 2014 κοινοποιήθηκαν στο Γραφείο του ΓΕ∆∆ 2203 πειθαρχικές αποφάσεις που εξέδωσαν τα αρµόδια όργανα του στενού δηµόσιου τοµέα και 765 αποφάσεις φορέων του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα. Ο ΓΕ∆∆ υπέβαλε 149 ενστάσεις κατά οριστικών αποφάσεων και άσκησε τρεις προσφυγές κατά τελεσίδικης πειθαρχικής απόφασης.
Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά µερικές χαρακτηριστικές υποθέσεις:
1. Σε υπάλληλο του Τµήµατος Γεννήσεων του Ληξιαρχείου του ∆ήµου Αθηναίων δεν επιβλήθηκε ποινή για το πειθαρχικό παράπτωµα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόµους. Η υπάλληλος σύµφωνα µε τις διαπιστώσεις της έκθεσης επιθεώρησης – ελέγχου του Σώµατος Επιθεωρητών – Ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης (ΣΕΕ∆∆) κατά το χρονικό διάστηµα 2011-2013 προέβη σε ασυνήθιστα µεγάλο αριθµό εκπρόθεσµων δηλώσεων καταχωρίσεων γεννήσεων παρότι οι γονείς εµφανίζονταν να προβαίνουν σε συµπληρωµατικές δηλώσεις γέννησης τέκνων που φέρεται να παρέλειψαν να δηλώσουν κατά την αρχική τους δήλωση, ενώ αυτά είχαν ήδη γεννηθεί κατά το χρόνο της προηγούµενης δήλωσής τους, δηλώθηκαν από τον υπόχρεο και βεβαιώθηκαν από τους µάρτυρες γεννήσεις, µεταξύ των οποίων µεσολαβεί χρονικό διάστηµα µικρότερο του έτους ή υπολείπεται του µέσου χρόνου κύησης, δηλώθηκαν γεννήσεις σε διευθύνσεις που φέρεται να έλαβαν χώρα σε ανύπαρκτες ταχυδροµικές διευθύνσεις και σε επαγγελµατικά κτίρια που σε καµία περίπτωση δεν αποτελούσαν κατοικίες.
Κατά της απόφασης της οικείας Εκτελεστικής Επιτροπής ασκήθηκε ένσταση λόγω παντελούς έλλειψης αιτιολογίας από τον Γενικό Επιθεωρητή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης ενώπιον του αρµοδίου Πειθαρχικού Συµβουλίου .
2. Στην Αναπληρώτρια Προϊσταµένη της ∆/νσης Οικονοµικών του ∆ήµου Ελληνικού – Αργυρούπολης δεν επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή για το πειθαρχικό αδίκηµα της αµέλειας, καθώς και της ατελούς ή µη έγκαιρης εκπλήρωσης του καθήκοντος.
Η υπάλληλος, σύµφωνα µε Έκθεση Ελέγχου του Σώµατος Επιθεωρητών Ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης (ΣΕΕ∆∆) για την υπόθεση της νόµιµης λειτουργίας Λούνα Πάρκ σε µισθωµένο χώρο του ∆ήµου Ελληνικού –Αργυρούπολης στο οποίο σηµειώθηκε την άνοιξη του 2014 θανατηφόρο ατύχηµα ανηλίκου δεν εισηγήθηκε τη διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης και την αποβολή της από το χώρο της εγκατάστασης, ως όφειλε, παρά το γεγονός ότι δεν είχε χορηγηθεί σχετική άδεια και εξακολουθούσε η µισθώτρια εταιρεία να χρησιµοποιεί το χώρο αν και είχε λήξει η σύµβαση της µίσθωσης. Κατά της απόφασης του ∆ηµάρχου Ελληνικού – Αργυρούπολης ασκήθηκε ένσταση λόγω παντελούς έλλειψης αιτιολογίας από τον Γενικό Επιθεωρητή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης ενώπιον του αρµοδίου Πειθαρχικού Συµβουλίου.
3. Σε υπάλληλο του ∆ήµου Λαρισαίων επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης έξι (6) µηνών µε πλήρη στέρηση αποδοχών για το πειθαρχικό αδίκηµα της αναξιοπρεπούς ή ανάρµοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συµπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας.
Η εν λόγω υπάλληλος παραπέµφθηκε να δικασθεί ενώπιον του Τριµελούς Εφετείου Λάρισας, γιατί κατά το χρονικό διάστηµα από 01-08-2001 έως 31-10-2011 ενεργώντας µε πρόθεση και κατ’ εξακολούθηση έβλαψε το Ελληνικό ∆ηµόσιο µε σκοπό να προσπορίσει παράνοµα ίδιο οικονοµικό όφελος, καθόσον ελάµβανε παράνοµα την σύνταξη της θανούσας µητέρας της, προκαλώντας οικονοµική ζηµία στο ΙΚΑ συνολικού ύψους 77.513,68 ευρώ. Ο Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του ∆ευτεροβάθµιου Πειθαρχικού Συµβουλίου λόγω επιβολής επιεικούς ποινής.
4. Σε υπάλληλο του ∆ήµου Βόλου επιβλήθηκε η ποινή της προσωρινής παύσης έξι μηνών µε πλήρη στέρηση αποδοχών για το πειθαρχικό αδίκηµα της αναξιοπρεπούς ή ανάρµοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συµπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας, καθώς στις 21-09-2013 συνελήφθη επ’ αυτοφώρω για κατοχή από κοινού ποσότητας ναρκωτικών ουσιών µε σκοπό τη διάθεσή τους. Επίσης στην κατοχή της βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο κινητά τηλέφωνα ως µέσα διευκόλυνσης της εγκληµατικής δραστηριότητας ενώ µετά από κατ’ οίκον έρευνα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δισκία ναρκωτικών ουσιών και φωτοαντίγραφα ιατρικών συνταγών του Ν. 3459/2006.
Ο Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του ∆ευτεροβάθµιου Πειθαρχικού Συµβουλίου λόγω επιβολής από το αρµόδιο Πειθαρχικό Συµβούλιο επιεικούς ποινής.
5. Σε υπάλληλο του ∆ήµου Ξάνθης επιβλήθηκε η ποινή της προσωρινής παύσης δώδεκα µηνών µε πλήρη στέρηση αποδοχών για το πειθαρχικό παράπτωµα της αναξιοπρεπούς ή ανάρµοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συµπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας, καθώς στις 12/09/2013 εισήλθε σε αρτοπωλείο της περιοχής και µε την απειλή όπλου το οποίο έφερε παράνοµα µαζί του επιχείρησε να εξαναγκάσει την υπάλληλο να του παραδώσει τις εισπράξεις.
Επειδή η υπάλληλος αρνήθηκε και αντιστάθηκε την χτύπησε στο κεφάλι προκαλώντας της σωµατική βλάβη. Ο Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του ∆ευτεροβάθµιου Πειθαρχικού Συµβουλίου λόγω επιβολής από το αρµόδιο Πειθαρχικό Συµβούλιο επιεικούς ποινής.
6. Σε υπάλληλο, ∆ιευθυντή του Κέντρου Υποδοχής Αστέγων του ∆ήµου Αθηναίων (ΚΥΑ∆Α) του ∆ήµου Αθηναίων επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή προσωρινής παύσης έξι µηνών µε πλήρη στέρηση αποδοχών για τα πειθαρχικά αδικήµατα α) της αποδοχής οποιαδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλλάγµατος για το χειρισµό υπόθεσης από υπάλληλο κατά την άσκηση καθηκόντων του και β) της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάρµοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συµπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας.
Ο υπάλληλος παραπέµφθηκε από το ∆ήµαρχο στην Εκτελεστική Επιτροπή, επειδή στις 21/07/2011 συνελήφθη επ’ αυτοφώρω να λαµβάνει το χρηµατικό ποσό των 10.000 ευρώ. Στις 19-07- 2011 ιδιώτης µε την ιδιότητα του Γεν. ∆/ντή εταιρείας που συνεργάζεται µε το ΚΥΑ∆Α για τη βραδινή σίτιση των αστέγων, συνάντησε τον υπάλληλο µε σκοπό να του δώσει σηµαντικό χρηµατικό ποσό για ευνοϊκή µεταχείριση της εταιρείας του καθώς και για την ευµενή έκβαση της υποβληθείσας ένστασής του σε διαγωνισµό σίτισης των αστέγων.
Στην τηλεφωνική τους επικοινωνία συµφωνήθηκε το ποσό των 10.000 ευρώ καθώς και ο τόπος συνάντησης τους. Σηµειώνεται ότι ο ανωτέρω ιδιώτης ήδη είχε δώσει το ποσό των 7.000 ευρώ ως αντάλλαγµα για τον ίδιο σκοπό. Ο Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του ∆ευτεροβάθµιου Πειθαρχικού Συµβουλίου λόγω επιβολής από το αρµόδιο Πειθαρχικό Συµβούλιο επιεικούς ποινής.
-----------------
Κακοδιοίκηση και ατασθαλίες κυριαρχούν στην ετήσια αναφορά του γ.ε. Δημόσιας Διοίκησης.
Τα συνηθισμένα ευρήματα περιέχει για μία ακόμη φορά η ετήσια έκθεση του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή, για το 2014, καθώς καταγράφεται ένα μεγάλο ποσοστό κακοδιοίκησης και ατασθαλιών στους τομείς οικονομικής διαχείρισης, της πολεοδομίας, την υγεία και το περιβάλλον.
Επίσης, έκανε γνωστό ότι εντοπίστηκαν περισσότερα από 2.600.000 ευρώ να μην έχουν δηλωθεί, όπως προκύπτει από τον έλεγχο πόθεν έσχες δημοσίων υπαλλήλων, που διενεργήθηκε από τους επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης. Από τα στοιχεία της έκθεσης φαίνεται ότι τα μισά από τα ποσά των εμβασμάτων στο εξωτερικό δεν ήταν δηλωμένα νομίμως.
Επίσης, παρατηρήθηκαν και φαινόμενα ατιμωρησίας, καθώς κατά το 2014 κοινοποιήθηκαν στο γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή 2.203 πειθαρχικές αποφάσεις που εξέδωσαν τα αρµόδια όργανα του στενού δηµόσιου τοµέα και 765 αποφάσεις φορέων του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα. Ο κ. Ρακιντζής υπέβαλε 149 ενστάσεις κατά οριστικών αποφάσεων και άσκησε 3 προσφυγές κατά τελεσίδικης πειθαρχικής απόφασης.
Όπως αναφέρει ο κ. Ρακιντζής, «είναι ζωτικό ζήτηµα να ανακαλύψουµε και στη χώρα µας όλοι -πολίτες, υπάλληλοι, διοικητικά όργανα και συνδικαλιστικοί φορείς- τις δύο αυτονόητες και θεµελιώδεις έννοιες πάνω στις οποίες στηρίζεται κάθε οργανωµένη κοινωνία και κάθε σοβαρό κράτος:
α) την έννοια της ατοµικής ευθύνης, αυτής που δεν θα µας επιτρέπει να κρυβόµαστε πίσω από τους άλλους, που δεν συγχέεται µε τις ευθύνες των άλλων, αυτής που εξατοµικεύει σε καθένα µας τη φράση του Καζαντζάκη "εσύ θα σώσεις τον κόσµο κι αν δεν σωθεί, εσύ θα φταις" και
β) την έννοια του δηµοσίου συµφέροντος, στο οποίο εµπεριέχεται η καλή λειτουργία της ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, που αίρεται πάνω από κάθε ατοµικό, τοπικό, κοµµατικό ή άλλο συµφέρον».
Έντονη αντίδραση της ΑΔΕΔΥ
Η έκθεση Ρακιντζή προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΑΔΕΔΥ, καθώς όπως επισημαίνεται, από την συνδικαλιστική οργάνωση των δημοσίων υπαλλήλων, ο γενικός επιθεωρητής διατυπώνει προτάσεις για ιδιωτικοποίηση τομέων του δημοσίου, για την αξιολόγηση και των αυτοπεριορισμό των συνδικαλιστών στα καθήκοντά τους.
Οι προτάσεις αυτές, κατά την ΑΔΕΔΥ, αποτελούν πολιτικές τοποθετήσεις και εκτός των πεδίων αρμοδιότητας του επιθεωρητή, ενώ ταυτόχρονα τον καλεί να αυτοπεριοριστεί στα καθήκοντά του.
Στοιχεία της έκθεσης
Οι υποθέσεις που έλεγξε ο ΓΕΔΔ για το 2014 έφτασαν τις 1565. Το 56% των καταγγελιών έγιναν επώνυμα από πολίτες. Αντίθετα οι ανώνυμες καταγγελίες φθάνουν στο 22,6%.
Οι οικονομικοί έλεγχοι και τα θέμα οικονομικής διαχείρισης, αποτέλεσαν την κύρια θεματική κατηγορία για μία ακόμη χρονιά (27,2% των υποθέσεων, έναντι του 41,8% για το 2013). Οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν σε ποσοστό 33,2% σε Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ βαθμού. Ακολουθούν οι υπηρεσίες των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου με ποσοστό 18,9%.
Η Περιφέρεια Αττικής συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό των υποθέσεων που ελέγχθηκαν (ποσοστό 38,3%), ακολουθεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (ποσοστό 24,4%), με επόμενες την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (22,5%) και τρίτη την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (19,9%).
Οι θεματικές κατηγορίες επί του συνόλου των 1.565 υποθέσεων το 2014 αφορούν σε:
- άδειες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (54)
- Ασφαλιστικά Ταμεία (21)
- Δημόσια Έργα (75)
- Εκπαιδευτικά (27)
- Λοιπές άδειες λειτουργίας (29)
- Μεταφορές / Επικοινωνίες ( 42)
- Οικονομική διαχείριση / Έλεγχος (426)
- Παραβίαση διοικητικών διαδικασιών ( 211)
- Περιβάλλον ( 49)
- Πολεοδομικά (152)
- Προμήθειες (29)
- Υγεία Πρόνοια / Δημόσια Υγεία (162)
- Υγιεινή / Ασφάλεια εργαζομένων (6)
- Άλλη κατηγορία (282)
Πηγή: http://www.enikos.gr και http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.