Αβεβαιότητα και προβληματισμό εκφράζουν τα μέλη του Γονέων Κηδεμόνων στο Ρέθυμνο.
Προβλήματα, δυσκολίες, υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου και δυσλειτουργίες στην καθημερινότητά τους, υπάρχουν εξ αιτίας των εκπαιδευτικών ζητημάτων και θεμάτων ειδικής αγωγής, επισημαίνουν τα μέλη του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό, στο Ρέθυμνο.
Με αφορμή το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που περιλαμβάνει και θέματα ειδικής αγωγής και αφορούν στα αυτιστικά άτομα, οι γονείς εκφράζουν την αβεβαιότητα που βιώνουν και τις δυσκολίες που τους δυσχεραίνουν την καθημερινότητα με το φόβο επιδείνωσης, σε περίπτωση που ψηφιστούν σχετικά με το θέμα του αυτισμού, άρθρα στο σχετικό πολυνομοσχέδιο.
Η έλλειψη μέριμνας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ένα από τα κυριότερα προβλήματα των γονέων με παιδιά που είναι αυτιστικά, δεδομένου, όπως αναφέρουν, το επ' αόριστον «πάγωμα» της ίδρυσης του Ειδικού Γυμνασίου στο Ρέθυμνο. Καταγγέλλουν μάλιστα το γεγονός αυτό ως «παράδειγμα του στιγματισμού του αποκλεισμού και της αδιαφορίας της πολιτείας».
Οι γονείς επιμένουν ότι το σχετικό άρθρο του πολυνομοσχεδίου αποδυναμώνει τον θεσμό της παράλληλης στήριξης, αφού στα διαλείμματα και στις σχολικές εκδηλώσεις την ευθύνη για το παιδί δεν θα την έχει η Παράλληλη Στήριξη, αλλά γενικώς το σχολείο και αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
Η Παράλληλη Στήριξη στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, σύμφωνα με τα μέλη του συλλόγου, συντελείται κατά 90% σε αυτές ακριβώς τις εκτός τάξης σχολικές δραστηριότητες: το διάλειμμα, τις σχολικές γιορτές, τις ψυχαγωγικές / πολιτιστικές / επιμορφωτικές επισκέψεις, τις εκδρομές και εκδηλώσεις και όλες τις εν γένει δραστηριότητες του σχολικού πλαισίου, που συντελούνται εκτός του μαθήματος της σχολικής τάξης. Για τον λόγο αυτό, όπως επισημαίνουν, η εφαρμογή της Π.Σ. είναι εξίσου αναγκαία όσο και στην τάξη. Η κακοποίηση, σχολική βία και εκφοβισμός, που σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα θυματοποιεί τα παιδιά του Αυτιστικού Φάσματος περισσότερο από κάθε άλλη κατηγορία, συμβαίνουν κατά 90% σε αυτές ακριβώς τις σχολικές δραστηριότητες.
Επίσης οι γονείς των παιδιών με αυτισμό στο Ρέθυμνο, ζητούν από την κυβέρνηση να σεβαστεί το γεγονός ότι ο ΟΗΕ υιοθέτησε τις καταγγελίες και τα αιτήματά τους, και προτρέπει ελληνικό κράτος να εξοπλίσει τα σχολεία με τις απαραίτητες δομές, ώστε να επιτευχθεί η συνεκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και να εξασφαλίσει ότι αυτά μπορούν να επιλέξουν το σχολείο της προτίμησής τους ή να επιλέξουν να μετακινούνται ανάμεσα στα γενικά σχολεία και τα ειδικά σχολεία, ανάλογα με το υπέρτατο συμφέρον τους.
Τέλος ο Σύλλογος καταγγέλλει τη μη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό στο 5% των εισακτέων άνευ εξετάσεων στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.