Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Οι απαγορευμένες διαφημίσεις της μόδας


Αμφιλεγόμενες πόζες που προκάλεσαν οργή και ενίοτε σοκ.

Ο δημιουργός είχε την έμπνευση, ο φωτογράφος ή ο σκηνοθέτης, την εκτέλεσε, ο πελάτης την ενέκρινε αλλά το τελικό προϊόν δεν έφτασε ποτέ στον άμεσο αποδέκτη: τον καταναλωτή!

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ο διαφημιστής μάλλον υπερέβαλε εαυτόν, το brain storming κατέληξε σε καταστροφή και η καμπάνια βρέθηκε κακήν κακώς, στα σκουπίδια. Τόσο χαμένο γκλάμορους! Στον κόσμο της μόδας και της διαφήμισης, η λεπτή γραμμή που χωρίζει το προκλητικό από το κοινωνικά αποδεκτό, ισορροπεί επικίνδυνα όπως ένα... πρωτόβγαλτο μοντέλο πρώτη φορά σε 12ποντα.

Σε πολλές από τις παρακάτω περιπτώσεις διαφημίσεων στον τομέα της μόδας, χρειάστηκε να επέμβει η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA), η οποία και γίνεται αποδέκτης καταγγελιών, για μια σειρά από καμπάνιες που είτε σόκαραν για το περιεχόμενό τους, είτε προέβαλαν λάθος κοινώς αποδεκτά, πρότυπα.

Πίσω από το «καυτό» φιλί του Πάπα Βενέδικτου και το γυμνό μοντέλο που ποζάρει για την προώθηση αρώματος, υπάρχουν οι δημιουργοί που δεν έλαβαν υπόψη τους τον αντίκτυπο που θα είχαν οι συγκεκριμένες εμπνεύσεις, από μερίδα κοινού που ίσως δεν τρέφει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το καλλιτεχνικό του όλου θέματος.

Ας δούμε κάποιες από αυτές…


Ενδοικογενειακή βία, στην καμπάνια της United Colors of Benetton. Η εταιρεία, άλλαξε τον τίτλο της φίρμας, σε Colors of Domestic Violence.


Οι τελευταίες στιγμές του David Kirby, ασθενή με AIDS, στη καμπάνια της United Colors of Benetton, το 1992.


Η καμπάνια του Calvin Klein το 1995, προκάλεσε αντιδράσεις για το ότι τόσο νεαρά μοντέλα ποζάρουν με προκλητικό τρόπο.


Η καμπάνια για το άρωμα του οίκου Yves Saint Laurent, το 2002, δέχτηκε εκατοντάδες καταγγελίες. Ο λόγος που απαγορεύτηκε είναι προφανής (η καμπάνια κυκλοφόρησε φυσικά, χωρίς το μωσαϊκό στο επίμαχο σημείο).


Το «καυτό» φιλί του Πάπα Βενέδικτου με έναν Ιμάμη «πρωταγωνίστησε» στη καμπάνια της Benetton,Unhate, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.


Κόπηκε ως άσεμνη η διαφήμιση της Sisley, το 2001, στην οποία η Josie Maran ποζάρει πίνοντας γάλα από αγελάδα.


Η καμπάνια για το άρωμα του Tom Ford, το 2007, απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες.


Η ηθοποιός Hailee Steinfeld -14 ετών τότε- φωτογραφημένη για τη καμπάνια της Miu Miu, το 2011. Η διαφήμιση δείχνει τη νεαρή να κάθεται μόνη της, εμφανώς αναστατωμένη και να κλαίει πάνω στις γραμμές του τρένου. Απαγορεύτηκε γιατί ήταν «ανεύθυνο» εκ μέρους της εταιρίας να προβάλει μια τέτοια εικόνα που σαφώς παραπέμπει σε εικόνες αυτοκτονίας.


Η γυμνή Cara Delevingne για τη καμπάνια του νέου αρώματος, Black Orchid, του Tom Ford, αν και δέχτηκε καταγγελίες, δεν απαγορεύτηκε στο παρά πέντε.


Τα... πρεζόνια της μόδας το 2007, σε καμπάνια της Sisley.


Τα τηλέφωνα της Αρχής Διαφημιστικών Προτύπων (ASA), δέχτηκε περί τις χίλες καταγγελίες, για την αμφιλεγόμενη αυτή καμπάνια για το άρωμα Opium, του Yves Saint Laurent.


Η προκλητική πόζα ενός μάτσο άντρα σε καμπάνια της Gucci.


Η διαφήμιση της Miu Miu, απαγορεύτηκε με την αιτιολογία ότι «μετατρέπει τα παιδιά σε αντικείμενα σεξουαλικού πόθου».


Το σύμβολο της Gucci, σε αιδοίο μοντέλου, το 2003. Η έμπνευση ανήκει στον διάσημο φωτογράφο,Mario Testino.


Ο Terry Richardson έκανε πάλι το θαύμα του, φωτογραφίζοντας άλλη μια καμπάνια για λογαριασμό τουTom Ford, το 2007.


Άλλη μια αμφιλεγόμενη καμπάνια της United Colors of Benetton, το 1992.

Μια από τις πολλές καμπάνιες της Sisley, που έχουν προκαλέσει.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.