Στα κάγκελα οι εργαζόμενοι στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Αντιδράσεις για το ενδεχόμενο πώλησης του 51% του πλειοψηφικού πακέτου.
Σε 24ωρη απεργία που θα συνοδευτεί από συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία προς το Λευκό Πύργο και το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, προχωρούν την Πέμπτη 7 Μαΐου οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στο ενδεχόμενο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου (51%) του μετοχικού κεφαλαίου του.
Όπως επισημαίνουν, το τελευταίο διάστημα διαφαίνεται πρόθεση πώλησης του 51% μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που αν συμβεί «θα δημιουργήσει ένα πανίσχυρο ιδιωτικό μονοπώλιο, στο οποίο θα παραδοθεί σημαντική δημόσια εξουσία».
«Η πώληση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αντί πινακίου φακής, θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες λόγω της απώλειας του κυρίαρχου ρόλου της χώρας [...] Είναι ο Οργανισμός που χρηματοδοτεί σταθερά με συνεχόμενες ροές τα δημόσια έσοδα [...] Πέρυσι εισέρρευσαν από την ΟΛΘ στα δημόσια έσοδα πάνω από 42 εκατ., ποσό που φέτος θα ξεπεράσει τα 23 εκατ. Μεσοπρόθεσμα τα έσοδα είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά της πώλησης, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από την αναπτυξιακή συμβολή του λιμανιού» υποστηρίζουν, σε κοινή ανακοίνωση, οι σύλλογοι και τα σωματεία των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα καλούν την κυβέρνηση να σταματήσει την πώληση και να προχωρήσει άμεσα σε επιλογές που θα αναπτύξουν το λιμάνι.
------------------
«Αιτία πολέμου» η πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ
Έτοιμες να προχωρήσουν σε οποιασδήποτε μορφής κινητοποίηση, είτε νομικά, είτε συνδικαλιστικά, με αφορμή τις πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας περι επικείμενης ιδιωτικοποίησης του 51% του ΟΛΠ, δήλωσαν σήμερα οι ομοσπονδίες των Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ενωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ, στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος κάλεσε την κυβέρνηση να ακυρώσει θεσμικά το διαγωνισμό που είχε ξεκινήσει πριν από περίπου ένα - με ενάμισι χρόνο για την πώληση του 67% του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, μοντέλο που, όπως υπογράμμισε, δεν υπερασπίστηκε κανείς τότε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και να φέρει σε διαβούλευση μια νέα λιμενική πολιτική, που θα έχει να κάνει με όλα τα λιμάνια, με ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα τους και με δέσμευση στις προεκλογικές της εξαγγελίες.
Ο κ. Γεωργακόπουλος δήλωσε ότι στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, αλλά και δια στόματος του πρωθυπουργού, είχε αναφερθεί ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθούν υποδομές βασικής στρατηγικής σημασίας, ενώ συμπλήρωσε ότι και εξειδικευμένα, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας με σαφή τοποθέτησή του είχε δηλώσει τότε ότι σταματάει ο διαγωνισμός του ΟΛΠ και του ΟΛΘ για πώληση του 67% των μετοχών.
Σχολιάζοντας δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ, τόνισε πως αν αυτό αποφασιστεί από την κυβέρνηση είναι χειρότερο, γιατί εμπεριέχει το στοιχείο της κοροϊδίας, καθώς αυτός που παίρνει το 51%, αποκτά το μάνατζμεντ, έχει την πλειοψηφία, ηγείται του οργανισμού και το ίδιο κάνει και αυτός που έχει το 67%. «Κάποιοι προσπαθούν να βαφτίσουν το ψάρι - κρέας, αλλά πρέπει να καταλάβουν ότι την κοροϊδία οι εργαζόμενοι στο λιμάνι έχουν δείξει ότι δεν την ανέχονται», τόνισε ο πρόεδρος τη ΟΜΥΛΕ και έκανε λόγο για αφωνία των μέσων ενημέρωσης, των βουλευτών, όλων των κομμάτων αλλά και της ίδιας της κυβέρνησης, σχετικά με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζήτησε από την Ελλάδα να ανακτήσει ασυμβίβαστες προς το κοινοτικό δίκαιο κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ΣΕΠ(COSCO) στο λιμάνι του Πειραιά και προήλθαν από ορισμένα φορολογικά πλεονεκτήματα.
«Δεν μιλάμε για 2 εκατ. ευρώ, οι εκτιμήσεις οι δικές μας και όποιος θέλει ας μας διαψεύσει, είναι ότι για τα τέσσερα χρόνια που λειτουργεί η σύμβαση παραχώρησης της ΣΕΠ(cosco) οι φοροαπαλλαγές που έχει κερδίσει η κινεζική εταιρεία είναι 30 εκατ. ευρώ», δήλωσε και πρόσθεσε ότι την ώρα που ο ελληνικό λαός συνθλίβεται μέσα από τα χαράτσια και τον ΕΝΦΙΑ τα 30 εκατ. ευρώ δεν υπάρχουν.
Αναφερόμενος στην παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ και κατ' επέκταση της ΙΙΙ στη ΣΕΠ, που έγινε πριν πέντε χρόνια, πρόσθεσε ότι σε αυτή την περίπτωση ο ΟΛΠ έδωσε την πελατεία την οποία είχε κατοχυρώσει πριν από μια δεκαετία μέσα από συμβόλαιο, αλλά και ένα έτοιμο λιμάνι έναντι ενός ενοικίου, που το τελευταίο χρόνο παρουσίασε έσοδα 110 εκατ.ευρώ.
Για το θέμα των δύο φιλικών διακανονισμών που έγιναν μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ τόνισε ότι υπήρξε 100% αρνητικό αποτέλεσμα για τον ΟΛΠ και το ελληνικό δημόσιο.
Για το θέμα του δεύτερου φιλικού διακανονισμού, ο πρόεδρος τη ΟΜΥΛΕ είπε ότι υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα και ήδη έχουν εκδικαστεί ασφαλιστικά μέτρα, ενώ η ομοσπονδία περιμένει το αποτέλεσμα, τη δε Παρασκευή θα γίνει η αγωγή για το θέμα του εγγυημένου τιμήματος.
Από τότε που δραστηριοποιήθηκε η ΣΕΠ (cosco) στο λιμάνι, το κόστος του εισαγωγικού και εξαγωγικού κοντέινερ αυξήθηκε κατά 30% - το έχουν αποδεχτεί όλοι, κανείς δεν το διαψεύδει, γιατί είναι πραγματικότητα, συμπλήρωσε ο κ.Γεωργακόπουλος και είπε ότι αυτό σημαίνει ότι μέσα στην κρίση ο έμπορος ο μικροβιοτέχνης και ο εργαζόμενος θα πληρώσουν πιο ακριβά.
Την Πέμπτη, οι υπάλληλοι των λιμανιών και οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ πραγματοποιούν 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση με συγκέντρωση στις 10:30 το πρωί στον Πειραιά στην Πλατεία Καραϊσκάκη και πορεία προς στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Tη Δευτέρα αναμένεται να συνεδριάσουν οι δύο ομοσπονδίες προκειμένου να αποφασίσουν την περαιτέρω πορεία των κινητοποιήσεων τους.
Στο μεταξύ, με σημερινή ανακοίνωση του το ΤΑΙΠΕΔ και αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με το διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ,διευκρινίζει ότι δεν διαπραγματεύεται με κανέναν την αλλαγή όρων του διαγωνισμού. «Το ΤΑΙΠΕΔ τηρεί απαρέγκλιτα τους όρους διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών και ενημερώνει ότι επεξεργάζεται μικρής έκτασης τροποποίηση των όρων, τους οποίους και θα επικοινωνήσει άμεσα σε όλους τους επενδυτές που βρίσκονται στη Β' φάση του διαγωνισμού», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.