Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Παιδεία: Νέο μάθημα γενικής παιδείας, ευρύ διάλογο προανήγγειλε ο υπουργός και προς ακύρωση η Π.Δ.Σ


Η Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών εντάσσεται στα μαθήματα Γενικής Παιδείας

Μονόωρο μάθημα γίνεται η Λογοτεχνία.

Μια αλλαγή θα έχουμε στα μαθήματα γενικής παιδείας όπως προκύπτει από τα όσα δήλωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης. Συγκεκριμένα οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Λογοτεχνίας μειώνονται από σε 2 σε 1, ώστε να βρεθεί χώρος στο ωρολόγιο πρόγραμμα για το μάθημα της Ιστορίας Κοινωνικών Επιστημών.

Η προσθήκη αφορά στους μαθητές όλων των κατευθύνσεων και έγινε προκειμένου «να συμβάλλει στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης», όπως ανέφερε ο κ. Κουράκης. Με την αλλαγή αυτή ικανοποιείται ένα από τα αιτήματα των Κοινωνιολόγων τα οποία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια ακρόασης των φορέων από τον πρόεδρο κ. Κατσούλα.

Συγκεκριμένα είχε προτείνει πέρα από την αλλαγή του χαρακτηρισμού της Κοινωνιολογίας από διδασκόμενο σε εξεταζόμενο μάθημα, να υπάρχει μάθημα κοινωνικών επιστημών, με τίτλο: «Στοιχεία Κοινωνικών Επιστημών», στα μαθήματα γενικής παιδείας, έστω, για μία ώρα. «Όλα τα παιδιά, για μία ώρα, έστω. Αυτό μπορεί να γίνει απλά, μειώνοντας μία ώρα, π.χ. από τη λογοτεχνία, η οποία διδάσκεται τέσσερις ώρες, πλέον», τόνισε ο πρόεδρος των Ελλήνων Κοινωνιολόγων.

Ο πρόεδρος των Ελλήνων Κοινωνιολόγων τόνισε ότι είναι επιτακτική η αναβάθμιση της Κοινωνιολογίας στην εκπαίδευση, λόγω της ανάπτυξης ακραίων φαινομένων στην κοινωνία και ειδικότερα στα σχολεία. «Όταν σήμερα μιλάμε για ρατσισμό, νεοναζιστικά ακούσματα, κρίσεις θεσμών κ.λπ., ουαί κι αλίμονο αν δεν έχουμε τέτοια αντικείμενα στην εκπαίδευση. Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει πρόθεση να έχουμε τέτοια αντικείμενα, ίσως δεν έγιναν οι κατάλληλοι χειρισμοί», υπογράμμισε ο κ. Κατσούλας.

«Βάλτε μία ώρα, τουλάχιστον, ιστορία κοινωνικών επιστημών ή στοιχεία κοινωνικών επιστημών, που μπορείτε να το κάνετε πολύ απλά. Οι συνολικές ώρες που έχουμε γενική παιδεία και πρώτη κατεύθυνση φιλολογίας, είναι 19. Κόψετε μία από αυτές, για να κάνετε μια ώρα κοινωνικές επιστήμες, που το θεωρείτε αναγκαίο και εσείς όπως και όλοι, νομίζω, σ' αυτή την αίθουσα. Κοιτάξτε, αυτά δεν προσθέτουν ούτε αφαιρούν ώρες, γι' αυτό είναι εύκολο να γίνει. Εμείς θα προτείνουμε τροπολογία πάνω στο σχέδιο νόμου, προς όλους τους βουλευτές, διότι, ούτε ώρες αφαιρούνται ούτε ερχόμαστε για να βάλλουμε εναντίον κάποιου άλλου κλάδου. Απλά, διεκδικούμε το αυτονόητο. Να υπάρχει για τις κοινωνικές σχολές ως εξεταζόμενο, η κοινωνιολογία και μία ώρα κοινωνική επιστήμη», ανέφερε μεταξύ των άλλων ο κ. Κατσούλας στη δεύτερη τοποθέτησή του.


ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΩΡΕΣ
2015-16
ΩΡΕΣ
 2014-15
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
1
1
-
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
2
2
-
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
1
2
-1
ΙΣΤΟΡΙΑ 
2
2
-
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
2
2
-
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
2
1
+1
ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ  (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά)
2
2
-
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
2
2
-
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
0
1
-1
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
0
2
-2
ΦΥΣΙΚΗ
0
1
-1
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
1
-
-
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
2
2
-

----------------

Ευρύ διάλογο για την Παιδεία προανήγγειλε ο Μπαλτάς

«Το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό».

Ευρύ διάλογο για τις μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, αμέσως μετά την ψήφιση των επειγόντων μέτρων του νομοσχεδίου για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, προανήγγειλε ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς. Η συζήτηση του νομοσχεδίου άρχισε σήμερα στην Ολομέλεια και αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη επί της αρχής με ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η ΝΔ.

«Το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε», σημείωσε ο κ. Μπαλτάς από το βήμα της Βουλής.

Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εισηγητών και αγορητών και ειδικώς του Θεόδωρου Φορτσάκη, από τη ΝΔ, ο υπουργός είπε πως πρόκειται για «εποικοδομητικές» προτάσεις, επισημαίνοντας: «Συνεχίζουμε να διαφωνούμε». Ωστόσο πρόσθεσε ότι, με τέτοιους ήπιους τόνους, «μπορούμε να συζητήσουμε. [...] Να πάμε παρακάτω με συναίνεση».

Ο κ. Μπαλτάς, επίσης, δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «σε κλίμακα ενός χρόνου ίσως κι λιγότερο, με όρους πραγματικής διαβούλευσης», στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις, όπως αυτές του κ. Φορτσάκη.

Νωρίτερα, στην εισήγησή του, ο κ. Φορτσάκης είχε προτείνει να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία, καθώς επίσης και μία σχολή τύπου δημόσιας διοίκησης, από την οποία να προκύπτουν τα στελέχη της εκπαίδευσης. Οι προτάσεις αυτές βρήκαν σύμφωνο τον υπουργό, ο οποίος τόνισε ότι μπορούν να συζητηθούν αμέσως μετά τα «επείγοντα και κατεπείγοντα» ζητήματα.

Επίσης ανοικτός σε διάλογο εμφανίστηκε ο υπουργός σε σχέση με την πρόταση του εισηγητή του ΚΚΕ, Εμμ. Συντηχάκη, αναφορικά με τις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και το διδακτικό τους προσωπικό. «Τέτοιου τύπου προτάσεις είμαστε έτοιμοι να τις συμπεριλάβουμε σε αυτό ή στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και θα έχει περισσότερο χρόνο διαβούλευσης», επεσήμανε ο κ. Μπαλτάς.

Εξάλλου, ο υπουργός κατηγόρησε τις εισηγήτριες του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ, Σταυρούλα Αντωνάκου και Εύη Χριστοφιλοπούλου, για μη εποικοδομητικές τοποθετήσεις, συνδικαλιστικού τύπου. «Τέτοιες τοποθετήσεις καταργούν κάθε έννοια διαλόγου», ανέφερε χαρακτηριστικά και καταλήγοντας την ομιλία του τόνισε: «Η εντυπωσηθηρία έχει κοντά ποδάρια».

Από τη μεριά της η κ. Χριστοφιλουπούλου διαμαρτυρήθηκε έντονα και τόνισε ότι οι χαρακτηρισμοί και σχολιασμοί των εισηγητών από τον υπουργό είναι «εκτός των κοινοβουλευτικών ηθών».

Στην ομιλία της, η κ. Αντωνάκου είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει «το μοντέλο του "δε βαριέσαι"» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι, ενώ η κ. Χριστοφιλοπούλου είχε αναρωτηθεί εάν η κυβέρνηση στην ουσία προσπαθεί να αλλάξει το σύστημα πρόχειρα και χωρίς διάλογο. «Πρέπει να υπάρχει ευρύτερος διάλογος και συναίνεση για τα ζητήματα της Παιδείας» είχε τονίσει.

Η εισηγήτρια της Χρυσής Αυγής, Δέσποινα Σβερώνη-Χονδρονάσιου, στην τοποθέτησή της επεσήμανε ότι στη χώρα δεν υπάρχει Παιδεία, ενώ από τη μεριά του ΚΚΕ, ο κ. Συντηχάκης έκανε λόγο για «νομοσχέδιο-πυροτέχνημα» της κυβέρνησης.

Η εισηγήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ελπιδοφόρο», καθώς καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσαν στην Παιδεία οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.

----------------

Προς ακύρωση οδεύει η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

Το χρονικό του προγράμματος από τον Οκτώβριο του '15 μέχρι σήμερα.

«Ολημερίς το χτίζαν, το βράδυ γκρεμιζόταν». Ο παραπάνω στίχος του δημοτικού τραγουδιού του «Γιοφυριού της Άρτας» ταιριάζει απόλυτα στα όσα συμβαίνουν αυτή τη χρονιά με το πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης.

Όπως όλα δείχνουν το πρόγραμμα οδεύει προς ακύρωση, απογοητεύοντας του 300 και πλέον εκπαιδευτικούς που επιλέχθηκαν και τους εκατοντάδες μαθητές που δήλωσαν συμμετοχή. Πλέον βρισκόμαστε μερικά μόνο 24ωρα πριν από τη λήξη των μαθημάτων και οι Διευθύνσεις δεν έχουν ενημερωθεί για να προχωρήσουν σε προσλήψεις.

Αξίζει να δούμε όλο το χρονικό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης που τη συνδέει με το λαϊκό τραγούδι...

Οκτώβριος 2014

Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ήδη από τον Οκτώβριο του 2014 είχε γνωστοποιήσει τη διεξαγωγή τους προγράμματος για τα ΕΠΑΛ το οποίο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με συνολικό προϋπολογισμό 2.630.000 ευρώ. Περίπου 500 αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου θα προσλαμβάνονταν από τους πίνακες αναπληρωτών μετά από αίτησή τους.

Χριστούγεννα 2014

Οι μέρες κυλούσαν από τον Οκτώβριο φθάσαμε στον Ιανουάριο χωρίς οι προσλήψεις να έχουν υλοποιηθεί. Στις 5 Ιανουαρίου του 2015 σε επικοινωνία που είχε το newsbeast.gr με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας μας έγινε γνωστό ότι «απαιτείται νομοθετική ρύθμιση και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει Βουλή».

22 Ιανουαρίου 2015

Στις 22 Ιανουαρίου 2015 με δελτίο τύπου έρχεται το υπουργείο να επιβεβαιώσει πλήρως τις πληροφορίες μας ανακοινώνοντας «σημειώνεται ότι για την πρόσληψη 500 τουλάχιστον εκπαιδευτικών στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, για τους οποίους υπάρχουν εγκεκριμένες πιστώσεις, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση η οποία δεν είναι δυνατή μέχρι επανέναρξης των εργασιών της Βουλής».

Φεβρουάριος 2015

Το Φεβρουάριο του 2015 το newsbeast.gr επικοινωνεί με συνεργάτη της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για το αν θα πραγματοποιηθεί το εν λόγω πρόγραμμα. Στην επικοινωνία που είχαμε μας αναφέρθηκε ότι πρόθεση του υπουργείου είναι η πραγματοποίηση του προγράμματος που από τη μια πλευρά θα προσφέρει θέσεις εργασίας και από την άλλη θα βοηθήσει τους μαθητές των ΕΠΑΛ.

Στα παραπάνω να προσθέσουμε ότι απόφαση για λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης για το τρέχον σχολικό έτος συνάδει και με τις προγραμματικές δηλώσεις του κ. Κουράκη που δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι «επαναφέρουμε με αναβαθμισμένη μορφή την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη».

Φεβρουάριος 2015 συνέχεια

«Η ηγεσία του υπουργείου καταβάλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία» . Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας κατά τη συνάντηση με την ΟΛΜΕ επιβεβαιώνοντας τη βούληση για έναρξη του προγράμματος.

Μάρτιος 2015

Από τα λόγια περνά στα έργα η νέα πολιτική ηγεσία καθώς δίνεται εντολή να ξεκινήσουν όλες οι διαδικασίες για την έναρξη του προγράμματος. Αρχές Μαρτίου στέλνεται σχετικό έγγραφο στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τον ορισμό των Σχολικών Κέντρων και για τη συγκέντρωση δηλώσεων από τους μαθητές. Η όλη διαδικασία έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι τις 13 Μαρτίου.

23 Μαρτίου 2015

Στις 23 Μαρτίου του 2015 δημοσιεύεται από το newsbeast.gr άρθρο με το οποίο γίνεται γνωστό ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίας και αναμένεται η κοινή υπουργική απόφαση που δεν είχε υπογραφεί. Τονίζαμε και τη διαπίστωσή μας ότι για ακόμη μια φορά η διοικητική μηχανή κινείται με αργούς ρυθμούς ακόμα και σε ένα πρόγραμμα που θα ενισχύσει τους μαθητές και θα προσφέρει θέσεις εργασίας έστω και για μικρό χρονικό διάστημα.

3 Απριλίου 2015

Τελικά στις 3 Απριλίου το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για συμμετοχή στο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθούν από τις 14 έως και τις 16 Απριλίου.

16 – 20 Απριλίου

Η κατάθεση των αιτήσεων ολοκληρώνεται και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί σπεύδουν να καταθέσουν αιτήσεις για να εξασφαλίσουν λίγα μόρια προϋπηρεσίας και ένσημα. Περισσότεροι από 700 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν αιτήσεις και οι Διευθύνσεις έσπευσαν να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα ώστε να είναι όλα έτοιμα για την άμεση έναρξη των μαθημάτων ακριβώς με το τέλος των διακοπών του Πάσχα.

17 Απριλίου

Το πρόγραμμα της Π.Δ.Σ. αρχίζει να λειτουργεί για το σχολικό έτος 2014-2015 με την κοινοποίηση της αριθμ. 1939/1-4-2015 Κ.Υ.Α. και λήγει με το πέρας των εξετάσεων και σε κάθε περίπτωση όχι μετά τις 21/6/2015. Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ενώ το newsbeast.gr ενημερώνει ότι ναι μεν η κοινή υπουργική απόφαση έχει υπογραφεί αλλά δεν έχει πάρει ακόμα ΦΕΚ ώστε να ξεκινήσουν τα μαθήματα.

29 Απριλίου

Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας μας ενημερώνει ότι είναι όλα έτοιμα και το ΦΕΚ αναμένεται να εκδοθεί τα επόμενα 24ωρα.

4 Μαΐου

Στις 4 Μαΐου δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ με το οποίο και τυπικά ξεκινά το πρόγραμμα. Το ΦΕΚ είχε ημερομηνία 30 Απριλίου. Στο εν λόγω ΦΕΚ αναφέρονταν «το πρόγραμμα της Π.Δ.Σ. αρχίζει να λειτουργεί για το σχολικό έτος 2014−2015 με την κοινοποίηση της παρούσας υπουργικής απόφασης και λήγει με το πέρας των εξετάσεων και σε κάθε περίπτωση όχι μετά τις 21/6/2015»

8 Μαΐου

Αν και το ΦΕΚ έχει εκδοθεί καμιά Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν έχει ενημερωθεί για την έναρξη του προγράμματος. Οι 302 επιλεγέντες εκπαιδευτικοί αναμένουν και μαζί τους εκατοντάδες μαθητές που δήλωσαν συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα. Εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για εμπαιγμό από το υπουργείο Παιδείας ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που προχώρησαν σε έξοδα καθώς μετακινήθηκαν σε άλλες Διευθύνσεις για να καταθέσουν την αίτησή τους.

Τι έχει γίνει και το πρόγραμμα δεν ξεκινά, αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί. Δεν ήθελαν να το πραγματοποιήσουν; Το πρόγραμμα ήθελαν να το πραγματοποιήσουν, άλλωστε δεν υπήρχε λόγος να προχωρήσουν οι διαδικασίες, όπως αποδεικνύεται και από σχετικά έγγραφα.

Για γραφειοκρατικά λοιπόν, προβλήματα κάνουν λόγο κύκλοι του υπουργείου Παιδείας που όπως φαίνεται δεν θα ξεπεραστούν ώστε το πρόγραμμα να πραγματοποιηθεί έστω και καθυστερημένα.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.