Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Οι Ελληνες προτιμούν το αυτοκίνητο


Κυρίαρχο στις προτιμήσεις των μετακινούμενων της πρωτεύουσας εξακολουθεί να καταγράφεται το Ι.Χ., το οποίο επιλέγεται για τις διαδρομές προς τη δουλειά, το σχολείο/σχολή, τα ψώνια, τη διασκέδαση κ.λπ. από το 34%. Το 33% επιλέγει το λεωφορείο, καθώς διαθέτει το πιο διευρυμένο δίκτυο μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ ακολουθεί το μετρό με 31%, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος με 10%, το τρόλεϊ με 9%, η μοτοσικλέτα (8%), το ταξί με 4%, το ποδήλατο με 3% και το τραμ με 2%. Το 27% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πραγματοποιεί τις καθημερινές του μετακινήσεις με τα πόδια. Τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν ευρήματα έρευνας της Public Issue, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της WWF που εγκαινιάζει την εκστρατεία «Panda με Μέσα για καλύτερη ζωή στην πόλη» σε συνεργασία με την εταιρεία Συγκοινωνίες Αθηνών για την ευαισθητοποίηση των πολιτών με στόχο την ενίσχυση της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013, στη χώρα μας κυκλοφορούν 5,2 εκατ. επιβατηγά οχήματα, ενώ το 2012 το 81,6% των επιβατοχιλιομέτρων που διανύθηκαν ήταν με αυτοκίνητο και το 17,7% με μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως επεσήμανε ο διευθυντής του WWF Ελλάς Δημήτρης Καραβέλλας.



Οσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών, το 21% των κατοίκων του Δήμου Αθηναίων κάνει χρήση Ι.Χ., έναντι 32% στα νοτιοανατολικά προάστια, 56% στα βόρεια προάστια, 35% στα δυτικά προάστια και 34% στον Πειραιά. Η πιο διευρυμένη χρήση λεωφορείων παρατηρείται στους κατοίκους του Πειραιά με ποσοστό 46%, ακολουθούν τα δυτικά προάστια με 38%, τα νοτιοανατολικά με 34%, ο Δήμος Αθηναίων με 31% και τέλος τα βόρεια προάστια με 17%. Συστηματικότεροι χρήστες του μετρό φαίνεται ότι είναι οι κάτοικοι του Δήμου Αθηναίων (35%), των νοτιοανατολικών με 34%, των δυτικών και βορείων με 32% και τέλος του Πειραιά (όπου δεν έχει φτάσει ακόμα το μετρό) με 19%. Ο βασικότερος λόγος μη χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως καταγράφεται στην έρευνα, είναι ότι δεν χρειάζεται (γιατί είναι όλες οι διαδρομές κοντινές) με ποσοστό 39%, η μη εξυπηρέτηση των δρομολογίων που προσφέρονται (34%), οι καθυστερήσεις (10%), η ασυνέπεια των δρομολογίων (7%), η απουσία σταθμών ή στάσεων κοντά και τα ακριβά εισιτήρια με ποσοστό 6%. Η πολύωρη αναμονή στις στάσεις αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα «επιβίβασης» για το 4% των ερωτηθέντων, ο συνωστισμός για το 3% όπως επίσης και η περιορισμένη προσβασιμότητα από ηλικιωμένα άτομα ή άτομα με αναπηρία (3%).

Συνεργασία

Λεωφορεία και τρόλεϊ αποτελούν το δημοφιλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς, καθώς επιβιβάζουν καθημερινά 1,4 εκατ. μετακινούμενους. Ο πρόεδρος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) Γιάννης Οικονόμου σημείωσε ότι υπάρχουν σκέψεις συνεργασίας της ΟΣΥ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή και ιδιώτες για την προμήθεια 20 λεωφορείων νέας τεχνολογίας με σχεδόν μηδενικούς ρύπους, εάν δεν βρεθεί τρόπος χρηματοδότησής τους από κοινοτικά κονδύλια. Το προσεχές διάστημα θα βρίσκεται στους συρμούς του μετρό ένα Panda που θα ενημερώνει το κοινό στο πλαίσιο της εκστρατείας ευαισθητοποίησης των πολιτών για τη χρήση των ΜΜΜ.

Δώδεκα παρεμβάσεις στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο

Σε δώδεκα παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προχωρούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, τον ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) και την ΕΡΓΟΣΕ. Οι δράσεις περιλαμβάνουν:

1. Αποκατάσταση βραδυποριών με τη βοήθεια του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ που περιλαμβάνει κυρίως έργα βελτίωσης υποδομής και ηλεκτροκίνησης.

2. Επιδιόρθωση όλων των κυλιόμενων σκαλών και ανελκυστήρων στους σταθμούς από τον ΟΣΕ.

3. Επισκευή αιθουσών αναμονής, τουαλέτας και φωτισμού τα οποία αναλαμβάνει ο ΟΣΕ.

4. Επιδιόρθωση καθισμάτων και εσωτερικών χώρων των συρμών από την ΕΕΣΣΤΥ.

5. Τοποθέτηση αποσπώμενων καλυμμάτων των καθισμάτων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

6. Αποκατάσταση πληροφοριακού συστήματος ΣΚΑ, το οποίο θα μετατραπεί σε παράλληλο με αυτό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ).

7. Επισκευή αυτόματων πωλητών εισιτηρίων.

8. Προμήθεια νέων αυτόματων πωλητών.

9. Επισκευή και προμήθεια νέων ακυρωτικών μηχανημάτων.

10. Επανεκπαίδευση πρακτόρων.

11. Σύστημα παρακολούθησης ποιότητας.

12. Φύλαξη σταθμών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.