Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Έρευνα αξιολογεί τις επιδόσεις των ελλήνων μαθητών


Τι είχε δείξει η μελέτη τα προηγούμενα χρόνια για το επίπεδο στη χώρα μας.

Από τις 2 Μαρτίου 2015 έως και 3 Απριλίου 2015 θα πραγματοποιηθεί η διεθνής έρευνα PISA 2015 και θα συμμετάσχουν 231 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια ανά την Ελλάδα. Τα σχολεία αυτά έχουν επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία.

Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική. Η έρευνα που αποτελείται από ένα γνωστικό τεστ και ένα ερωτηματολόγιο θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) των σχολικών μονάδων.

Η έκτη έρευνα PISA θα εστιάζει στον εγγραμματισμό στις Φυσικές Επιστήμες. Στο PISA 2015 θα διερευνηθούν, επίσης, αλλά με συνοπτικότερο τρόπο, το γνωστικό επίπεδο και οι δεξιότητες των μαθητών στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά, καθώς και, για πρώτη φορά, στη συνεργατική επίλυση προβλήματος.

Η έρευνα PISA 2015 θα διεξαχθεί στη χώρα μας μόνο ηλεκτρονικά και αναμένεται να συμμετάσχουν σε αυτή περισσότερες από 70 χώρες (οι μισές, περίπου, από τις οποίες είναι χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ). Από την Ελλάδα θα λάβουν μέρος, όπως προειπώθηκε, 231 σχολεία και περίπου 6.300 μαθητές, ενώ το 2012 είχαν πάρει μέρος 192 σχολεία και περίπου 5.000 μαθητές.

Τι αξιολογεί το PISA

1. Αξιολογεί τη βασική κατανομή των γνωστικών ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων (αλλά και των αντιπροσωπευόμενων από αυτούς) μαθητών.

2. Μας δείχνει σε ποιο βαθμό οι ικανότητες και οι δεξιότητες των μαθητών (στο γνωστικό πεδίο, αλλά και στην κριτική αντιμετώπιση των ζητημάτων που κατά καιρούς ανακύπτουν) σχετίζονται με τις δημογραφικές, τις κοινωνικές, τις οικονομικές και -βεβαίως- τις εκπαιδευτικές μεταβλητές.

3. Αποκαλύπτει όψεις των αλλαγών στις μαθητικές επιδόσεις, αλλά και τη συνάφεια μεταξύ επιπέδου των μαθητών και των διαφορετικών τύπων ή μεταβλητών του μαθησιακού περιβάλλοντός τους.

4. Αποτιμά πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι οι μαθητές, προκειμένου να αντιμετωπίζουν ζητήματα της καθημερινής τους ζωής.

5. Αποκαλύπτει το βαθμό, κατά τον οποίο μπορούν οι 15χρονοι μαθητές να συμμετέχουν με πληρότητα και ισοτιμία στην πολιτική, πολιτιστική και κοινωνική ζωή του τόπου τους.

6. Συλλέγει, επίσης, πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών, ώστε να διερευνηθούν οι πλείστοι εκείνοι παράγοντες που επιδρούν καταλυτικά στη συνολική εικόνα των μαθητικών επιδόσεων (οικογένεια, ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον κ.ά), αλλά και να αναζητηθούν πρακτικές αντιμετώπισης των πιθανών εκπαιδευτικών ελλειμμάτων από πλευράς συμμετεχουσών χωρών.

Περισσότερες πληροφορίες για το PISA όπως και παραδείγματα θεμάτων μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στην ιστοσελίδα για το Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης των μαθητών.

Πώς τα πήγαν οι Έλληνες μαθητές το 2012

O βαθμός εγγραμματισμού των συμμετεχόντων μαθητών στο PISA αποτιμάται με βάση τα κλιμακούμενης δυσκολίας επίπεδα των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, ενώ οι χώρες κατατάσσονται σε τρεις ομάδες, ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών τους:

- Στην πρώτη ομάδα κατατάσσονται οι χώρες με μέση επίδοση υψηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.

- Στη δεύτερη ομάδα κατατάσσονται οι χώρες που η μέση επίδοσή τους δε διαφέρει από αυτήν του μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ.

- Στην τρίτη ομάδα κατατάσσονται οι χώρες με μέση επίδοση χαμηλότερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ.

Στο PISA 2012 η Ελλάδα κατατάχθηκε στην τρίτη ομάδα των χωρών.

Συγκριτικό αποτελεσμάτων Ελλάδας 2009 - 20012


Έτος
Μαθηματικά
Βαθμολογία
Θέση
Ανάγνωση
βαθμολόγια
Θέση
Επιστήμες
Θέση
2009
466
39η
483
32η
470
40η
2012
453
42η
477
39η
467
42η
Μαθηματικά: 42η η Ελλάδα σε σύνολο 65 χωρών

Όσον αφορά τον τομέα των μαθηματικών το σκορ των Ελλήνων μαθητών ήταν 453 βαθμολογία που κατατάσσει τη χώρα μας στην 42η θέση. Στην 40 και 41 θέση είναι η Κροατία και το Ισραήλ ενώ λίγο πιο κάτω από την Ελλάδα είναι η Σερβία, η Τουρκία και η Βουλγαρία. Η Κύπρος βρίσκεται στην 46η θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκθεση του 2009 η Ελλάδα στον τομέα των μαθηματικών είχε σκορ 466 και βρισκόταν στην 39η θέση.

Μαθηματικά
40.  Croatia
471
41.  Israel
466
42.  Greece
453
43.  Serbia
449
44.  Turkey
448
45.  Romania
445
46.  Cyprus
440
47.  Bulgaria
439

Ανάγνωση: 39η η Ελλάδα

Λίγο καλύτερα τα πηγαίνουν οι έλληνες μαθητές στην ανάγνωση συγκριτικά με τα μαθηματικά, καθώς το σκορ είναι 477 αποτέλεσμα που κατατάσσει τη χώρα μας στην 39η. Στα ίδια επίπεδα με τους έλληνες μαθητές είναι οι Ρώσοι, οι Λιθουανοί και οι Τούρκοι. Η Κύπρος και σε αυτόν τον τομέα βρίσκεται χαμηλά κατακτώντας την 44η θέση. Το 2009 το σκορ των ελλήνων μαθητών ήταν 483 και η χώρα μας κατατάχθηκε 32η.

Ανάγνωση
39.  Greece
477
40.  Lithuania
477
41.  Russia
475
42.  Turkey
475
43.  Slovak
463
44.  Cyprus
449
45.  Bulgaria
436
46.  United Arab Emirat
442
47.  Costa Rica
441
48.  Chile
441
49.  Malaysia
441
Φυσικές επιστήμες: 42η η Ελλάδα

Στον τομέα των φυσικών επιστημών το 467 που ήταν η επίδοση των ελλήνων μαθητών κατατάσσει την Ελλάδα στην 42η θέση. Δεν τα πήγε καλά η Κύπρος και σε αυτόν τον τομέα καθώς το σκορ ήταν 438. Και στον τομέα αυτό παρατηρούμε ότι οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών είναι παραπλήσιες με αυτές των τούρκων. Στην έκθεση του 2009 η Ελλάδα είχε καταταχθεί στην 40η θέση με σκορ 470.

Επιστήμες
40.  Slovak
471
41.  Israel
470
42.  Greece
467
43.  Turkey
463
44.  United Arab Emirat
448
45.  Bulgaria
446
46.  Serbia
445
47.  Cilie
445
48.  Romania
439
49.  Cyprus
438

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.