Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Στόχος η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων των πανελλαδικών 2016


Θεσμοθέτηση της δυνατότητας επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων.

Η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016 είναι ένας από τους στόχους της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Μάλιστα ο νέος αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης μαζί με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχε επισημάνει τον περιορισμό των επιλογών των υποψηφίων.

Σε ένα από τα παραδείγματα που παρατίθενται στην ερώτηση έλεγαν οι βουλευτές ότι «αν κάποιος επιλέξει να δώσει Χημεία για να σπουδάσει Χημικός και δεν πιάσει τη βάση της σχολής, δεν θα μπορεί να πάει στο Μαθηματικό γιατί – ίσως- θα έπρεπε να είχε δώσει Χημεία».

Σύμφωνα με την τελευταία τροπολογία του υπουργείου Παιδείας κάθε μαθητής επιλέγει μια (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης, που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία Σχολών και Τμημάτων που επιθυμεί την εισαγωγή του.

Όσοι επιλέγουν το ΕΠΕ «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες» δηλώνουν υποχρεωτικά την προτίμησή τους ανάμεσα στα μαθήματα Χημείας και Πληροφορικής, ανάλογα με τις Σχολές ή τα Τμήματα που επιθυμούν να εισαχθούν.

Όπως έχει γράψει το newsbeast.gr στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η διεύρυνση των επιλογών των υποψηφίων και η θεσμοθέτηση της δυνατότητας επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων μεταξύ τους. Η πρόσβαση στις Παιδαγωγικές Επιστήμες να μπορεί να γίνει από όλα τα επιστημονικά πεδία, ενώ να δοθεί η δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές των Θετικών, Τεχνολογικών και Επιστημών Υγείας από τη Β' αλλά και από τη Γ' ομάδα προσανατολισμού.

Παραθέτουμε σε πίνακα τους στόχους του ΣΥΡΙΖΑ, με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα, όσον αφορά τη δυνατότητα επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων.

Δεν έχει καθοριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει εφικτή η επικοινωνία των πεδίων και αυτό είναι ένα θέμα που αναμένεται να απασχολήσει τις επόμενες μέρες τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ενδέχεται τα μαθήματα να αυξηθούν από τέσσερα σε πέντε ώστε να μπορούν οι μαθητές να «ξεκλειδώσουν» άλλο ένα επιστημονικό πεδίο όπως γίνεται και σήμερα με το μάθημα επιλογής.


ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΠΡΟΣΒΑΣΗ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ
Πέρα από τα παραπάνω υπάρχουν και άλλες εκκρεμότητες που θα πρέπει άμεσα να διευθετηθούν.

Για παράδειγμα μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου θα πρέπει να οριστούν οι Σχολές και τα Τμήματα για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική. Μέχρι την 1η Μαρτίου του 2015 θα πρέπει να έχει εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση που θα ορίζει την ένταξη των Σχολών, Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων σε επιστημονικά πεδία και η οποία θα ισχύει για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Επίσης ο συντελεστής βαρύτητας σε 1 μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση θα καθοριστεί μετά από πρόταση της ΑΔΙΠ προς τον Υπουργό Παιδείας η οποία περιέρχεται σε αυτόν μέχρι την 15η Μαρτίου. Σε περίπτωση μη υποβολής της πρότασης ο συντελεστής καθορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.