Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Mεταρρύθμιση σε Γυμνάσια, ολοήμερο, Ειδική Αγωγή


Ποιες δράσεις θα χρηματοδοτηθούν το 2014-2020 από το υπουργείο Παιδείας.

Μια σειρά δράσεων θα χρηματοδοτηθούν στα Πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Αθρώπινου Δυναμικού - Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση 2014-2020» με στόχο να περιοριστεί η σχολική διαρροή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ενώ θα δοθεί και έμφαση στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Βασική προτεραιότητα του ΥΠΑΙΘ είναι η εκπόνηση και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης και συνεκτικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου η οποία θα βασίζεται στην άντληση και επεξεργασία στοιχείων και δεδομένων των σχολικών μονάδων.

Έμφαση, όπως προειπώθηκε, θα δοθεί και σε δράσεις βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης και της ισότιμης πρόσβασης σε καλής ποιότητας εκπαίδευση, κυρίως με τη συνέχιση της πρωτοβουλίας του «Νέου Σχολείου», η οποία στοχεύει στη διαμόρφωση δημιουργικού και ανοικτού εκπαιδευτικού κλίματος που όχι μόνο επιδέχεται αλλά και δημιουργεί καινοτομία, αξιοποιεί σύγχρονα διδακτικά εργαλεία και ανταποκρίνεται στις διαφοροποιημένες ανάγκες των μαθητών.

Επιπρόσθετα η υλοποίηση δράσεων Ειδικής Αγωγής για μαθητές με αναπηρία ή μαθησιακές δυσκολίες αναμένεται να συμβάλει στον περιορισμό της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Επίσης δράσεις στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης θα αποτελέσουν σημαντικά μέτρα για την ενίσχυση της παραμονής στο εκπαιδευτικό σύστημα των αλλοδαπών μαθητών/τριών.

Το υπουργείο θα υποστηρίξει δράσεις ενίσχυσης των προσχολικής εκπαίδευσης των παιδιών 4-6 ετών, ώστε τα παιδιά από μικρή ηλικία να εντάσσονται πιο ομαλά στο εκπαιδευτικό σύστημα και να θέτουν στέρεες βάσεις για την περαιτέρω φοίτηση στις επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Τέλος μια βασική δέσμη δράσεων θα στοχεύει στην υποστήριξη των φοιτητών, ειδικά αυτών που προέρχονται από ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού ή φοιτητών ΑμεΑ, για την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τους. Δράσεις όπως υποτροφίες, επιδοτούμενα δάνεια, επιδότηση ενοικίου, υποστήριξη εργαζομένων φοιτητών και σπουδαστών, υποστήριξη απασχόλησης φοιτητών και σπουδαστών και πρόσθετα χρηματικά ευεργετήματα θα αποτελέσουν σημαντικές παρεμβάσεις.

Στην ίδια κατεύθυνση θα υλοποιηθούν δράσεις οικονομικής ενίσχυσης των πρωτευσάντων προπτυχιακών φοιτητών κατά τη φοίτησή τους στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στο ανωτέρω πλαίσιο ενδεικτικές δράσεις που θα χρηματοδοτηθούν και θα συμβάλλουν τόσο στην πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης όσο και στην επιτυχή ολοκλήρωση των κύκλων σπουδών που έχουν ξεκινήσει τα και παιδιά και οι νέοι είναι:

· Νέο Σχολείο – Σχολείο του 21ου αιώνα- συνέχιση και επέκταση της μεταρρύθμισης στα Γυμνάσια και αναβάθμιση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου

· Διαπολιτισμική εκπαίδευση – Ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικής για την καταπολέμηση των σχολικής διαρροής και τη μείωση του ποσοστού πρόωρης εγκατάλειψης της σχολικής εκπαίδευσης και σχεδιασμός κατάλληλα στοχευμένων δράσεων ενίσχυσης της πρόσβασης και ένταξης στην εκπαίδευση για τις Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (Μετανάστες, Ρομά, μονογονεϊκές, ΖΕΠ κλπ) και για συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.

· Δράσεις Ειδικής Αγωγής – Παράλληλη στήριξη ΑΜΕΑ

· Ενίσχυση και διεύρυνση των δομών της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης και αγωγής με στόχο της βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της διεύρυνσης της πρόσβασης χωρίς διακρίσεις

· Ενίσχυση και διεύρυνση συστημάτων υποστήριξης των σπουδαστών και φοιτητών όπως υποτροφίες, επιδοτούμενα δάνεια, επιδότηση ενοικίου, υποστήριξη εργαζομένων φοιτητών, υποστήριξη απασχόλησης φοιτητών, πρόσθετα μη χρηματικά ευεργετήματα για την ολοκλήρωση των σπουδών τους

· Υποστήριξη φοιτητών και σπουδαστών ΑΜΕΑ και ΕΚΟ (ευάλωτες κοινωνικές ομάδες).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.