Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Αναγκαία η άμεση έναρξη της Ενισχυτικής και τη Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης


Αποκλεισμός των φιλολόγων από την εκπαίδευση.

Για εξοβελισμό τους από την εκπαίδευση κάνουν λόγο οι αναπληρωτές φιλόλογοι με επιστολή τους που έχει παραλήπτη τον υπουργό Παιδείας. Στο κείμενό τους θίγουν το γεγονός της ανάθεσης της ιστορίας σε άλλες ειδικότητες ενώ κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και στο υπό κατάργηση Πρόγραμμα της Ενισχυτικής στα Γυμνάσια.

Για την ιστορία επισημαίνουν ότι η ανάθεσή της σε ειδικότητες όπως οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί, οι κοινωνιολόγοι, θεολόγοι, νομικοί είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστούν τα 1000 κενά των φιλολόγων.

Στο επίκεντρο της κριτικής του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων είναι η λειτουργία του προγράμματος της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, θέμα που το ανέδειξε το news.gr. Μάλιστα παραθέτουν και απάντηση του Υπουργείου σύμφωνα με την οποία ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του έργου ήταν ύψους 51.000.000 ευρώ.

Ακολουθεί τμήμα της απάντησης:
“Το ΥΠΑΙΘ με σειρά ενεργειών ενέταξε το Μάρτιο του 2013 το πρόγραμμα Ενισχυτικής διδασκαλίας στο ΕΣΠΑ, με χρονικό ορίζοντα έως το 2015. Ο προγραμματισμός για τη σχολική χρονιά 2013 – 2014 ξεκίνησε με αντίστοιχες εγκυκλίους με την υποβολή αιτήσεων των γονέων - κηδεμόνων στα οικεία Γυμνάσια κατά τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2012 – 2013. Η διαδικασία αυτή συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο του 2013. Ειδικότερα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχουν ενταχθεί 3 έργα με κωδικούς 2013ΣΕ2458007, 2013ΣΕ24580008, 2013ΣΕ24580009, με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2012 – 2015 – ΑΠ1, 2 και 3» και δικαιούχο την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων (ΕΥΕ ΕΔ). Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός και των τριών έργων είναι ύψους 51.000.000.00 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα προϋπολογιστικά στοιχεία, οι προαναφερόμενες πράξεις αφορούν, κατά μέσο όρο ετησίως στην ενίσχυση 10,000 μαθητών της πρώτης βαθμίδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο) κατά τα σχολικά έτη 2012 – 2013, 2013 – 2014 και 2014 – 2015, ενώ στη Δράση 1 «Δίκτυο Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας» προβλέπεται η απασχόληση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη λειτουργία των σχολικών κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας (ΣΚΕΔ).

Τέλος, μετά από ενέργειες του ΥΠΑΙΘ η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη αποτελεί πλέον επιλέξιμη δαπάνη και από το επόμενο σχολικό έτος 2014 – 2015 δύναται να χρηματοδοτηθεί πλέον από το ΕΣΠΑ”.

Παρά το γεγονός ότι τα χρήματα επαρκούσαν για τη λειτουργία του προγράμματος οι τροποποιήσεις των τεχνικών δελτίων είχαν ως αποτέλεσμα το ποσό από τα 51.000.000 να μειωθεί στα 4.000.000 ποσό που απορροφήθηκε από τη λειτουργία του προγράμματος τους τελευταίους μήνες των σχολικών ετών 2012-2013 και 2013-2014.

Οι αναπληρωτές φιλόλογοι θέτουν σειρά ερωτημάτων που προκύπτουν από το απαντητικό έγγραφο του ΥΠΑΙΘ σε ένα εξ αυτών αναρωτιούνται γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν τα συγκεκριμένα χρήματα (51.000.000.00) για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής από την αρχή έως τη λήξη και των τριών σχολικών ετών (2013 – 2015)

Επίσης οι φιλόλογοι θέτουν και ερωτήματα για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που όπως έγραψε το news.gr, θα αφορά συγκεκριμένες περιοχές και όχι το σύνολο των Επαγγελματικών Λυκείων. Συγκεκριμένα παραθέτουν στοιχεία για την αποτυχία Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που καθιστούν αναγκαία την εφαρμογή του προγράμματος σε όλη την Ελλάδα τόσο στα Γενικά όσο και στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν: Αλήθεια δεν σας θορύβησαν αυτά τα ποσοστά; Προφανώς οι διαθέσιμες πιστώσεις δαπανώνται για προσλήψεις άλλων ειδικοτήτων!

Ο ΠΑΣΑΦ τονίζει μεταξύ των άλλων την αναγκαιότητα λειτουργίας τόσο της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια όσο και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σε όλα ανεξαιρέτως τα Λύκεια, Γενικά και Επαγγελματικά σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας δεδομένης και της τεράστιας δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με την Τράπεζα Θεμάτων.

Η έναρξη των εν λόγω προγραμμάτων καθίσταται ακόμα πιο αναγκαία αν λάβουμε υπόψη την αδυναμία πολλών οικογενειών να προσφέρουν φροντιστηριακή υποστήριξη στα παιδιά τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.