Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση


Η συνετή διαχείριση μετρίασε τις επιπτώσεις της κρίσης.

Τη δικιά του τοποθέτηση στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό πραγματοποίησε ο υφυπουργός Παιδείας αναφερόμενος γενικότερα στον προϋπολογισμό και ειδικότερα στο Υπουργείο Παιδείας και τις αλλαγές στις οποίες προχώρησε ή θα προχωρήσει.

Αρχικά για τον προϋπολογισμό του 2015 επισήμανε ότι για τρίτη συνεχή χρονιά καταγράφεται σημαντικό πρωτογενές πλεόνασμα ενώ η χώρα σιγά-σιγά μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης. Παράλληλα ο κ.Δερμεντζόπουλος παραδέχθηκε ότι ο χώρος της παιδείας δέχθηκε πλήγμα λόγω της μείωσης των δαπανών τονίζοντας όμως ότι «με μια συνετή διαχείριση και με πλήρη εξορθολογισμό των πόρων και του δυναμικού μας, πετύχαμε να μετριάσουμε αυτές τις επιπτώσεις της κρίσης».

«Τα σχολεία, παρά τις όποιες δυσχέρειες, λειτουργούν με κενά μεν, αλλά ομαλά. Οι εκπαιδευτικοί μας, με υψηλότατο αίσθημα ευθύνης στο κρίσιμο λειτούργημά τους, παρά τις περικοπές-που ήταν και αρκετές- στις αμοιβές τους, κρατούν την παιδεία μας σε ένα υψηλό επίπεδο. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αποδείξει ότι βρίσκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών, αφουγκράζεται τις αγωνίες τους και όπου μπορεί παρεμβαίνει. Η πολιτική πρέπει να έχει και συνέχεια σ’ αυτόν τον τόπο» υπογράμμισε ο κ. Δερμεντζόπουλος.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε σε όσα έγιναν αλλά και σε αυτά που θα γίνουν στο Υπουργείο Παιδείας που είναι εξής:

ΜΑΘΗΤΕΣ- ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ

1. Βελτίωση του τρόπου προαγωγής των μαθητών στο λύκειο, αίροντας ορισμένες στρεβλώσεις που είχαν παρατηρηθεί κατά την αρχική διατύπωση και κατά τη φάση εφαρμογής του νόμου, χωρίς να αλλοιωθεί το πνεύμα του.

2. Δρομολογείται αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών και στη φιλοσοφία του Δημοτικού Σχολείου, που είναι το θεμέλιο της εκπαίδευσης και εν γένει της παιδείας. Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για το Δημοτικό Σχολείο κινείται στη λογική να μειωθεί η επιβάρυνση των μαθητών από τα πολλά μαθήματα, να μειωθεί ο όγκος της μελέτης στο σπίτι και να ελαφρύνει επιτέλους αυτή η τσάντα του μαθητή.

3. Μείωση της διδακτέας ύλης για να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να αφομοιώσουν τις απαραίτητες γνώσεις τους σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, εκεί που έπρεπε.

4. Έγκαιρο άνοιγμα της τράπεζας θεμάτων για τις τάξεις Α και Β Λυκείου για να μπορούν οι μαθητές μας να προετοιμαστούν έγκαιρα για τις προαγωγικές εξετάσεις του 2015

5. Ενίσχυση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

6. Ενίσχυση παιδαγωγικών δράσεων με το θεσμό του κοινωνικού σχολείου

7. Προγράμματα για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και την κυκλοφοριακή αγωγή

8. Διεύρυνση των θεσμών των Πρότυπων Πειραματικών και των Μουσικών Καλλιτεχνικών Σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα, δημιουργώντας πόλους αριστείας.

9. Παρεμβάσεις ώστε να σπάσει το απόστημα του εκφοβισμού, του bullying, με σκοπό την εξάλειψη του φαινομένου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

1. Προχωρά με αποφασιστικότητα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ικανοποιώντας ένα διαχρονικό αίτημα της κοινωνίας

2. Το Υπουργείο προχωρά στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών με τον καλύτερο τρόπο

ΑΣΕΠ

1. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας μεγάλο στοίχημα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και η στόχευσή του είναι επιτέλους η διενέργεια ενός διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη τουλάχιστον δέκα χιλιάδων εκπαιδευτικών. Πρόκειται για ένα γεγονός που θα επιλύσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαίδευση στη χώρα μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.