Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Καινοτόμος διαγωνισμός νεανικής επιχειρηματικότητας


Στο ομαδικό παιχνίδι συμμετέχουν 540 ομάδες μαθητών λυκείων.

Αύξηση 66%, σε σχέση με πέρυσι, σημείωσαν οι εγγραφές μαθητών λυκείων, όλων των τάξεων και τύπων, που συμμετέχουν στο ομαδικό παιχνίδι επιχειρηματικότητας Young Business Talents, το οποίο παρέχεται δωρεάν σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Το Young Business Talents (ΥΒΤ) είναι ένας εκπαιδευτικός θεσμός βιωματικής μάθησης, ο οποίος διενεργείται με τη χρήση επιχειρηματικού προσομοιωτή 3ης γενιάς, ένα εξελιγμένο λογισμικό που αναπαριστά πιστά τις συνθήκες μίας αγοράς σε ανταγωνισμό και δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα πρακτικής διοίκησης της εικονικής εταιρείας τους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται ήδη εδώ και αρκετά χρόνια σε χώρες της Ευρώπης. Πέρυσι, πραγματοποιήθηκε, για πρώτη φορά και στην Ελλάδα, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία και τελεί υπό την αιγίδα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης) φορέα εποπτευόμενου από το υπουργείο Παιδείας.

Οι νεαροί «επιχειρηματίες» από κάθε γωνιά της Ελλάδας, με τη βοήθεια των καθηγητών τους, σχημάτισαν ομάδες των 3-4 ατόμων και μπήκαν στο «1ο Έτος» της διαδικτυακής φάσης του διαγωνισμού, η οποία διαρκεί έως και τα μέσα Φεβρουαρίου. Κάθε «ομάδα - εταιρεία» από τις 540 που παίρνουν μέρος, καλείται να διοικήσει αποτελεσματικά και να καταστήσει βιώσιμη την εταιρεία της σε μία μακροπρόθεσμη βάση 11 εικονικών επιχειρηματικών ετών, μέχρι και τα ημιτελικά του διαγωνισμού. Τα εικονικά «εταιρικά έτη» αντιστοιχούν σε 11 εβδομάδες πραγματικού χρόνου.

Οι αποφάσεις που θα πάρουν οι μαθητές, αφορούν όλους τους νευραλγικούς τομείς μίας πραγματικής επιχείρησης: Την παραγωγή, όπως, για παράδειγμα, τι ποσότητες θα παράγουν από κάθε προϊόν, το Marketing -ποια τιμή θα δώσουν, πόση διαφήμιση θα κάνουν, τα χρηματοοικονομικά- αν θα κάνουν επένδυση στο εργοστάσιο και αν θα πάρουν δάνειο, το ανθρώπινο δυναμικό -πόσους πωλητές θα προσλάβουν, με τι μισθό, κλπ.

Οι αποφάσεις κατατίθενται στον προσομοιωτή, ο οποίος τις επεξεργάζεται «συμπεριφερόμενος» ως καταναλωτής, που επιλέγει προϊόν και, στη συνέχεια, επιστρέφει στην κάθε ομάδα τα οικονομικά της αποτελέσματα: Πωλήσεις που πραγματοποίησε, έξοδα, κέρδη ή ζημιές και ισολογισμό.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, αλλά και «έρευνες αγοράς», που αναλύουν τις κινήσεις του ανταγωνισμού, η κάθε «εταιρεία» θα ετοιμάσει συνολικά 11 επιχειρηματικά σχέδια μέχρι και την ημιτελική φάση. Εν συνεχεία, οι 75 καλύτερες ομάδες από όλη την Ελλάδα θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε έναν εθνικό τελικό, ο οποίος, εκτός της μοναδικής εμπειρίας, θα απονείμει διπλώματα συμμετοχής στους μαθητές και τους καθηγητές, ενώ θα προσφέρει στις 20 πρώτες ομάδες και χρηματικά έπαθλα, συνολικής αξίας 7.000 ευρώ.

Η συμμετοχή των μαθητών και των σχολείων αυξήθηκε εφέτος κατά 66%, σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που αποδεικνύει τον υψηλό βαθμό αποδοχής του θεσμού τόσο από τους ίδιους τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την υλοποίησή του. Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι συμμετέχουν λύκεια όλων των τύπων (γενικά, επαγγελματικά λύκεια, ακόμα και μουσικό σχολείο) και από κάθε γωνία της Ελλάδας, αφού οι ομάδες προέρχονται συνολικά από 84 πόλεις/δήμους, ενώ υπάρχουν σχολεία που συμμετέχουν με έως και 20 ομάδες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.