Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Αλλαγές στο πρόγραμμα «Υποστήριξη των ολοήμερων σχολείων»


Αφορά δημοτικά και νηπιαγωγεία - 5 ώρες μελέτης στο πρωινό πρόγραμμα για Α,Β,Γ, Δ δημοτικού.

Στην τροποποίηση του τεχνικού δελτίου της πράξης «Υποστήριξη των ολοήμερων σχολείων» προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας εντάσσοντας στο φυσικό αντικείμενο της πράξης δύο δράσεις που αφορούν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία.

Όσον αφορά τα δημοτικά αναφέρεται στο τεχνικό δελτίο ότι στο πλαίσιο της απασχόλησης εκπαιδευτικών για τη συμπλήρωση ωραρίου δύναται οι αντίστοιχες ώρες να χρησιμοποιούνται στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα για τη μελέτη, προετοιμασία και εμπέδωση των μαθημάτων από τους μαθητές. Οι ώρες αυτές δύναται να ανέρχονται στις 5 ώρες ανά εβδομάδα για τις τάξεις Α Β Γ & Δ χωρίς να αυξάνεται το συνολικό ωράριο του εκπαιδευτικού.

Πρόκειται για την παρέμβαση, που όπως είχε γράψει το newsbeast.gr, ετοίμαζε το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές καθώς και να καλύψει τα κενά.

Ειδικότεροι στόχοι της ένταξης της «μελέτης» στο πρωινό πρόγραμμα είναι:

α)η ολοκλήρωση της μελέτης των μαθημάτων, η εμπέδωση της διδασκόμενης ύλης και η ολοκληρωμένη προετοιμασία στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά των μαθητών για την επόμενη ημέρα

β) η στήριξη της οικογένειας με την απαλλαγή του διαβάσματος των παιδιών και την εξασφάλιση επαρκούς ελεύθερου χρόνου για τους μαθητές και

γ) η ενίσχυση της αντισταθμιστικής λειτουργίας του Ολοήμερου σχολείου, η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και η αύξηση των δυνατοτήτων των μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες για ίσες ευκαιρίες.

Για τα νηπιαγωγεία αναφέρεται ότι στόχος είναι η υποστήριξη και ενίσχυση καινοτόμων παρεμβάσεων στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

H αναβάθμιση της αγωγής και εκπαίδευσης στην πρώιμη παιδική ηλικία (ECEC) είναι βασικός πυλώνας και προτεραιότητα του Συμβουλίου της Ευρώπης για την αποδοτικότητα και την ισότητα ενός συστήματος Εκπαίδευσης και κατάρτισης (2007).

Επιπλέον, σύμφωνα με κατευθύνσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, η προσβασιμότητα, η αναβάθμιση παρεχόμενης ποιότητας στην Εκπαίδευση καθώς και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού μπορούν να προλαμβάνουν τη σχολική διαρροή

Οι τροποποιήσεις που έγιναν στο τεχνικό δελτίο της πράξης ίσως να έχουν ως στόχο να καλυφθούν κενά στα σχολεία με αναπληρωτές ΕΣΠΑ. Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε “Αριστοτέλης” όπου υποστηρίζεται ότι η αναμόρφωση δε γίνεται με γνώμονα το μαθητή αλλά με γνώμονα τα χιλιάδες κενά σε δασκάλους. Ο Σύλλογος αναφέρει τα εξής:

«Το ΥΠΑΙΘ αναμορφώνει το πρόγραμμα του ολοήμερου φέρνοντας στην πρωινή ζώνη τις ώρες μελέτης της μεσημεριανής ζώνης, δηλαδή διαφοροποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του πρωινού σχολείου κόβοντας και ράβοντας για να χωρέσει 5 ώρες μελέτης. Γιατί το κάνει αυτό; Πολύ απλά γιατί έχει χιλιάδες κενά σε δασκάλους! Όλα τα υπόλοιπα είναι κουταμάρες! Να συνυπολογίσουμε στα παραπάνω τις δηλώσεις των παραγόντων του ΥΠΑΙΘ ότι ισχύει το περσινό έγγραφο Αρβανιτόπουλου ότι οι ώρες της μελέτης θα καλύπτονται στο ολοήμερο μόνο με αναπληρωτές ΕΣΠΑ (έγγραφο που τελικά εξ’ αιτίας των μαζικών κινητοποιήσεων και καταλήψεων στα ΠΥΣΠΕ, δεν ίσχυσε σε πολλά ΠΥΣΠΕ).


Τι επιδιώκει τώρα;

Μέχρι τώρα δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει την εργασιακή σχέση ΕΣΠΑ στους δασκάλους γιατί τα ΕΣΠΑ αφορούν μόνο πιλοτικές δομές (γι’ αυτό και καταγγέλθηκε το περσινό έγγραφο του Αρβανιτόπουλου). Τώρα φέρνει την εργασιακή σχέση ΕΣΠΑ και στους δασκάλους της πρωινής ζώνης για να καλύπτουν τις ώρες της μελέτης που εισάγει (ε! κι άμα υπάρχει κενό και σε δάσκαλο τάξης, θα κάνουν και τα στραβά μάτια αφού θα υπάρχει εκπαιδευτικός με ΕΣΠΑ) και ταυτόχρονα με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται και τα περισσεύματα ωρών των μονίμων εκπαιδευτικών."

Ο Σύλλογος «Αριστοτέλης» στην ανακοίνωσή του, με ημερομηνία 30-8-2014, παρουσιάζει και τις επιπτώσεις των αλλαγών καθώς υποστηρίζει ότι μέσω ΕΣΠΑ θα καλυφθούν 1.400 θέσεις και αν υπολογιστούν και τα κλασικά ολοήμερα ο αριθμός θα φθάσει τις 5000 με αποτέλεσμα οι αδιόριστοι δάσκαλοι να μη μπορούν να διοριστούν. Παράλληλα θα δημιουργηθούν και πολλές υπεραριθμίες με άμεσο αποτέλεσμα τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών

«Στην ουσία προχωρά στην αναστολή των ολοήμερων και στην υποχρεωτική μείωση των ωρών λειτουργίας τους ανάλογα με το ρυθμό των προσλήψεων ειδικοτήτων από το ΕΣΠΑ. Να θυμίσουμε την περσινή εμπειρία όπου οι ειδικότητες στελέχωσαν τα ολοήμερα μετά το τέλος Νοεμβρίου!» τονίζεται μεταξύ των άλλων στην ανακοίνωση ενώ ο Σύλλογος αναφέρει ότι είναι απολύτως αδύνατον να λειτουργήσουν τα ολοήμερα μόνο με ειδικότητες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.