Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

Προς καταγραφή τα κλειστά επαγγέλματα


Ποιες οι αρμοδιότητες της επιτροπής που συστήθηκε.

Με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη συστήθηκε επιτροπή 40 μελών, με εκπροσώπους από όλα τα συναρμόδια υπουργεία και τις γραμματείες, για την καταγραφή των «κλειστών επαγγελμάτων».

Εντός τριών μηνών πρέπει να καταγράψει τα επαγγέλματα που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των υπηρεσιών, να αποτιμήσει εάν αυτά «απελευθερώθηκαν», να καταγράψει εάν υπάρχουν εμπόδια για την «απελευθέρωσή» τους και να προτείνει, με βάση τη διεθνή πρακτική, νέο γύρο για «άνοιγμα επαγγελμάτων».

Ειδικότερα, η απόφαση, με τον τίτλο «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας, για την αξιολόγηση των έως τώρα νομοθετικών και διοικητικών ενεργειών, για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, την καταγραφή υπαρχόντων περιορισμών και την διατύπωση προτάσεων, για περαιτέρω απελευθέρωση όπου αυτό κριθεί επ' ωφελεία του δημοσίου συμφέροντος», αναφέρει ότι έργο της, λαμβάνοντας υπόψη την ενωσιακή νομοθεσία, τις βέλτιστες πρακτικές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, θα είναι:

- Η σύνταξη πλήρους επικαιροποιημένου καταλόγου όλων των επαγγελμάτων/ οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας κάθε υπουργείου/ γενικής γραμματείας καθώς και η καταγραφή της κείμενης νομοθεσίας.

- Η καταγραφή και αξιολόγηση όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών/ προϋποθέσεων για την έναρξη και άσκηση των νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων/ οικονομικών δραστηριοτήτων, με βάση τις αρχές της αναγκαιότητας, της αναλογικότητας και της μη εισαγωγής διακρίσεων.

- Η υποβολή προτάσεων σχετικά με τις νομοθετικές ή διοικητικές ενέργειες που είναι απαραίτητες για την άρση των δυσανάλογων περιορισμών και τη μείωση του διοικητικού φόρτου.

Επίσης η εν λόγω διϋπουργική ομάδα εργασίας, στο πλαίσιο του έργου της:

- Θα έχει τη δυνατότητα να καλεί στις συνεδριάσεις της εμπειρογνώμονες σε θέματα λειτουργίας των επαγγελμάτων και των σχετικών αγορών, για πληροφορίες, προτάσεις, διευκρινίσεις κλπ, καθώς και υπαλλήλους του δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε θέματα αρμοδιοτήτων τους.

- Με απόφαση του συντονιστή αυτής και ανάλογα με τις ανάγκες του έργου θα μπορεί να επιμερίζεται σε υποομάδες, οι δε εκπρόσωποι των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών θα συμμετέχουν σε όλες τις ανωτέρω υποομάδες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.