Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ακτοπλοΐα


Καθιερώνεται το e-ticket στα πρότυπα του ηλεκτρονικού boarding pass των αεροπορικών εταιρειών.

Σε νέα εποχή περνά η ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς πλέον καθιερώνεται το e-ticket στα πρότυπα του ηλεκτρονικού boarding pass των αεροπορικών εταιρειών. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο πλαίσιο εξορθολογισμού της ακτοπλοΐας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την τόνωση της επιβατικής κίνησης, προχωρά στην υλοποίηση μιας σειράς μεταρρυθμίσεων. Η κρίση που έπληξε την Ελλάδα συμπαρέσυρε στα διάβα της και την ακτοπλοΐα, με τις επιχειρήσεις να φτάνουν στο χείλος της χρεοκοπίας.

Τα στατιστικά δεδομένα από το 2009 έως το 2013 δείχνουν τη μεγάλη μείωση που έχει παρατηρηθεί στο μεταφορικό έργο της ακτοπλοΐας, η οποία αγγίζει το 35%. Η χρήση φυσικού αερίου -LNG- ως καυσίμου στα πλοία, η αναδιάρθρωση των γραμμών, η χρηματοδότηση της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και της μετασκευής των πλοίων της ακτοπλοΐας προκειμένου να καταναλώνουν καύσιμα φιλικά προς το περιβάλλον και λιγότερα κοστοβόρα που εντάχθηκαν στη Διακήρυξη των Αθηνών της Ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε., αλλά και το θέμα της νησιωτικότητας είναι οι βασικοί άξονες που έθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Στο πλαίσιο της τόνωσης του ακτοπλοϊκού προϊόντος για τον Ελληνα και ξένο τουρίστα και τον νησιώτη που μετακινείται για να κάνει τις δουλειές του, αλλά και της απλούστευσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, πρόκειται να καθιερώσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο.



Τουρίστες, αλλά και κάτοικοι των νησιών που χρησιμοποιούν πολύ συχνά την ακτοπλοΐα θα μπορούν πλέον με μεγαλύτερη άνεση να βγάζουν εισιτήριο χρησιμοποιώντας τα έξυπνα κινητά τους

«Χρειάζεται ένας εξορθολογισμός της ακτοπλοΐας με γνώμονα τον σεβασμό των αναγκών των νησιωτών, ο οποίος θα γίνει σε ένα πλαίσιο αναθεώρησης των όσων ίσχυαν μέχρι σήμερα. Πρέπει να σκεφτόμαστε έξω από τα καθιερωμένα, δημιουργικά», λέει συχνά πυκνά σε συνεργάτες του ο κ. Βαρβιτσιώτης. Η υπόθεση βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος. «Το e-ticket είναι μια υπηρεσία που θα διευκολύνει τον επιβάτη στις συναλλαγές του και θα απλοποιήσει το σύστημα κρατήσεων και τις μετακινήσεις του με πλοίο», δηλώνει ο ΥΝΑ και συνεχίζει: «Τουρίστες, αλλά και κάτοικοι των νησιών που χρησιμοποιούν πολύ συχνά την ακτοπλοΐα θα μπορούν πλέον με μεγαλύτερη άνεση να βγάζουν εισιτήρια, καθώς θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά τους».

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, έχουν ήδη σχεδιάσει τα βήματά τους για το πέρασμα στην ηλεκτρονική εποχή και φαίνονται έτοιμες να ανταποκριθούν με mobile εφαρμογές που θα διευκολύνουν τους επιβάτες τους. Σύμφωνα με το Π.Δ., καθιερώνεται το Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεως και Εκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων, ή ΗΣΚΘΕΕΑ, ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα με το οποίο εξασφαλίζονται η ηλεκτρονική κράτηση και η έκδοση παραστατικών για επιβάτες, οχήματα και αγαθά. Βασικοί στόχοι της εφαρμογής του συστήματος είναι οι εξής:

α) Η αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας των επιβατών, των οχημάτων και των αγαθών που διακινούνται με πλοία.
β) Ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που αφορά στην έκδοση παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς.
γ) Η αξιοποίηση των σχετικών στοιχείων που συλλέγονται και αφορούν στην ανάπτυξη και στην εφαρμογή ενός σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος που θα συμβάλλει στην παροχή ποιοτικών θαλάσσιων ενδομεταφορών και στη δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών.
δ) Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας με την απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης και θεώρησης των προβλεπόμενων βεβαιώσεων.
Στο πλαίσιο αυτής της μεταρρύθμισης επανακαθορίζονται τα στοιχεία που αναγράφονται επί των εισιτηρίων και καθίσταται πλέον εφικτή η έκδοση ομαδικών εισιτηρίων.

Καθορίζεται η δυνατότητα έκδοσης παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς με άλλη ηλεκτρονική μορφή (άυλο παραστατικό θαλάσσιας μεταφοράς).
Εισάγεται η υπό προϋποθέσεις δυνατότητα έκδοσης παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς επί του πλοίου για αναχώρηση από συγκεκριμένο λιμάνι, για αντιμετώπιση των περιπτώσεων λιμανιών με μικρή επιβατική κίνηση, όπου δεν υπάρχει ναυτικός πράκτορας.
Θεσμοθετείται η «κάρτα επιβίβασης» προκειμένου να επιτυγχάνεται η καταγραφή των επιβατών κατόχων ομαδικού εισιτηρίου και των βρεφών.

Προβλέπεται η έκδοση εισιτηρίων από αυτόματα μηχανήματα πώλησης ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα και για τον σκοπό αυτό προβλέπεται πλέον η έκδοση τρίπτυχων εισιτηρίων.
Οπως επισημαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, «πέραν της αναμφισβήτητης άνεσης για το επιβατικό κοινό και της βελτίωσης των υπηρεσιών, με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουμε και εξοικονόμηση δυνάμεων τόσο για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες όσο και για τις υπηρεσίες του υπουργείου, καθώς με την εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. μειώνονται ο διαχειριστικός φόρτος και η οικονομική επιβάρυνση των εταιρειών για την παρακολούθηση των βεβαιώσεων με τη μείωση του αριθμού των τακτικών επιθεωρήσεων των συστημάτων ΗΣΚΘΕΕΑ/Καταγραφής. Την ίδια στιγμή, μειώνεται και ο φόρτος εργασίας της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.