Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

Έρχονται νέες αλλαγές στην προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο


Ανοιχτός ο Υφυπουργός Παιδείας σε προτάσεις βελτίωσης του συστήματος.

Ανοιχτός σε προτάσεις που θα βελτιώσουν το σύστημα προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο εμφανίστηκε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στην εκπομπή LiveUκαι στη δημοσιογράφο Πόπη Τσαπανίδου.

«Ενδεχομένως, με την συζήτησή της τροπολογίας να προκύψουν προτάσεις από άλλους βουλευτές που θέλουν να βελτιώσουν το σύστημα. Εκεί είμαστε ανοιχτοί να τους ακούσουμε και κάθε τι που είναι σε μία σωστή κατεύθυνση, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην το συζητήσουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός.

Σχετικά με την καταγγελία για αλλοίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας στην Α’Λυκείου ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι για αυτό το θέμα έχει ήδη ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα ενώ σήμερα δόθηκε εντολή και για εισαγγελική έρευνα.

Για τις εξετάσεις στην Α’ Λυκείου τον τρόπο τρόπο προαγωγής των μαθητών

Υφυπουργός : «Μέχρι πέρυσι μπορούσε μαθητής να προαχθεί και με 3 και με 4 και με 5 φέτος μπήκε η βάση του 10. Δυστυχώς είχαμε σχολεία που περνούσανε οι μαθητές με βαθμό κάτω του 10.

Με το ισχύον σύστημα το 23 % των μαθητών παραπέμπονται το Σεπτέμβριο για επανεξέταση ή μένουν στάσιμοι. Ξέρετε πόσο ήταν αυτό το ποσοστό πέρυσι και πρόπερσι; 6 %. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι περνούσαν μαθητές από τη μία τάξη στην άλλη, χωρίς να έχουνε την απαιτούμενη γνώση και το ερώτημα λοιπόν που βάζω και καλούνται να απαντήσουν όλοι, η εκπαιδευτική κοινότητα και όλη η κοινωνία είναι τι είδους παιδεία θέλουμε;

Παιδεία η οποία δεν θα προάγει τη γνώση; Παιδεία στην οποία θα περνά ο μαθητής από τη μία τάξη στην άλλη, και όταν τελειώνει την Γ’ Λυκείου θα είναι ένα παιδί το οποίο στερείται στοιχειωδών γνώσεων;

Αυτό που είπαμε και εμείς είναι ότι ο νόμος ο οποίος ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά φέτος βεβαίως χρειάζεται βελτιώσεις, βεβαίως πρέπει να αλλάξει προς το καλύτερο για να βοηθήσουμε και κάποια παιδιά να μην έχουν αυτά τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας.

Τώρα αυτό που θα κάνουμε –καθώς το έχω καταθέσει σαν τροπολογία- είναι να βελτιώσουμε το σύστημα προαγωγής. Παρατηρείται μια στρέβλωση στο μέχρι τώρα σύστημα που πρώτη φορά εφαρμόστηκε, ένας μαθητής που είχε 18 για παράδειγμα μέσο όρο, επειδή σε ένα κλάδο των μαθηματικών έγραψε κάτω από 10 έμεινε μετεξεταστέος.

Η τροπολογία που αφορά στον τρόπο προαγωγής των μαθητών, αλλάζει τον τρόπο της. Για παράδειγμα στα Μαθηματικά που περιλαμβάνουν δυο μαθήματα, Άλγεβρα και Γεωμετρία, θα πρέπει με τον ισχύοντα Νόμο να έχει ο μαθητής 10 και στα δύο, ενώ με πλέον θα απαιτείται ο Μέσος Όρος, που σημαίνει ότι κάποιος μαθητής που είχε 18 στο ένα μάθημα και είχε μία ατυχία να πάρει 09 στο άλλο, να προάγεται. Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα των Ελληνικών.

Ενδεχομένως, με την συζήτησή της τροπολογίας να προκύψουν προτάσεις από άλλους βουλευτές που θέλουν να βελτιώσουν το σύστημα. Εκεί είμαστε ανοιχτοί να τους ακούσουμε και κάθε τι που είναι σε μία σωστή κατεύθυνση, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην το συζητήσουμε.

Η τροπολογία θα έχει αναδρομική ισχύ για τα παιδιά τα οποία ήδη έχουν δώσει εξετάσεις, ήδη έχουν πάρει τους βαθμούς τους. Σημειωτέον δε, ότι έχουμε ήδη δώσει εντολή στις Διευθύνσεις όλης της Εκπαίδευσης να έχουν έτοιμα με τα νέα στοιχεία τις βαθμολογίες τους».

Για την Τράπεζα Θεμάτων

Υφυπουργός: Αυτό που διαπιστώσαμε λοιπόν είναι ότι η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί ένα εργαλείο για να αλλάξει προς το καλύτερο η εκπαίδευση.

Η Τράπεζα Θεμάτων αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν την ύλη η οποία δίνεται από το Υπουργείο Παιδείας, που μέχρι τώρα σε ένα βαθμό δεν διδασκόταν. Μέχρι τώρα δεν εξέταζε κανείς σοβαρά εάν η ύλη που «όφειλε» ο εκπαιδευτικός να «βγάλει», δεν την «έβγαζε».

Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας οδηγός για να ολοκληρώνεται η ύλη. Βέβαια χρειάζονται βελτιώσεις στο σύστημα, και προσωπικά, αλλά και σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας και σε επίπεδο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής τη θεωρούμε ένα πετυχημένο θεσμό αλλά χρειάζεται και βελτιώσεις.

Με την τράπεζα θεμάτων πετυχαίνουμε δύο πράγματα, τον πλήρη έλεγχο του τι γίνεται στο σχολείο μέσα και δεύτερον την παροχή καλύτερης εκπαίδευσης. Βελτιώσεις θα γίνουν και γίνονται γιατί η εκπαίδευση δεν είναι κάτι το στατικό, έχει μια δυναμική».

Για τις μετεγγραφές

Υφυπουργός : «Σήμερα το απόγευμα ζητείται στη βουλή η τροπολογία που εισηγήθηκε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος. Θα προλάβουμε να περάσουμε την τροπολογία γιατί η καταληκτική ημερομηνία των μηχανογραφικών είναι στις 14 Ιουλίου.

Ο νόμος που ψηφίστηκε το Μάιο ισχύει και λέει ότι οι παιδιά τρίτεκνων οικογενειών και κάποιες ειδικές κατηγορίες, περνάνε αυτόματα. Αυτά ισχύουν και δεν μεταβάλλονται.

Αυτό το οποίο μπαίνει σήμερα και είναι καινούργιο είναι τα εισοδηματικά κριτήρια, για κάποιους συμπολίτες μας, για να μπορέσουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Έχει μπει ένα όριο για το ατομικό εισόδημα, τα 9000 ευρώ ατομικό εισόδημα ( δλδ 9000 χ4 = 36000 ευρώ για μια οικογένεια 4μελη), έχουν δικαίωμα να κάνουν αίτηση για μεταγραφή. Βέβαια με τον περιορισμό του 10%».

Για την καταγγελία σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων

Υφυπουργός: «Από την πρώτη στιγμή που πήγα στο Υπουργείο Παιδείας διαρρέονταν ανώνυμες πληροφορίες σε κάποια blogs για ανώνυμα σχολεία.

Δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να παίζει το ρόλο του ντετέκτιβ να κυνηγάει φαντάσματα. Εγώ είπα από την πρώτη στιγμή ότι εάν υπάρξει κάτι επώνυμο εγώ θα είμαι εκεί και δεν θα επιτρέψω καμία σκιά σε όλη αυτή την ιστορία , το ίδιο είπε και ο Υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος.

Όταν η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Ιδιωτικά Σχολεία μας έφερε μια καταγγελία, η οποία αναφερόταν ένα ανώνυμο blog για ένα ανώνυμο σχολείο, την ίδια στιγμή έδωσα εντολή για προκαταρκτική έρευνα.

Δεν ξέρω τι πόρισμα θα βγάλει αυτή η έρευνα, παρόλα αυτά επειδή χθες είδα στον κυριακάτικο τύπο επώνυμα ένα σχολείο , το οποίο σήμερα έμαθα ότι έκανε και εξώδικο γιατί θεωρεί ότι αδικείται, σήμερα δόθηκε εντολή από τον Υπουργό Παιδεία κ. Λοβέρδο για να διευρυνθεί το θέμα από τον Εισαγγελέα.

Αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι είναι ότι θα διαφυλάξουμε την Τράπεζα Θεμάτων και την εκπαιδευτική λειτουργία ως κόρη οφθαλμού. Αλίμονο εάν υπάρχει αμφισβήτηση σε αυτό τον τομέα».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.