Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Τεράστια ψηφιακή αφίσα θα ντύσει κτήριο στη Θεσσαλονίκη


Η τεχνική του «wallster» κάνει την εμφάνισή της στη χώρα μας.

Ένα υπαίθριο έργο τέχνης θα κοσμεί σύντομα τη Θεσσαλονίκη, δίπλα σε γνωστά γκράφιτι της συμπρωτεύουσας. Η διαφορά είναι πως αυτή τη φορά ο τοίχος δεν θα σχεδιαστεί απευθείας από γκραφιτάδες αλλά θα «ντυθεί» μ' ένα γιγάντιο εκτυπωμένο μουσαμά, «wallster» (wall και poster), καλύπτοντας επιφάνεια που ξεπερνά τα 100 τετραγωνικά μέτρα.

Πρόκειται για ψηφιακή street art που έφτασε στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία της εταιρίας Artifesto. Η τεχνοτροπία, με διαστάσεις 9 μέτρα πλάτος και 12,4 μέτρα ύψος, θα τοποθετηθεί μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο στο κτίριο της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής του κεντρικού Δήμου, που βρίσκεται επί της οδού Μοναστηρίου 53-55 και θα έχει ως θέμα «Νερό - Πολύτιμο Αγαθό», μιας και εντάσσεται στο πλαίσιο ανάλογης καμπάνιας.

Είναι η πρώτη φορά που ένα ελληνικό κτίριο θα «στολιστεί» με μια τέτοια αφίσα. Στην ουσία πρόκειται για εκτυπωμένο μουσαμά, υψηλής ποιότητας και αντοχής που μπορεί να αποτυπώσει με τον πλέον παραστατικό τρόπο τα έργα των καλλιτεχνών. Η διάρκεια ζωής του wallster κυμαίνεται από τρία έως πέντε χρόνια και καθορίζεται από το πόσο εκτεθειμένος είναι ο τοίχος σε διαβρωτικούς παράγοντες, με βασικότερο την έκθεσή του στον ήλιο.

Για να αναδειχτεί το έργο, το οποίο θα καλύψει τον τοίχο του κτιρίου που παραχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, προκηρύχτηκε από την εταιρία διαγωνισμός με θέμα το νερό. Ήδη κατατέθηκαν 82 έργα από επαγγελματίες και ερασιτέχνες καλλιτέχνες που εργάστηκαν πυρετωδώς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στα μέσα Αυγούστου μια κριτική επιτροπή της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού θα επιλέξει τα επικρατέστερα.

«Θεωρήσαμε ότι η πρόταση της εταιρίας Artifesto έχει ενδιαφέρον και στηρίξαμε τους νέους ανθρώπους που την απαρτίζουν. Το wallster δεν είναι μόνιμο, είναι μια ιστορία που μπορεί να αλλάζει μέσα στο χρόνο. Είναι σημαντικό ότι αρκετοί καλλιτέχνες έχουν λάβει μέρος στο διαγωνισμό και στο τέλος οι πολίτες θα αποφασίσουν αυτό που τους εκφράζει περισσότερο», δήλωσε στο ΑΜΠΕ η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Έλλη Χρυσίδου.

Μάλιστα, συμπλήρωσε πως η τοποθέτηση της ψηφιακής αφίσας έχει ένα διπλό μήνυμα: «Ανατρέπουμε και αλλάζουμε την εικόνα της πόλης μέσω του χρώματος. Επιπλέον, δίνουμε τη δυνατότητα σε δημιουργούς να δείξουν τις προτάσεις τους. Να λειτουργήσουν σε σχέση με το χώρο, με την πόλη τους, προτείνοντας μια άποψη για το πως θα θέλαμε να είναι το αστικό τοπίο».

Τα έργα που θα περάσουν στο β' γύρο του διαγωνισμού από την κριτική επιτροπή θα τεθούν σε ψηφοφορία μέσω των social media. Με τον τρόπο αυτό, ο κόσμος θα επιλέξει το νικητή και το έργο που θα αλλάξει μια γωνιά της Θεσσαλονίκης.

«Αφήσαμε τους καλλιτέχνες ελεύθερους να σχεδιάσουν. Τους δώσαμε το θέμα που ήταν το νερό ως πολύτιμο αγαθό και τελικά συγκεντρώθηκαν 82 έργα από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Αυτό το διάστημα θα κάνουμε ένα φιλτράρισμα, θα ακολουθήσει η αξιολόγηση από την κριτική επιτροπή της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και στη συνέχεια η ψηφοφορία του κοινού. Ακολούθως, θα αναδειχτεί ο νικητής και θα τοποθετηθεί η ψηφιακή εικόνα στον τοίχο του δημοτικού κτιρίου μέσα στον Σεπτέμβριο», ανέφερε από την πλευρά του στο ΑΜΠΕ ο marketing director της εταιρίας Artifesto, Στέφανος Γιωτάκης.

Εκτός από τον κ. Γιωτάκη εμπνευστής για την ίδρυση του Artifesto είναι και ο Αριστείδης Πραντσίδης, δύο νέοι από τη Θεσσαλονίκη που στόχο έχουν να εξωραΐσουν τυφλές όψεις κτιρίων με καλλιτεχνήματα που φέρουν κοινωνικά μηνύματα.

Η δράση στη Μοναστηρίου 53-55 θα χρηματοδοτηθεί κατά 50% από προγράμματα του ΕΣΠΑ και κατά 50% από πόρους της εταιρίας, ενώ ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αρκετούς ακόμη φορείς που επιθυμούν να αποκτήσουν τα δικά τους wallsters.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.