Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Ντόμινο ακύρωσης σεμιναρίων αξιολόγησης


Μαζική η αποχή των διευθυντών σχολείων.

Το ένα μετά το άλλο ακυρώνονται τα σεμινάρια αξιολόγησης των διευθυντών ανά την Ελλάδα.

Δεκάδες είναι οι διευθυντές που απέχουν από αυτά παρά τον υποχρεωτικό τους χαρακτήρα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην έναρξη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικ​ών που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο. Άλλωστε η επιμόρφωση των διευθυντών είναι προαπαιτούμενο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Ρέθυμνο, Τρίκαλα, Αρκαδία, Ηράκλειο, Φθιώτιδα, Βέροια, Χαλκιδική, Καρδίτσα είναι μερικές από τις περιοχές όπου τα σεμινάρια αξιολόγησης μπλοκαρίστηκαν και ελάχιστοι διευθυντές τα παρακολούθησαν.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στην Αρκαδία συμμετείχε στο σεμινάριο για την αξιολόγηση ένας διευθυντής σε σύνολο 28, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε Αρκαδίας.

Στη Φθιώτιδα δεν συμμετείχε κανείς διευθυντής, ενώ σχεδόν καθολική ήταν η αποχή των διευθυντών των δημοτικών σχολείων της Λάρισας, καθώς απείχαν οι 81 από τους 82 διευθυντές. Παρόμοια ήταν και η εικόνα στα Τρίκαλα, καθώς ο αριθμός των διευθυντών που τα παρακολούθησαν μετρούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Η ΔΟΕ προβάλλει νομικά προσκόμματα ως προς τα σεμινάρια των διευθυντών τονίζοντας ότι η πραγματοποίηση των συγκεκριμένων διημερίδων δε στηρίζεται σε καμία απόφαση υπουργού (αφού δεν υπάρχει), παρά μόνο σε απόφαση του Ι.Ε.Π. το οποίο σύμφωνα με το Ν. 3699/2011, με τον οποίο συστάθηκε, δεν είναι τίποτε περισσότερο από «επιτελικός, επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το έργο του υπουργείου Παιδείας».

Η ΔΟΕ υπογραμμίζει ότι είναι απορίας άξιο με βάση ποιο νομικό πλαίσιο το Ι.Ε.Π. ενέταξε την επιμόρφωση των στελεχών στα προγράμματα του ΕΣΠΑ αφού πολύ απλά τέτοιο νομικό πλαίσιο δεν υπάρχει. «Όσοι, δε, προώθησαν και οργάνωσαν αυτή τη διαδικασία να είναι βέβαιοι ότι θα αναζητηθεί σε όλα τα επίπεδα, εθνικά και ευρωπαϊκά, οποιαδήποτε, τυχόν, ευθύνη υφίσταται σε σχέση με τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων».

Οι εκπαιδευτικοί φοβούνται ότι απώτερος στόχος της αξιολόγησης είναι η καθήλωση των μισθών τους, καθώς θα προάγεται το 90% των εκπαιδευτικών από τον βαθμό Ε στον Δ, το 80% στον Γ, το 70% στον Β και το 30% στον Α. Παράλληλα δεν κρύβονται οι φόβοι για ενδεχόμενες απολύσεις.

Η μαζική αποχή των διευθυντών και το μπλοκάρισμα των σεμιναρ​ίων από τους εκπαιδευτικούς έχει οδηγήσει σύμφωνα με τη ΔΟΕ «στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης», περιφερειακούς διευθυντές και διευθυντές εκπαίδευσης, στο να καλέσουν τους διευθυντές σε επαναληπτικές διημερίδες «επιδεικνύοντας έλλειψη σεβασμού και εκτίμησης στο έργο των διευθυντών των σχολικών μονάδων».

Παράλληλα η ΔΟΕ κάνει λόγο και για καμουφλαρισμένα σεμινάρια στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Έβρου καθώς οι διευθυντές κλήθηκαν δήθεν για ενημέρωση επί διοικητικών θεμάτων, και τελικά πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ καταγγέλλει τις απαράδεκτες αυτές πρακτικές και καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να αποχωρούν άμεσα σε παρόμοια περίπτωση.

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του ΙΕΠ ο Β’ κύκλος επιμόρφωσης θα διεξαχθεί στους κατά τόπους νομούς/διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας και θα αξιοποιήσει τις υποδομές και τον μηχανισμό των αντίστοιχων περιφερειακών διευθύνσεων. Η επιμόρφωση μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στην έδρα του νομού είτε εξακτινωμένα σε διαφορετικές περιοχές εντός του νομού, προς εξυπηρέτηση των επιμορφούμενων.

Σε περιπτώσεις που δεν καταστεί δυνατή η δια ζώσης επιμόρφωση προβλέπεται να πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως, με την ευθύνη των Περιφερειακών Ομάδων Διοίκησης. Και στις δύο περιπτώσεις θα αξιοποιηθεί από τους επιμορφωτές το έντυπο και ψηφιακό υλικό που έχει παραχθεί ειδικά για την επιμόρφωση των διευθυντών σχολικών μονάδων και θα αποσταλεί στις περιφερειακές ομάδες διοίκησης προκειμένου να το παραδώσουν στους επιμορφωτές και τους επιμορφούμενους. Την ευθύνη για τη διοργάνωση των προγραμμάτων επιμόρφωσης έχουν οι περιφερειακές ομάδες διοίκησης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.