Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Πώς διαμορφώνεται ο αριθμός των εισακτέων


Αναλυτικά στοιχεία για τις κατηγορίες 90% και 10%.

Σε χθεσινό της δημοσίευμα η εφημερίδα τα «ΝΕΑ» παρουσίασε τον αριθμό των εισακτέων για το 2014. Οι πίνακες που είχε το εν λόγω άρθρο παρουσίαζαν τον αριθμό των θέσεων της γενικής σειράς του 2013 και τον αντίστοιχο αριθμό του 2014, ενώ υπήρχε και μια στήλη η οποία ανέφερε μεσοσταθμική αύξηση 20%.

Δείτε εδώ αναλυτικά τους πίνακες για τα ΑΕΙ.

Δείτε εδώ αναλυτικά τους πίνακες για τα ΤΕΙ.

Η στήλη αυτή, στην ουσία περιλαμβάνει το συνολικό αριθμό των εισακτέων σε κάθε τμήμα καθώς όπως είναι γνωστό οι ειδικές κατηγορίες, όπως έχει γράψει και το newsbeast.gr, οδεύουν προς κατάργηση και οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν ένα και μοναδικό αριθμό θέσεων για κάθε τμήμα.

Το υπουργείο Παιδείας θα δώσει το δικαίωμα σε όσους ανήκουν στην κατηγορία των πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων να λαμβάνουν ελεύθερες μετεγγραφές όπως ζητούσε και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων. Στην ουσία το υπουργείο επιστρέφει στο 2010-2011.

Το πρόβλημα που δημιουργείται με τις ελεύθερες μετεγγραφές είναι ότι τα κεντρικά τμήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα επιβαρυνθούν με έναν επιπρόσθετο αριθμό φοιτητών. Το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι υιοθετεί ως λύση τη μείωση του αριθμού των εισακτέων σε πολλά τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς ο αριθμός των εισακτέων θα αυξηθεί περαιτέρω από όσους πάρουν μετεγγραφή.

Σε πολλά τμήματα παρατηρούμε ότι το άθροισμα των θέσεων των ειδικών κατηγοριών και της γενικής σειράς για το 2013 είναι μικρότερο από τον αριθμό που αναφέρεται στη στήλη της μεσοσταθμικής αύξησης. Υπάρχουν και ορισμένα τμήματα όπου ο αριθμός των υποψηφίων, παρά την αναμενόμενη κατάργηση των θέσεων των ειδικών κατηγοριών δεν αυξάνεται αλλά παρουσιάζει μείωση ή δεν μεταβάλλεται όπως παρουσιάζεται. Βέβαια πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις αφού στο σύνολο των τμημάτων οι προσφερόμενες θέσεις αυξάνονται.

Εξαίρεση αποτελούν κάποια τμήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς από τα πιο κάτω παραδείγματα...


Τμήμα
90% ΓΕΛ-ΕΠΑΛΒ
10%
Αγγλικής Γλώσσας ΑΠΘ
139
16
Ειδικές κατηγορίες
28
3
Σύνολο θέσεων
167
19

Στον πιο πάνω πίνακα διαπιστώνει κανείς ότι οι 155 θέσεις της γενικής σειράς για το τμήμα Αγγλικής γλώσσας στο Αριστοτέλειο κατανεμήθηκαν σε 139 υποψηφίους της γενικής σειρά και 16 της κατηγορίας 10%. Παράλληλα οι συνολικές θέσεις ειδικών κατηγοριών ανέρχονταν για τους περσινούς τελειόφοιτους σε 28 και για την κατηγορία 10% σε 3. Θα περίμεναν οι περισσότεροι ότι οι θέσεις των εισακτέων για το 2014 θα διαμορφωθούν στις 167 για τους φετινούς τελειόφοιτους και σε 19 για τους απόφοιτους του 2013 χωρίς νέα εξέταση.

Όπως διαπιστώνει κανείς στον πιο κάτω πίνακα με τη μεσοσταθμική αύξηση του 20% οι θέσεις στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας διαμορφώνονται στις 150 από τις οποίες το 90% θα δοθεί στους υποψηφίους της γενικής σειράς (135) και το 10% στους υποψηφίους της κατηγορίας 10% (15). Αν κανείς προχωρήσει σε σύγκριση των δυο πινάκων διαπιστώνει ότι το 2013 προσφέρθηκαν μόνο στη γενική σειρά 139 θέσεις και φέτος με την κατάργηση των ειδικών κατηγοριών αναμένεται να προσφερθούν 135 θέσεις. Αυτό παρατηρείται και σε άλλα τμήματα.

2014 Αγγλική Φιλολογία ΑΠΘ
Θέσεις γενικής σειράς
Μεσοσταθμική αύξηση 20%
90%
10%
135
150
135
15
Στο δημοφιλές τμήμα της Νομικής του Αριστοτελείου το 2013 στη γενική σειρά προσφέρθηκαν 328 θέσεις. Ο ίδιος αριθμός θέσεων αναμένεται να προσφερθεί και το 2014. Το ίδιο φαίνεται ότι θα συμβεί και στο αντίστοιχο τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τμήμα
90% ΓΕΛ-ΕΠΑΛΒ
10%
Νομική ΑΠΘ
328
37
Ειδικές κατηγορίες
63
7
Σύνολο θέσεων
391
44
  Νομική Θεσσαλονίκης 2014
Θέσεις γενικής σειράς
Μεσοσταθμική αύξηση 20%
90%
10%
360
365
328
37
Να τονίσουμε ότι ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί τα επίσημα στοιχεία. Η επεξεργασία στηρίχτηκε στα στοιχεία που είχε το δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» .

Η οριστική εικόνα θα έχουν οι υποψήφιοι με την επίσημη ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων από το υπουργείο Παιδείας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.