Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η σημασία του εφεδρικού τροχού στο δρόμο


Στους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα χωρίς ρεζέρβα είναι σχεδόν «αγκαλιά» με την οδική βοήθεια.

Εδώ και μερικά χρόνια ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα πωλούνται χωρίς εφεδρικό τροχό (ρεζέρβα) και εργαλεία αντικατάστασης. Οι λόγοι πολλοί. Ωφέλεια χώρου, βάρους και χρημάτων. Όμως…

Εδώ είναι… Μπαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε. Μπαλκάνια και μάλιστα Ελλάδα, όπου ο καλύτερα ασφαλτοστρωμένος δρόμος, καταπονεί τα ελαστικά περισσότερο από τους αγροτικούς και δασικούς δρόμους του πολιτισμένου κόσμου (εμείς τουλάχιστον σε επίπεδο δρόμων δεν είμαστε, με μόνες εξαιρέσεις την Αττική οδό και τμήματα της Εγνατίας).

Αν μάλιστα στην παραπάνω εκδοχή, προσθέσουμε και το ότι το προφίλ των ελαστικών χαμηλώνει συνεχώς, έχουμε μπροστά μας το πλήρες σενάριο της εγκατάλειψης εν μέση οδό, εκεί όπου μόνο οδική βοήθεια ή καλοί φίλοι μπορούν να σας σώσουν.

Εν ολίγοις. Στους κακοτράχαλους δρόμους μας, το πλέον πιθανό είναι να πάθεις λάστιχο, είτε επειδή κάποιο αιχμηρό αντικείμενο (π.χ. καρφί ή βίδα) διέκοψε τη συνοχή του πέλματος, είτε -συχνότερα – επειδή κάποια ανωμαλία του εδάφους έσκισε το πλαϊνό.

Στη δεύτερη περίπτωση λοιπόν αρχίζουν τα δύσκολα, καθώς τα κιτ επισκευής ελαστικού που διαθέτουν πλέον πολλά αυτοκίνητα, αδυνατούν να επισκευάσουν τρύπες μεγαλύτερες των 2-3 χιλιοστών, με αποτέλεσμα ο παθών να μένει καραβοφάναρο εκεί όπου τον χτύπησε η μοίρα…

Ακόμα όμως και στην περίπτωση που η τρύπα είναι μικρότερη των ανωτέρω αριθμών, ο παθών πρέπει να είναι καλά διαβασμένος στο μάθημα του «owners manual», αλλά και να πιάνουν τα χέρια του, προκειμένου να καταφέρει την επισκευή του ξεφούσκωτου ελαστικού.

Των παραπάνω λόγων το αληθές, επιβεβαιώνει η προσωπική εμπειρία του γράφοντος, με τέσσερις περιπτώσεις «σκασμένου» ελαστικού τα τελευταία επτά χρόνια, οι οποίες ήταν αδύνατον να καλυφθούν από το repair Kit που διέθεταν τα διαφορετικά αυτοκίνητα που οδηγούσε.

Με άλλα λόγια. Στη -σπάνια πλέον…- περίπτωση που πρόκειται να αγοράσετε αυτοκίνητο, προσέξτε, ζητήστε να είναι εφοδιασμένο με εφεδρικό τροχό, έστω και αν αυτός είναι ο λεγόμενος «ασφαλείας», γιατί σε αντίθετη περίπτωση είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποια στιγμή θα μείνετε σαν την καλαμιά στον κάμπο…




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.