Στην εποχή του διαδικτύου, διστάζετε ακόμα να κάνετε τα ψώνια σας ηλεκτρονικά; Θεωρείτε πως είναι μια δύσκολη ή "επίφοβη" διαδικασία; Συγκεντρώσαμε κάποιες πρακτικές συμβουλές για τις ηλεκτρονικές αγορές που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τα ψώνια σας από το διαδίκτυο έξυπνα και πάνω απ΄ όλα με ασφάλεια.
1. Αποφασίστε τι ψάχνετε
Το βασικότερο βήμα που πρέπει να προηγείται κάθε αγοράς. Ξεκαθαρίστε τις ανάγκες σας και αποφασίστε ποιο ακριβώς είναι το προϊόν που επιθυμείτε αποφεύγοντας εκείνα που αν και κεντρίζουν το ενδιαφέρον σας δεν τις ικανοποιούν.
2. Επιλογή του κατάλληλου e-shop
Από το πλήθος ηλεκτρονικών καταστημάτων που υπάρχουν προτιμήστε ένα το οποίο είτε γνωρίζετε από προηγούμενη εμπειρία είτε σας το έχουν συστήσει φίλοι και γνωστοί. Επιλέξτε κατάστημα που έχει γενικά καλή φήμη ανάμεσα στους καταναλωτές. Για το σκοπό αυτό μπορείτε να συμβουλευτείτε και προηγούμενες αξιολογήσεις χρηστών για καταστήματα σε τρίτους, ανεξάρτητους διαδικτυακούς τόπους. Αφού βρείτε ένα e-shop, ελέγξτε αν είναι εγγεγραμμένο στο μητρώο προμηθευτών που συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με σχετικό αριθμό μητρώου και επιβεβαιώστε τα στοιχεία επικοινωνίας του (φυσική διεύθυνση και τηλέφωνο). Είναι υποχρεωτικό όλα τα παραπάνω να βρίσκονται στη διάθεσή σας. Στη διεύθυνση http://www.efpolis.gr/ μπορείτε να βρείτε όλα τα εγγεγραμμένα καταστήματα.
3. Προσοχή στην τιμή
Όταν συγκρίνετε τιμές για το ίδιο προϊόν συχνά θα παρατηρήσετε σημαντική απόκλιση από κατάστημα σε κατάστημα. Μπορεί να πρόκειται για προσφορά ή η αγοραστική δύναμη κάποιου προμηθευτή να του επιτρέπει να διατηρεί χαμηλότερες τιμές. Μπορεί, όμως, κάτι να σας διαφεύγει: το προϊόν να είναι μεταχειρισμένο, ελαττωματικό ή παρόμοιας επωνυμίας με αυτή που αναζητάτε. Μην βιαστείτε να επιλέξετε το φθηνότερο. Σε κάθε περίπτωση, η τιμή που αναγραφόταν κατά τη στιγμή της παραγγελίας σας είναι η τελική. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία οποιαδήποτε προσπάθεια του πωλητή να σας ζητήσει να πληρώσετε διαφορετικό ποσό αποτελεί μορφή παραπλάνησης και έχετε το δικαίωμα είτε να επιμείνετε στην εκτέλεση της παραγγελίας στην αρχική τιμή είτε να υπαναχωρήσετε και να ζητήσετε επιστροφή των χρημάτων σας.Στην προσπάθεια σας να βρείτε το κατάλληλο προϊόν στην ιδανική τιμή μπορούν να σας βοηθήσουν και εξειδικευμένα sites σύγκρισης τιμών όπως το BestPrice.gr. Σε κάθε περίπτωση όμως μην ξεχνάτε να είστε προσεκτικοί κατά τις έρευνές σας.
4. Έξοδα αποστολής
Οι παραγγελίες μέσω internet, συχνά, επιβαρύνονται με έξοδα αποστολής. Συνήθως κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα στα διάφορα e-shops και είναι ανάλογα του τόπου αποστολής (πόση είναι ηαπόσταση, δηλαδή, που θα διανύσει ο αποστολέας) και του βάρους της παραγγελίας σας. Αν θα αγοράσετε μεγάλο αριθμό προϊόντων βρείτε ένα κατάστημα που παρέχει όσα περισσότερα από αυτά γίνεται. Λιγότεροι προμηθευτές, λιγότερα έξοδα αποστολής. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά καταστήματα προσφέρουν δωρεάν τα έξοδα αποστολής εάν η παραγγελία υπερβαίνει ένα καθορισμένο ποσό. Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υποχρεωμένο, πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας, να ενημερώνει σαφώς τους καταναλωτές σχετικά με τα ισχύοντα έξοδα αποστολής κατά περίπτωση.
5. Έλεγχος διαθεσιμότητας των προϊόντων
Πριν προβείτε σε οποιαδήποτε παραγγελία είναι καλό να ελέγχετε τη διαθεσιμότητα του συνόλου των προϊόντων που επιλέξατε. Εάν κατά τη στιγμή της παραγγελίας σας ένα προϊόν εμφανίζεται διαθέσιμο, το κατάστημα δεν μπορεί να ισχυριστεί κάτι διαφορετικό. Αλλιώς, με βάση το ελληνικό δίκαιο, έχετε το δικαίωμα να υπαναχωρήσετε και να ζητήσετε επιστροφή των χρημάτων που ενδεχομένως έχετε καταβάλει. Κάθε εταιρεία έχει την ευθύνη για την έγκαιρη ενημέρωση των δεδομένων στην ιστοσελίδα της. Θα συναντήσετε διάφορους τύπους διαθεσιμότητας όπως: Διαθέσιμο, Διαθέσιμο από 1- 3 ημέρες, Αγνωστη διαθεσιμότητα, Διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας, Μη διαθέσιμο.
6. Τρόπος πληρωμής
Οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τον καταναλωτή για τους προσφερόμενους τρόπους πληρωμής. Ο πιο ασφαλής από αυτούς είναι η αντικαταβολή, δηλαδή η πληρωμή με μετρητά κατά την παραλαβή του προϊόντος. Κάποια καταστήματα χρεώνουν με ένα μικρό ποσό τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Έχετε, επίσης, την επιλογή να πληρώσετε μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Σε τέτοια περίπτωση, να ελέγχετε πάντα αν το κατάστημα που επιλέξατε δέχεται τον τύπο της κάρτας που προτίθεστε να χρησιμοποιήσετε. Υπάρχει και η δυνατότητα να αποκτήσετε μίαπροπληρωμένη κάρτα, ειδικά για τις online αγορές σας (web pre-paid card), όπου θα καταθέτετε το ακριβές ποσό που θέλετε να είναι διαθέσιμο κάθε φορά.
Επίσης, κάποια καταστήματα σας δίνουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε την πληρωμή μέσω Paypal. Στην ουσία τρίτες εταιρίες όπως η Paypal αναλαμβάνουν τη μεταφορά χρημάτων από την κάρτα ή τον τραπεζικό σας λογαριασμό, έναντι προμήθειας, για τους σκοπούς της αγοράς σας.
7. Τρόπος και χρόνος αποστολής
Να ελέγχετε πάντοτε εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο θέλετε να αγοράσετε ένα προϊόν έχει τη δυνατότητα αποστολής στο μέρος που βρίσκεστε και - εάν ναι - με ποιους τρόπους μπορεί να σας εξυπηρετήσει. Κάθε τρόπος αποστολής ενδεχομένως να κοστίζει διαφορετικά. Μην ξεχνάτε ότι ο προμηθευτής οφείλει να σας ενημερώσει για τον χρόνο που απαιτείται μέχρι να παραλάβετε το προϊόν από τη στιγμή της παραγγελίας. Σε διαφορετική περίπτωση ο νόμος ορίζει ως μέγιστο χρόνο εκπλήρωσης της παραγγελίας τις τριάντα μέρες. Ζητείστε, εάν προσφέρεται, αριθμό εντοπισμού (tracking number) του δέματος που περιμένετε ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία του μέχρι να φτάσει στην πόρτα σας.
8. Ολοκλήρωση και επιβεβαίωση της παραγγελίας
Πριν ολοκληρώσετε τη διαδικασία αγοράς ελέγξτε ξανά όλα τα στοιχεία που δώσατε και βεβαιωθείτε ότι είναι σωστά καθώς επίσης ότι τα προϊόντα που έχετε στο ηλεκτρονικό σας καλάθι είναι τα επιθυμητά. Με την ολοκλήρωση της παραγγελίας σας θα λάβετε ενημερωτικό e-mail ήsms (μήνυμα σε κινητό τηλέφωνο) ή θα εμφανιστεί επιβεβαιωτικό παραγγελίας στο site. Αυτά περιέχουν αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την συναλλαγή σας. Κρατείστε αυτό το αποδεικτικό και αντίγραφο της παραγγελίας σας και του κωδικού της. Μπορεί να σας φανούν χρήσιμα μέχρι την παραλαβή των αγορών σας ή/και αργότερα.
9. Παραλαβή του προϊόντος
Αμέσως μετά την παραλαβή του δέματός σας ανοίξτε το και ελέγξτε το προσεκτικά για να βεβαιωθείτε ότι όλα όσα είχατε παραγγείλει έφτασαν σώα, μαζί με το παραστατικό (απόδειξη ή τιμολόγιο) και το έντυπο δήλωσης υπαναχώρησης που πρέπει να τα συνοδεύουν και δεν έχουν κάποιο προφανές ελάττωμα. Σε αντίθετη περίπτωση επικοινωνήστε με τον προμηθευτή και ζητείστε την αντικατάσταση των φθαρμένων προϊόντων.
Πηγή: http://www.boro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.