Ένα σχολικό διαγώνισμα στη Νότια Αφρική, το οποίο έθετε στους σπουδαστές στο μάθημα της υποκριτικής το ερώτημα πώς θα σκηνοθετούσαν μια σκηνή με θέμα το βιασμό ενός μωρού, προκάλεσε κατακραυγή και επικρίθηκε ως μια χονδροειδής απόπειρα για να συζητηθεί ένα από τα χειρότερα είδη σεξουαλικής βίας, σε μια χώρα όπου καταγράφεται ένα από τα χειρότερα ποσοστά της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στις εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν αυτήν την εβδομάδα σε ολόκληρη τη Νότια Αφρική, χιλιάδες μαθητές, στην πλειονότητά τους 17 ετών, κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις για το γνωστό έργο «Τσέπανγκ», που βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία: τον βιασμό ενός βρέφους από τον σύντροφο της μητέρας του, το 2001.
Η δημόσια κατακραυγή για το περιστατικό του Τσέπανγκ και πολλές άλλες προβεβλημένες περιπτώσεις σεξουαλικής βίας εναντίον γυναικών και παιδιών, ελάχιστα συνέβαλαν στην αντιμετώπιση ενός ενδημικού προβλήματος στη Νότια Αφρική, όπου καταγράφεται ένα από τα υψηλότερα ποσοστά βιασμών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το 2012 σημειώθηκαν σχεδόν 65.000 σεξουαλικά εγκλήματα στην χώρα των 53 εκατομμυρίων κατοίκων. Τον περασμένο μήνα, ένα εξοργισμένο πλήθος βγήκε στους δρόμους μιας κοινότητας του Γιοχάνεσμπουργκ για να λιντσάρει τους κατηγορούμενους για τον βιασμό και τη δολοφονία δύο παιδιών ηλικίας 2 και 3 ετών.
Στους μαθητές της υποκριτικής δόθηκε μια σειρά σκηνοθετικών οδηγιών από το έργο της Λάρα Φουτ Νιούτον, στο οποίο ο αφηγητής περιγράφει την παρακμή μιας αγροτικής κοινότητας που βυθίζεται στον αλκοολισμό, την πορνεία και τη σεξουαλική εκμετάλλευση.
«Εκείνος αναπαριστά τον βιασμό, χρησιμοποιώντας ένα σκουπόξυλο και μια φραντζόλα ψωμί» αναφέρει το απόσπασμα των σκηνοθετικών οδηγιών. Το διαγώνισμα καλεί τους μαθητές να αναφέρουν πώς θα απεικόνιζαν τη σκηνή με στόχο να «μεγιστοποιήσουν το αίσθημα του τρόμου».
Το ερώτημα άφησε άναυδους πολλούς από τους μαθητές.
«Όταν διάβασα την ερώτηση ένιωσα σοκ», είπε η 18χρονη μαθήτρια Κέιτλιν Γουίγκιλ, που ζει στην πόλη Πορτ Ελίζαμπεθ.
«Το να περιγράψεις το βιασμό ενός βρέφους εννέα μηνών, είναι κάτι που ποτέ δεν θα ήθελες να αναγκαστείς να κάνεις. Το να αναγκάζεσαι να το κάνεις, επειδή χρειάζεσαι το βαθμό, είναι εντελώς αηδιαστικό», είπε η ίδια μαθήτρια στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Τουλάχιστον ένας από τους συμμαθητές της αρνήθηκε να απαντήσει στην ερώτηση, πρόσθεσε η ίδια.
Το υπουργείο Βασικής Εκπαίδευσης, το οποίο είναι αρμόδιο για το κρατικό σχολικό σύστημα της Νότιας Αφρικής, υπερασπίστηκε το διαγώνισμα αυτό, υποστηρίζοντας ότι ήταν «εντός των προδιαγραφών του προγράμματος σπουδών» και ότι οι μαθητές πρέπει να είναι ενήμεροι για ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα της χώρας.
Ωστόσο, αναγνώρισε ότι τα διαγωνίσματα δεν θα έπρεπε να προκαλούν «αρνητικά ή αντικρουόμενα αισθήματα ή συναισθήματα στους υποψηφίους» και ότι εάν αρκετοί μαθητές αρνούνταν να απαντήσουν, θα έπρεπε να αποκλεισθεί από την διαδικασία βαθμολόγησής τους.
Με δεδομένα τα στατιστικά στοιχεία περί των βιασμών στη Νότια Αφρική, είναι σχεδόν βέβαιο ότι κάποιοι και κάποιες από τους μαθητές και τις μαθήτριες έχουν υπάρξει θύματα σεξουαλικής επίθεσης, δήλωσε η Ρέιτσελ Τζουκς, ερευνήτρια στο Συμβούλιο Ιατρικής Έρευνας της Νότιας Αφρικής.
Πρόσφατη έρευνα του Συμβουλίου στο Ανατολικό Ακρωτήριο, μία από τις φτωχότερες επαρχίες της Νότιας Αφρικής, έχουν καταδείξει ότι η μία στις τέσσερις μαθήτριες 15 - 16 ετών, έχει πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.