Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Καταγγελία: "Στερούν το δικαίωμα επικοινωνίας του γιου μου"


Κραυγή απόγνωσης στέλνει στο Υπουργείο Παιδείας μητέρα παιδιού με εγκεφαλική παράλυση που φοιτά στην ‘α τάξη της Ειδικής Μονάδας του Δημοτικού σχολείου Αγίου Αντωνίου στη Λευκωσία.

Το δεκάχρονο αγόρι, έχει διαγνωστεί με σπαστική τετραπληγία και κατά συνέπεια σοβαρή σωματική αναπηρία και κώφωση αλλά διαθέτει πολύ καλή νοητική αντίληψη.

«Ως γονείς που πιστεύουμε στην συμμετοχή των παιδιών με αναπηρίες στο ενιαίο εκπαιδευτικό πλαίσιο, αποφασίσαμε να τον εντάξουμε στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως προνοεί η σύμβαση περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και στην ένταξη . Ο δεκάχρονος, δυστυχώς δεν κατάφερε να επικοινωνήσει ακόμη με τους δασκάλους και τους συμμαθητές του, εξαιτίας άστοχων αξιολογήσεων. Φοιτά στο σχολείο, αλλά δεν συμμετέχει, αφού δεν έχει το μέσο εκείνο που θα του επιτρέψει να επικοινωνήσει και να εκπαιδευτεί», τονίζει η μητέρα του σε επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας την οποία κοινοποίησε και στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Όπως υποστηρίζει η μητέρα του παιδιού Γιούλα Πιτσιάλη, η μη σωστή αντιμετώπιση του, από το εκπαιδευτικό σύστημα, συνεχίζει και θα του στερήσει ακόμη ένα χρόνο εκπαίδευσης, ενώ διεκδικεί τα δικαιώματά του.

Συγκεκριμένα η Γιούλα Πιστιάλη επιστήνει την προσοχή των αρμοδίων καθώς:

Α. Ο υπολογιστής Βλεμματικού Έλεγχου, που όπως μας είπαν προφορικά εγκρίθηκε, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΘΕΙ.

Πέντε χρόνια άστοχων αξιολογήσεων από τους αρμόδιους του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, στέρησαν από το παιδί μας την επικοινωνία του, την εκπαίδευση του και πάνω από όλα την σωστή ένταξη του στην σχολική κοινότητα, χωρίς διακρίσεις.

Ο υπολογιστής που διαθέτει στη παρούσα φάση το Υπουργείο Παιδείας, δεν μετακινείται, έτσι δεν είναι δυνατή η σωστή και η εποικοδομητική χρήση του, αφού θα έπρεπε ο υπολογιστής να χρησιμοποιείται από όλους μας, ειδική δασκάλα, δασκάλα ένταξης, οικογένεια, αφού εδώ κτίζουμε επικοινωνία και θα έπρεπε να είναι κοινή σε όλους Το σύστημα αυτό θα είναι, για πρώτη φορά στη ζωή του, η φωνή του . Μια φωνή που δεν είχε για εννέα χρόνια. Οι δυνατότητες ενός συστήματος όπως αυτό, είναι κάτι που θα αλλάξει εντελώς το δρόμο για όλη του τη ζωή.

Για μας, η επίσπευση της διαδικασίας είναι πολύ σημαντική, μιας και θέσαμε στόχο φέτος να εντάσσετε ο γιός μας στην Α’ τάξη , μαζί με δασκάλα της Σχολής Κωφών, στα ελληνικά για να μάθει να διαβάζει ..και να συντάσσει προτάσεις στον υπολογιστή με τα μάτια του .

Β. Η καρέκλα του Νικόλα, που θεωρήθηκε ακατάλληλη, γιατί τον τραυμάτιζε, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ.

Γ. Η Ειδική Δασκάλα της Ειδικής Μονάδας, δεν είναι Ειδική Παιδαγωγός (είναι ψυχολόγος), δεν έχει γνώσεις για την εγκεφαλική παράλυση (δεν έχει γίνει κανένα σεμινάριο για την εγκεφαλική παράλυση από το Υπουργείο τα τελευταία 10 χρόνια) και ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Είναι σημαντική ή ενίσχυση της δασκάλας του, της λογοπαθολόγου του και των Σχολικών Βοηθών στη νοηματική γλώσσα, για να υπάρχει μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας από όλους.

Θεωρούμε ότι ένα παιδί χωρίς νοητικό πρόβλημα θα έπρεπε με σωστή εκπαίδευση να είχε μέχρι τώρα βρει τον τρόπο επικοινωνίας του.

Πειράματα στην εκπαίδευση

Η μητέρα του δεκάχρονου στην επιστολή της κάνει λόγο για πειράματα της εκπαίδευσης με προσπάθειες, μη ολοκληρωμένες, όσο αφορά εξειδικευμένο προσωπικό και υποστηρικτική τεχνολογία που αντανακλά τις ανάγκες τόσο του παιδιού της όσο και άλλων παιδιών με εγκεφαλική παράλυση.

Όσο αφορά την ένταξη …

«Πως μπορεί να ονομάζουμε ένταξη της παιδιού με τετραπληγία και προβλήματα ακοής στην τάξη, όταν η δασκάλα της γενικής τάξης δεν είναι καταρτισμένη, ούτε για τα βασικά ( δεν έγινε εκπαίδευση ), δεν μπορεί να επικοινωνήσει με το παιδί μας, δεν μπορεί να του απευθύνει τον λόγο για να του επιτρέψει να απάντηση, χωρίς γνώση νοηματικής και χωρίς υπολογιστή, αλλά και χωρίς να γίνει πρόνοια της τάξης ένταξης του, για κατάλληλη ακουστική. Είναι πραγματικά αξιοπερίεργο πώς άλλα παιδιά τα οποία παρουσιάζουν απώλεια ακοής, φοιτούν σε τάξεις ειδικά διαρρυθμισμένες για τις ανάγκες τους, ενώ για την περίπτωση του γιου μας, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει», διερωτάται η κ. Πιστιάλη.

Ο δεκάχρονος φαίνεται να είναι ένα ακόμα θύμα των πολλών δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα. «Το παιδί μας, αντιμετωπίζει καθημερινά την απόρριψη και την ματαίωση, έχει μειωθεί ο ενθουσιασμός του απέναντι στη μάθηση και στο σχολείο και δυστυχώς εμείς ως γονείς του, δεν είμαστε σε θέση να αντικρούσουμε τα συναισθήματα αυτά, μιας και συναισθήματα αγανάκτησης μας κυριεύουν επίσης», υποστηρίζει η μητέρα του δεκάχρονου.

Οι γονείς του δεκάχρονου, διεκδικούν το πιο βασικό του δικαίωμα το δικαίωμα επικοινωνίας και καλούν τον Υπουργό και τους αρμοδίους όπως δράσουν άμεσα.

Προωθείται η επίλυση των προβλημάτων απαντά το Υπ. Παιδείας

Από τη γένεση των προβλημάτων τόσο ο διευθυντής δημοτικής εκπαίδευσης αλλά και ο Υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Κενεβέζος με προσωπικές ενέργειες, ανέλαβαν την προώθηση επίλυσης τους.

Σε δηλώσεις του στο SigmaLive, ο διευθυντής δημοτικής εκπαίδευσης, Ελπιδοφόρος Νεοκλέους, ανέφερε ότι όντος υπήρξε καθυστέρηση στο θέμα των προσφορών αλλά πλέον έχει παραγγελθεί ο τεχνολογικός εξοπλισμος που θα βοηθήσει το δεκάχρονο να έχει επικοινωνία στην σχολική αίθουσα και θα μπορεί να τον μεταφέρει και στο σπίτι για να διαβάζει.

«Παρέχουμε το μέγιστο που μπορούμε για τα παιδιά αυτά και έχει ήδη οριστεί ειδική δασκάλα κωφών που θα μαθαίνει τα μωρά νοηματική γλώσσα», είπε ο κ. Ελπιδοφόρος Νεοκλέους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.