Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Μια «άλλη» Ελλάδα στην Anuga 2013


Μεγάλη, ουσιαστική και πάνω από όλα ποιοτική. Με αυτά τα λόγια μπορεί να περιγράψει κανείς τη φετινή παρουσία της Ελλάδας στην μεγαλύτερη έκθεση ποτών και τροφίμων του κόσμου, στην Anuga της Κολωνίας.

Περισσότερες από 200 επιχειρήσεις –το μεγαλύτερο μέρος εξ΄ αυτών υπό την αιγίδα του Οργανισμού Προώθηση Εξαγωγικού Εμπορίου- συμμετείχαν στη φετινή έκθεση. Η μεγαλύτερη εθνική συμμετοχή αφορά στον τομέα των γενικών τροφίμων, όπως λάδι, ελιές και κονσερβοποιημένα ενώ σημαντική ήταν και η παρουσία στον τομέα των γαλακτοκομικών, στα είδη φούρνου και αρτοπαρασκευάσματα, στα ποτά καθώς και στα κατεψυγμένα.

Στο περίπτερο του ΟΠΕ υπήρχε για άλλη μια φορά ένας χώρος γευσιγνωσίας, στον οποίο οι έλληνες εκθέτες μπορούσαν να προσκαλέσουν τους πελάτες τους να γευθούν την αυθεντική και υγιεινή ελληνική κουζίνα που ετοιμαζόταν «ζωντανά» από κορυφαίους Έλληνες μάγειρες. Live cooking υπήρχε όμως και στο χώρο των καταψυγμένων αλιευμάτων όπου Έλληνας σεφ μαγείρευε, ενημερώνοντας παράλληλα τους ενδιαφερόμενους για τα υλικά που χρησιμοποιεί αλλά και τους τρόπους παρασκευής των προϊόντων.



Αλλαγή νοοτροπίας

Η ποιοτική αναβάθμιση της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga είναι κάτι παραπάνω από εμφανής τα τελευταία χρόνια και δεν περιορίζεται μόνον στην εικόνα και την προβολή των ελληνικών προϊόντων. Υπάρχει αλλαγή νοοτροπίας, είπε προς την Deutsche Welle η Κατερίνα Αναγνωστοπούλου, από τη διεύθυνση Marketing & Εκθέσεων του ΟΠΕ: «Νομίζω ότι έχουμε ξεφύγει από τη νοοτροπία που υπήρχε ίσως πριν πολλά χρόνια, δηλαδή να κάνουμε μια εξαγωγή, να βγάλουμε χρήματα και να εξαφανιστούμε από την αγορά, δυσφημίζοντας το ελληνικό προϊόν και τους Έλληνες. Όλοι στοχεύουν πλέον στο πώς θα πάνε μπροστά, ελπίζουν στη συνέχεια. Αν περπατήσεις μέσα στο ελληνικό περίπτερο, δεν θυμίζει σε τίποτα τους παλιούς χρόνους».

Όταν για παράδειγμα οι έλληνες ελαιοπαραγωγοί προτιμούσαν να πουλήσουν χύμα το προϊόν τους στην Ιταλία, όπως υπογραμμίζει ο Γιώργος Οικονόμου, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου: «Ουσιαστικά όλες αυτές τις δεκαετίες η Ελλάδα δεν εξήγαγε ελαιόλαδο, απλά μας το αγόραζαν οι Ιταλοί. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι μια διαφορετική, δυστυχώς, έννοια. Έρχεται κάποιος και στο παίρνει, επειδή το χρειάζεται ως πρώτη ύλη και εμείς δίνουμε ουσιαστικά τα όπλα μας στους ανταγωνιστές μας για να μας πολεμάνε μετά. Αυτό που πρέπει να γίνει και αποτελεί και στόχο του ΣΕΒΙΤΕΛ είναι να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο επώνυμο, τυποποιημένο ελαιόλαδο».


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.