Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Ένωση Συλλόγων Γονέων Σχολείων Πάτρας: "Ο δρόμος για τους γονείς είναι ένας. Ο δρόμος της διεκδίκησης και του αγώνα"


Ένωση Συλλόγων Γονέων Σχολείων Πάτρας: "Ο δρόμος για τους γονείς είναι ένας. Της διεκδίκησης και του αγώνα".

"Η κρίση που περνάει τα τελευταία χρόνια η χώρα μας έγινε αιτία και αφορμή για χτύπημα των περισσότερων κεκτημένων των εργαζομένων γονέων.

Νέοι όροι όπως «αναδιαρθρώσεις», «εξορθολογισμός» κυριαρχούν για να κρύψουν την ουσία της κρίσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τις καθημερινές περικοπές στο δημόσιο σύστημα Υγείας – Πρόνοιας – Παιδείας, γιατί στη λογική της κυβέρνησης μπαίνει ως πρώτη προτεραιότητα το λειτουργικό κόστος.

Παράλληλα προωθούνται με ταχύτατους ρυθμούς και με τη ψήφιση αντιδραστικών νόμων οι τραγικές αλλαγές στις εργασιακές μας σχέσεις. Η κρίση αυτή θα βαθύνει παραπέρα. Τα πακέτα μέτρων που έρχονται το ένα μετά το άλλο, είναι μέτρα μόνιμα που στοχεύουν να κάνουν όπως λένε την χώρα πιο ανταγωνιστική στο όνομα της δήθεν ανάπτυξης.

Ο λαός έχει απομονωθεί, φοβισμένος και οικονομικά εξουθενωμένος, παραμένει στο ρόλο του παθητικού θεατή των εξελίξεων με μικρές και μεμονωμένες εξαιρέσεις που δυστυχώς δεν μπορούν να ανατρέψουν την κυρίαρχη τάξη πραγμάτων.

Με γρήγορες διαδικασίες, ιδιωτικοποιούνται με όρους fast truck, οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, η κινητή και ακίνητη περιουσία της.

Η κρίση έφερε ραγδαία άνοδο της ανεργίας, συρρίκνωση των μισθών και των εργασιακών δικαιωμάτων, κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, υποβάθμιση των υπηρεσιών του κοινωνικού κράτους, φτώχεια και αδυναμία κάλυψης των στοιχειωδών οικογενειακών αναγκών (φαγητό, κολατσιό για το σχολείο κ. άλ).

Πάνω από 100.000 ανήλικα παιδιά εργάζονται στην Ελλάδα ενώ με τη κρίση αναγκάζονται να παρατήσουν το σχολείο για να βοηθήσουν οικονομικά τις οικογένειές τους.

Το εκπαιδευτικό σύστημα ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, επιδιώκει να δημιουργήσει τον τύπο ανθρώπου – εργαζόμενου ο οποίος θα υπομένει ακούραστα ή και θα υλοποιεί μια πολιτική καταστροφική για την ίδια τη ζωή του.

Γι' αυτό γίνονται οι αναδιαρθρώσεις, οι αντιδραστικές αλλαγές δηλαδή, στο χώρο της εκπαίδευσης που ξεκίνησαν πριν την κρίση και βεβαίως επιταχύνονται απ' αυτήν, στοχεύουν κυρίως στο μυαλό των νέων ανθρώπων.

Οι βασικοί άξονες είναι 2:

Η εκπαίδευση, συγκαταλέγεται πια στις υπηρεσίες, «απελευθερωμένη από το σφικτό κρατικό εναγκαλισμό» εντάσσεται στην αγορά ως προϊόν, ιδιωτικοποιείται, εμπορευματοποιείται, γίνεται πεδίο κερδοφορίας του ιδιωτικού κεφαλαίου. Με αυτή την έννοια από δικαίωμα γίνεται «διευκόλυνση», «ευκαιρία πρόσβασης στις δομές της εκπαίδευσης».

Με κορμό τη στρατηγική της δια βίου μάθησης, η εκπαίδευση οφείλει και πρέπει να συμβάλει στην προώθηση της κινητικότητας των εργαζομένων μέσα από την ευελιξία των εργασιακών σχέσεων και την περιπλάνηση της απασχολησιμότητας.

Το πολυδιαφημιζόμενο «νέο» σχολείο, είναι βασισμένο σε ενιαίες και συνεκτικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.Έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για να επιτελέσει το σκοπό του:

Είναι ένα σχολείο πολύ φτηνό για το κράτος, αρκεί να δούμε τις δαπάνες για την παιδεία που συνεχώς μειώνονται. Η μεταφορά των μαθητών ξεκίνησε και διεκόπη πολλές φορές μέσα στο προηγούμενο σχολικό έτος με την πλειοψηφία των δήμων να δηλώνουν αδυναμία, τον περιφερειάρχη να δηλώνει ότι δεν μπορεί να εξασφαλίσει σταθερή και ασφαλή μεταφορά και το ίδιο ισχύει και για το νέο σχολικό έτος.

Στις σχολικές επιτροπές κάθε χρόνο φτάνουν κατά 60% μειωμένα τα κονδύλια με αποτέλεσμα να στοιβάζονται χρέη και να καλούνται συχνά γονείς και μαθητές να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα.

Είναι ένα σχολείο πολύ ακριβό για τους γονείς, γιατί φορτώνονται το βάρος των εκπαίδευσης των παιδιών τους, με αποτέλεσμα να γενικευτεί η μαθητική και φοιτητική διαρροή, καθώς η φροντιστηριακή δαπάνη είναι πλέον δυσβάσταχτη.

Είναι ένα σχολείο κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα βγάζουν κέρδος είτε άμεσο είτε μακροπρόθεσμο, αφού το σχολείο θα διδάσκει ληξιπρόθεσμες καταρτίσεις και δεξιότητες τόσες όσες θα χρειάζεται ο κάθε φορά εργοδότης με κλειδί τη δια βίου μάθηση.

Ένα τέτοιο σχολείο, θέλει διαφοροποιημένο πρόγραμμα ανά περιοχή – σχολείο – τάξη. Το πρόγραμμά του δεν είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά, θα καθορίζεται από όλους όσους εμπλέκονται, κράτος, δήμος, επιχειρήσεις-χορηγοί, σύλλογο διδασκόντων.

Είναι σχολείο, ευέλικτο, διαφοροποιημένο, λειτουργεί αυτόνομα και με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ανταγωνιστικά στο διπλανό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας που συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός μαθητών του σε σχέση με τα διπλανά του 11ο και 7ο Δημοτικά Σχολεία που συνεχώς μειώνονται οι μαθητές τους με συνέπεια να κινδυνεύει τώρα να κλείσει το 7ο. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος οι αρμόδιοι δεν προσπαθούν να πάρουν κανένα μέτρο για να εφαρμοστεί η νομοθεσία λες και επιθυμούν το κλείσιμό του.

Ο μόνος που αγωνιά είναι ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου.

Το νέο σχολείο, είναι ένα σχολείο που χρειάζεται εκπαιδευτικούς χωρίς κεκτημένα δικαιώματα. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος που γίνεται εδώ και χρόνια από τον ΟΟΣΑ μεταφέρεται με σειρά νόμων μέσα στη σχολική μονάδα.
Το σχολείο και ο εκπαιδευτικός προσαρμόζονται στις νέες ανάγκες της οικονομίας. Καλός εκπαιδευτικός θα είναι αυτός που θα προωθεί τα κριτήρια του νέου σχολείου, θα εξασφαλίζει πόρους, θα διδάσκει ληξιπρόθεσμες καταρτίσεις, θα κυνηγά "προσόντα" και καινοτόμα προγράμματα.

“Τα προγράμματα σπουδών των σχολείων κάθε βαθμίδας πρέπει να περιλαμβάνουν την επιχειρηματικότητα ως εκπαιδευτικό αντικείμενο. Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και της τοπικής κοινωνίας ιδίως των επιχειρήσεων πρέπει να ενθαρρύνεται. Η συμμετοχή στην επίσημη και άτυπη εκπαίδευση πρέπει να θεωρείται απ’ τις επιχειρήσεις ως επένδυση και ως πτυχή της εταιρικής κοινωνικής τους ευθύνης.” είναι οι κατευθύνσεις της αρμόδιας επιτροπής της Ε.Ε.

Με όλα αυτά τα συσσωρευμένα προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν οι γονείς είναι ένας και μόνος.
Ο δρόμος της διεκδίκησης και του αγώνα.
Αγώνας για ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες εκπαίδευσης και τη μόρφωση των παιδιών μας.

Ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα, ένα νέο σχολείο που θα μορφώνει τους μαθητές και θα τους ετοιμάζει να συμμετάσχουν με τις απαραίτητες γνώσεις στις νέες τεχνολογίες, στις θεωρητικές και θετικές επιστήμες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δήμου Πατρέων τάσσεται αλληλέγγυο στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, των σχολικών φυλάκων και των καθαριστριών, όσο έχουν στόχο τη βελτίωση των συνθηκών της παρεχόμενης εκπαίδευσης, για ένα δημόσιο, δωρεάν και ενιαίο σχολείο για όλα τα παιδιά.

Γι αυτό καλούμε τους γονείς να δραστηριοποιηθούν στους συλλόγους γονέων και να απαιτήσουν μέσα από τις συνελεύσεις τους τη λύση των προβλημάτων, προφυλάσσοντας τους σχολικούς χώρους, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, από ξένα και πιθανώς φασιστικά και ναζιστικά στοιχεία εκτός της σχολικής κοινότητας, που προετοιμάζονται για να δημιουργήσουν προβλήματα με σοβαρό αντίκτυπο σε όλη τη κοινωνία.

Παράλληλα θα πρέπει οι γονείς να ενημερώσουμε και να συζητήσουμε με τα παιδιά μας, για να μην χρησιμοποιηθούν ως πολιορκητικός κριός εξυπηρέτησης των πολιτικών ή κομματικών επιδιώξεων του οποιουδήποτε φορέα με αφορμή τη συγκεκριμένη συνδικαλιστική κινητοποίηση και να κλείσουν τα αυτιά τους στις σειρήνες που τους καλούν να απαξιώσουν το σχολείο, κάνοντας καταλήψεις, οι οποίες λειτουργούν τελικά σε βάρος των μαθητών και κυρίως των οικονομικά αδύνατων, που οι γονείς τους δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα οικονομικά για φροντιστηριακή ενίσχυση.

Οι γονείς των μαθητών αγωνίζονται εδώ και χρόνια με αποφασιστικότητα για:

Να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στη παιδεία.
Όχι στις απολύσεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού με άμεση κάλυψη όλων των κενών για να λειτουργήσουν πλήρως και σωστά τα σχολεία.
Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
Αναμόρφωσή της ΤΕΕ, με αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΕ και ΟΑΕΔ, ώστε να οικοδομηθεί στα γερά θεμέλια της γενικής μόρφωσης, μεταλυκειακή, μέσα από δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές.
Διασφάλιση του ενιαίου χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών, απαγόρευση της επιχειρηματικής δράσης των ιδιωτών στην εκπαίδευση.
Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία επικεντρωμένα στα θεμελιακά στοιχεία της γνώσης ,ώστε να δίνουν μια σφαιρική και συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή. Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα ,ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.
Να διανέμεται καθημερινά στο σχολείο ένα μικρό γεύμα δωρεάν για τους μαθητές οικογενειών με οικονομικά προβλήματα.

Δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.

Διεύρυνση της ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης που δίνει διέξοδο στις φτωχότερες οικογένειες στην ανάγκη στήριξης των μαθητών.

Διεκδικούμε την μόνιμη, ορθή και σωστά στελεχωμένη λειτουργία του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, προκειμένου οι μαθητές του Δημοτικού να έχουν την απρόσκοπτη ευκαιρία να εμβαθύνουν το γνωστικό τους πεδίο και να χαίρονται την ενασχόληση με την τέχνη, τον αθλητισμό, και άλλες χρήσιμες δραστηριότητες.

Όχι στην αποκέντρωση αρμοδιοτήτων από το κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς τους αναγκαίους πόρους.

Ολοκλήρωση της μόρφωσης μέσα στο σχολείο ,με εξατομικευμένη βοήθεια σε κάθε μαθητή σύμφωνα με τις ανάγκες του, αλλά και με ανάπτυξή του σχολικού αθλητισμού, της καλλιτεχνικής παιδείας κ.α. με στόχο την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων.

Σχολικά Τμήματα μέχρι 20 μαθητές και 15 στα νήπια και πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
Όχι συνένωση θετικής και τεχνικής κατεύθυνσης Απεριόριστες ευκαιρίες εισαγωγής στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Μόνιμοι διορισμοί όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών ,κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών εργασίας.

Μέτρα για τη σωστή αντιμετώπιση και βοήθεια μέσα στο σχολείο των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

Ιατροφαρμακευτική κάλυψη όλων των μαθητών κυρίως των αδυνάτων οικονομικά οικογενειών. Δωρεάν και άμεση παροχή βασικών ιατρικών εξετάσεων και καθιέρωση τακτικών εμβολιασμών με έλεγχο του σχολείου στους μαθητές της α΄βάθμιας και β΄βάθμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα αυτή την εποχή που οι περισσότερες ελληνικές οικογένειες είναι και θα παραμείνουν γι αρκετό καιρό ανασφάλιστες.


Όχι συνένωση θετικής και τεχνικής κατεύθυνσης. Απεριόριστες ευκαιρίες εισαγωγής στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.


Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση, χωρίς φραγμούς και διαχωρισμούς των σπουδών σε κύκλους και των ιδρυμάτων σε κατηγορίες. Κατάργηση κάθε είδους διδάκτρων, δωρεάν συγγράμματα, σίτιση, στέγαση, μεταφορά για όλους τους φοιτητές.
Βιβλιοθήκες, υποδομές, καθηγητές πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ενιαία πτυχία, υποτροφίες για διδακτορικά και έρευνα.

Φύλακες, καθαρίστριες, γραμματέας και προσωπικό σίτισης σε κάθε σχολική μονάδα και στελέχωση της εκπαίδευσης με ειδικό επιστημονικό προσωπικό για την εκτίμηση, διάγνωση και αντιμετώπιση των προβλημάτων των μαθητών και επαρκή στήριξη του διδακτικού έργου.

Για την Εδική Αγωγή
Όχι στη διάλυση της ειδικής αγωγής ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ Ν. 4115/13.

Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Πρόνοια και Ειδική Αγωγή. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες και Αναπηρίες.

Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να βρει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του, ούτε ένα παιδί σε σχολείο που δε θα παίρνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

Καθιέρωση τρίχρονης ειδικής προσχολικής αγωγής και ειδικών βρεφονηπιακών σταθμών, αποκλειστικά δημοσίων και δωρεάν. Άμεση μείωση των δυσβάσταχτων τροφείων στους Δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

Ίδρυση σχολών «μεταλυκειακής» Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με προγράμματα για όσα παιδιά δεν μπορούν να φοιτήσουν σε κοινές επαγγελματικές σχολές που να στοχεύουν στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων των ΑμΕΑ.

Η ένταξη στα κοινά σχολεία να γίνεται με επιστημονικά και μόνο κριτήρια.

Καταγραφή των ΑμΕΑ και των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την οργάνωση κεντρικού φορέα μελέτης έρευνας των αναγκών, των ειδικών προβλημάτων, των μεθόδων και των μέσων αντιμετώπισης των διαφόρων ομάδων ΑμΕΑ και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών ΑμΕΑ στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και την αναγκαία κρατική χρηματοδότηση.

Μόνιμοι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, βοηθητικό και τεχνικό προσωπικό, στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες στα τμήματα ένταξης των γενικών σχολείων.

Για τους μετανάστες
Ίσα μορφωτικά δικαιώματα ανεξάρτητα από εθνικότητα, χώρα προέλευσης, θρήσκευμα, καταγωγή.

Λήψη μέτρων συμπληρωματικής διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας στους μαθητές μετανάστες, για να μπορούν καλύτερα να παρακολουθούν τα μαθήματα και να αναπτύσσουν τη σκέψη τους.

Διδασκαλία της γλώσσας ,της ιστορίας, του πολιτισμού της χώρας καταγωγής ή προέλευσης, παράλληλα με το κοινό πρόγραμμα.

Τα παιδιά που γεννιούνται στη Ελλάδα να αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια

Για τη σχολική στέγη:
Σχολεία σύγχρονα ασφαλή, με όλη την αναγκαία υποδομή και εξοπλισμό σε εργαστήρια, χώρους άθλησης, βιβλιοθήκες, προαύλιο χώρο.

Για τη λύση του στεγαστικού προβλήματος να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια για άμεση αγορά οικοπέδων.

- Ανέγερση νέων δημόσιων σχολικών κτιρίων.

- Επισκευή και συντήρηση των υπαρχόντων, καθιέρωση Μητρώου επισκευής και συντήρησης

- Άμεση προσαρμογή των παλιών κτιρίων στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης
Να γίνουν άμεσα αναγκαστικές απαλλοτριώσεις οικοπέδων ,να προχωρήσει άμεσα ο χαρακτηρισμός των υπαρχόντων.

Όχι στις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην ανέγερση σχολείων.

Να προχωρήσει άμεσα ο αντισεισμικός έλεγχος ,όπως και ο έλεγχος για την ύπαρξη αμιάντου στα σχολεία. Μέτρα πυρασφάλειας ,καθώς και μέτρα πρόληψης ατυχημάτων.

Να δοθούν όλες οι εκθέσεις προσεισμικού ελέγχου στα σχολεία άμεσα.

Να εξασφαλιστεί έκτακτη γενναία χρηματοδότηση και να αρχίσει πρόγραμμα αποκατάστασης και βελτίωσης σε όλα τα σχολεία με προβλήματα.

Να διπλασιαστούν οι πιστώσεις για επισκευή - συντήρηση και εκσυγχρονισμό των σχολικών κτιρίων.

Να εκδοθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας και να θεσπιστεί μητρώο επισκευών και συντήρησης για όλα τα σχολεία.

Να επισημανθούν και να καταγραφούν όλα τα στοιχεία και οι παράμετροι επικινδυνότητας σε κάθε σχολείο, στο κτίριο, στην αυλή, στην επίπλωση και τον εξοπλισμό και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγιεινής

Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά, που θα τους παρέχει σύγχρονη και ολόπλευρη μόρφωση.

Οι γονείς των μαθητών, απαιτούν στα θέματα παιδείας να μην γίνει η παραμικρή έκπτωση και περικοπή που να υποβαθμίζει το ρόλο και τη λειτουργία της.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ - Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΑΡΙΑ ΓΟΥΒΗ".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.