Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Βιοκλιματικές παρεμβάσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης



Θα βελτιωθεί το μικροκλίμα στην πλατεία Χρηματιστηρίου και Εμπορίου.

Παρεμβάσεις σε μια περιοχή 110 στρεμμάτων, μεταξύ των οδών Εγνατίας, Δραγούμη, Τσιμισκή και Δωδεκανήσου και επανασχεδιασμό των πλατειών Χρηματιστηρίου και Εμπορίου προβλέπει μελέτη προϋπολογισμού 5.571.262 ευρώ που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης κατά την τελευταία συνεδρίασή του.

Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ, του Επιχειρησιακού προγράμματος «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2007-2013» για την Ανάσχεση της Κλιματικής Μεταβολής στον Αστικό Χώρο».

«Οι βιοκλιματικές παρεμβάσεις θα τροποποιήσουν το μικροκλίμα της περιοχής, θα αμβλύνουν τη θερμοκρασιακή υπερθέρμανση, θα μειώσουν τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής και την αίσθηση ευεξίας που αισθάνονται οι άνθρωποι που ζουν, εργάζονται και διασκεδάζουν στην περιοχή», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος, Ανδρέας Κουράκης και πρόσθεσε ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη, ίσως, πολεοδομική παρέμβαση, με πολλαπλές επιπτώσεις, που επιχειρεί ο Δήμος τα τελευταία χρόνια μέσα στον πολεοδομικό αστικό χώρο του ιστορικού Κέντρου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Δήμο, στην ευρύτερη περιοχή της Πλατείας Χρηματιστηρίου, θα πραγματοποιηθεί ένα δίκτυο πεζοδρομήσεων στις οδούς Αγίου Μηνά, Εδέσσης, Ηρώδου Αττικού, Ερνέστου Εμπράρ, Ολυμπίου Διαμαντή, από την οδό Κατούνη μέχρι την οδό Βίκτωρος Ουγκώ, Συγγρού, από την οδό Βηλαρά μέχρι την οδό Καθολικών, Πάικου και το σύμπλεγμα της οδού Καποδιστρίου, από το οποίο θα εξαιρούνται κατά περίπτωση οχήματα άμεσης ανάγκης και φορτοεκφόρτωσης για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Επιπλέον θα βελτιωθεί η υφιστάμενη κατάσταση του φυτικού δυναμικού της περιοχής με νέες δενδροφυτεύσεις που θα καλύπτουν δύο χιλιάδες περίπου τετραγωνικά μέτρα, επιφέροντας αύξηση 125% σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Οι βιοκλιματικές επεμβάσεις στην περιοχή θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και την αντικατάσταση των επικαλύψεων των δαπέδων με ψυχρά υλικά στα πεζοδρόμια και στους άξονες κίνησης οχημάτων στις περισσότερες οδούς της περιοχής καθώς και την εκτεταμένη χρήση του υδάτινου στοιχείου (συντριβάνια, νεροκουρτίνες).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.