Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

«Ανάσα» από ΕΣΠΑ για βρεφονηπιακούς σταθμούς

60.000 ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ


Λύση για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς των δήμων, που κινδύνευαν με "λουκέτο" λόγω έλλειψης προσωπικού και κονδυλίων, δίνει πρόγραμμα του ΕΣΠΑ το οποίο χρηματοδοτεί τη φύλαξη των βρεφών και των νηπίων.

Λύση για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς των δήμων, που κινδύνευαν με "λουκέτο" λόγω έλλειψης προσωπικού και κονδυλίων, δίνει πρόγραμμα του ΕΣΠΑ το οποίο χρηματοδοτεί τη φύλαξη των βρεφών και των νηπίων.

Κυριολεκτικά στο παρά πέντε οι δήμοι κατόρθωσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να αφήσουν εκτός σταθμών χιλιάδες βρέφη και νήπια. Επίσης διασώθηκαν και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης που παρέχουν στα παιδιά ενισχυτική διδασκαλία, καθώς και τα ανάλογα κέντρα για παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Ειδικότερα, 60.000 παιδιά σε όλη τη χώρα έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενηθούν δωρεάν σε σταθμούς και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, καθώς πριν από λίγες ημέρες εντάχθηκαν στη συγχρηματοδοτούμενη δράση του ΕΣΠΑ "Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής", συνολικού ύψους 173 εκατ. ευρώ.

Δικαιούχες είναι οι μητέρες που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα (εξαιρούνται οι εργαζόμενες του στενού δημόσιου τομέα), οι οποίες είχαν κάνει αίτηση στους παιδικούς σταθμούς για τη φύλαξη των παιδιών τους.

Μέσω ΑΣΕΠ

Οσοι από τους δήμους εντάχθηκαν στο εν λόγω πρόγραμμα έχουν τη δυνατότητα να προσλάβουν άμεσα προσωπικό με μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ. Για κάθε παιδί που θα φιλοξενούν θα χρηματοδοτούνται με 4.750 ευρώ τον χρόνο. Για τα παιδιά με αναπηρία ο δήμος θα λαμβάνει από το πρόγραμμα 7.000 ευρώ ετησίως.

Συνολικά ανοίγουν 6.500 θέσεις εργασίας και όπως σημείωσε στο "Εθνος" ο πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της ΚΕΔΚΕ, Σίμος Δαλιηνίδης, ευνοούνται τόσο οι δήμοι που θα χρηματοδοτούνται όσο και τα παιδιά που θα φιλοξενούνται δωρεάν.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης χρηματοδοτήθηκε με 5.092.000 ευρώ, ο Δήμος Τρικάλων με 2.546.000 ευρώ, ο Δήμος Πάτρας με 1.934.200 ευρώ, ο Δήμος Αμαρουσίου με 1.702.400 ευρώ, ο Δήμος Ασπροπύργου με 885.400 ευρώ και ο Δήμος Λάρισας με 3.530.200 ευρώ.

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ


Παρουσιάζονται τα προγράμματα κατάρτισης ανέργων





Τα προγράμματα κατάρτισης ανέργων, αλλά και εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα μέσω της επιδότησης των επιχειρήσεων θα παρουσιάσει την Τετάρτη στην Κυβερνητική Επιτροπή ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα θα αρχίσει στα τέλη Αυγούστου ή στις αρχές Σεπτεμβρίου από την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχει επεκταθεί σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Εκτός από το πρόγραμμα για τους ανέργους, η κυβέρνηση προωθεί προγράμματα κατάρτισης εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, μέσω της επιδότησης των επιχειρήσεων. Στόχος είναι η εκπαίδευση σε νέα προγράμματα, προκειμένου να διασφαλιστούν θέσεις εργασίας.

Ο δυσκολότερος χειμώνας


«Γνωρίζουμε ότι η επόμενη περίοδος, ειδικά ο χειμώνας που έρχεται 2011 - 2012 θα είναι ο δυσκολότερος χειμώνας σε σχέση με το μεγαλύτερο κοινωνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, την ανεργία», τόνισε μεταξύ άλλων, ο κ. Κουτρουμάνης κατά την παρέμβασή του στην παρουσίαση της Έκθεσης του ΟΟΣΑ για την κατάσταση και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας από τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Angel Gurria.

«Πρέπει να κάνουμε πολλά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Πιστεύουμε όμως ότι με την βοήθεια όλων θα τα καταφέρουμε», τόνισε ο υπουργός Εργασίας, και συνέχισε:

«Το χρονοδιάγραμμα για το οποίο έχουμε δεσμευτεί θα τηρηθεί στο απόλυτο. Πρόκειται για την επικαιροποίηση της λίστας των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων μέχρι το τέλος Αυγούστου. Ταυτόχρονα επεξεργαζόμαστε το θέμα των επικουρικών ταμείων. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι μελέτες για το 95% του ασφαλιστικού πληθυσμού, προκειμένου το Σεπτέμβριο, έχοντας πλήρη εικόνα, να αναλάβουμε την νομοθετική πρωτοβουλία που θα καταστήσει τα επικουρικά ταμεία βιώσιμα.

Παράλληλα, πρόκειται να προχωρήσουμε στις αλλαγές που χρειάζεται το σύστημα στον τομέα των αναπηρικών συντάξεων, έτσι ώστε να εξετάζονται και να πιστοποιούνται τα άτομα με αναπηρία από ένα ενιαίο κέντρο. Σε συνδυασμό με το ενιαίο κέντρο για τον έλεγχο των συντάξεων, το οποίο λειτουργεί εδώ και 10 μήνες, πρόκειται για μία πρωτοβουλία που συμβάλει δραστικά στον εξορθολογισμό του τομέα αυτού.

Επίσης, σύντομα θα είμαστε έτοιμοι για να παραδώσουμε τις μελέτες και για τη κύρια και για την επικουρική ασφάλιση έτσι ώστε να αξιολογηθούν από το Eurogroup μέχρι το Νοέμβριο του 2011. Φαίνεται όμως ήδη από τις μελέτες που έχουμε σήμερα ότι ο στόχος να συγκρατήσουμε την αύξηση της δαπάνης κάτω από 2,5% του ΑΕΠ από τώρα και μέχρι το 2060 είναι στόχος που μπορούμε να πετύχουμε».



Τι λέει το μαύρισμα σας για την υγεία σας



Αναγνωρίστε τα είδη εγκαυμάτων.

Ο καθένας μαυρίζει διαφορετικά, λόγω του ρυθμού παραγωγής μελανίνης στο δέρμα τους. Μπορεί επίσης να διαπιστώσετε ότι κάποια μέρη του σώματός σας μαυρίζουν πιο γρήγορα από άλλα. Τι συμβαίνει;

Αν πάντα καίγεστε σε ένα μέρος του σώματος (π.χ. ώμοι, πρόσωπο)


Αυτό μπορεί να υποδεικνύει ότι έχετε υποστεί βαρύ έγκαυμα στο παρελθόν σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, που πλέον είναι πιο ευαίσθητα. Είναι σημαντικό να προστατεύετε αυτές τις ευαίσθητες περιοχές με προϊόντα με υψηλό δείκτη προστασίας (SPF 30+).

Αν κοκκινίζετε και μετά ξαναγίνεστε άσπροι


Αυτό σημαίνει ότι έχετε δέρμα τύπου Ι (ίσως με κόκκινα μαλλιά και πολύ ανοιχτό τόνο δέρματος) και δεν μαυρίζετε ποτέ. Υπάρχουν δύο τύποι μελανίνης στο δέρμα σας: η μία είναι κόκκινη/κίτρινη και η άλλη καφέ/μαύρη – όλοι έχουμε διαφορετικό μείγμα. Για παράδειγμα, στο δέρμα τύπου Ι η μελανίνη είναι εξολοκλήρου ή κατά το μεγαλύτερο ποσοστό κόκκινη/κίτρινη. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, καλύτερα να αποφεύγετε τον ήλιο.

Αν κάποια μέρη του σώματός σας μαυρίζουν εύκολα, ενώ άλλα δεν μαυρίζουν ποτέ


Αυτό οφείλεται λιγότερο στον τύπο δέρματος και περισσότερο στη γωνία έκθεσης. Για παράδειγμα, η μύτη σας προεξέχει και άρα θα μαυρίσει πιο γρήγορα από το λαιμό σας. Αυτό το μοτίβο συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σας, καθώς το δέρμα μαυρίζει πιο γρήγορα εκεί που έχει μαυρίσει στο παρελθόν.

Αν το μαύρισμά σας είναι ανομοιόμορφο


Αν είστε γυναίκα μήπως είστε έγκυος; Οι ορμόνες της εγκυμοσύνης μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένη μελανίνη στο δέρμα σας. Ίσως παρατηρήσετε ότι μαυρίζετε πιο γρήγορα, αλλά το χρώμα μπορεί να εμφανίζει «μπαλώματα» λόγω του ανομοιόμορφου χρωματισμού. Οι έγκυες και οι γυναίκες που παίρνουν αντισυλληπτικά μπορεί να υποφέρουν επίσης από χλόασμα, μια πάθηση που προκαλεί μικρές ανομοιόμορφες καφέ κηλίδες στο πρόσωπο.

Αν εμφανίζετε φακίδες που εξαφανίζονται όταν φεύγει το μαύρισμα


Είναι πολύ φυσικό για τις φακίδες, που δεν είναι τόσο ορατές το χειμώνα, να σκουραίνουν κατά την έκθεση στον ήλιο και μετά να «σβήνουν» όταν δεν εκτίθεστε πλέον. Να είστε προσεκτικές σε όσες παραμένουν σκούρες ή αλλάζουν σχήμα.

Ποια είναι τα ηλιακά εγκαύματα


1ου βαθμού: Χαρακτηρίζεται από ένα ρόδινο χρώμα που δημιουργείται την ημέρα της έκθεσης στον ήλιο και εξαφανίζεται 2-3 ημέρες αργότερα, χωρίς απολέπιση.

2ου βαθμού: Το χρώμα του δέρματος γίνεται έντονο κόκκινο 2 με 12 ώρες μετά την έκθεση στον ήλιο. Το δέρμα καίει και είναι υπερευαίσθητο. Το έγκαυμα αυτό εξαφανίζεται σε 3 ημέρες με μια ελαφριά απολέπιση και ένα παροδικό μαύρισμα.

3ου βαθμού: Το χρώμα του δέρματος γίνεται κόκκινο-βιολετί 2 με 6 ώρες μετά την έκθεση στον ήλιο. Το δέρμα πρήζεται, πονάει και ξεφλουδίζει γρήγορα. Επανέρχεται στη φυσιολογική του κατάσταση μετά από 4 με 5 ημέρες. Το έγκαυμα αυτό καταστρέφει τα κύτταρα της βασικής στιβάδας της επιδερμίδας και τα μελανοκύτταρα.

4ου βαθμού: Ισοδυναμεί με επιφανειακό κάψιμο 2ου βαθμού και μπορεί να συμβεί σε ένα πολύ ανοιχτόχρωμο δέρμα που εκτίθεται για πολλές ώρες στον ήλιο χωρίς προστασία. Το δέρμα είναι κατακόκκινο με φουσκάλες γεμάτες υγρό. Η θερμοκρασία του δέρματος αγγίζει τους 40°C. Ίλιγγος, κεφαλαλγία ναυτία επιβάλλουν την επείγουσα προσαγωγή σε νοσοκομείο.

Πώς να προστατέψετε τα δόντια σας



Χρήσιμες οδηγίες.

Πάνω στα δόντια μας δημιουργείται ένα αόρατο, κολλώδες στρώμα, η πλάκα. Τα μικρόβια της πλάκας διασπούν το άμυλο των τροφών και παράγουν οξέα, τα οποία με τη σειρά τους διαλύουν την αδαμαντίνη του δοντιού, προκαλώντας τερηδόνα.

Επίσης ερεθίζουν τα ούλα και προκαλούν ουλίτιδα. Με τα άλατα του σάλιου η πλάκα σκληραίνει και γίνεται πέτρα, προκαλώντας ουλίτιδα. Η άμυνα μας απέναντι σε όλα αυτά είναι η σωστή στοματική υγιεινή, με πρώτο και σημαντικότερο το βούρτσισμα. Το ιδανικό είναι να βουρτσίζετε τα δόντια σας έπειτα από κάθε γεύμα.

Απαραίτητο θεωρείται το βούρτσισμα προτού κοιμηθούμε, μια και κατά τη διάρκεια του ύπνου μειώνεται σημαντικά η ποσότητα του σάλιου και η αντιμικροβιακή δράση του.

Τερηδόνα

- Η οδοντική τερηδόνα είναι μια μολυσματική ασθένεια η οποία προκαλεί την αφαίρεση των αλάτων των σκληρών οδοντικών ιστών και στη συνέχεια την αποδόμηση του οργανικού υποστρώματος τους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία κοιλοτήτων στο δόντι.

- Η ύπαρξη της τερηδόνας σε νεαρή ηλικία αποτελεί ισχυρό προγνωστικό παράγοντα για την εμφάνιση της νόσου στην ενηλικίωση.

- Τα παιδιά που πάσχουν από σοβαρές τερηδόνες έχουν χαμηλότερο δείκτη σωματικής ανάπτυξης και βάρους σε σχέση με υγιή παιδιά της ηλικίας.

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι το βούρτσισμα των δοντιών με φθοριούχο οδοντόκρεμα, που περιέχει τουλάχιστο 1,000 ppm φθορίου, δυο φορές τη ημέρα, βοηθά στη μείωση της τερηδόνας. Ιδιαίτερα για τα παιδιά, το βούρτσισμα των δοντιών είναι πιο αποτελεσματικό όταν αυτό γίνεται με την επίβλεψη των γονέων και η αποτελεσματικότητα αυτή εξαρτάται από την προσοχή και την φροντίδα του επιβλέποντος. Επίσης ο ρόλος του γονέα ως «πρότυπου» για τη μίμηση καλών συνηθειών είναι μια πραγματικότητα που αφορά άμεσα και τη στοματική υγιεινή.

Σύμφωνα με μελέτη της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Οδοντιατρική Ομοσπονδία το πρόβλημα στην προσχολική ηλικία είναι ιδιαίτερα σοβαρό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στην προσχολική ηλικία:

1. Το 36% των παιδιών έχει ήδη τερηδονικές βλάβες.

2. Ο δείκτης DMFT αυξάνεται από 0,05 στην ηλικία των 2 ετών σε 3 στην ηλικία των 6 ετών.

3. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας παρατηρείται ότι δεν πηγαίνουν συχνά στον οδοντίατρο και όσα έχουν πάει ξεκίνησαν αργά, σε ηλικία τριάμιση χρονών, τη στιγμή που η επίσημη οδηγία είναι η πρώτη επίσκεψη να γίνεται στην ηλικία του ενός έτους.

Οδηγίες για βούρτσισμα


- Τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν από νωρίς να φροντίζουν το χαμόγελο τους. Μια καλή συνήθεια είναι οι γονείς να βουρτσίζουν τα δόντια τους παρέα με τα παιδιά τους, πρωί και βράδυ.

- Είναι σημαντικό το παιδί να μάθει να βουρτσίζει χωριστά τα πάνω και τα κάτω δόντια και ακολουθεί μια σειρά ώστε να φτάσει μέχρι και το τελευταίο δόντι για ένα ολοκληρωμένο και σωστό βούρτσισμα.

- Δείξε του να κινεί την οδοντόβουρτσα από τα ούλα προς τα δόντια.

- Ανανεώστε την οδοντόβουρτσα του παιδιού κάθε τρεις μήνες, διότι μετά την πάροδο του διαστήματος αυτού η οδοντόβουρτσα έχει φθαρεί και δεν πληροί τους κανόνες υγιεινής.

- Αν το παιδί πέρασε ένα κρυολόγημα, αλλάξτε την οδοντόβουρτσα του για να αποφύγετε την μεταφορά μικροβίων.

- Δείξτε στο παιδί πως καθαρίζει με νήμα τα μεσοδόντια διαστήματα.

- Πηγαίνετε τακτικά το παιδί στον οδοντίατρο για φθορίωση και έλεγχο στοματικής υγιεινής.

- Προτιμήστε ένα ειδικευμένο παιδοδοντίατρο, ώστε η εμπειρία της επίσκεψης να είναι ευχάριστη για το παιδί.

Για ένα υγιές καλοκαίρι



Συμβουλές για να αποφύγετε τις λοιμώξεις.

Επειδή το καλοκαίρι ο φόβος για κολπίτιδες, σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και ουρολοιμώξεις είναι μεγαλύτερος, οι γυναίκες θα πρέπει να προσέξουν λίγο παραπάνω για να νιώσουν ήσυχες.

Οι κολπίτιδες προκαλούνται κυρίως από μύκητες που αναπτύσσονται στις βρεγμένες πετσέτες και την άμμο και εμφανίζονται κυρίως με κνησμό και λευκές εκκρίσεις. Για να τις αποφύγετε πρέπει πάντα να βγάζετε το μαγιό σας όταν βγαίνετε από τη θάλασσα και να χρησιμοποιείτε οπωσδήποτε δική σας πετσέτα στην ξαπλώστρα ή την άμμο.

Όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και όλο το χρόνο θα πρέπει να ακολουθούμε πιστά τους κανόνες υγιεινής που αφορούν το σεξ. Σε περίπτωση εμφάνισης οποιασδήποτε ενόχλησης καλό είναι να επικοινωνήσετε με το γυναικολόγο σας για να σας δώσει τις σωστές συμβουλές αντιμετώπισης.

Ένας ακόμη εφιάλτης των γυναικών είναι οι ουρολοιμώξεις και είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές. Ειδικά το καλοκαίρι αυξάνονται καθώς το μπάνιο σε ακατάλληλα νερά, η επαφή με την ξαπλώστρα ή την άμμο, η ζέστη και οι πιο συχνές σεξουαλικές επαφές είναι κακός συνδυασμός. Για την πρόληψη τους καλό θα ήταν να πίνετε οχτώ με δέκα ποτήρια νερό καθώς και ένα ποτήρι χυμό κράνμπερι καθημερινά. Ουρείτε αμέσως μετά το σεξ και αποφεύγετε την πολύωρη ηλιοθεραπεία στην ξαπλώστρα ή την άμμο, ειδικά αν δεν χρησιμοποιείτε δική σας πετσέτα.


ΙΚΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ:57/17.8.2011 Αύξηση του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη από 1/7/2011 έως 30/6/2012.




Αθήνα, 17/ 8 /2011
Αριθ. Πρωτ Σ38/4  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ:57
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΣΦ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣH ΠΑΡΟΧΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Αγ. Κων/νου 8 (10241)
Πληροφορίες: Π. Δάβου
Αριθ. Τηλεφώνου: 2105215189
FAX: 2105230046
e-mail : diefpar@ika.gr
ΘΕΜΑ: «Αύξηση του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη από 1/7/2011 έως 30/6/2012.
Αναπροσαρμογή του παραπληγικού επιδόματος από 1/7/2011 έως 30/6/2012.»
Με την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.) των ετών 2010,2011 και 2012,(Πράξη Κατάθεσης 14/16-7-2010), καθορίστηκε η τιμή του  Ημερομισθίου του Ανειδίκευτου Εργάτη (Η.Α.Ε.) από 1/7/2011 έως 30/6/2012 σε 33,57 Ευρώ .
Έπειτα από τα παραπάνω, το ποσό του παραπληγικού επιδόματος ανέρχεται από την 1/7/2011 έως την 30/6/2012 σε 671,4 Ευρώ.
Ο υπολογισμός των διαφορών θα γίνει από τη Μηχανογραφική Υπηρεσία, εκτός από τις περιπτώσεις που το επίδομα καταβάλλεται από τα Κέντρα Πληρωμών Συντάξεων, από τα οποία και θα γίνει η σχετική καταβολή της διαφοράς.




Την εγκύκλιο θα την βρείτε και σε ηλεκτρονική μορφή εδώ.

Υποδομές προσβασιμότητας στην παραλία του Κόκκινου Πύργου Φαιστού

Με πρωτοβουλία του συλλόγου ΑμεΑ Νότιας Κρήτης και την στήριξη του δήμου Φαιστού.




Η πανέμορφη παραλία του Κόκκινου Πύργου στη Νότια Κρήτη. Επιτέλους προσβάσιμη...Η πανέμορφη παραλία του Κόκκινου Πύργου στη Νότια Κρήτη. Επιτέλους προσβάσιμη...
Με πρωτοβουλία του συλλόγου ΑμεΑ γονέων και φίλων Νότιας Κρήτης “το μέλλον”, από τις αρχές Αυγούστου η πανέμορφη παραλία του Κόκκινου Πύργου Φαιστού διαθέτει ράμπα ανεμπόδιστης πρόσβασης στη θάλασσα των ανθρώπων με αναπηρία.

Όπως ενημερωνόμαστε από τον τοπικό τύπο η ράμπα κατασκευάστηκε με τη βοήθεια εθελοντών και την οικονομική στήριξη του Δήμου Φαιστού. Ο σχεδιασμός της ράμπας έγινε από τα μέλη του συλλόγου “το μέλλον” που λειτούργησαν ως ανθρωπομετρικά πρότυπα για τις προδιαγραφές της κατασκευής. Πριν τη ράμπα υπάρχει αναπηρικό πάρκινγκ 3x5, ευχή των μελών του συλλόγου είναι να επιδειχθεί ο πρέπων σεβασμός από πλευράς των μη ανπήρων επισκεπτών της παραλίας.

Όσον αφορά καθεαυτή την κατασκευή: περιλαμβάνει μια ξύλινη ράμπα μετακίνησης αναπηρικών αμαξιδίων στην οποία οδηγεί η ράμπα που ήδη υπάρχει στο πεζοδρόμιο. Η ξύλινη ράμπα οδηγεί στην αμμουδιά. Καταλήγει σε πλανισμένα τα οποία κατεβαίνουν μέχρι το νερό για να μπορεί να κινηθεί πάνω το αναπηρικό αμαξίδιο. Δίπλα από την ξύλινη ράμπα υπάρχει εξέδρα, που πάνω της έχει ομπρέλα 4/4. Σκοπός της ξύλινης εξέδρας είναι η προστασία των ΑμεΑ από την επαφή με την καυτή άμμο και τους τραυματισμούς. Η εξέδρα διαθέτει δύο ξαπλώστρες και μία κατασκευή, ώστε να μπορεί ο χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου να αφήσει το αμαξίδιο και με τη βοήθεια του συνοδού του να ανέβει σε αυτή και να οδηγηθεί μέσω της ράμπας απευθείας στο νερό.





Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"

Αποζημιώθηκε σύζυγος για τον τραυματισμό του συζύγου της σε τροχαίο

Με απόφαση του Αρείου Πάγου για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά.

Ιδιαίτερη η σημασία της απόφασης για την πρωταθλήτρια των τροχαίων Ελλάδα.

Με την υπ αριθμ 243/2011 απόφασή του ο Άρειος Πάγος επιδίκασε για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά αποζημίωση 21.000 € σε σύζυγο λόγω ατυχήματος του άλλου συζύγου και αδυναμίας του να συμβάλει στην λειτουργία του κοινού σπιτιού.

Η αποζημίωση αφορά την απωλεσθείσα αμοιβή κατά το χρονικό διάστημα που ο σύζυγος ήταν τραυματισμένος λόγω τροχαίου και δεν ήταν σε θέση να παρέχει προσωπική εργασία στην καλλιέργεια των αγροτικών κτημάτων. Η σύζυγος διεκδικούσε την αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρία του οδηγού που χτύπησε τον σύζυγό της. Το δικαστήριο αποφάσισε πως σε περίπτωση βλάβης του σώματος ή της υγείας του ενός συζύγου και στέρησης από τον άλλο σύζυγο των προσωπικών υπηρεσιών του για την αντιμετώπιση των οικογενειακών αναγκών, ο άλλος σύζυγος δικαιούται από τον υπαίτιο του τραυματισμού αποζημίωση.

Στην πρωταθλήτρια των τροχαίων Ελλάδα με τις χιλιάδες κάθε χρόνο εξαιτίας τροχαίων αναπηρίες, η απόφαση μπορεί αν μη τι άλλο να χαρακτηρισθεί ιστορική.


Η διαμαρτυρία των κοινωνικών λειτουργών Α.Τ.Ε.Ι. στην ειδική αγωγή

«Θα αντισταθούμε νομικά στην άνιση μεταχείριση» τονίζουν




Την έντονη διαμαρτυρία τους προς το υπουργείο παιδείας εκφράζουν τα μέλη της Πρωτοβουλίας αναπληρωτών κοινωνικών λειτουργών Α.Τ.Ε.Ι. στην Ειδική Αγωγή, καταγγέλοντας αδικαιολόγητες διακρίσεις μεταξύ των επαγγελματιών κοινωνικών λειτουργών.

Όπως ισχυρίζονται οι της “Πρωτοβουλίας” σε ανακοίνωσή τους, “παρότι το ίδιο το Υπουργείο έχει θεσπίσει και επικυρώσει με τους Νόμους 2916/2001, 3549/2007, 3653/2008 τον ενιαίο χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την ισοτιμία των πτυχίων Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι., στο χώρο της Ειδικής Αγωγής προχωρεί σε παράλογη διάκριση και υποβάθμιση των πτυχίων Α.Τ.Ε.Ι., δίνοντας προβάδισμα σε αποφοίτους Α.Ε.Ι.”. Και επισημαίνουν με έμφαση: “Οι κοινωνικοί λειτουργοί απόφοιτοι Α.Τ.Ε.Ι. είμαστε αναγκασμένοι να υπερασπιστούμε την αξία των πτυχίων και της επαγγελματικής εμπειρίας που έχουμε κατακτήσει. Είμαστε υποχρεωμένοι να αντισταθούμε στον αποκλεισμό μας από τον εκπαιδευτικό χώρο της Ειδικής Αγωγής και στη μετατροπή σου σε πρόσφορη εργασιακή αγορά για «επίλεκτες» ομάδες επαγγελματιών”.

Επίκεντρο της διαμαρτυρίας των αναπληρωτών κοινωνικών λειτουργών Α.Τ.Ε.Ι. είναι η διάκριση σε βάρος τους που αποτυπώνεται στους πρώτους προσωρινούς πίνακες διορισμού που ήδη ανακοινώθηκαν. Όπως εξηγούν “στους πίνακες αυτούς αποτυπώνεται η άνιση διάκριση, καθώς, σε πολλές περιπτώσεις, πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. με μηδενική ή ελάχιστη εμπειρία προηγούνται πτυχιούχων Α.Τ.Ε.Ι. με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας στην Ειδική Αγωγή”. Στο δια ταύτα της αν ανακοίνωσής τους οι της “Πρωτοβουλίας” προαναγγέλουν ότι θα προχωρήσουν σε “ατομικές ενστάσεις ανά περιφέρεια ζητώντας ρητά την κατάργηση της διάκρισης μεταξύ πτυχίων Α.Τ.Ε.Ι. και Α.Ε.Ι. και την απαλοιφή των πτυχίων ΑΣΠΑΙΤΕ ως τυπικών προσόντων για τον κλάδο των κοινωνικών λειτουργών” έχοντας σύμμαχό τους και τον Σύλλογο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) ο οποίος “έχει ανταποκριθεί θετικά στο αίτημα μας για νομική υποστήριξη κατά την διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων”.
Οι της Πρωτοβουλίας απευθύνουν αγωνιστικό κάλεσμα προς όλους τους κοινωνικούς λειτουργούς Α.Τ.Ε.Ι. ζητώντας να επικοινωνήσουν μαζί τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση protovouliakl.atei@yahoo.gr , είτε τηλεφωνικά στο 69 45 999 188.


Συνταξιοδότηση Συγγενών ΑμεΑ (Αδελφών, Γονέων και Συζύγων)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Παροχή οδηγιών για την υλοποίηση των διατάξεων του άρθρου 37 του ν.3996/2011 (ΦΕΚ Α΄ 170).

Αθήνα 17/08/2011
Αρ. Πρωτ.: Φ80000/οικ. 18562/1230

ΤΜΗΜΑ Ταχ. Δ/νση Ταχ. Κώδικας Πληροφορίες Τηλέφωνο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΚΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΟΙΝ. ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : ΚΥΡΙΑΣ ΑΣΦ. ΜΙΣΘΩΤΩΝ : Γ'
Σταδίου 29 :10110 Αθήνα : Χ. Γκιουλέκα 210 3368113


ΘΕΜΑ: « Παροχή οδηγιών για την υλοποίηση των διατάξεων του άρθρου 37 του ν. 3996/2011 (ΦΕΚ Α' 170)»
Σας γνωρίζουμε ότι με το άρθρο 37 του ν. 3996/2011 (ΦΕΚ 170 Α'), ρυθμίζονται - μεταξύ άλλων- θέματα συνταξιοδότησης αναπήρων συζύγων, γονέων και αδελφών και για την εφαρμογή τους δίνουμε τις ως κατωτέρω διευκρινίσεις :

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Με την παρ. αυτή αντικαθίσταται η παρ.4 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004 (ΦΕΚ Α' 48), όπως ίσχυε μετά την αντικατάστασή του με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 61 του ν. 3518/2006 (ΦΕΚ Α' 272), τη συμπλήρωσή του με τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 3518/2006 και την προσθήκη του άρθρου 140 του ν. 3655/2008 (ΦΕΚ Α' 58).

Η ισχύς της παρ. 1 του άρθρου 37 του νόμου αυτού αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου. Στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης εμπίπτουν και τα πρόσωπα
που έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης ως γονείς ή σύζυγοι αναπήρων και πριν την έναρξη ισχύος του νόμου, δεν έχει εκδοθεί όμως οριστική απόφαση συνταξιοδότησης γι αυτούς. Οι εκκρεμείς αυτές αιτήσεις θα κριθούν με βάση τις προϋποθέσεις που θέτει η νέα διάταξη.

1.    Σύζυγοι αναπήρων.
Οι προϋποθέσεις (οι οποίες θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά) για τη συνταξιοδότηση των συζύγων αναπήρων είναι οι εξής:
α) ο σύζυγος να είναι ανάπηρος με ποσοστό 80% και άνω,
β) να υφίσταται έγγαμος βίος διάρκειας τουλάχιστον 10 ετών πριν από την υποβολή της αιτήσεως συνταξιοδότησης,
γ) ο σύζυγος του ανάπηρου να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 7.500 ημέρες πραγματικής ή προαιρετικής ασφάλισης ή 25 έτη ασφάλισης, ανεξαρτήτως της ηλικίας του ή του χρόνου υπαγωγής του στην ασφάλιση και να μη λαμβάνει ήδη σύνταξη από οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό ή το δημόσιο.


2.    Γονείς αναπήρων.
Οι προϋποθέσεις (οι οποίες θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά) για τη συνταξιοδότηση του γονέα αναπήρου παιδιού είναι οι εξής:
α) το παιδί πρέπει
-- να είναι άγαμο και ανάπηρο με ποσοστό 67% και άνω,
-- να μην εργάζεται και
-- να μη νοσηλεύεται σε ίδρυμα με δαπάνη ασφαλιστικού ή άλλου δημόσιου φορέα β) ο γονέας που θα συνταξιοδοτηθεί με αυτές τις διατάξεις πρέπει
-- να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 7.500 ημέρες ασφάλισης ή 25 έτη ασφάλισης, ανεξαρτήτως της ηλικίας του ή του χρόνου υπαγωγής του στην ασφάλιση και
--- να μη λαμβάνει ήδη σύνταξη από οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό ή το δημόσιο.
γ) ο έτερος γονέας πρέπει, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης του γονέα που ασκεί το δικαίωμα,
--- να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 2.400 ημέρες ή 8 έτη πραγματικής ασφάλισης σε φορείς κύριας ασφάλισης ή/και το δημόσιο, εκ των οποίων οι 600 ημέρες ή τα 2 έτη να έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 4 χρόνια,
--- να εργάζεται,
--- να μη λαμβάνει και να μην έχει θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης από οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό ή το δημόσιο,
--- να έχει υποβάλει υπεύθυνη δήλωση προς τον ασφαλιστικό φορέα ή τους ασφαλιστικούς φορείς που είναι ασφαλισμένος ότι δεν έχει ασκήσει, ούτε προτίθεται να ασκήσει στο μέλλον δικαίωμα συνταξιοδότησης με τις προϋποθέσεις της διάταξης αυτής

Σε περίπτωση λύσης του γάμου
α) εάν το ανάπηρο παιδί είναι ανήλικο, το δικαίωμα ασκείται από το γονέα που έχει την επιμέλεια με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Λόγω της κατ' εξαίρεση παραχώρησης δικαιώματος συνταξιοδότησης με εξαιρετικά ευνοϊκότερες προϋποθέσεις απ' ότι στους λοιπούς ασφαλισμένους, η άσκηση της επιμέλειας κατόπιν συναινετικού διαζυγίου δεν αρκεί για τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης. Αντιθέτως, απαιτείται η επιμέλεια του ανήλικου παιδιού να έχει δοθεί στο διαζευγμένο γονέα με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Αστικό Κώδικα.
β) εάν το ανάπηρο παιδί είναι ενήλικο, το δικαίωμα ασκείται
--- από το γονέα που είχε την επιμέλεια όσο το παιδί ήταν ανήλικο, εάν η λύση του γάμου επήλθε πριν την ενηλικίωσή του,
--- από έναν από τους δύο γονείς κατόπιν δικής τους συμφωνίας και εφόσον τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις που τίθενται στην παρούσα διάταξη, εάν η λύση του γάμου επήλθε μετά την ενηλικίωση του παιδιού,
--- από το γονέα που έχει τεθεί δικαστικός συμπαραστάτης με αμετάκλητη δικαστική απόφαση λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής ή λόγω σωματικής αναπηρίας του παιδιού


3. Αδελφοί/ές αναπήρων
Οι προϋποθέσεις (οι οποίες θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά) για τη συνταξιοδότηση
των αδελφών αναπήρων παιδιών είναι οι εξής:
α) ο ανάπηρος αδελφός πρέπει
--- να είναι άγαμος και ανάπηρος με ποσοστό 67% και άνω,
--- να μην εργάζεται,
--- να μη νοσηλεύεται σε ίδρυμα με δαπάνη ασφαλιστικού ή άλλου δημόσιου φορέα,
--- για τουλάχιστον μία πενταετία από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης να συνοικεί αποδεδειγμένα και να βαρύνει οικονομικά τον αδελφό που θα συνταξιοδοτηθεί. Η συνοίκηση και η οικονομική επιβάρυνση αποδεικνύονται από τα έντυπα ΕΙ της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος που υπέβαλε ο αδελφός που βαρύνεται κατά τα τελευταία πέντε οικονομικά έτη που προηγούνται του χρόνου υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.

β) ο αδελφός που θα συνταξιοδοτηθεί με αυτές τις διατάξεις θα πρέπει
--- να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 7.500 ημέρες πραγματικής ή προαιρετικής ασφάλισης ή 25 έτη ασφάλισης, ανεξαρτήτως της ηλικίας του ή του χρόνου υπαγωγής του στην ασφάλιση,
--- να μη λαμβάνει ήδη σύνταξη από οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό ή το δημόσιο,
--- να έχει τεθεί δικαστικός συμπαραστάτης του ανάπηρου αδελφού με αμετάκλητη δικαστική απόφαση λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής ή λόγω σωματικής αναπηρίας αυτού για τουλάχιστον μία πενταετία από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο παύσει η δικαστική συμπαράσταση ή διακοπεί η συνοίκηση, η σύνταξη θα διακοπεί από την ημερομηνία της παύσης ή της διακοπής αντίστοιχα και θα επαναχορηγηθεί σε περίπτωση που συντρέξουν εκ νέου όλες οι προϋποθέσεις της παρούσας διάταξης

γ) οι γονείς των δύο αδελφών θα πρέπει να μη βρίσκονται εν ζωή ή να είναι ανάπηροι με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.

Γενικές ρυθμίσεις
1. Ο γονέας, σύζυγος ή αδελφός ανάπηρου ατόμου, ασφαλισμένος σε φορείς κύριας και επικουρικής ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης με την παρούσα διάταξη με την προϋπόθεση ότι έχει συμπληρώσει 7.500 ημέρες ασφάλισης ή 25 έτη ασφάλισης, ανεξαρτήτως της ηλικίας του ή του χρόνου υπαγωγής του στην ασφάλιση. Ο χρόνος αυτός απαιτείται να είναι χρόνος πραγματικής ή/και προαιρετικής ασφάλισης. Δεν επιτρέπεται η συμπλήρωση του χρόνου αυτού με άλλους αναγνωριζόμενους χρόνους, παρά μόνο με:
α) το χρόνο στρατιωτικής θητείας που αναγνωρίζεται κατόπιν εξαγοράς κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν. 1358/1983 (ΦΕΚ Α' 64),

β) το χρόνο γονικής άδειας ανατροφής παιδιών του άρθρου 6 του ν. 1483/1984 (ΦΕΚ Α' 153) που αναγνωρίζεται κατόπιν εξαγοράς κατά τα οριζόμενα στην παρ. 18 του άρθρου 10 του ν. 3863/2010 (ΦΕΚ Α' 115) όπως ισχύει κάθε φορά, και
γ) τον προβλεπόμενο από την ΕΓΣΣΕ χρόνος απουσίας από την εργασία λόγω κύησης και λοχείας.

2.    Ο γονέας, σύζυγος ή αδελφός ανάπηρου ατόμου που επιθυμεί να συνταξιοδοτηθεί με τις προϋποθέσεις της διάταξης αυτής, θα πρέπει να μην έχει καταστεί ήδη συνταξιούχος οποιουδήποτε ασφαλιστικού φορέα κύριας ασφάλισης ή του δημοσίου. Σε περίπτωση που έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα σε κάποιον άλλο ασφαλιστικό φορέα κύριας ασφάλισης ή το δημόσιο αλλά δεν το έχει ασκήσει, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κάνει χρήση των ευνοϊκών προϋποθέσεων της παρούσας διάταξης για να θεμελιώσει δικαίωμα δεύτερης σύνταξης (ούτε και εντός του εξαμήνου από την έκδοση της συνταξιοδοτικής απόφασης από τον πρώτο φορέα που τίθεται ως προϋπόθεση στην παρ. 6 αρ. 19 του ν. 2150/93).

3.    Σε περίπτωση που το ανάπηρο άτομο (παιδί, σύζυγος, αδελφός/ή) μετά τη συνταξιοδότηση του γονέα, συζύγου ή αδελφού, εργαστεί ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος, τότε ο γονέας, σύζυγος ή αδελφός πρέπει να δηλώσει την εργασία στο φορέα από τον οποίο συνταξιοδοτείται, ώστε η σύνταξη που λαμβάνει να ανασταλεί για το χρονικό διάστημα που διαρκεί η εργασία και να επαναχορηγηθεί μετά τη διακοπή της.

4.    Το ποσό της σύνταξης που θα χορηγηθεί στο γονέα, σύζυγο ή αδελφό πρέπει να είναι τουλάχιστον όσο το πλήρες κατώτατο όριο σύνταξης λόγω γήρατος που χορηγεί κάθε φορά ο ασφαλιστικός του φορέας.

5. Ο γονέας, σύζυγος ή αδελφός ανάπηρου ατόμου, ασφαλισμένος του ΟΓΑ, θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης με την παρούσα διάταξη, υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις μέχρι 31.12.2012 με την προϋπόθεση ότι έχει συμπληρώσει 20 έτη ασφάλισης και καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών, ενώ από 1.1.2013 και εφεξής με την προϋπόθεση ότι έχει συμπληρώσει 25 έτη ασφάλισης και καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών. Ο χρόνος αυτός απαιτείται να είναι πραγματικός χρόνος ασφάλισης. Δεν επιτρέπεται η συμπλήρωση του χρόνου αυτού με άλλους αναγνωριζόμενους χρόνους, παρά μόνο με

α) το χρόνο της στρατιωτικής θητείας που αναγνωρίζεται κατόπιν εξαγοράς, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν.3232/2004,

β) το χρόνο διαδοχικής ασφάλισης σε φορείς κύριας ασφάλισης και

γ) το χρόνο ασφάλισης που διανύθηκε υπό την νομοθεσία κοινωνικής ασφάλειας κρατών - μελών της Ε.Ε., χωρών του Ε.Ο.Χ ή της Ελβετίας ή χωρών με τις οποίες έχει συναφθεί Διμερής Σύμβαση κοινωνικής ασφάλειας.
Το χορηγούμενο ποσό της σύνταξης περιλαμβάνει και την προβλεπόμενη από το αρ. 4 του ν. 4169/61 συνταξιοδοτική παροχή που χορηγείται στους δικαιούχους (με τους περιορισμούς που τίθενται στο εδ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4169/61 και στην παρ. 2 του αρ. 6 του ν. 1287/82), κατόπιν της μείωσης που προβλέπεται από την παρ. 2 του αρ. 12 του ν. 2458/97. Σ' αυτήν την περίπτωση όμως ο χρόνος της διαδοχικής ασφάλισης και ο χρόνος της στρατιωτικής υπηρεσίας δεν θα συνυπολογίζονται.


ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2 α
Με την παράγραφο 2. α., του κοινοποιούμενού άρθρου, τροποποιούνται οι διατάξεις της περίπτωσης γ., της παραγράφου 3, του άρθρου 38, του ν. 3863/2010, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση του κύκλου των προσώπων που εξαιρούνται από την επιβολή της ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, που είχε θεσπιστεί με το άρθρο 38, του ν. 3863/2010, όπως ισχύει σήμερα.

Έτσι, από την έναρξη ισχύος των κοινοποιού μένων διατάξεων, εξαιρούνται, πλέον, από την επιβολή της ειδικής εισφοράς, τόσο οι συνταξιούχοι λόγω θανάτου, οι οποίοι λαμβάνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα του άρθρου 42, του ν. 1140/1981, όσο και οι συνταξιούχοι, οι οποίοι λαμβάνουν προσαύξηση της σύνταξής τους λόγω απόλυτης αναπηρίας, σύμφωνα με το άρθρο 30, του ν. 2084/1992 (νέοι -μετά την 1/1/1993 συνταξιούχοι).
Ως εκ τούτου, από την έναρξη ισχύος των κοινοποιούμένων διατάξεων, από την παρακράτηση της ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων του άρθρου 38, του ν. 3863/2010, εξαιρείται:
--- το σύνολο των συνταξιούχων φορέων αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι λαμβάνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα του άρθρου 42, του ν. 1140/1981, δηλαδή, συνταξιούχοι ανεξαρτήτως έναρξης υπαγωγής τους στην ασφάλιση (υπαγωγή στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, για πρώτη φορά, είτε πριν είτε μετά την 01.01.1993) και, πλέον, ανεξαρτήτως της κατηγορίας του ασφαλιστικού κινδύνου (συνταξιούχοι είτε λόγω γήρατος, είτε λόγω αναπηρίας, είτε λόγω θανάτου),
--- το σύνολο των συνταξιούχων φορέων αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι λαμβάνουν προσαύξηση της σύνταξής τους λόγω απόλυτης αναπηρίας, δηλαδή ανεξαρτήτως της έναρξης υπαγωγής τους στην ασφάλιση (υπαγωγή στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης, για πρώτη φορά, είτε πριν είτε μετά την 01.01.1993).


ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2 β:
Με την παράγραφο 2β., του κοινοποιούμενού άρθρου, τροποποιούνται οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου του άρθρου 32, του ν. 3896/2010, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση του κύκλου των προσώπων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής τους.

Έτσι, από την έναρξη ισχύος των κοινοποιού μένων διατάξεων, στο πεδίο εφαρμογής της ευεργετικής ρύθμισης περί χορήγησης ενός ολόκληρου μηνιαίου επιδόματος απολύτου αναπηρίας, ως δώρο επιδόματος εορτών Χριστουγέννων και μισού μηνιαίου επιδόματος απολύτου αναπηρίας, ως δώρο Πάσχα και επιδόματος αδείας, υπάγεται, πλέον, το σύνολο των συνταξιούχων φορέων αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι είναι τυφλοί και λαμβάνουν, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, προσαύξηση της σύνταξής τους λόγω απόλυτης αναπηρίας.


ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4:
Με την παράγραφο 4, του κοινοποιούμενού άρθρου, διευρύνεται ο κύκλος των ασφαλισμένων, οι οποίοι υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 1, του ν. 612/1977.
Έτσι, από την έναρξη ισχύος των κοινοποιού μένων διατάξεων, στο πεδίο εφαρμογής της ευεργετικής αυτής ρύθμισης περί συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, με συνολικό χρόνο ασφάλισης 4.050 ημερών ή 15 ετών, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας και χρόνου έναρξης υπαγωγής στην ασφάλιση, με χορηγούμενο ποσό σύνταξης που αντιστοιχεί σε 10.500 ημέρες ασφάλισης ή 35 έτη, υπάγονται πλέον και οι ασφαλισμένοι σε φορείς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι πάσχουν από κυστική ίνωση ή μόνιμη ορθοκυστική διαταραχή, εφόσον για τις παθήσεις τους αυτές συντρέχει ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ


Το αρχείο θα το βρείτε και εδώ.




Ο νόμος 3996 του 2011 υπάρχει ολόκληρος εδώ.
Ο νόμος 3863 του 2010 υπάρχει ολόκληρος εδώ.

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3996/2011: Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3996/2011
Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.

(ΦΕΚ Α' 170/05-08-2011)

Όλο το ΦΕΚ μπορείτε να το βρείτε εδώ.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΜΕΡΟΣ Α΄

ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Σ.ΕΠ.Ε.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΣΥΣΤΑΣΗ − ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Αρθρο 1. Σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.)

Αρθρο 2. Έργο και αρμοδιότητες − Ελεγκτική και υποστηρικτική δράση

Αρθρο 3. Συμφιλιωτική διαδικασία−Επίλυση διαφορών

Αρθρο 4. Προσόντα του Συμφιλιωτή Εργατικών Διαφορών

Αρθρο 5. Στελέχωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Αρθρο 6. Εκπαίδευση και πιστοποίηση του προσωπικού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Αρθρο 7. Ειδικός Γραμματέας

Αρθρο 8. Γενικοί Επιθεωρητές

Αρθρο 9. Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας

Αρθρο 10. Υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Αρθρο 11. Αυτοτελές Γραφείο Ενημέρωσης, Υποδοχής, Αξιολόγησης και Διαχείρισης Καταγγελιών

Αρθρο 12. Ειδική Ομάδα Ετοιμότητας και Άμεσης Επέμβασης

Αρθρο 13. Υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Αρθρο 14. Οικονομική Υποστήριξη της Επιχειρησιακής Αυτοτέλειας και Λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Αρθρο 15. Πρόσθετη Αμοιβή –Λοιπά οικονομικά θέματα

Αρθρο 16. Τυποποίηση και χρήση δελτίων ελέγχου

Αρθρο 17. Θέματα Λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Αρθρο 18. Ηλεκτρονική διασύνδεση και μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών

Αρθρο 19. Συνεργασία Σ.ΕΠ.Ε., Γενικής Διεύθυνσης Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας (Γ.Δ.Σ.Υ.Ε.) και Γενικής Διεύθυνσης Εργασίας

Αρθρο 20. Δικαστική εκπροσώπηση Σ.ΕΠ.Ε.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ − ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Αρθρο 21. Κοινωνικός Έλεγχος του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας

Αρθρο 22. Έκθεση αξιολόγησης έργου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και ετήσια έκθεση πεπραγμένων

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

ΚΥΡΩΣΕΙΣ

Αρθρο 23. Είδος και εύρος κυρώσεων

Αρθρο 24. Διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας

Αρθρο 25. Έλεγχος τήρησης της ασφαλιστικής νομοθεσίας για την αποτροπή της αδήλωτης εργασίας

Αρθρο 26. Θεσμοθέτηση κάρτας εργασίας

Αρθρο 27. Κοινοποίηση πράξεων

Αρθρο 28. Ποινικές κυρώσεις

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Αρθρο 29. Ρυθμίσεις για ιατρούς εργασίας

Αρθρο 30. Δράσεις ανταλλαγής πληροφοριών Σ.ΕΠ.Ε., ΙΚΑ−ΕΤΑΜ και ΓΓΠΣ μέσω ηλεκτρονικής διακυβέρνησης

Αρθρο 31. Μικτά κλιμάκια ελέγχου

Αρθρο 32. Ορολογία

Αρθρο 33. Μεταβατικές − Καταργούμενες διατάξεις

ΜΕΡΟΣ Β΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Αρθρο 34. Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων

Αρθρο 35. Ρυθμίσεις ασφάλισης ασθένειας − Κάλυψη ανέργων

Αρθρο 36. Προστασία από απόλυση λόγω μητρότητας

Αρθρο 37. Συνταξιοδότηση γονέων, συζύγων και αδελφών αναπήρων

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Αρθρο 38. Επιτάχυνση διαδικασίας απονομής συντάξεων

Αρθρο 39. Πλασματικός χρόνος παιδιών

Αρθρο 40. Αναγνώριση χρόνων ασφάλισης

Αρθρο 41. Αναγνώριση χρόνων ειδικών κατηγοριών

Αρθρο 42. Απασχόληση Συνταξιούχων και λοιπές διατάξεις

Αρθρο 43. Έναρξη καταβολής Σύνταξης σε Οφειλέτη

Αρθρο 44. Ασφαλιστέα πρόσωπα του ΕΤΕΑΜ

Αρθρο 45. Συνταξιοδότηση ειδικής κατηγορίας ασφαλισμένων του ΕΤΕΑΜ

Αρθρο 46. Ασφάλιση απασχολουμένων με σύμβαση μίσθωσης έργου σε ΟΤΑ κ.λπ.

Αρθρο 47. Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων

Αρθρο 48. Ρυθμίσεις Ασφάλισης Ασθένειας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΑΕΕ

Αρθρο 49. Αίτηση Συνταξιοδότησης χωρίς διακοπή Επαγγελματικής Δραστηριότητας

Αρθρο 50. Προσωρινή Αναπηρική Σύνταξη χωρίς Διακοπή Επαγγελματικής Δραστηριότητας

Αρθρο 51. Ασφάλιση Οδηγών ΔΧ αυτοκινήτων

Αρθρο 52. Κατάταξη ασφαλισμένων του πρώην ΤΣΑ στις ασφαλιστικές κατηγορίες του Ο.Α.Ε.Ε.

Αρθρο 53. Ειδικές Ρυθμίσεις Ο.Α.Ε.Ε.

Αρθρο 54. Προϋποθέσεις Συνταξιοδότησης Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών και Τουριστικών Πρακτόρων του Ο.Α.Ε.Ε.

Αρθρο 55. Παράλληλη Ασφάλιση – Συνταξιοδότηση Ασφαλισμένων πρώην Ταμείου Προνοίας Ξενοδόχων

Αρθρο 56. Ασφάλιση Μελών Αγροτικών Συνεταιρισμών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Ε.Τ.Α.Α.

Αρθρο 57. Υποβολή καταστάσεων εισφορών ασφαλισμένων και εργοδοτών των Τομέων Υγειονομικών του Ε.Τ.Α.Α.

Αρθρο 58. Εγγραφή στο Ε.Τ.Α.Α.−Τ.Σ.Α.Υ. πριν την Έναρξη Επαγγέλματος

Αρθρο 59. Ασφάλιση στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α.

Αρθρο 60. Παράλληλη Ασφάλιση Ε.Τ.Α.Α. και Ο.Α.Ε.Ε.

Αρθρο 61. Ειδικές Ρυθμίσεις Ε.Τ.Α.Α.

Αρθρο 62. Αναγνώριση χρόνων στο Ε.Τ.Α.Α.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΙΚΑ − ΕΤΑΜ

Αρθρο 63. Ρυθμίσεις ΙΚΑ − ΕΤΑΜ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΑΕΔ

Αρθρο 64.

Αρθρο 65. Υποβολή δήλωσης οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού

Αρθρο 66. Επιδότηση ασφαλιστικής εισφοράς ανέργων

Αρθρο 67. Διεύθυνση Συντονισμού ΟΑΕΔ

Αρθρο 68. Υπηρεσιακές μεταβολές προσωπικού ΟΑΕΔ

Αρθρο 69. Επιδότηση εισφορών από ΛΑΕΚ

Αρθρο 70. Διαδικασία υποβολής ενστάσεων

Αρθρο 71. Επικοινωνία και εγγραφή ανέργων στον ΟΑΕΔ

Αρθρο 72. Επιλογή στελεχών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ

Αρθρο 73. Επιταγή απόκτησης επαγγελματικών προσόντων

Αρθρο 74. Προγράμματα ΟΑΕΔ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΓΚΑ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΚΑ

Αρθρο 75. Ρυθμίσεις προσωπικού ΓΓΚΑ και ΦΚΑ

Αρθρο 76. Οργανωτικά θέματα ΓΓΚΑ και ΦΚΑ

Αρθρο 77. Ρυθμίσεις για Συλλογικά Όργανα ΦΚΑ

Αρθρο 78. Υπηρεσιακά Συμβούλια

Αρθρο 79. Θέματα αξιοποίησης κινητής και ακίνητης περιουσίας

Αρθρο 80. ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α.

Αρθρο 81. Έκδοση ληξιαρχικών πράξεων και ενημέρωση του Ε.Μ.Α.Ε.Σ.

Αρθρο 82. Εφάπαξ αποζημίωση

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄

ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΓΑ

Αρθρο 83.

ΜΕΡΟΣ Γ΄

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Αρθρο 84. Διαδικασία αναγνώρισης χρόνου υπαλλήλων των ΟΤΑ στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Αρθρο 85. Τροποποιήσεις διατάξεων του ν. 3869/2010 - Καταργούμενες διατάξεις

Αρθρο 86. Κέντρα Εργαζομένης Νεότητας

Αρθρο 87. Τροποποίηση και συμπλήρωση του άρθρου 18 του ν. 2458/1997

Αρθρο 88. Κατάργηση των ανωνύμων εταιρειών «Παρατηρητήριο Απασχόλησης Ερευνητική - Πληροφορική (ΠΑΕΠ) Α.Ε.» και «Επαγγελματική Κατάρτιση (ΕΚΑΕ) Α.Ε.» και σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού» (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)

Αρθρο 89.

Αρθρο 90.

Αρθρο 91.


Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 3 Aυγούστου 2011

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΧAΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ

ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 4 Aυγούστου 2011

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ




Όλο το ΦΕΚ μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Τέλος επιτηδεύματος για όσους αμείβονται με μπλοκάκια

Εξαιρούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις για τα πρώτα 5 έτη άσκησης της δραστηριότητας. Χωρίς τέλος επιτηδεύματος και οι επιτηδευματίες που διανύουν τα τρία τελευταία έτη της δραστηριότητάς τους.

Τέλος επιτηδεύματος σε όλους τους φορολογούμενους με «μπλοκάκι» επιβάλλει τελικά το υπουργείο Οικονομικών. Ο Εφαρμοστικός Νόμος που ψηφίσθηκε χθες στη Βουλή δεν εξαιρεί από την καταβολή του ετήσιου τέλους ούτε τους εργαζόμενους των 700 ευρώ με εξαρτημένη εργασία που αμείβονται με «μπλοκάκι» ούτε τους ελεύθερους επαγγελματίες που βρίσκονται σε αδράνεια (δεν έχουν καθόλου εισοδήματα) αλλά ούτε και τους μισθωτούς που αποκτούν εισοδήματα και από ελευθέριο επάγγελμα.

Οι φορολογούμενοι αυτοί, κάθε χρόνο θα πληρώνουν το τέλος επιτηδεύματος που ορίστηκε σε 300 ευρώ φέτος και από το 2012 ανέρχεται σε 400 ευρώ εάν έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους και σε 500 ευρώ εάν έχουν την έδρα τους σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 ευρώ. Μάλιστα όσοι έχουν εισοδήματα πάνω από 12.000 ευρώ θα πληρώνουν μέχρι και το 2015 και την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης που υπολογίζεται με συντελεστές 1% - 4% στο συνολικό τους εισόδημα.

Από το ετήσιο ειδικό τέλος επιτηδεύματος εξαιρούνται μόνο:


Ελεύθεροι επαγγελματίες και ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις για τα πρώτα 5 έτη άσκησης της δραστηριότητας.Οι εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.


Επιτηδευματίες που βρίσκονται 3 χρόνια πριν τη συνταξιοδότησής τους (ως έτος συνταξιοδότησης νοείται το 65ο έτος της ηλικίας).

Ο Εφαρμοστικός Νόμος ψηφίστηκε με 155 ψήφους και 15 αλλαγές της τελευταίας στιγμής:

1. Το αφορολόγητο όριο εισοδήματος διαμορφώνεται ως εξής:
  • 8.000 ευρώ (από 12.000 ευρώ) για φορολογούμενους χωρίς παιδιά.
  • 10.000 ευρώ (από 13.500 ευρώ) για φορολογούμενους με 1 παιδί
  • 12.000 ευρώ (από 15.000 ευρώ) για φορολογούμενους με 2 παιδιά
  • 20.500 ευρώ (από 23.500 ευρώ) με 3 παιδιά.

2. Αναστέλλονται από την 1η Ιουλίου οι μισθολογικές ωριμάνσεις και προαγωγές στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα.

3. Αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2011 επιβάλλεται η μηνιαία εισφορά 10 ευρώ υπέρ ανέργων σε ασφαλισμένους ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ.

4. Εξαιρούνται από την «έκτακτη» εισφορά αλληλεγγύης οι ολικώς τυφλοί, άτομα με ειδικές ανάγκες που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες, που υπερβαίνει σε ποσοστό 80% καθώς και οι συνταξιούχοι ανεξαρτήτως ηλικίας με παιδιά με ειδικές ανάγκες.

5. Εξαιρούνται από την παρακράτηση ειδικής εισφοράς στις συντάξεις άνω των 1.700 ευρώ τα θύματα τρομοκρατικών ενεργειών ή βίαιων συμβάντων και οι ορφανικές τους οικογένειες.

6. «Εκτακτη» εισφορά 5% επί του συνολικού εισοδήματος επιβάλλεται ευρωβουλευτές, προέδρους, διοικητές και υποδιοικητές ΝΠΔΔ και των κρατικών ΝΠΙΔ, των δημοσίων επιχειρήσεων.

7. Δεν θα λογίζεται ως εισόδημα το αναπηρικό επίδομα κατά τον υπολογισμό επί αυτού της εισοδηματικής εισφοράς.

8. Οι μειώσεις στις συντάξεις του ΝΑΤ ισχύουν από 1η Ιουλίου 2011 και όχι αναδρομικά από την αρχή του έτους.

9. Νέα αύξηση στα φθηνά τσιγάρα καθώς αυξάνεται στο 100% ο ελάχιστος ειδικός φόρος κατανάλωσης. Η τιμή πώλησης αναμένεται να φτάσει στα 2,90 - 3 ευρώ το πακέτο.

10. Αίρεται το φορολογικό, τραπεζικό, χρηματιστηριακό ή επιχειρηματικό απόρρητο έναντι της Υποδιεύθυνσης της Οικονομικής Αστυνομίας κατά τη διενέργεια προανακριτικής εξέτασης.

11. Η εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης αφορά και το αγροτικό πετρέλαιο και θα υπάρξει ειδική ρύθμιση για τους αγρότες προκειμένου να μην επιβαρυνθούν.

12. Κόβεται κατά 50 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση στο ΝΑΤ φέτος και κατά 100 εκατ. ευρώ από το 2012.

13. Στο 1% η εισφορά υπέρ ανέργων για δημόσιους υπαλλήλους που δεν είναι ασφαλισμένοι στο Ταμείο Πρόνοιας.

14. Εντός 20 ημερών από τη ψήφιση του Εφαρμοστικού Νόμου δηλαδή έως τις 20 Ιουλίου συστήνεται το Ταμείο Αξιοποίησης Περιουσίας του Δημοσίου αντί 1 μηνός που προέβλεπε η αρχική διάταξη.

15. Εξαιρούνται από την υποχρεωτική διαχείριση των χρηματικών διαθεσίμων τους από την Τράπεζα της Ελλάδας τα ΝΠΔΔ με θρησκευτικό, φιλανθρωπικό και κοινωφελή σκοπό που δεν ασκούν δημόσια διοίκηση.