Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

"Παρακαλώ μην παρκάρετε όπου βρείτε!"




«Παρακαλώ μην παρκάρετε δίπλα μου, γιατί θα φύγω νωρίς αύριο το πρωί», γράφει το χαρτί, που είναι κολλημένο στο παράθυρο του μικρού αυτοκινήτου. Η παράκληση αυτή αναδεικνύει τη σύγχρονη ασυδοσία της παράνομης στάθμευσης, που ταλαιπωρεί τους κατοίκους του λεκανοπεδίου και γενικότερα των μεγάλων πόλεων, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στάθμευσης.

Στους δήμους του λεκανοπεδίου το πρόβλημα φαίνεται να είναι εντονότερο.Ιδιαίτερα στον κεντρικό δήμο της Αθήνας. Στριμωγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο, σε μία πόλη που ποτέ δεν φτιάχτηκε για να χωράει ένα αυτοκίνητο ανά τρεις κατοίκους, όλοιπροσπαθούν να βολέψουν το αμάξι τους σε χώρους, που απλώς δεν υπάρχουν. Έτσι, εφευρίσκονται. Γεμίζουν τα πεζοδρόμια με αυτοκίνητα και μηχανές, παρκάρουν σε στάσεις, διαβάσεις και στροφές, κλείνουν κάθε δίοδο.

«Ο οδηγός, που το μόνο που θέλει είναι να βρει "θέση", δε νοιάζεται αν ο πεζός δε χωράει να περάσει, ούτε αν εμποδίζει τη μετακίνηση κάποιου άλλου οδηγού. Μπορεί να καθησυχάζει τη συνείδησή του λέγοντας ότι δε θ’ αργήσει, αλλά να, που η κόρνα του εγκλωβισμένου τρυπά τ’ αφτιά στις πέντε το πρωί. Φαίνεται ότι ο συντάκτης του σημειώματος "την έχει πάθει" τόσες φορές, ώστε θεωρεί απαραίτητο να ειδοποιήσει τους γείτονές του να μην τον κλείσουν γι άλλη μία».

Η παραπάνω γλαφυρή περιγραφή μίας εφιαλτικής καθημερινότητας, όπου πρωταγωνιστούνδιπλοπαρκαρισμένα, ακόμα και τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, οχήματα επάνω σε πεζοδρόμια και οι διαπεραστικοί ήχοι της κόρνας και των διαπληκτισμών, ανήκει στη blogger «Μαμά στο Δρόμο» (mamastodromo.blogspot.com), η οποία καταθέτει τη δική της ματιά για το συγκεκριμένο φαινόμενο.


Αγανακτισμένη από την καθημερινότητα αυτή και με την ελπίδα ότι τα πράγματα θα αλλάξουν προς το καλύτερο η «Μαμά στο Δρόμο», 39χρονη μητέρα δύο παιδιών, αποφάσισε να δημιουργήσει τον Μάρτιο του 2009 ένα blog, στο οποίο θα περιγράφει ιστορίες καθημερινής τρέλας στους ελληνικούς δρόμους.

«Το πρώτο μου μωρό είχε γίνει πολύ μεγάλο για μάρσιπο και όταν περάσαμε στο καρότσι βρέθηκα μπροστά στην κατάντια των ελληνικών πεζοδρομίων. Είχα ήδη αρχίσει να αγανακτώ και να σκέφτομαι ότι πρέπει να γίνει κάτι, όταν μία μέρα έτυχε να μιλήσω με δύο φίλες που αντιμετώπισαν κι εκείνες το ίδιο πρόβλημα. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο, άνοιξα τον υπολογιστή», εξηγεί την ανάγκη δημιουργίας του blog.

Ένα πρόβλημα χωρίς διαφαινόμενη λύση φαίνεται ότι είναι το ζήτημα των διπλοπαρκαρισμένων οχημάτων, με πεζούς, οδηγούς αυτοκινήτων και οδηγούς λεωφορείων να παρεμποδίζονται στην καθημερινή μετακίνησή τους.

Στις περιοχές, όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο στους μεγαλύτερους πληθυσμιακά δήμους τηςΑττικής, συγκαταλέγονται οι οδοί Αχαρνών, Πατησίων, 3ης Σεπτεμβρίου, Κυψέλης, Χαριλάου Τρικούπη, Ευφρονίου, Ιπποκράτους, Αριστοτέλους, Πανόρμου και Σούτσου στην Αθήνα, οι οδοί Ελευθερίου Βενιζέλου, Δαβάκη και Σιβιτανίδου στην Καλλιθέα, καθώς και οι οδοί Ηρώων Πολυτεχνείου, Γεωργίου και Λαμπράκη στην περιοχή του Πειραιά.

«Σε ορισμένες περιοχές το πρόβλημα είναι έντονο», παρατηρεί ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων, Τάσος Αβραντίνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αντιδημαρχίας Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων, από τις 10 Ιανουαρίου έως τις 31 Οκτωβρίου του 2011 βεβαιώθηκαν 157.791 παραβάσεις για αντικοινωνική στάθμευση (παρκάρισμα σε πλατείες, πεζοδρόμια, ράμπες ΑΜΕΑ, διαβάσεις πεζών, γωνίες και διπλοπαρκάρισμα), από τις οποίες οι περίπου 11.500 κλήσεις αφορούσαν στο διπλοπαρκάρισμα. 




Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, οι βεβαιώσεις παραβάσεων για αντικοινωνική στάθμευση είχαν αύξηση κατά 94%, που όμως συσχετίζεται με την κατά 1500% αύξηση στην αφαίρεση πινακίδων για διπλοπαρκάρισμα, στάθμευση σε ράμπες ΑΜΕΑ και σε διαβάσεις πεζών (15.000 πινακίδες αφαιρέθηκαν το 2011 έναντι μόλις 1.000 το 2010). Στην ίδια λογική, τα έσοδα του δήμου από την ελεγχόμενη στάθμευση αυξήθηκαν κατά 37% και η πληρωμή προστίμων αβεβαίωτων κλήσεων αυξήθηκε κατά 23,5%.

«Κάνουμε εντατικούς ελέγχους, αλλά και ο κόσμος προσανατολίζεται στη νομιμότητα, γιατί αρχίζει και εμπεδώνει πως ό,τι γίνεται είναι για να δουλεύει καλύτερα η πόλη», εξηγεί ο κ. Αβραντίνης.

«Τα διπλοπαρκαρισμένα και γενικότερα η παράνομη στάθμευση επιβαρύνουν την κυκλοφορία και δημιουργούν μεγάλο συγκοινωνιακό πρόβλημα», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος του δήμου Πειραιά, Γιώργος Δαβάκης.

Όπως εξηγεί ο κ. Δαβάκης, στον δήμο Πειραιά κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2011 «κόπηκαν» 10.366 κλήσεις για παράνομη στάθμευση, εκ των οποίων οι 2.073 ήταν για διπλοπαρκάρισμα.

«Η γραμμή μας είναι πρώτα να ειδοποιούνται οι οδηγοί με σφύριγμα και εφόσον δεν μετακινήσουν άμεσα το όχημά τους κόβουμε κλήσεις, γιατί είναι δύσκολες οι εποχές και δεν θέλουμε να διώξουμε τον κόσμο από την τοπική αγορά. Πολύ αυστηροί είμαστε στις λεωφορειολωρίδες και τις ράμπες για τα ΑΜΕΑ», εξηγεί.

Στην ίδια φιλοσοφία κινείται και η διοίκηση του πυκνοκατοικημένου δήμου Καλλιθέας. «Δεν είναι καιροί για αυστηρές πιέσεις. Λειτουργούμε πρώτα με προειδοποίηση και εάν δεν συμμορφωθεί ο οδηγός, τότε κόβονται κλήσεις», επισημαίνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Βασίλης Ηλιάκης. Ο ίδιος προσθέτει ότι η Καλλιθέα έχει μόλις 17 άτομα προσωπικό στη δημοτική αστυνομία, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την πάταξη του φαινομένου.

Καλύτερη φαίνεται να είναι η κατάσταση στον δήμο Περιστερίου, με το φαινόμενο των διπλοπαρκαρισμένων να εμφανίζεται πολύ περιορισμένο, έξω από δημόσιες υπηρεσίες ή κατά τις βραδινές ώρες. Όπως τονίζει ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Αναστάσιος Θεοδωράκος, φαίνεται πως το μέγεθος των δρόμων στην περιοχή δεν ευνοεί ιδιαίτερα στο να δημιουργηθούν διπλές σειρές παρκαρισμένων.

Στοιχεία για τον αριθμό παραβάσεων για στάθμευση σε διπλή σειρά δεν προκύπτουν από τα τηρούμενα στις υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αρχεία, σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του υπουργείου.

Πάντως, ενδεικτικά της έντασης του γενικότερου φαινομένου της παράνομης στάθμευσης είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για τις παραβάσεις, που έχουν βεβαιωθεί από την αρχή του 2011 και έως τις 9 Νοεμβρίου. Οι παραβάσεις ανέρχονται σε 146.571, όταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2007, έτος κατά το οποίο αναπροσαρμόστηκαν τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, βεβαιώθηκαν 83.856 παραβάσεις.

Η παράνομη στάθμευση σε όλες τις μορφές της έχει τεθεί στο επίκεντρο των δράσεων και της ομάδας πολιτών «Ατενίστας». «Εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας όχι μόνο στα διπλοπαρκαρισμένα, αλλά γενικά στην παράνομη στάθμευση, όταν αυτή έχει αντικοινωνικά αποτελέσματα και εμποδίζει τη μετακίνηση των πεζών», επισημαίνει ο Δημήτρης Ρηγόπουλος, υπεύθυνος της ομάδας Προσβασιμότητας των Ατενίστας.

«Είμαστε υπέρ της διαλλακτικής προσέγγισης και όχι των βίαιων λύσεων που φέρνουν απέναντι τον πεζό και τον οδηγό. Βέβαια, χρειάζεται χρόνος για να διαμορφωθεί μία νέα κουλτούρα, με τη βοήθεια της οποίας θα μειωθεί το φαινόμενο», προσθέτει.

Στις δράσεις που έχουν αναλάβει οι Ατενίστας, στην κατεύθυνση αυτή, συγκαταλέγονται, εκδήλωση στην πλατεία Αγίας Ειρήνης, στην Αιόλου με θέμα «Άνθρωποι, όχι αυτοκίνητα», η δημιουργία φυλλαδίων που μοιράστηκαν στο ιστορικό κέντρο με εκκλήσεις προς τους πολίτες να μην παρκάρουν σε σημεία όπου δεν επιτρέπεται και κατάλογο με όλα τα υπαίθρια και στεγασμένα πάρκινγκ του κέντρου και η αποστολή επιστολών σε αρμόδιους για την παράνομη στάθμευση στην οδό Μασσαλίας.


Πηγή: http://www.nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.