Σύμφωνα με μελέτη της ΕΕ, μόνο το 38% των τραπεζικών μηχανημάτων αυτόματης ανάληψης (αυτόματων ταμειολογιστικών μηχανών ή ΑΤΜ) σε ολόκληρη την ΕΕ παρέχουν δυνατότητες φωνητικής συναλλαγής σε πελάτες με ειδικές ανάγκες, υστερώντας κατά πολύ σε σχέση με τις ΗΠΑ (61%) και τον Καναδά (σχεδόν όλα τα ΑΤΜ).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεισφέρει ποσό 3,41 εκατ. ευρώ, δηλαδή το μισό του συνολικού προϋπολογισμού, για το έργο «APSIS4All», το οποίο αποσκοπεί στον σχεδιασμό και την επικύρωση εξατομικευμένων διεπαφών, συμπεριλαμβανομένων ανεπαφικών καρτών (δηλ. χωρίς φυσική επαφή), ώστε να συμβάλει στην υπέρβαση των υφιστάμενων εμποδίων προσβασιμότητας. Οι δοκιμές θα αρχίσουν τον Σεπτέμβριο του 2011 σε μηχανήματα αυτόματης ανάληψης στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και τον Ιανουάριο του 2012 σε μηχανήματα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων στο Paderborn της Γερμανίας. Οι δοκιμές αναμένεται να διαρκέσουν τρία χρόνια.
Η αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδια επίτροπος για το ψηφιακό θεματολόγιο, κ. Neelie Kroes, δήλωσε: «Τα δημόσια τερματικά αυτοεξυπηρέτησης βρίσκονται παντού και ο αριθμός τους εξακολουθεί να αυξάνεται. Ωστόσο, πολλά συνιστούν πρόβλημα για τα άτομα με αναπηρία ή για ορισμένα ηλικιωμένα άτομα, με αποτέλεσμα να στερούνται τις υπηρεσίες τους».
Το έργο APSIS4All αποβλέπει στον σχεδιασμό και την επικύρωση, σε συνθήκες καθημερινότητας, καινοτομικών, εξατομικευμένων διεπαφών που θα υπερνικούν τους υφιστάμενους φραγμούς πρόσβασης. Σε πρώτη φάση, το έργο θα συλλέξει πληροφορίες από 3.000 χρήστες, που θα δοκιμάσουν διαφορετικές μηχανές με σκοπό την προσαρμογή των διεπαφών στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.
Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 σε 65 ΑΤΜ της τράπεζας la Caixa στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, καθώς και σε 24 μηχανήματα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων που εκμεταλλεύεται η εταιρεία Höft & Wessel AG στο Paderborn στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία της Γερμανίας, από την 1η Ιανουαρίου 2012.
Στόχος αυτού του έργου είναι να προτείνει ένα τυποποιημένο πλαίσιο που θα μπορούσε να προωθήσει χαρακτηριστικά ηλε-προσβασιμότητας στον κλάδο των ATM και στους παρόχους υπηρεσιών. Αυτό θα μπορούσε τελικά να συμβάλει ώστε τα δημόσια ψηφιακά τερματικά (PDT) να καταστούν πιο προσιτά σε ευρύ φάσμα χρηστών, από άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία, άτομα με δυσκολίες ανάγνωσης, τουρίστες που δεν κατέχουν την τοπική γλώσσα ή ακόμη και άτομα που μπορεί να έχουν ξεχάσει τα γυαλιά τους.
Το APSI4All θα επικεντρωθεί σε πολυτροπική αλληλεπίδραση και σε τεχνολογίες αιχμής, όπως η Near Field Communication (NFC) ή οι ασύρματες επικοινωνίες μικρής εμβέλειας.
Για παράδειγμα, οι δοκιμές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν μια προγραμματισμένη κάρτα που θα περιέχει τις προτιμήσεις του χρήστη. Όταν ο χρήστης πλησιάζει την κάρτα στο ΑΤΜ, το μηχάνημα προσαρμόζεται άμεσα στις ανάγκες του χρήστη (ενδεχομένως αλλάζοντας το μέγεθος της γραμματοσειράς ή την επιλογή γλώσσας).
Άλλες διεπαφές θα μπορούσαν να περιλάβουν ένα κινητό τηλέφωνο με δυνατότητες προσβασιμότητας που θα επιτρέπουν σε έναν πελάτη να αγοράζει εισιτήριο διαδικτυακά και να πληρώνει στο μηχάνημα που εκδίδει το εισιτήριο χρησιμοποιώντας ένα κωδικό ασφαλείας στο τηλέφωνό του.
Πηγή: http://www.balkans.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.