Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Οι γονείς δεν μπορούν να ελέγξουν τα… ταξίδια στο Internet


Μόνο ένας στους τέσσερις γονείς μπορεί και ελέγχει πλήρως τις ιστοσελίδες στις οποίες περιηγούνται τα παιδιά τους, ποσοστό το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε.. Στην Ευρώπη παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις πάνω σε αυτό το θέμα μεταξύ των κρατών μελών, με τα ποσοστά γονικού ελέγχου στο Internet να ποικίλλουν από 54% στη Βρετανία έως 9% στη Ρουμανία, σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

Εκτός από τη χρήση του γονικού ελέγχου, το 70% των γονέων που ρωτήθηκαν στην έρευνα ΕUKidsOnline, δήλωσε ότι ρωτά τα παιδιά για τη δραστηριότητά τους στο Διαδίκτυο. Το 58% των γονέων υποστηρίζει ότι μένει δίπλα τα παιδιά του, όταν αυτά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο.

Τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία των προγραμμάτων λογισμικού γονικού ελέγχου (26 δημοφιλή εργαλεία γονικού ελέγχου για προσωπικούς υπολογιστές, τρία για κονσόλες παιχνιδιών και δύο για κινητά τηλέφωνα) ελέγχθηκαν από το πρόγραμμα SIP-BENCH.
Τα «εργαλεία» λογισμικού ελέγχθηκαν σύμφωνα με τέσσερα κριτήρια: Λειτουργικότητα, ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και χρηστικότητα. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 84% των προγραμμάτων λογισμικού επιτρέπει στους γονείς να αποκλείουν την πρόσβαση σε ορισμένες ιστοσελίδες, είναι όμως λιγότερο αποτελεσματικά στο φιλτράρισμα του αποκαλούμενου περιεχομένου web 2.0, όπως π.χ. ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ή ιστολόγια.
Στη μελέτη διαπιστώνεται, επίσης, ότι το υπάρχον λογισμικό είναι κατάλληλο για φιλτράρισμα διαδικτυακού περιεχομένου για ενήλικες, αλλά ότι παραμένει πιθανότητα τουλάχιστον 20% να μπορέσουν να περάσουν μέσα από τα φίλτρα τους ιστοσελίδες ακατάλληλες για παιδιά και ιδίως εκείνες που ενθαρρύνουν τους νέους να βλάψουν τον εαυτό τους (δικτυακοί τόποι που προωθούν την ανορεξία, την αυτοκτονία ή τον αυτοακρωτηριασμό). Ταυτόχρονα, μπλοκάρονται άλλοι ιστότοποι που περιλαμβάνουν περιεχόμενο ειδικά προορισμένο για παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.