Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Στο τραπέζι η μείωση των ναύλων

Το υπουργείο επιχειρεί να καταργήσει τέλη υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν την τιμή των εισιτηρίων στα πλοία. Εκτιμάται ότι η κατάργηση κρατήσεων θα επιφέρει μειώσεις 12 με 13%



Σε συμφωνία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες επιχειρεί να καταλήξει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων προκειμένου να υπάρξει μείωση των ναύλων εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου, μέσω της κατάργησης κάποιων τελών υπέρ τρίτων, που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο.

Είναι ενδεικτικό ότι σε εμπορευματικές μεταφορές από και προς διάφορα νησιά υπάρχει ακόμα κράτηση «υπέρ των φορτοεκφορτωτών για διαφυγούσα εργασία». Μάλιστα, στην περίπτωση μεταφοράς στην Κρήτη η επιβάρυνση του καθαρού ναύλου, συμπεριλαμβανομένου και του αναλογούντος ΦΠΑ, ανέρχεται στο 9,84%!



Σε απόλυτους αριθμούς αυτό σημαίνει ότι κάθε μεταφορά φορτηγού επιβαρύνεται με 19,68 ευρώ για τη «διαφυγούσα εργασία φορτοεκφορτωτών», με την τελική χρέωση να φτάνει σε 301,35 ευρώ. «Με τέτοιες κρατήσεις συγκεντρώνονται πολύ μεγάλα ποσά, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη εργασία», έλεγε έγκυρη πηγή του ΥΘΥΝΑΛ, προσθέτοντας ότι τα ποσά από τη συγκεκριμένη περίπτωση καταλήγουν σε περίπου 150 φορτοεκφορτωτές.

Γεγονός είναι ότι μια σειρά ανάλογες κρατήσεις επιβαρύνουν δυσανάλογα το ακτοπλοϊκό εισιτήριο και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης και η υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή εξετάζουν, εδώ και καιρό, το θέμα, με στόχο κάποιες κρατήσεις να καταργηθούν.

Το θέμα συζητήθηκε διεξοδικά την περασμένη εβδομάδα σε σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, όπου και, σύμφωνα με πληροφορίες, «άναψε το πράσινο φως» για να καταργηθούν κάποια τέλη υπέρ τρίτων και οι τελικές ανακοινώσεις. Οι τελικές ίσως γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα από τον πρωθυπουργό στο πλαίσιο της ανακοίνωσης μέτρων για την ενίσχυση του τουρισμού.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι κρατήσεις που πιθανότατα θα καταργηθούν θα είναι τα αχθοφορικά-λεμβουχικά, που αντιστοιχούν σε 0,50- 0,60 ευρώ ανά επιβάτη, αλλά και η κράτηση υπέρ του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων του ΝΑΤ, που αντιστοιχεί στο 6,5% της ονομαστικής αξίας του εισιτηρίου.

Η πρώτη κράτηση θεωρείται ως μη ανταποδοτική και η δεύτερη ως «διπλή ασφάλεια», αφού τα πλοία καλύπτονται ασφαλιστικά για διάφορους κινδύνους. Από την ΥΘΥΝΑΛ εκτιμάται ότι η κατάργηση αυτών των κρατήσεων θα επιφέρει μειώσεις της τάξης του 12-13%. Επιδιώκεται να υπάρξει «συμφωνία κυρίων» με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ώστε αυτή η μείωση να μετακυληθεί στον επιβάτη.


Πηγή: Εφημερίδα "¨ΕΘΝΟΣ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.