Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Οι τάσεις στην αγορά φαγητού εκτός σπιτιού


ΔΕΙΤΕ: Οι πολίτες θέλουν πληροφόρηση για τα πιάτα που παραγγέλνουν

Τα ευρήματα της εκτενούς παγκόσμιας έρευνας «World Menu Report», η οποία αποτυπώνει τις ανάγκες του σημερινού καταναλωτή σε σχέση με το φαγητό εκτός σπιτιού παρουσίασε σήμερα σε ειδική εκδήλωση στην Αίγλη η Unilever Food Solutions. 

Η έρευνα «World Menu Report», που πραγματοποιήθηκε σε 7 χώρες έδειξε ότι υπάρχει μια τεράστια ανάγκη να παρέχεται στους καταναλωτές περισσότερη πληροφόρηση σχετικά με τις τροφές που καταναλώνουν εκτός σπιτιού, είτε πρόκειται για την προέλευση της τροφής, είτε για τον τρόπο παρασκευής της, είτε για τη θρεπτική αξία ή την ασφάλειά της.

Συγκεκριμένα «9 στους 10 απαιτούν περισσότερη διαφάνεια όταν τρώνε εκτός σπιτιού».

Ως κανάλι-κλειδί για την πληροφόρηση, σύμφωνα με την έρευνα αναδεικνύεται ο κλάδος προϊόντων και υπηρεσιών της μαζικής εστίασης, ο οποίος πρέπει να απαντήσει στην αυξημένη ανάγκη για διαφάνεια και να συμβάλλει στην ενθάρρυνση των καταναλωτών για υιοθέτηση υγιεινών προτάσεων. Πρέπει να είναι μέρος της λύσης.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας, αναφέρθηκε ο «παγκοσμιοποιημένος» όρος «Foodonomics», ο οποίος στην ουσία αποτυπώνει τη διεθνή τάση των ανθρώπων να ξέρουν περισσότερα για τα πιάτα που παραγγέλνουν.

«Ό,τι είναι το χρήμα για τα οικονομικά (economics) είναι η τροφή (food) για τα Foodonomics. Οι άνθρωποι βγαίνουν λιγότερο και όταν βγαίνουν δεν είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν σε υπερβολικά γεύματα αλλά τους κινητοποιεί η απόλαυση υγιεινών γευμάτων. Πάνω σε αυτό πρέπει να δουλέψουμε και να επενδύσουμε, ειδικά στην περίοδο της κρίσης – που η ¨προστιθέμενη αξία¨ και το value for money είναι το κλειδί για να κρατηθεί ο κλάδος της εστίασης υγιής», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever Food Solutions στην Ελλάδα και την Κύπρο, Γιάννης Καπλανέλης.

Μέσα από τις καινοτομίες, που εισάγει από το 2011 στην επιχειρηματική της πρακτική η Unilever Food Solutions, ο κλάδος τροφίμων της Unilever που απευθύνεται σε επαγγελματίες μαζικής εστίασης και τις οποίες ανακοίνωσε σήμερα, στοχεύει στην ενίσχυση της διαφάνειας προς τον τελικό καταναλωτή σε 2 κατευθύνσεις: 


a) Aπό τη μία πλευρά εδώ και χρόνια παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση στους πελάτες της για τα συστατικά των προϊόντων της, βελτιώνοντας συνεχώς τις συνθέσεις τους. Έτσι καλύπτει τη δική τους ανάγκη για διαφάνεια.
b) Tώρα κάνει ένα βήμα παραπέρα με το να τους παρέχει συμβουλές και υπηρεσίες που θα αυξήσουν τη διαφάνεια απέναντι στους δικούς τους πελάτες, δηλαδή όλων όσων τρώνε εκτός σπιτιού. Συγκεκριμένα, δημιουργεί ένα νέο ολοκληρωμένο σύνολο υπηρεσιών (Service Brands) με στόχο να είναι δίπλα στους σεφ και τους εστιάτορες παρέχοντας λύσεις οργάνωσης, προτάσεις στρατηγικής και συμβουλευτική. 

Παράλληλα, ενισχύει τους οργανικούς δεσμούς της με τη μητρική Unilever, μέσα από την ενοποίηση της εικόνας της, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά επισήμως τη νέα της εταιρική ταυτότητα, διατυπώνει το νέο όραμα - δέσμευση «Έμπνευση κάθε μέρα», το οποίο αποτυπώνει την αμεσότητα και υποστηρικτική συνεργασία που έχει με όλους τους επαγγελματίες του κλάδου – πελάτες της.


Χαρακτηριστική ήταν η παρέμβαση του Ηλία Μαμαλάκη, ο οποίος σχολιάζοντας τα ευρήματα της Παγκόσμιας Έρευνας της Unilever Food Solutions, τόνισε: «Tα τελευταία χρόνια ακόμα και στη χώρα μας υπάρχει μια τάση για να καλυτερεύσουμε την ποιότητα τροφής εκτός σπιτιού, χρησιμοποιώντας αγνά ελεγμένα υλικά, απαλούς τρόπους μαγειρέματος προσπαθώντας ταυτόχρονα να δώσουμε γεύση και άρωμα στα παρασκευάσματα. Σοβαρά εστιατόρια, αλλά και μεγάλες αλυσίδες γρήγορης εστίασης πλέον διαφημίζουν τη χρήση ελαιολάδου, βιολογικών λαχανικών και ήπιων τρόπων μαγειρέματος. Υπάρχει μια αλλαγή στη διατροφική συνείδηση του κόσμου. Αυτήν πρέπει να ενισχύσουμε, αυτήν πρέπει να βοηθήσουμε».

Για το 2011, η Unilever Food Solutions συνδυάζοντας προϊόντα και υπηρεσίες, φροντίζει να παρέχει υγιεινές και θρεπτικές επιλογές στο φαγητό εκτός σπιτιού, ενισχύει με πρακτικό τρόπο το έργο των πελατών της προς την ίδια κατεύθυνση, ενώ παράλληλα νοιάζεται για το αποτύπωμά της στο περιβάλλον στο πλαίσιο της γενικότερης φιλοσοφίας της Unilever. Το πετυχαίνει χρησιμοποιώντας συστατικά και συσκευασίες από αειφόρες πηγές, διευρύνει την προσπάθειά της για λιγότερες απώλειες και απορρίμματα, μεταδίδοντας ορθές πρακτικές στους επαγγελματίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.