Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Οι αδικημένοι των αδικημένων της ειδικής εκπαίδευσης

Νομοθετική παρέμβαση ώστε να κατοχυρωθούν τα εργασιακά δικαιώματα του ειδικού εκπαιδευτικού (Ε.Ε.Π.) και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (Ε.Β.Π.) των δομών ειδικής αγωγής, αξιώνει με επερώτησή του προς την υπουργό παιδείας ο βουλευτής (ΣΥΡΙΖΑ) Τάσος Κουράκης.



Στην επερώτησή του ο Τ. Κουράκης επισημαίνει ότι η ανισότιμη αντιμετώπιση του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. “χρονίζει αδικαιολόγητα” και εξηγεί :
“Το Ε.Ε.Π. δεν έχει κανένα κίνητρο προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης, μιας και δεν του δίδεται η δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ). Δεν έχει παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση, αφού ακόμη δεν έχουν συσταθεί θέσεις Συμβούλων Ειδικοτήτων όπως προβλέπει ο νόμος και ούτε έχει στελεχωθεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με τις αντίστοιχες ειδικότητες. Επίσης, δεν έχει προβλεφθεί η δυνατότητα συμμετοχής του Ε.Ε.Π σε προγράμματα εισαγωγικής και δια βίου  επιμόρφωσης. Ακόμα, οι αναπληρωτές Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης, δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όσον αφορά στη διαδικασία μονιμοποίησης και μοριοδότησής τους σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Τέλος, το Ε.Β.Π δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα (υπηρεσιακά, μισθολογικά), σε σχέση με τους υπόλοιπους Εκπαιδευτικούς ΔΕ.”

Οπως τονίζεται στην επερώτηση, όλα τα παραπάνω “άδικα” παρατηρούνται την ίδια στιγμή που τα οργανικά κενά στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και στα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και υποστήριξης είναι μεγάλα. Λείπουν σε απόλυτους αριθμούς, 60 ψυχολόγοι, 67 κοινωνικοί λειτουργοί, 65 εργοθεραπευτές, 58 λογοθεραπευτές, 27 φυσικοθεραπευτές, 22 σχολ. νοσηλευτές και 106 άτομα ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Στο σύνολο 405 εκπαιδευτικοί.

Συνεπεία των παραπάνω, τα ερωτήματα που θέτει ο βουλευτής θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ προς την Αννα Διαμαντοπούλου έχουν την μορφή του κατεπείγοντος. Συγκεριμένα:

* Προτίθεται η υπουργός να κατοχυρώσει με νομοθετική ρύθμιση την ισότιμη μεταχείριση του Ειδικού και Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Ειδικής Αγωγής μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα; Αν ναι, σε ποιο σχέδιο νόμου;

* Προτίθεται να δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο για τους συμβασιούχους στην Ειδική Αγωγή που να προστατεύει τα εργασιακά τους δικαιώματα (ενιαίος πίνακας, ποσόστωση σε μελλοντική προκήρυξη) και να προχωρήσει άμεσα, μέσω ρύθμισης τρόπου πρόσληψης, σε μόνιμους διορισμούς Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού; 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.